پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان کهریزک به پیان رسید.

در جلسه امروز که با حضور سعید مرتضوی و حدادی فر دو تن از متهمان، خانواده اولیا دم و وکلای آنها و همچنین وکیل قاضی حداد یکی دیگر از متهمان در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی برگزار شد، به اتهامات قاضی حداد رسیدگی شده و وکیلش به دفاع از او پرداخت.قاضی حداد تاکنون در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشده است.

 

دو وزیر، شاهدان دادگاه

پدر یکی از قربانیان کهریزک گفت: وزرای سابق کشور و اطلاعات و دادستان سابق کل کشور (حجت الاسلام پورمحمدی، محسنی اژه ای و دری نجف آبادی) را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کردیم.

به گزارش مهر عبدالحسین روح الامینی در جمع خبرنگاران گفت: امروز از روند رسیدگی به پرونده راضی تر بودیم ما هم از روز اول گفتیم جلسات محاکمه به صورت علنی برگزار شود.

وی افزود: خواسته ما قبول مسئولیت، عذرخواهی و برکناری متحمان پرونده بود که این اتفاق نیفتاد و کار به محاکمه رسید. هر حکمی که دادگاه بدهد ما قبول می کنیم. این درخواست را نزد مقام معظم رهبری نیز مطرح کردم.

روح الامینی ادامه داد: نمی خواهیم ذره ای ظلم به کسی شود و جزئیات دادگاه را از قوه قضاییه بپرسید، زیرا در زمینه اطلاع رسانی منع شده ایم.

وی در پایان گفت: در خصوص معرفی شاهد به دادگاه گفت: وزرای سابق کشور و اطلاعات و دادستان سابق کشور (حجت الاسلام پورمحمدی، محسنی اژه ای و دری نجف آبادی) را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کردیم اما اینکه آنها را احضار کنند دست ما نیست.

 

مرتضوی: مردم درباره پرونده کهریزک قضاوت کنند
دادستان سابق تهران با درخواست علنی شدن جلسات محاکمه، گفت: قضاوت مردم درباره این پرونده کمتر از رای دادگاه نیست.
سعید مرتضوی پس از پنجمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران حرفهای مرا به طور کامل منتشر نمی کنند برخی از حرفهای من نیز تحریف شده و تقوای مطبوعاتی رعایت نمی شود.

وی افزود: در خصوص حرفهایی که من درباره مسئولیت پذیری آقای روح الامینی اشاره کردم خبر به درستی منتشر نشد و این باعث شد وی بگوید که مرغ پخته نیز به این حرفها می خندد. واقعیت طوری است که سنگ نیز به این حرفها می خندد. من درباره مسئولیت پذیری صحبت کردم و به پدران توصیه کرده که مسئولیت فرزندان را بگیرند.

خبرنگاری از مرتضوی پرسید فایل صوتی صحبتهای شما درباره مسئولیت پذیری آقای روح الامینی وجود دارد، وی در پاسخ گفت: من منکر این فایل نیستم.

خبرنگاری درباره روند دادگاه پرسید، وی در پاسخ گفت: از روند دادگاه راضی نیستم زیرا به صورت غیرعلنی برگزار می شود. اتهامات ما را علنی همه جا چه داخل و چه خارج کشور در بوق کردند و این در حالی است که کوچکترین تقصیری در این ماجرا ندارم.

وی ادامه داد: حتی یک برگ هم بر علیه من وجود ندارد. اطلاعات سری و محرمانه ای در پرونده کهریزک وجود ندارد و از دادگاه می خواهم جلسه بعد را علنی برگزار کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هنوز برای پرونده رای صادر نشده و باید بعد از صدور رای استدلالهای دادگاه را مورد بررسی قرار داد و درباره رضایت از دادگاه صحبت کرد. دانستن حق مردم است و از دادگاه می خواهیم که جلسه بعد به صورت علنی برگزار شود تا مردم توضیحات ما و شاکیان را گوش کنند تا غیر از قضاوت دادگاه، مردم نیز قضاوت کنند. اهمیت قضاوت مردم چیزی کمتر از رای دادگاه نیست. ما در این پرونده دفاع کرده و لایحه خود را نیز منتشر کردیم. در حالی که دشمنان نظام از این موضوع سوءاستفاده می کنند بهتر است دادگاه به صورت علنی برگزار شود.

