ایسنا نوشت:

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان این که به تمامیت ارضی و خواسته‌های مشروع سوریه ایمان داریم، گفت: هرگونه خلاء سیاسی در سوریه رخ دهد آثار آن متوجه همه کشورها خواهد شد.
علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات اردن به امان سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با ناصر جوده، وزیر خارجه اردن خاطرنشان کرد: حوادث سرنوشت سازی در منطقه رخ داده و طبیعی است که هر کشوری نظرات خاص خود را داشته باشد.
وزیر امور خارجه کشورمان موضوع فلسطین و سوریه را از موضوعات مطرح شده در این مذاکرات دانست و گفت: معتقدیم فلسطین از آنِ فلسطینی‌هاست و امیدواریم همه آوارگان به کشورشان بازگردند.
وی درباره حل بحران سوریه نیز گفت: بحران سوریه و آثار آن بر منطقه بسیار سنگین است و باید به شکل مسالمت‌آمیز در چارچوب یک راه حل سوری – سوری حل و فصل شود. هرگونه خلاء سیاسی که در این کشور رخ دهد آثار آن متوجه همه کشورها خواهد شد.
صالحی تاکید کرد: به تمامیت ارضی و خواسته‌های مشروع سوریه ایمان داریم بنابراین از معارضان خواسته‌ایم با دولت گفت‌وگو کنند و دولت انتقالی تشکیل دهند و خود سرنوشت‌شان را تعیین کنند.
صالحی هم‌چنین گفت: آماده‌ایم از نظر مالی به اردن کمک کنیم تا بخشی از این مشکلات را حل کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که فرمانده نظامی ایران، اردن را حامی رژیم صهیونیستی دانسته است پاسخ شما به این اظهارات چیست؟ گفت: موضع رسمی ما از طریق مقام معظم رهبری و نهادهای رسمی و وزارت امور خارجه اعلام می‌شود.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =