ایسنا نوشت:

رییس‌جمهور گفت: برخی خیال می‌کنند که اگر ما مقابل خودپرستی‌های دنیا بایستیم، وضع بهتر می‌شود، در حالی که تسلیم با گفت‌وگو فرق دارد.

محمود احمدی‌نژاد که از صبح امروز به استان گیلان سفر کرده است با حضور در همایش حماسه حضور که نقش جوانان ایران اسلامی در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را مورد توجه قرار می‌داد، با تبریک روز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز کارگر اظهار کرد: کارگران عزیز ما یاران گمنام پیشرفت، عظمت و استقلال ما هستند و با دستان پرتوان و حمایت‌های بلند آنها چرخ تولید، سازندگی، بی‌نیازی و پیشرفت ملت ایران شتابان در حرکت است و ما این روز را به همه کارگران ایران زمین و جهان تبریک می‌گوییم.

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن مقام حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: انسان گل سرسبد خلقت است و خدا این عالم را برای انسان خلق کرده و انسان را هم برای خدا تا این که همه عالم در خدمت انسان باشند و انسان خدایی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: رسیدن به قله خدایی شدن یک راه بیشتر ندارد و آن هم راه عشق و محبت است و اصلا رمز و راز خلق هستی عشق قلمداد می‌شود. خداوند از روی محبت و لطف این عالم را خلق کرده و راه کمال انسان و رسیدن به خدا را از مسیر عشق‌ورزی و مهرورزی قرار داده است.

رییس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: هر ارزش و کمالی در سایه محبت حاصل می‌شود و اصلا کینه نمی‌تواند ارزش خلق کند و کمال‌آفرین باشد. کینه آدم را پایین می‌آورد و این عشق است که انسان را بالا می‌برد. در همین راستا با نگاهی به تاریخ می‌بینیم که تمام نقاط برجسته تاریخ و تمام ارزش‌های ماندگار در طول تاریخ برآمده از عشق است و عشق هر میزان عمیق‌تر باشد، ارزش برآمده از آن بالاتر و ماندگارتر است.

وی در ادامه با بیان این که تمام رفتار پیامبر اسلام برآمده از عشق به انسان‌هاست و خدا پیامبر را رحمت‌الله اللعالمین می‌داند، گفت: این محبت پیامبر بود که خالق هدایت بود و نه خشم پیامبر و اصلا معرفت، معنویت، کمال و رشد انسان و شکوفایی استعدادهای انسان همه محصول محبت است.

احمدی‌نژاد گفت: خشم برای جلوگیری از سقوط است و نه برای خلق کمال و هرجا که محبت بود، همه چیز هست و هرجا که محبت نبود، چیزی نیست و اصلا معنای انسان بودن آن است که قلب آدمی با سرشار از محبت به دیگران و محبت به ارزش‌های الهی و انسانی باشد.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: همانقدر که قلب از عشق به انسان‌ها و ارزش‌ها پر شده باشد، به همان میزان به خدا نزدیک شده‌ایم و همچنین باید دانست این محبت است که ایثار را خلق می‌کند و این که یک نفر موجودی و اموال و آبرو و جان خود را می‌گذارد، به دلیل عشق والاتر از خود است.

وی با بیان این که رمز و راز ایثارگری عشق است، افزود: برخی خیال می‌کنند که شهدا و جانبازان و ایثارگران ما از روی اجبار و اکراه جلو رفته‌اند،در حالی که اینها عاشق بودند و عشق به ارزش‌های الهی، آزادی و کرامت داشتند.

وی در ادامه بار دیگر سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و اظهار کرد: حضرت زهرا (س) تجلی عشق و عیدت محبت است و خدا لطف و محبت و مهربانی را در وجود حضرت زهرا به ودیعت گذاشت و این به معنای این است که هرچه خوبی و زیبایی و شکوفایی در عالم هست، از ناحیه حضرت زهرا (س) است.

رییس جمهور با مورد توجه قراردادن روز کارگر گفت: هر ارزش، پیشرفت و نقطه کمال و هرچه دوست داشتنی است، محصول تلاش است و اگر تلاش وجود نداشته باشد، در دنیا اتفاقی نمی‌افتد و ما نیز باید ایران را بر دو پایه عشق و کار بسازیم.

رییس جمهو در ادامه با بیان این که مرزبندی‌ها در دنیا کاملا مشخص است گفت: بدخواهان ملت ایران از موضع کینه و برتری‌جویی حرکت می‌کنند، حال ما در مقابل چطور باید عمل کنیم؟ آنها اسلحه بلند می‌کنند، ما باید چه کنیم؟ آنها انسان را تحقیر می‌کنند؟ ما باید چه کنیم؟ بنابراین می‌بینید که صف‌بندی در حال شکل گرفتن است و ما با ایمان و عشق و پاکی در مقابل همه رذالت‌ها و خودپرستی‌های دنیا خواهیم ایستاد.

وی ادامه داد:آنها می‌خواهند جلوی حرکت ملت ایران را به سمت قله‌ها را بگیرد، حال ما باید چه کار کنیم؟ روشن است که باید بایستیم. راه دیگری وجود ندارد. بعضی‌ها خیال می‌کنند که اگر تسلیم شویم، وضع خیلی بدتر می‌شود. البته تسلیم با گفت‌وگو فرق دارد. تسلیم یعنی منطق و سلطه آنها را بپذیریم که این راه جز شکست و تحقیر شدن نتیجه‌ای ندارد.

وی با بیان این که فرهنگ عشق به انسان‌ها یاری به آنها و ساختن برای انسان‌ها، فرهنگی بسیار متعالی است و به فضل الهی همه دنیا را خواهد گرفت، گفت: پرچم ایران نیز پرچم عشق، کار و تلاش و پرچم توحید و عدالت است و من یقین دارم، در تمام قله‌های عالم به اهتزاز در می‌آید.

وی در ادامه گفت:کار شیطان این است که ما را از حقایق دور کند و اصلا اساس حرکت شیطان در جهت ایجاد تقویت، و گسترش فاصله بین انسان‌هاست، ‌اما در نقطه به مقابل سمتی می‌رویم که همه انسان‌ها حول یک محور، متحد، همدل و مهربان برای یک هدف حرکت می‌کنند.

رییس جمهور گفت: شیطان حتی در بین خانواده، مرزبندی درست می‌کند و ما در نقطه مقابل مرزها را برمی‌داریم. همه انسان‌ها منهای انگشت‌شماری از آنها که دل‌شان از کینه پر است و جایی برای عشق و محبت برای آنها باقی نمانده است، در یک معیادگاه برای تولید و عدالت و صلح و کمال، حرکت می‌کنند تا به کسی برسند که میراث‌دار حضرت زهرا (س) است. او که خلاصه و عینیت و عشق و دانایی است.

وی در ادامه تصریح کرد: فرمودند که امسال سال حماسه است. حماسه یعنی تصمیم بزرگ و شجاعانه. اقدام بزرگ برای تبیین شرایط به نفع انسان‌ها و ملت و آرمان‌های ملت. حماسه محصول. عشق به ارزش‌های الهی و انسان‌هاست. حماسه تصمیم و کار بزرگ و عبور از یک نقطه معین برای رسیدن به شرایط بهتر قلمداد می‌شود و در حالی که دشمن می‌خواهد در دامنه متوقف کند، حماسه یعنی عبور از گردنه و رسیدن به دشت‌های پهناور.

قبل از سخنان رییس جمهور، یکی از جوانان نخبگان ورزشی در این جلسه خطاب به این احمدی‌نژاد گفت: ما تجدیدمیثاق خود را با حضرت عالی و یاران نزدیک شما اعلام می‌داریم. همچنین یکی از نخبگان استان گیلان خطاب به احمدی‌نژاد گفت: ما به زخم‌هایی که شما در این 8 سال خورده‌اید واقفیم و جوانان این استان مهربانی‌های شما را هرگز فراموش نخواهند کرد و هیچ زمانی از حمایت شما دست برنمی‌دارند.

همچنین در این مراسم کلیپی از مراسم سفرهای استانی رییس جمهور و نوع استقبال مردم از او پخش شد.

به مناسبت روز زن از طرف یکی از خانم‌های این جمع، هدیه‌ای به همسر رییس جمهو تقدیم شد.

به دستان حاضرین در این مراسم، پرچم‌های ایران داده شد که همراه با پخش موسیقی‌هایی مربوط به ایران تکان داده می‌شدند.

اکثر مدعوین این مراسم، از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان بودند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    4 3
    زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار زنده باد بهار تا ابد...
    • بدون نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
      2 1
      باد آمد و بوی بهار سر برآورد