۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

اقتصادایرانی نوشت:

معاون سابق وزیرصنایع گفت:خودروسازان گرانفروشی کردند و مدعی هم هستند.

محمدرضا واعظ آشتیانی در واکنش با رشد قیمت خودرو و کاهش دستوری آن گفت: متاسفانه تمامی اتفاقات تازه نشان داد که خودروسازان از روی سود، زیان داده اند. در واقع باید به صراحت بیان داشت آنچه رخ داده تنها افزایش قیمت عادی نبوده است و باید نام آن را گرانفروشی گذاشت.
وی افزود: متاسفانه در غیاب رقیب و در انحصار مطلق خودروسازان بربازار چنین حوادثی رخ می دهد. در صورتی که چندین مجموعه بزرگ خودروسازی در کشور وجود داشت به طور حتم کیفیت و قیمت خودروها مانند امروز نبود.
واعظ آشتیانی ادامه داد: خودروسازان باید بدانند که این انحصار بربازار پایدار نمی ماند.
او به جایگاه شورای رقابت نیز اشاره کرد و گفت: اساسا شورای رقابت حق قیمت گذاری ندارد ولی در اتفاقات اخیر دیدید که چنین ماجرای هم پیش آمد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    37 2
    من خرداد سال پیش یک دستگاه رانا به قیمت 15 میلیون ثبت نام کردم .در طی این تقریبا یک سال گذشته 3 دفعه قیمت بالا رفت تا نهایتا برای من دعوتنامه ی 21 میلیونی در اسفند ماه سال پیش صادر شد و تمام پولشو هم پرداختم ولی بعد از گذشت بیش از 3 ماه هنوز ماشینمو تحویل نگرفتم البته با پر کردن فرمی قرار شد با مدل 92 تحویل شود یعنی در مجموع من تا 10 روز دیگه حدود یک ساله که از ثبت نامم میگذره !!!! دوستانی که همین مشکل منو دارن به این نظر رای مثبت بدن !!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    41 1
    يكي از نمايندگان گفته بود "قیمت های جدید روی سایت خودروسازان قرار گرفته است" . اينهمه هياهو كردند اما پس از گذشت 20 روز از ارديبهشت و امروز و فردا كردن نتيجه : 1. قيمتها هنوز كاملا و براي همه خودروها روي سايتها اعلام نشده است! 2. اگر ايشان و يا هركس ديگري نهايتا از روي سايتها فهميدند كه قيمت چند است، لطفا اعلام كنند. خودروسازان خوب ميدانند كه چه جوري عمل كنند كه كسي نفهمد !
  • بدون نام IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    43 0
    حرف دل مردم را میزنی ، حیف و صد افسوس وقتی که این طرف میزی و حرفت مثل حرف مردم خریدار نداره
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    46 0
    در وضع موجود هر که صدایش کلفتر است برنده میدان است.