۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴

در نتیجه رونق معاملات در روز جاری بیش از یک درصد به ارزش شاخص کل افزوده شد.

شاخص کل امروز با رشدی 450 واحدی در عدد 41 هزار و 583 قرار گرفت. شاخص صنعت نیز 428 واحد صعود کرد و به 63هزار و 124 واحدی رسید. همچنین شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 356 و 762 واحد رشد را ثبت کردند.
نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی پردیس، توسعه معادن و فلزات، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین تاثیرمثبت بر شاخص، قدرتمندترین بازوهایی بودند که این متغیر را بالا کشیدند.
بدین ترتیب نمادهای لابراتور داروسازی دکتر عبیدی، قند نیشابور، سیمان صوفیان، داملران، سیمان دورود، سیمان ایلام و سیمان هرمزگان با بیشترین رشد قیمت در صدر معاملات امروز قرار گرفتند.
همچنین نمادهای مدیریت پروژه های نیروگاهی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پاکسان، سیمان غرب، سیمان بهبهان، سیمان مازندران طولانی ترین صف های خرید را از آن خود کردند.
اما بازار امروز با وجود سبزپوش بودن، شاهد نمادهای قرمز نیز بود. بر همین اساس بی اقبالی به نمادهای کاشی نیلو، ایران یاساتایرورابر، تهران شیمی، پتروشیمی شیراز، کمباین سازی ایران، صنایع شیمیایی فارس و تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی باعث شد تا این نمادها با بیشترین کاهش قیمت مواجه شوند. همچنین سهامداران نمادهای پالایش نفت بندرعباس، ایرکا پارت صنعت، تولید محور خودرو، الومتک، ح. گروه‌بهمن، سیمان ارومیه و گلتاش با تصمیم به خروج از این نمادها باعث شدند تا سنگین ترین صفهای فروش در این نمادها تشکیل شود.
گفتنی است معاملات این روز ارزش بازار را از رقم 205 هزار میلیارد تومان عبور داد . معامله گران 259 میلیون برگه سهم را داد و ستد کردند که ارزش آن بالغ بر هزار و 259 میلیارد ریال بود.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =