۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳

رمان با مرگ پدر خانواده آغاز می‌شود و مک ایوان حوادث روزمره و عادی زندگی را به گونه‌ای دلهره‌آمیز و ترسناک روایت می‌کند؛ طوری که منتقدان وی را تا مدت‌ها نویسنده‌ای در ژانر دلهره معرفی می‌کردند.

 

به گزارش خبرآنلاین، «باغ سیمانی» عنوان رمانی از ایان مک‌ایوان است که با ترجمه وحید روزبهانی از سوی نشر آموت منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه می شود. به گفته مترجم رمان، تحلیل روانشناختی شخصیت‌های داستانی‌ در حین روایت برای این نویسنده اهمیت زیادی دارد؛ وی در این رمان به وقایع پس از جنگ جهانی دوم با روایت اتفاقاتی که در یک خانواده رخ می‌دهد، با دیدگاهی روانشناسانه نظر داشته است. نگاه نویسنده در این رمان، با آثاری که بعدها از وی چاپ شد متفاوت است و وی برای تحلیل روانشناختی شخصیت‌های داستانی‌اش در حین روایت اهمیت زیادی قائل است. راوی نوجوانی 15 ساله است که مخاطب را در جریان ماجراهای اعضای خانواده‌اش قرار می‌دهد.

رمان با مرگ پدر خانواده آغاز می‌شود و مک ایوان حوادث روزمره و عادی زندگی را به گونه‌ای دلهره‌آمیز و ترسناک روایت می‌کند؛ طوری که منتقدان وی را تا مدت‌ها نویسنده‌ای در ژانر دلهره معرفی می‌کردند زیرا آثار خوبی در این ژانر از وی به جا مانده است تا آن‌جا که برخی او را «ایان‌دلهره» نامیده‌اند. مک ایوان در این رمان از روایتی خطی بهره می‌گیرد و مانند اغلب داستان‌هایش، ماجراها را با زبانی ساده توصیف می‌کند.

مک‌ایوان متولد سال 1948 انگلستان است. او در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کرد. ایوان جوایز ادبی بسیاری چون جایزه «سامرست موام»، جایزه شکسپیر آلمان، جایزه بوکر برای رمان «آمستردام» و یکی از قدیمی‌ترین و باارزش‌ترین جوایز ادبی انگلستان را با نام «جیمز تیت بلاک» به دست آورد. تاکنون از مک‌ایوان رمان‌های «سگ‌های سیاه» با ترجمه امیرحسین مهدی‌زاده و «خیالباف» و «آمستردام» با ترجمه میلاد ذکریا و همچنین «خیال‌پرداز» با ترجمه‌ منیژه اسلامی در ایران منتشر شده است.

رمان «باغ سیمانی» در 160 صفحه و به قیمت هفت‌هزار تومان منتشر شده است.

 

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =