فارس نوشت:

سخنگوی دولت با اشاره به ماده 76 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری که می‌گوید مسئولین اجرایی و نظارتی انتخابات حق تبلیغ یا صحبت له یا علیه نامزدی ندارند، گفت: آن ماده شامل ایشان نمی‌شود که در امر انتخابات مداخله کرده باشدآقای رئیس‌جمهور با ادبیات روشن اعلام کرد که من رئیس‌جمهور نیستم و مرخصی گرفته‌ام.
غلامحسین الهام سخنگوی هیئت دولت در پایان جلسه امروز و در پاسخ به سؤالی درباره امضای حکم انتخابات نظام‌ پزشکی گفت: این انتخابات از نظر قانونی دچار اشکال است و مخدوش است و حرف آقای رئیس‌جمهور در خصوص این انتخابات مبتنی بر قانون بوده است.

وی افزود:‌ انتخابات نظام‌پزشکی در شرایطی برگزار شده است که اشکال قانونی داشته است. آیا ما از رئیس‌جمهور می‌خواهیم ملتزم به نتایجی باشد که در یک فرآیند غیرقانونی به نتیجه رسیده است.

وی افزود: بنابراین ایشان مسئول صدور حکم است و باید به این فرآیند اعتراض کند. از این جهت تا این مشکل از لحاظ قانونی حل نشود نمی‌توان حکم رئیس سازمان نظام پزشکی را صادر کرد.

الهام در پاسخ به سؤال دیگری درباره برخی اعتراضات نسبت به حضور رئیس‌جمهور در وزارت کشور و همچنین گرفتن مرخصی توسط وی ادامه داد: من ابتدا درباره ادبیات به کار رفته استدعا دارم که مقداری با احتیاط و دقت بیشتری منعکس شود.

وی افزود:‌ اینکه نسبت بدهیم عملی جرم است و فردی را مجرم بشناسیم قبل از بررسی و اثبات آن در یک محکمه صالحه به هیچ عنوان صحیح نیست و یک نوع اتهام است.

وی افزود: از این رو باید نسبت به ادبیاتی که درباره رئیس‌جمهور و رئیس قوه مجریه استفاده می‌شود باید با دقت بیشتری برخورد شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: اگر جایی شائبه وجود دارد باید گفته شود که این شائبه را برای بررسی بیشتر ارجاع داده‌ایم.

الهام گفت: بر اساس قانون انتخابات زمانی تبلیغات رسمی آغاز می‌شود که اسامی نامزدها اعلام شود. بعد از اعلام رسمی اسامی تبلیغات انتخابات آغاز می‌شود که هیچکس نمی‌تواند بر اساس اصول قانونی مندرج در انتخابات عمل کند چرا که در غیر این صورت صدا و سیما اظهارات داوطلبانی که فقط ثبت نام می‌کند را منعکس می‌کند نوعی تبلیغات است.

وی افزود: از این جهت خدشه‌ای در خصوص بحث انتخابات ریاست‌جمهوری و یا قانون تبلیغات نداریم.

الهام در ادامه تصریح کرد: بحث‌هایی در خصوص ماده 76 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده است که مسئولین اجرایی و نظارتی که بر امر انتخابات دخیل‌اند حق ندارند له یا علیه نامزدی تبلیغ و صحبت کنند.

رئیس‌جمهور در امر انتخابات مسئولیتی ندارد و اخیراً هم گفته می‌شود که وزیر کشور مسئولیت و نقشی ندارد. این موضوع به وزیر کشور و ناظرین انتخابات مختص است. رئیس‌جمهور در بحث انتخابات مسئولیت مستقیم ندارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: آن ماده شامل ایشان نمی‌شود که در امر انتخابات مداخله کرده باشد. آقای رئیس‌جمهور با ادبیات روشن اعلام کرد که من رئیس‌جمهور نیستم و مرخصی گرفته‌ام یعنی هم‌اکنون به عنوان شخص محمود احمدی‌نژاد در اینباره اظهار نظر کرده است که جدا از شخصیت حقوقی شده است و این تمایز را مشخص کرده است.

وی افزود: هیچکس نمی‌تواند اراده خود را بر این ملت بزرگ تحمیل کند انتخابات، انتخابات آزادی است که ملت در آن تصمیم گیری خواهد کرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    277 8
    آقا من قانع شدم، حله.
    • بدون نام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      پس بااين اوصاف رييس جمهورقبل از بازگشت مجدد به سمتشان ميبايست دوباره مراسم تنفيذ توسط رهبري و در حضور ايشان برگزار ميكردند....تنها در اين صورت ميشه پذيرفت در مراسم ديروز ايشان رييس جمهور نبوده اند
    • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      61 4
      کاملا موافقم با این اوصاف ایشان دیگر رییس جمهور نیستند
    • لکنته IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      0 4
      داوطلبان ریاست‌جمهوری تا زمانی که صلاحیت‌شان توسط شورای نگهبان تایید واسامی آنهااعلام نشده باشدصرفا کسانی هستندکه نسبت به خود«حسن ظن»دارندوچنین می‌پندارندکه مردم به آنهارای خواهند داد. بنابراین ضوابط مربوط به نامزدهابراین‌گونه اشخاص بارنمی‌شود.مستنداین بیان مواد65،66 و68 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری است که مبدأ اقدامات تبلیغی رااعلام رسمی اسامی افراد تایید صلاحیت شده تعیین کرده است و در ماده68 هرگونه فعالیت تبلیغاتی ازاین مبدأرا بوسیله کارمندان دولت وائمه جمعه ودیگران ممنوع کرده است وماده66این قانون صریحااعلام کرده فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهارسماازتاریخ اعلام اسامی آنها به وسیله وزارت کشور آغاز می‌شود.بنابراین واضح است پیش از اعلام اسامی اصولا افراد ثبت‌نام کرده «نامزد» نیستند .
    • بدون نام IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
      5 2
      از نظر من که سه بار به ایشان رای دادم(2بار سال84 یکبار 88) ایشان بعد از اون یازده روز خانه نشینی دیگه رییس جمهور نبودند
  • بدون نام JO ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    آقای الهام! فقط با این بازی با کلمات به شعور ملت توهین می کنید. واقعا باعث تاسفه!!!
    • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      78 39
      اینایی که منفی دادن به شعورشون توهین نشده ، راهت باشن !!!
  • حقیقت گو IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    آقای الهام! هنوز حضور غیر قانونی شما در تجمع انتخاباتی مصلی به نفع احمدی نژاد، در حالی که شما عضو شورای نگهبان بودی را فراموش نکرده ایم!!! مردم شاید حوادث تاریخی را فراموش بکنند اما نه آنقدر که شما توقع دارید!!! شما که خودت نمی توانی تشخیص بدهی چه کاری درست است و چه کاری غلط، لطفا در مورد عمل "مجرمانه ی" سایرین صحبت نکنید لطفا!!!! خبرآنلاین، لطفا نظر من رو منتشر کن. قصد توهین ندارم ولی واقعا بعضی ها دیگه خیلی اعتماد به نفس زیادی دارند که اعصاب آدم رو خورد می کنه
    • مسعود IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
      آقاي الهام !سفسطه نكنيد.گيريم كه رييس جمهور در مرخصي بوده آنگاه بايد بپذيريم كه رييس جمهور در معيت شايي به وزارت كشور نرفته بلكه شخصي به نام احمدي نژاد در معيت مشايي به وزارت كشور رفته .حال سوال جدي تري مطرح ميشود.وزارت كشور ،رييس ستاد انتخابات كشور به چه مناسبتي و به چه دليلي تريبون مخصوص كانديداها را در اختيار احمدي نژاد قرار داد؟آيا هر شهروندي ميتوانست با آن تريبون سخنراني كند؟در مورد تفاوت بين اتهام جرم بهتر بود سخنگوي دولت نمي شديد چرا كه احمدي نژاد پيش از اثبات اتهامات خانواده هاشمي در سال ٨٨آن هم از رسانه ملي فرياد زد .آقاي الهام !مردم را چي فرض كردي ؟؟؟!!!!!
    • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      51 4
      حرفهای اقای مسعود کاملا منطقی و درسته و فهمش فقط ار حیطه درک و شعور دولتیها خارجه!!اقایون مدعی هستند شخصی که همراه مشایی به وزارت کشور رفته احمدی نژاد بوده؛نه رئیس جمهور!!خوب؛کافیه یه نگاه به سخنرانی اقای مشایی در کنفرانس خبری بعد از ثبت نام(که الحمد لله به مدد اینترنت در همه جای دنیا به سادگی قابل دسترسیه)بندازید تا متوجه بشید ایشون خودشون چند بار در متن سخنرانیشون از"رئیس جمهور"اسم میبرند و نه احمدی نژاد و چقدر از بابت این همراهی از"رئیس جمهور"تقدیر و تشکر میکنند و نه از احمدی نژاد!!
  • اسفندیار IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    بابا شما هرکاری کنید پیش این رئیس جمهور کم میارید . خودتونو خسته نکنید حریفش نمیشید . بابا بیخودی که رئیس جمهور نشده
  • بدون نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    255 6
    این ادبیات یک نفر حقوقدان است که چند سال مسئولیت در شورای نگهبان داشته است رئیس جمهوری پستی نیست که بامرخصی از او گرفته شود مثل اینکه یک نماینده مجلس یک دکتر یک معلم . .... بگوید چون مرخصی گرفتم آن فرد نیستم و فرد دیگری هستم
    • علی IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
      11 86
      همه چیزو به هم ربط ندید بله رییس جمهور بوده ولی این که سر کار نبوده مشکلی نداره چون مرخصی بوده.
    • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      11 1
      درست اون که سر کار نبوده ما سرکاریم
  • بدون نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    یعنی چی؟ هر کی اعلام کنه من فعلا مرخصی دارم ازش مسئولیت صلب میشه؟ جدا این جرفا رو خودشون قبول دارن؟
    • بدون نام US ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      58 2
      چطور با همين تفاسير قانون قانون ميکنن؟
  • نورمحمدی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    از من که مرخصی نگرفته بود
  • حسن IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    165 7
    من هم یک روز مرخصی می گیرم می گم آدم نیستم ...
  • بدون نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    194 9
    ما هم جیگریم!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    145 7
    اگر کسی از محل خدمت خود مرخصی بگیرد باز هم منصوب به همان خدکت است اگر اخراج یا برکنار شده باشد دیگر منصوب به آن کار نیست اینها منطق هم ندارند .
  • بنده ی خدا IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    189 5
    جناب آقای الهام مگر رییس جمهور با گفتن این جمله که من مرخصی گرفته ام ورییس جمهور هستم کفایت می کند ایشان نه فقط در ستاد انتخابات بلکه چندوقتی است که با بودجه بیت المال شهر به شهر برای مشایی تبلیغ می کند والا دولیت که یکی دو ماه به عمرش باقی مانده بر اساس چه منطق وقانونی برود ودر استان ها تصمیماتی بگیرد که اجرای آن ها نیاز به تأیید مجلس دارد وتا فرایند تأیید مجلس دولت جدید سر کار می آید وتعیین برنامه برای دولت جدید چه محمل قانونی دارد جز سر پوش گذاشتن به کار تبلیغات . آقای الهام هر ایرانی به اندازه کافی از قانون سر در می آورد لازم نیست شما توجیه کنید
  • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    145 5
    نه بابا قربونش برم آقای الهام خیلی باحاله
  • امیر IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    آقای الهام با شما موافقم
  • بدون نام TR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    11 85
    اگر جرم است پس رییس جمهوری هم که یک دور کاندیدا بوذه و برای دور دوم پیاپی شرکت می کند اگر تبلیغی در زمان مرخصی برای خود بنماید هم مرتکب جرم است, چون فرقی نمی کند برای خودش یا شخص دیگری تبلیغ نماید. بنابراین آقایان خاتمی و رفسنجانی هم موقعی که برای دور دوم پیاپی خود در زمان تصدی ریاست جمهوری تبلیغ نموده اند مرتکب جرم شده اند. با این ایرادهای بنی اسرائیلی محبوبیت رییس جمهور زحمتکش و محبوب مردم روزافزون میشود. پس ادامه دهید!
    • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      42 6
      یعنی واقعا نمیفهمی که رئیس جمهوری که در مسند قدرته و برای دور دوم کاندید شده تو مهلت قانونی یک هفته ای قبل از انتخابات حق داره برای خودش تبلیغ کنه؟؟!!!!یعنی واقعا قدرت درک و قائل شدن تفاوت بین این دو موضوع رو نداری؟!!اینکه یک رئیس جمهور؛که خودش مسئول اجرای انتخاباته؛وقتی دیگه خودش نمیتونه کاندید بشه بیاد از یه کاندید دیگه؛اونهم قبل از شروع موعد رسمی تبلیغات؛حمایت مستقیم کنه رو با تبلیغات یک رئیس جمهور در موعد قانونی برای دور دوم ریاست جمهوری خودش یکی میدونی؟؟!
  • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    78 1
    بنابر این در غیر ساعت اداری هم رئیس جمهور نیست مثلا وقتی خوابه!
  • بدون نام IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    66 3
    اگر یک کارمند عادی و نه به اصطلاح حقوق دان این حرف را بزند رییسش با او چه خواهد کرد؟ وای که ایشان چندین سال عضو حقوقدان شورای نگهبان هم بوده اند وای!وای! وای!!....
    • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      31 1
      پس حالا باید منتظر بود که رییس جمهور مراسم تحلیف به جا بیاورد تا دوباره رییس جمهور شود راستی کسی که دیگر رییس جمهور نیست به چه حقی از امکانات دولت استفاده کرده و این همه حدم و حشم با خودش آورده و مجریان به چه حقی تریبون در اختیارشان گذاشته اند قوه قضاییه لطفا پی گیری کنید
  • بدون نام IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    84 2
    خیلی باهوشی قانون دان! اگر مرخصی گرفته پس محافظ و بقال و چغال که همراهی ش کردن از سر کوچه آورده؟! هیچکدوم حقوق بگیر دولت نیستن؟! خودت می فهمی اصلن چی گفتی قانون دان؟!
  • بدون نام IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    80 3
    ایشالا به‏زودی رئیس دولت به همراه عشق دیرینه‏شون به یک استعلاجی بلندمدت خواهند رفت! به امید آن روز!
  • جمی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    70 5
    بابا بی خیال قانون حالا بگین اومدن و نیومدن احمدی نژاد با مشائئ رو قیمت سبزی و پنیر و نخود کشمش اثر داره تا بریم بیرون خرید اخه خیلی وقته نون و پنیر و سبزی گیرمون نیومده
  • بدون نام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    50 1
    اقا ایشان کی ار مرخصی بر میگردند اگر تشریف نمی اورند بفرستیم مصوبات را ریس مجلس امضا کنند
  • بدون نام IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    60 3
    از آقای احمدی نژاد تقاضا داريم جناب الهام رو در روزهای باقی مانده به سِمتِ «معاونت توجيهات حقوقی أعمال مجرمانه» منصوب كنند. جناب الهام كمي وقت بيشتري برای مطالعه بگذارند. كمپين انتخاباتی آقای مشايي با محوريت دولت، وزيران، معاونان ايشون حدود شش ماه هست كه فعاليتش رو به هزينۀ اموال عمومي كشور در پوشش سفرهاي استاني و وعدۀ مالي به مردم محروم و تحت فشار اقتصادی شروع كرده. آقای الهام، اين همه، به علاوۀ استفاده غير قانوني از دو رسانۀ دولتي كه از بودجه استفاده مي كنند «مصداق عمل مجرمانه» هستند. روزنامه "خورشيد" ارگانِ سازمان تأمين اجتماعي، روزنامه "شهروند" ارگان جمعيت هلال احمر، به قيمت ناچيز و تيراژ بالا ابزار تبليغاتي آقاي مشايي هستند.
  • امیدوار IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    78 4
    آقای الهام چه حقوق دانی است که نمی داند با گرفتن مرخصی سمت که از بین نمی رود ایشان مردم را چه فرض کرده است؟
  • بدون نام IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    115 4
    حتما آقای الهام هم سال 88 که در میتینگ انتخاباتی احمدی نژاد سخنرانی کرد از عضویت در شورای نگهبان مرخصی گرفته بود!
    • ال EU ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      78 1
      آره بابا،گواهی پزشکی گرفته بود
    • دانش آموز IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      0 1
      این الهام عزیز خودش یک آدمی بود که خدا خواست مردم او را بهتر بشناسند.به هشت سال پیش که نظری را اعلام کرد و مردم و مملکت هنوز چوبش را می خورند مراجعه شود.سمت و بی طرفی او و پستهای چندگانه او در دولت ساده زیست و مهرورز نشانه بی طرفی اوست ؟معجزه هزاره سوم دستپخت چه کسانی است؟
  • بدون نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    59 1
    گیرم که حرف شما درست مرخصی این موضوع را توجیه می کند به من بکوئید که حکم مرخصی را بعداز ساعت 18 میزنند؟
  • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    38 2
    چرا با تیم حفاظت آمده بودند شخص معمولی نیاز به حفاظت ندارد
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    29 1
    عزیزم میخوای بازم 6 تا 6 تا بهت شغل بدن؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    26 1
    اگه مرخصی گرفته و رئیس جمهور نبوده پس مشایی شبیه کی هست که گفته : مشایی یعنی احمدی نژاد ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    35 1
    حالا مرخصیشو از کی گرفته؟
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    26 1
    «اینکه نسبت بدهیم عملی جرم است و فردی را مجرم بشناسیم قبل از بررسی و اثبات آن در یک محکمه صالحه به هیچ عنوان صحیح نیست و یک نوع اتهام است.» جناب الهام این همه سال که همه را به چوب اتهامات راندید در کدام دادگاه صالحه اثبات شده بود؟ چرا هر چی خوبیه برای خودتان می خواهید به علاوه عنوان مجرمانه داشتن رفتار رییس جمهور محترم را بگذارید به عهده دادگاه صالحه چرا شما حکم می دهید که غیر از این است؟ شما نمی توانید به جواب این سووال برسید که رییس جمهور محترم از چه کسی مرخصی گرفته بودند؟!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    41 2
    آقا راست ميگه به خدا مرخصي بوده چون اونوقت كه آقا مرخصي بودن من رفته بودم خريد همه چي داشت ارزون ميشد!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    48 2
    به امید مرخص شدنشون
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    38 2
    راستی از کی مرخصی گرفته؟!!اینهمه ادم که باهاشون بود هم مرخصی گرفته بودند!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    5 1
    الهام جون، مردم را چی فرض کرده ای؟ مرخصی یعنی چه؟ مگه شما و رییستان کارمند اداره هستید که مرخصی بگیرید؟
  • محمد US ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    2 10
    من بی طرف هستم اقای الهام درست میگن چون هر فردی میتونی در هر جایی گاهی باشد وقتی مرخصی بگیرد از ان سمت خارج شده است آیا مامور نیروی انتظامی وقتی مرخصی است میتواند نقش پلیس باشد معلومه که نه پس درست نظر بدهید
  • مجتبی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    4 3
    ضمن احترام به همه نظرات ولی به نظرم بگذارید آقای احمدی نژاد با همه توان و بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیتی از نامزدش حمایت کند به شرط عدم تقلب و تخلف در برگزاری انتخابات اگر باز هم مردم رای به احمدی نژاد دادند یعنی اینکه برای مردم ما حالا حالا ها امثال احمدی نژاد مناسب ترین گزینه است تا به اون شعور سیاسی و اجتماعی برسند وقتی رسیدند میشه سایر نفرات با سلایق مختلف بیایند . چرا می ترسیم ؟ مردمی که نتوانند اوضاع اقتصادی هشت سال پیش خود را با الان مقایسه کنند همان بهتر که باز هم احمدی نژاد ها سر کار و دولت باشند . یا حق