جانشین فرمانده نیروی انتظامی از مصوب شدن افزایش حقوق سربازان خبر داد؛ البته در صورت تامین شدن بودجه.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سردار احمدرضا رادان، در حاشیه دومین گردهمایی سربازان نمونه نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: سربازی می‌تواند در دوره‌ای سخت باشد، اما بر این باورم که این دوران،‌ دوران خوبی برای خودشناسی و پایداری است.

او گفت: حقیقت این است که براساس برآوردهای ما نیز سربازی در ناجا سخت است، این سختی در عمده یگان‌های خدمتی ناجا از جمله مرزبانی، پلیس راهور و سایر یگان‌ها دیده می‌شود.

رادان درباره حقوق سربازان و تسهیلات در نظر گرفته شده برای آنها گفت: پیشنهاد ما نیز این است که به حقوق سربازان توجه بیشتری شود و موارد به گونه‌ای باشد که این افراد از حداقل‌ها برخوردار باشند.

وی درباره اقدامات ناجا برای سربازان خود نیز گفت: آنچه که در حال حاضر ما آن را انجام می‌دهیم بحث آمایش سرزمینی سربازان در استان‌ها یا نزدیکترین استان محل خدمتشان است و از سال 92 نیز تمامی ورودی سربازان متاهل در استان‌ها و شهر خودشان به خدمت گرفته می‌شوند.

وی در خصوص رایزنی‌های انجام شده پیرامون افزایش حقوق سربازان نیز گفت: درخواست افزایش حقوق سربازان مورد موافقت ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است و باید منتظر تصویب بودجه باشیم.

 

برخی کاندیداها از اکنون خودشان را پیروز انتخابات نامیده اند

رادان همچنین درباره شروع زودهنگان تبلیغاتی برخی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: باید باید از برخی داوطلبانی که از هم اکنون خود را پیروز قطعی انتخابات می دانند و می گویند ما پیروز هستیم گله کرد. این افراد باید سکانداری جایی باشند که خودش وظیفه برقراری تامین نظم در جامعه را بر عهده دارد. حتماً مردم می گویند که ما توجه داده بودیم و از کاندیداها توقع دارند که نظم را رعایت کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس اقدامات و فعالیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری را رصد می‌کند و اگر موضوعی باشد که لازم به رسیدگی باشد قطعا رسیدگی شده و توسط داوطلبان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

او گفت: پلیس از داوطلبان انتظار دارد که مطابق قانون حرکت کنند و از اقدامات غیر قانونی بپرهیزند، چرا که در آینده در صورت پیروزی خودشان متولی اجرا قانون خواهند بود.

 

کارناوال ممنوع است، حتی بعد از تایید شورای نگهبان
جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین درباره راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی کاندیداها در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات گفت: تا به حال موضوعی درباره راه‌اندازی کارناوال‌ها به ما ابلاغ نشده و تاکنون راه‌اندازی چنین کارناوال‌هایی حتی بعد از تایید شورای نگهبان هم ممنوع بوده است و کاندیداها نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند. البته در صورت ابلاغ شورای سیاستگذاری اجازه چنین مراسمی داده خواهد شد، اما بنده بعید می‌دانم که چنین مجوزی اجرا شود.

رادان گفت: قطعا کاندیداهایی که از شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌گیرند برنامه‌هایی دارند که ناجا نیز متولی برقراری امنیت آن است، اما مسئولان ستادهای برگزاری هم باید مطابق وظیفه‌شان و حقوق و قوانین شهروندی و ستادی اقدامات خود در این خصوص را انجام دهند، چرا که آنان نیز در این زمینه مسئولند. اگر افراد تا پیش از زمان قانونی تبلیغات تخلفاتی هم انجام داده باشند، اشتباه است و درگیری در چنین مراسماتی هم قطعا اشتباهی بزرگتر است. قطعا برای متخلفان تشکیل پرونده داده و به تخلفات آنان رسیدگی خواهد شد.

 

قانون جدید راهور تصویب نمی شد، امسال 63 هزار کشته می شدند

رادان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی و اقدامات پلیس راهور در راستای کاهش تلفات و خسارات حوادث رانندگی گفت: اگر این اقدامات انجام نمی‌گرفت امسال به جای 19 هزار کشته باید 63 هزار تن در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دادند.

او درباره شماره گذاری خودروهایی که استاندارد یورو 4 را ندارند گفت: وظیفه پلیس حرکت در راستای قانون و صیانت از حقوق مردم است، اما سوالی که در شماره‌گذاری برخی از خودروها مطرح می‌شود این است که مگر قیمت خون یک نفر چقدر است که ما یک طرف آن سود را می‌بینیم و یک طرف دیگر آن تلفات ناشی از حوادث را نمی‌بینیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس از مسئولان می خواهد پای مصوبه ها بایستند نه اینکه با یک فشار مهلت دوباره به خودروسازان بدهند اگر هر فردی که وظیفه ای را دارد و در این موضوع مسئول است نقش خودش را خوب ایفا کند دیگر دچار این مشکلات نمی شویم برای کشور خوب نیست که از حداقل استانداردها برخوردار نباشد. 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • fdgf IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    با عرض سلام خدمت شماژ يك سوال داشتم سربازي هستم در خراسان رضوي ومتاهلم ايا قانوني وجود نداره كه سربازانمتاهل در شهر خودشان خدمت كنن باتوجه به اينكه حتي مجردها در شهرخودشان خدمت ميكنند با تشكر باسخ را به ايميلم بفرستيد