مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به تولید آثار فاخر با موضوع خلیج فارس اشاره و ابراز امیدواری کرد با تولید انبوه بازی‌های رایانه‌ای پیام خلیج همیشه فارس به جهانیان رسانده می‌شود.

 

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،بهروز مینایی روز سه شنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندر عباس در حال برگزاری است، گفت: این بنیاد امروز مفتخر است با تولید بازی های رایانه ای با موضوع خلیج فارس سهم کوچکی در معرفی این خطه و آبهای نیلگون خلیج فارس داشته باشد. مینایی از تولید 15 بازی و10 بازینامه در این دوره از جشنواره خبر داد و خاطر نشان کرد که در جشنواره اول،  بازی میرمهنا و در جشنواره دوم که سال 91 برگزار شد بازی فریاد آزادی تولید شد  که این بازی تابستان امسال در اختیار جوانان قرار می گیرد. مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بازی استراتژیک جزیره ابوموسی، بازی آنلاین دفاع مقدس و به تصویر کشیدن دو رخداد مهم با موضوع خلیج فارس را از جمله تولیدات این بنیاد نام برد.مینایی با بیان اینکه تولید 14 بازی از بازی های فوق به وسیله جوانان و نوجوانان خلاق کشور بوده است، گفت: 7 بازی نیز به صورت بازی موبایل به دو زبان فارسی و انگلیسی تولید شده است .  وی در ادامه به برگزاری مسابقه بازی نامه نویسی اشاره کرد و گفت: این مسابقه که فراخوان آن طی ماه های گذشته اعلام شده در مرحله داوری است  و در نهایت 5 بازی منتخب برگزیده می شود . بهروز مینایی در مراسم پایانی جشنواره ملی خلیج فارس از بازی رایانه ای "جزیره ابوموسی" رونمایی می کند.آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگی خلیج فارس با حضور وزیر ارشاد، مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای، مسوولان استانی، فرهنگی، نظامی، دریایی و جمعی از هنرمندان در تالار علامه امینی بندر عباس در حال برگزاری است.

 

 

رونمایی از دایره المعارف بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه کتاب

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با رونمایی از شش کتاب جدید در حوزه فنی صنعت گیم به همراه نسخه‌ای از نخستین دایره المعارف بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه بین المللی کتاب  تهران حضور می‌یابد. به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بنیاد با برپایی غرفه در سالن 16 ویژه ناشران الکترونیکی  نمایشگاه کتاب، محصولات جدید عرصه گیم  را در کنار تولیدات نوشتاری  ارایه می کند. همچنین ماکت  نسخه کپی  نخستین "دایره المعارف بازی های رایانه ای" در ایران در غرفه  این بنیاد  در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد. علاقه مندان برای تهیه دایره المعارف  یادشده می توانند در ایام برپایی نمایشگاه بیست و ششم کتاب اقدام به پیش خرید کنند. بر این اساس ، برای تدوین و آماده سازی دایره المعارف از کارشناسان و متخصصان عرصه بازی های رایانه ای استفاده شده است.محتوای دایره المعارف بازیهای رایانه ای شاخه بندی های "هنری"، "فنی"، "طراحی بازی" و "مدیریت پروژه‌ای" را در بر می گیرد.  در این دایره المعارف در ذیل هر لغت ترجمه شده توضیحاتی درباره موارد استفاده آن در بازی سازی آورده شده و در عین حال تلفظ این لغات و همچنین شرح تخصصی آنها نیز به صورت دقیق بیان شده است. بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 10 تا 21 اردیبهشت ماه به مدت10روز در مصلای امام خمینی (ره)برپاست.

 

 

بازی رایانه‌ای "جزیره ابوموسی" در جشنواره خلیج فارس معرفی می‌شود

بازی رایانه‌ای "جزیره ابوموسی" که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده در جشنواره ملی خلیج فارس معرفی می‌شود. به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، نسخه پیش نمایش بازی رایانه ای "جزیره ابوموسی" ساخته امیر محمدرضایی، در سبک مدیریت منابع تولید شده است. بازیکن در سبک مدیریت منابع در ابتدای بازی دارای منابعی هر چند کم اما با ارزش است، نحوه سرمایه گذاری و تخصیص درست منابع و مدیریت صحیح باعث پیشرفت او شده و احساس رضایت از این پیشرفت او را به سمت ادامه بازی در مراحل بالاتر و پیشرفت با منابع کمتر سوق می دهد. معمولا افراد خوش فکر و دقیق، طرفدار پر و پا قرص این سبک از بازی‌ها به شمار می‌روند. بر این اساس، روند بازی "جزیره ابوموسی" به گونه ای است که بازیکن بر خلاف بازیهای متداول سبک مدیریت منابع، جزیره را جز  به کل مدیریت نمی کند بلکه با سیستم جدید پیشنهادی ما در این بازی، مانند یک مدیر عمل می کند. بطور مثال یک مدیر هیچ وقت خودش تک تک درختها را در شهر نمی کارد اما تصمیماتش در اینکه درختها چگونه چیده شوند نقش دارد. در بازی ابوموسی بازیکن باید دقیقا مانند یک شهردار عمل کند... یکی از عوامل مهم که همیشه موجب شده تا انسان‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند، به‌کارگیری مدیریت منابع صحیح و مناسب بوده است. از این رو ساخت بازی هایی با این موضوع موجب می شود مدیریت درست منابع از همان سنین کودکی و نوجوانانی به فرزندان این مرزو بوم آموزش داده شود.

 

 

 

درخشش غرفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات

غرفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جشنواره "فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش" به دلیل استقبال پرشور علاقه مندان گیم به عنوان کاندیدا برگزیده شد. به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این جشنواره سه روزه  با هدف ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری و ایجاد زمینه سواد رایانه ای در جهت سند تحول بنیادین  وبا  محوریت برپایی سه نمایشگاه برگزار می شود. بر این اساس ،غرفه  بنیادملی بازی های رایانه ای در جشنواره "فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش" به لحاظ اجرا ،استقبال عمومی ومیزان تاثیرگذاری بر مخاطب مورد توجه بازدید کنندگان ،دانش آموزان و فرهنگیان قرار گرفته است. بنیاد ملی بازی های رایانه ای در قالب داوری،معرفی محصولات جدید از بازی های رایانه ای،  برگزاری چهار کارگاه آموزشی و معرفی دانشگاه جامع علمی کاربردی در جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش مشارکت دارد. برنامه پایانی جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش 10 اردیبهشت در سالن های 14 و 15 محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =