حسین شریعتمداری در یادداشت امروز کیهان با عنوان«ماشاءالله‌،‌حزب‌الله...» نوشت:

بعد از ثبت‌نام آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان نامزد انتخابات رياست‌‌جمهوري يازدهم، که متأسفانه در قاب مشترک اصحاب فتنه و حلقه انحرافي صورت پذيرفت، رسانه‌ها و مقامات خارجي و دنباله‌هاي داخلي آنها در اقدامي هماهنگ و مانند دهها مورد مشابه ديگر، صدا به هلهله بلند کردند و صفحات اول روزنامه‌ها و خروجي سايت‌ها را از اين توهم انباشتند که چه نشسته‌ايد؟! کار نظام و انقلاب تمام شد! و حزب‌الله مي‌رود که خانه‌نشيني پيشه کند! و...
اين همه هياهو در حالي است که وقتي به صحنه نگاه مي‌کني به وضوح مي‌بيني که هيچ اتفاق تازه‌اي نيفتاده است. آمريکا به عنوان حامي رسماً اعلام شده ائتلاف فتنه و انحراف، همان آمريکاست که به قول هفته‌نامه «ويکلي استاندارد» تمامي رؤساي جمهور آمريکا از کارتر تا اوباما در يک نقطه با امام خميني(ره) به اشتراک نظر رسيده‌اند و آن، اين که «آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند». مردم، همان مردم هستند که فتنه آمريکايي- اسرائيلي88 -جنگ احزاب- را علي‌رغم آنهمه برنامه‌ريزي بيروني و ائتلاف همه دشمنان داخلي و خارجي به ديوار بصيرت 9 دي کوبيدند. همان‌ها که بعد از آنهمه رجزخواني مشترک دشمنان بيروني و دروني، حماسه بي‌نظير 22 بهمن را آفريدند. همان مردمي که با وجود تحريم انتخابات مجلس نهم از سوي مدعيان اصلاحات، به مراتب بيشتر و گسترده‌تر از انتخابات‌هاي قبلي پاي صندوق‌هاي رأي آمدند و...
و اما، اصحاب فتنه و حلقه انحرافي نيز همان‌ها هستند که بودند و تاکنون هرچه کوشيده‌اند و خروشيده‌اند، راه به جايي نبرده و در نهايت اعتراف کرده‌اند که براي «هيچ» بيهوده به خود پيچيده‌اند! بنابراين چه فاکتور جديدي به ائتلاف فتنه و انحراف اضافه شده است که تاکنون نبوده است؟! اگر پاسخ «هيچ» است- که هست- بي‌ترديد اين همه سر و صداي مشترک بيروني و داخلي نيز براي هيچ است. نيست؟!
3- اکنون بايد پرسيد حضور آقاي هاشمي رفسنجاني در قاب نامزد مشترک فتنه و انحراف چه تغييري مي‌تواند در معادلات قبلي اين دو جريان ايجاد کند؟ و چه ارزش افزوده‌اي براي اين ائتلاف بي‌ارزش در پي خواهد داشت؟ مگر جناب هاشمي بيرون از جبهه مدعي اصلاحات طرفداران ديگري هم دارد؟ پاسخ منفي است يعني کساني که از آقاي هاشمي طرفداري مي‌کنند همان‌ها هستند که پيش‌‌از‌‌اين و طي چند سال گذشته در ميان طرفداران و حاميان فتنه و انحراف حضور داشته‌اند بنابراين آقاي رفسنجاني جمع جديدي را به طيف ياد شده اضافه نکرده و نمي‌کند که اينهمه هياهو براي آن قابل اعتناء باشد. مگر مدعيان اصلاحات بارها اعلام نکرده‌اند که هاشمي رفسنجاني سردار بي سپاه است؟! و مگر کارگزاران و مدعيان اصلاحات قبل از اين با يکديگر در ائتلاف نبوده‌اند که حالا پيوند آنان، يک حرکت و اتفاق جديد تلقي شود؟! و به قول کودکانه يکي از اصحاب فتنه، نامزدي هاشمي به منزله «انفجار بمب در ميان اصولگرايان»! باشد؟!... خب! با اين حساب بايد پرسيد، آن اتفاق مهمي! که دشمنان بيروني و ائتلاف مشترک فتنه و انحراف در بوق و کرنا کرده‌اند چيست؟!
4- حالا به اين نکته مي‌رسيم که وقتي نامزدي آقاي رفسنجاني هيچ تغيير جديدي در جبهه فرو ريخته و ائتلاف مشترک فتنه و انحراف پديد نمي‌آورد، اصرار فتنه‌گران براي نامزدي ايشان با چه هدف و منظوري صورت پذيرفته است؟ پاسخ به اين سؤال اگرچه فصل جداگانه‌اي مي‌طلبد ولي در اين مختصر به دو نکته اشاره مي‌کنيم.
الف: برخي از مدعيان اصلاحات و چند رسانه بيگانه طي همين 48 ساعت گذشته با صراحت اعلام کرده‌اند نبايد انتظار داشت که نامزدي آقاي رفسنجاني، پايگاه از دست رفته جبهه اصلاحات را به آنان بازگرداند چرا که هاشمي يک بار در همين ميدان حضور داشته و نگاه مردم به ايشان با اندکي تفاوت همان نگاه به اصلاح‌طلبان است ولي نامزدي آقاي رفسنجاني- به قول بي‌بي‌سي- مي‌تواند پوششي براي فعاليت انتخاباتي اصلاح‌طلبان باشد و زمينه‌اي براي بازگشت آنها به درون حلقه نظام فراهم آورد. ولي از اين فرصت- به گفته تحليلگر راديو فردا- نبايد انتظار تجديد حيات اصلاح‌طلبان را داشت.
ب: و اما، اکنون به خبري اشاره مي‌کنيم که مي‌دانيم جناب هاشمي رفسنجاني مي‌تواند با تحقيق و بررسي دقيق از صحت آن اطمينان حاصل کند. تحقيق در اين زمينه براي ايشان دشوار نيست.
آقاي خاتمي بعد از اصرار آقاي هاشمي براي کانديدا شدن به چند تن از افراد بسيار نزديک خود مي‌گويد؛ آقاي رفسنجاني مي‌داند که شوراي نگهبان صلاحيت مرا رد مي‌کند و قصد دارد بعد از رد صلاحيت من، بدون آن که هزينه‌اي پرداخته باشد، آراي اصلاح‌طلبان را به صندوق کانديداي تحت فرمان خود منتقل کند. خاتمي مي‌گويد؛ نامزد مورد نظر او هم راي نمي‌آورد ولي شکست وي به حساب هاشمي نوشته نمي‌شود و هاشمي مي‌تواند کماکان منتقد شرايط کنوني باقي بماند بي آن که جايگاه خود را به راي مردم گذاشته باشد. در همين حال و هوا، جلسه‌اي در «...» تشکيل مي‌شود. در اين جلسه آقاي «م» پيشنهاد مي‌کند مي‌توانيم با اين توضيح- بخوانيد ترفند و توجيه- که خرابکاري‌هاي احمدي‌نژاد باعث رويگرداني مردم از ايشان شده است و فرصت براي نامزدي آقاي هاشمي فراهم است و... توافق هاشمي را براي کانديداتوري جلب کنيم و تاکيد مي‌کند که اگرچه آقاي هاشمي فاقد پايگاه مردمي است و شکست مي‌خورد ولي اين شکست به حساب اصلاح‌طلبان نوشته نمي‌شود، چرا که هيچکس هاشمي را اصلاح‌طلب نمي‌داند! و سابقه همراهي او با نظام را فراموش نمي‌کند. در پي همين تصميم است که از يکسو آقاي خاتمي روي نامزدي آقاي هاشمي اصرار مي‌ورزد و سخن «کاش هاشمي مي‌آمد» او در رسانه‌هاي داخلي و خارجي بازتاب گسترده داده مي‌شود و از سوي ديگر برخي از افراد مطرح در همين طيف ماموريت مي‌يابند که تاکيد ‌کنند هاشمي همان عاليجناب سرخپوش است!... و بدين ترتيب بار ديگر آقاي هاشمي به عنوان «پل» در اختيار مدعيان اصلاحات قرار مي‌گيرد. يعني همان‌ها که بيشترين اهانت‌ها را عليه وي روا‌داشته بودند و هرگز از آن همه اهانت و دشمني ابراز پشيماني نکرده و نمي‌کنند!
پيش از اين با محاسبه شرايطي که مي‌دانستيم از نگاه آقاي رفسنجاني پنهان نيست پيش‌بيني کرده بوديم ايشان نامزد نمي‌شود ولي فاکتورهاي ديگري که به برخي از آنها اشاره شد در ميدان محاسبات وي قرار گرفت و ايشان را در معرض يک شکست قطعي و غيرقابل اجتناب ديگر قرار داد.
5- در اين ميان پيوند حلقه انحرافي با اصحاب فتنه نيز در فريب جناب هاشمي بي‌تاثير نبوده است. توضيح آن که حلقه انحرافي به پايان عمر خود رسيده است و با خاتمه دولت احمدي‌نژاد، بايد از قطاري که بي بليت سوار آن شده بود پياده شود. بنابراين حلقه انحرافي براي ادامه حيات خود چاره‌اي جز پيوند با يک جريان سياسي ديگر نداشت. اما براي ائتلاف با اصحاب فتنه مانند هر معامله ديگري پاي داد و ستد در ميان است. حلقه انحرافي اگرچه هويت ندارد ولي دست گشاده‌اي بر رانت قدرت و ثروت دارد. و اين همان امتيازي است که به اصحاب فتنه داده است و از سوي ديگر اصحاب فتنه در مقابل برخورداري از رانت قدرت و ثروت حلقه انحرافي، اين حلقه را در بازي بعدي مي‌پذيرد. حضور غيرقانوني آقاي احمدي‌نژاد در جريان ثبت نام مشايي و اعلام حمايت از وي که علي‌رغم اعتراض‌هاي فراوان صورت گرفت در همين بستر قابل ارزيابي است. آقاي احمدي‌نژاد با اين اقدام انتحاري خود به اصحاب‌فتنه پيام مي‌دهد که براي تنش‌آفريني و فتنه‌انگيزي آماده است و مي‌توانند روي قانون‌گريزي و ساختارشکني حلقه انحرافي حساب باز کنند. پيام‌هاي پنهاني رد‌و‌بدل شده بماند براي فرصتي ديگر.
6- تنها تغيير قابل توجه در صورت مسئله اين روزها، حضور پرشورتر از هميشه در انتخابات رياست جمهوري يازدهم است، چرا که از يکسو مردم در مشاهده همراهي و همخواني بيگانگان با اصحاب فتنه و انحراف، انگيزه قوي‌تري براي حضور در انتخابات يافته‌اند و از سوي ديگر حضور همه سليقه‌ها، آراي انبوه‌تري را به صندوق‌ها سرازير مي‌کند.
و بالاخره اصحاب فتنه و انحراف مي‌دانند و آزموده‌اند که اگر بار ديگر خيال فتنه و آشوب در سر داشته باشند، حزب‌الله يعني همان مردم پاکباخته حتي به اندازه چند ساعت نيز به آنها امان نمي‌دهند و به قول مولايشان حضرت امير عليه‌السلام، وقتي نوبت باريدن به آنها مي‌رسد، سيل به راه مي‌اندازند. به اعتراف واشنگتن‌پست، فدائيان رهبر ايران- حضرت آقا- از چند هزار کيلومتر فاصله بحران سوريه را مديريت مي‌کنند و در لبنان و فلسطين حضور دارند. نبايد مقابله اين نيروي عظيم با آشوب‌هاي داخلي را ناديده گرفت... ياد مرحوم حاج بخشي به‌خير، گوش کنيد! هنوز فريادش طنين‌انداز است که؛ ماشاءالله، حزب‌الله.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    هاشمي راي نمياره. تخريب نکن کيهان
    • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      نه پس لنکرانی رای میاره که نتونست یه وزارت خونه رو جمع کنه
    • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      خبرانلاين چرا با انتشار مطالب کيهان سم پاشي ميکني 8 سال دوره شما بود تا تونستين تخريب کردين الان نوبت ماست داداش. بفکر لونه موش باش
  • بدون نام KR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    میشه از ایشون دیگه ننویسید؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    مگر نام بردن از آقای" م" و "ب" و ... چه فرقی با"بگم" بگم" احمدی نژاد دارد؟
  • بیکار مثله خیلیا US ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    673 8
    ببخشید میشه بگید کی رای میاره؟ منظورم اینه که شما دوست دارید کی رای بیاره؟؟
  • بهزاد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    704 9
    با تشكر از استاد بى بديل تحليل،پس لطف كرده بفرماييد كسانى مثل من كه منتقد وضعيت موجود هستند و از قضا از اشى كه شما ودوستانتان در هشت سال پيش پخته ايد،ناراضى،به چه كسى رأى دهند؟ ايا باز هم اگر صلاح ميدانيد با طناب شما در چاه ديگرى كه كنده ايد،برويم؟ راه حل شما چيست؟ ايا صلاح ميدانيد همگى يكباره با اقتدا به شما اصولگرا شويم؟ اصلا شما پيل و ما مورچه اى كه خود در ميانه نيست ،چه حاجت به اين كه اين همه ذهن خود وعواملى كه از اقاى م خبر مياورندرا خسته نماييد. تو را به خدا فقط بفرماييد ما چه كنيم نيازى به اين همه تحليل نيست!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    حاج حسین این تحلیلتم مثل تحلیل های قبلی ات در نیاد ؟ تو تحلیلای قبلی می گفتی که هاشمی نمیاد که اومد حالا می گی رآی نمیاره بعدا اگه رای آورد چی می خوای بگی به قول امام ره هاشمی زنده است تا این نهضت زنده است
  • سيد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    641 6
    خدا شما را با كساني محشور كند كه بازي سياست را از روي دست آنها كپي ميكنيد حال اگر الگو علي است خوشا به سعادتتان اگر الگو عمر و عاص است بدا به حالتان خبرآنلاين مديون جدم علي هستي اگر سانسور كني
    • بانوی ایرانی... IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      62 0
      زنده باشی سید...خیلی قشنگ گفتی...
  • علی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    حاج حسین خودت به دادمون برس. مملکت افتاده دست خائن و وطن فروش و فتنه گرو حلقه انحرافی!!!
  • مجتبی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    620 8
    "با خاتمه دولت احمدي‌نژاد، بايد از قطاري که بي بليت سوار آن شده بود پياده شود" جناب شریعتمداری!ایشان همچین بی بلیت هم نبوده اند،سیل حمایت ها و آرا و جانبداری های شما از این عنصر به اصطلاح ارزشی همان بلیتش بوده،حالا یهو شد بی بلیت؟ گویا شما به کل فرمایشات رهبری را مبنی بر جذب حداکثری و تفاوت قائل شدن بین فتنه و اصلاح طلبی را هضم نکرده اید که این چنین طومار عظیم اصلاح طلبان را به کل، فتنه گر و بازنده می دانید! منتظریم ببینیم این بار سنگ که را به سینه می زنید و برای که بلیت صادر می کنید تا به عنصرتان رای ندهیم.چه بسا او را هم 4 سال بعد که خرتان از پل گذشت،بی بلیت بخوانید!
    • نوید IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      249 3
      خیلی جالب نوشتی. بد نیست این آقا آرشیو 4 سال پیشِ کیهان را دربیاره، تا ببینه اونموقع چطور از زبان عالم و آدم برای ایشون بلیت میخرید یا ...... . این آقا، عناوین دهن پرکنی را که نثار آقای احمدی نژاد میکردند را فراموش کرده اند.
    • بنده خدا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      1 1
      باز خوبه که وقتی اشتباه میکنند قبول میکنند و دست می کشند از اشتباهات ولی شماها که اصرار دارید بر اشتباهات و فکر میکنید هنوز معصوم هستید یاد بد و بیراه هایی که دولت اصلاحات به هاشمی رفسنجانی میزد به خیر و الان شد دوست صمیمی
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    شما که تحلیلت این بود که هاشمی نمیاد؟ این تحلیلت هم مثل اون غلطه.
  • میلاد IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    193 4
    شما همونی نیستی که سال 84 سنگ احمدی نژاد به سینه می زدی برادر.....
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    حق با آقاي شريعتمداري است . چرا بعضي ها عصبي اند؟
    • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      0 0
      جدی میگی؟ اگه ناراحتی تا کسی نظر ندهد
    • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      0 0
      اگه نظرات مردم با جنابعالی همراه بود لابد میگفتی ببینید نظر اکثریت چی هست ولی حالا یه جور دیگه میگی
  • بدون نام GB ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    حمله تند حسین شریعتمداری در کیهان به هاشمی رفسنجانی: هاشمي رفسنجاني کاندیدای مشترک اصحاب فتنه و حلقه انحرافي است.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    9 248
    درود بر حاج حسين شريعتمداري که جريان فتنه و انحراف را خوب مي شناسد
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    221 7
    همه تلاشتان این است که جلیلی را به عنوان عدالت مثل احمدی نژاد بالا بیاورید
  • آريايي IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    220 2
    يک خبر گذاري پيدا نميکني که واقعيت و بگه بلا استثنا هموشون هوچيگري ميکنن تا طرف مقابل رو تخريب کنن آخه اين شده راه نون درآوردن سالم؟ خوشبختانه دست همشون پيش ملت رو شد چرا آب تو اسياب دشمن ميريزيد بجاي لجن مال کردن حريف مرد باش از پتانسيل و نقاط قوت خوت بگو که آيا خودت تو اين وضعيت کاري از دستت بر مياد يا نه اگه واقعا" ميتوني بسم ا.. اگه نه خفه شو مردم خودشون اين قوه تشخيص رو دارن .مثل کبک نباشيد الا لعنت اله الالقوم منسب پرست .
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    214 6
    خبرآنلاين خيلي دوست داريم ولي حال آدم رو مي گيري با اين نقل قول كردن از كيهان!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    158 9
    کيهان-خبرآنلاين پيوندتان مبارک
  • بدون نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    171 6
    هاشمي همه تحليل ها را به هم ريخت
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    ممکنه ادبيات آقاي شريعتمداري تند باشه اما تحليلش غلط نيست
    • بدون نام IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
      26 0
      آقای شریعتمداری داره تحلیل های بی بی سی راتاییدمیکنه خیلی خنده داره.
    • بدون نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      0 0
      مطمءنی؟ راجع به معجزه هزاره سوم هم تحلیل هایش درست بود؟
  • علی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    26 2
    من نمیفهمم یکی از ارکان فته در خبرگان چه میکد!!!!!
  • مجتبی EU ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 2
    حاج حسین دیگه بعد از چندین دوره انتخابات فهمیده که هر وقت هر کسی را تخریب میکنه همون رای میاره و حالا هم دلش میخواد هاشمی رای بیاره !
  • ارش IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    1 0
    اقای شریعتمداری دوران تحلیلهای یک جانبه شما تمام شده به قول معروف حنای شما دیگر رنگی ندارد.