 

عکس یکی از قربانیان در اغتشاشات واقعی است
یکی از متهمان پرونده کهریزک گفت: عکس اشاره شده در خصوص حضور فرزند روح الامینی در اغتشاشات واقعی بوده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.
قاضی علی اکبر حیدری فر پس از پنجمین جلسه برگزاری دادگاه کهریزک در پاسخ به اظهارات وکیل یکی از قربانیان در خصوص ارائه نشدن عکس به دادگاه، اظهار کرد: عکسی در خصوص حضور پسر آقای روح الامینی در اغتشاشات وجود دارد که عکس و مستندات خود را در این خصوص در جلسه آینده به دادگاه ارائه خواهیم داد.

وی افزود: این عکسها واقعی بوده و هیچ کار فتوشاپی روی آن انجام نشده است. روند دادگاه نیز روند خوبی است و تصور می کنم روز یکشنبه آخرین دفاعیات اخذ و حکم پرونده صادر شود. 

 

جلسات محاکمه تا پایان رسیدگی غیرعلنی است
رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران گفت: جلسات دادگاه تا پایان به صورت غیرعلنی برگزار می شود.
قاضی سیامک مدیر خراسانی پس از پنجمین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: اجازه ندارم درباره روند رسیدگی صحبت کنم. جلسات محاکمه نیز تا پایان رسیدگی به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص پایان رسیدگی به این پرونده در جلسه آینده گفت: جلسه بعدی دادگاه روز یکشنبه هفته آینده برگزار می شود که نمی توان در حال حاضر گفت آخرین جلسه دادگاه است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    65 0
    نمیفهمم منظورش از عکس پسر روح الامینی در اختشاشات است مجوز برای کشتن اوست اگر چنین باشد باید بطور فجیح و بدون هیچگونه محاکمه ای او را میکشتید جلالخالق
    • مهدی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
      1 53
      دوست عزیز اغتشاشات ؛ نه اختشاشات. یه کم ادبیات یاد بگیر بعد بیا ارائه فضل کن
    • نیما IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
      25 0
      آقا مهدی!! بابا با سوات!!(ببخشید سواد!!!!) عزیز من معلم دیکته شدی؟؟
    • بدون نام SE ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
      7 0
      بابا مهدی سواد! ...ادبیات بلد، اینکاره!
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    52 0
    معلوم نیست چرا متهمین اصرار بر اعتراض ارام به اغتشاش دارند گویا قصد این دارند این مورد را نهادینه کنند وسوال اینجاست پاسخ اعتراض مرگ است ؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    59 1
    حالا فرضا عکس واقعی باشه ، آیا قتل اون مرحوم رو توجیه می کنه؟؟ واقعا مرغ پخته می خنده به این حرفا!!
  • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    41 0
    مرتضوی: دانستن حق مردم است!!!
  • مرد حسابی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    5 1
    آقای مرتضوی! تو بیگناه ... تو مظلوم و پاک از هر اتهامی ولی چرا انقدر بی تابی می کنی عزیز دل برادر ؟! این بی تابی ها و پرخاشگری هاتو رو چگونه تاویل و تفسیر کنیم ؟! مگه نشنیدی : آنکه حساب پاک است، از محاسبه چه باک است ؟؟؟!!!
  • asad IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    9 1
    وقتی نشریات را فله ای توقیف میکرد یادش نبود که دانستن حق مردم است
  • علی CA ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    6 1
    این عکس که بعد از کشتن طرف پیدا شده بیانگر انست که اگر از قبل می دانستند بطرز فجیعتر ی باید ایشان را می کشتند!!!!!!!!! اراجیف
  • محسن US ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    7 1
    اینکه عکس طرف در اغتشاشات موجود است اصلا چه ربطی به این دادگاه داره؟؟ گیرم بوده باید میکشتینش؟ نکته دیگه اینکه قاضی دادگاه میگه اجازه ندارم صحبت کنم؟ مگه قاضی دادگاه خودش رییس دادگاه و مستقل نیست چرا از کسی باید اجازه بگیره؟
  • نا شناس IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    6 2
    اقای مرتضوی سعی نکنید با مظلوم نمایی خودتان در نزد مردم سوء استفاده کنید
  • بدون نام NL ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    6 0
    سه و نیم میلیون نفر در تظاهرات اعتراضی به نتیجه انتخابات خرداد88 در 25 خرداد88 به تظاهرات پرداختند .طبق منطق متهمین باید این 3.5 میلیون را کشت .
  • بدون نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    2 0
    «قضاوت مردم درباره این پرونده کمتر از رای دادگاه نیست.» راست می گی؟ پس چرا 4 سال پیش به قضاوت مردم اهمیت ندادی؟!