ایسنا نوشت:

در پی درگیری‌های اخیر در شهر الحویجه عراق، مقتدی صدر تشکیل دو کمیته‌ از سوی پارلمان و دولت برای انجام تحقیقات در این باره و موضع‌گیری قاطع سازمان ملل را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع، به دنبال رخدادهای شهر الحویجة، واقع در 200 کیلومتری شمال بغداد و کشته شدن ده‌ها عراقی، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق تشکیل دو کمیته از سوی پارلمان و دولت برای بررسی اوضاع پیش آمده را خواستار شد.

صدر در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: هر چه گفتیم که دیگر در خشونت در عراق بسته شده است یا به زودی بسته خواهد شد اما هنوز سایه سیاه برخی قدرت‌ها بر آسمان عراق و بر سر ملت گسترده است تا دیگر بار خونریزی‌ و خشونت را به کشور بازگردانند. در این میان مساله عجیب این است که دولت عراق خود نیز در این شرایط دروازه جدیدی برای خشونت افسار گسیخته و غیرقانونی در عراق گشوده است که این امر پیامدهایی ناگوار در پی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: ما خواهان تشکیل کمیته‌ای پارلمانی و حضور آن در محل حادثه در شهر الحویجة هستیم. همچنین یک کمیته‌ دولتی یا امنیتی مستقلی نیز باید از سوی حاکمیت تشکیل شود تا حقایق مشخص شود.

مقتدی صدر همچنین اظهار داشت: سازمان ملل باید موضعی روشن، آشکارا و به دور از جانبداری درباره حوادث الحویجه اتخاذ کند و بعد از برقراری آتش بس فوری در این منطقه، بازه زمانی مشخصی را جهت پایان دادن به این وضع ارائه دهد.

5252
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =