۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۹

دکتر «محمدرضا دربندی» در یادداشت تازه خود در خبرآنلاین به واکاوی و ارائه راه حل هایی برای مهار بحران حجاب در کشور پرداخته است.

رئیس مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی در ابتدای یادداشت به بیان 6 دلیل عمده برای بی ثمر بودن اقدامات صورت گرفته در زمینه حجاب پرداخته و در توضیح یکی از این دلیل ها می نویسد:
« شکل گیری فرهنگ غیر رسمی شاید یکی از مهم ترین این دلایل باشد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه بپذیریم و چه کتمان کنیم، بعضی از خانواده های ایرانی ، متاثر از برنامه های ماهواره ای در حال استحاله فرهنگی و دور شدن از فرهنگ سنتی و کهن ایرانیان مسلمان هستند. باید توجه داشته باشیم که آمار ها چه می گویند؟ چند درصد خانواده ها از ماهواره استفاده می کنند و در معرض تبلیغات حساب شده و غیر مستقیم برنامه ها و سریال های مروج بی عفتی هستند؟ چند در صد جوانان با استفاده از فیلتر شکن، به درگاه های ضد اخلاقی مراجعه می کنند ؟ بر این اساس، از این نسل چه انتظاری باید داشته باشیم ؟»
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در آتن، امنیتی کردن موضوع حجاب را یکی دیگر از دلایل برشمرده و می گوید: « در بعضی موارد دیده شده است دخالت نیروی انتظامی ، یک موضوع ساده را به مخالفت با سیاست های اقتصادی و سیاسی دولت گره زده و بی حجابی و پوششِ مانکنی، درمعنای خاصی کاربرد پیدا کرده است، همان طور که مسئله حجاب در اروپا، دارای معنای خاصی شده است.البته باید توجه داشت، بر اساس نظر سنجی های انجام شده، گروه های حرمت شکن و هنجار شکن، جمعیتی چهار درصدی را تشکیل می دهند و متخلفان عالم و عامد ، جمعیتی یازده در صدی دارند اما چهل ونه درصد این افراد غافلان و پیروی کنندگان از مد می باشند.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =