سی‌گیت نیز رسما وارد بازار درایو‌های حالت جامد شد. هرچند حضور سی‌گیت دیرهنگام است، اما این پتانسیل را دارد که کل بازار حافظه‌های رایانه‌ای را تغییر دهد

مجید جویا: درایوهای حالت جامد یا SSD، عموما سریع‌تر از درایو‌های حافظه دیسک سخت هستند، مخصوصا در بازیابی اطلاعات؛ و در بازار لپ‌تاپ نیز تا حدی پذیرفته شده‌اند. با این وجود، سی‌گیت برای ورود خود، بازار پرسودتر و بالقوه بزرگ‌تر سرورها را هدف گرفته است، جایی که در آن باید با نام‌هایی مانند اینتل، میکرون‌تکنولوژی، سامسونگ و STEC رقابت کند.

به گزارش سی‌نت، اولین حرکت سی‌گیت در این بازار، ارائه درایو جدید پالسار است که برای کامپیوترهای بلید و سرورهای با کاربری عام طراحی شده و ظرفیتی معادل 200 گیگابایت را بر مبنای استاندارد صنعتی واسط سریال ATA در اختیار خریداران خود می‌گذارد.

هر چند که درایوهای حالت جامد از درایوهای دیسکی گران‌ترند، اما نقطه قوت آنها در بازار سرورها، IOPS یا تعداد عملیات ورودی / خروجی در هر ثانیه است. برای مثال، هر مقدار که یک بانک اطلاعاتی بزرگ، آی‌.او‌.پی‌.اس بیشتری از یک سرور مجهز به درایو‌های حالت جامد بگیرد، این فناوری در مقایسه با درایوهای دارای هارد دیسک، به صرفه‌تر خواهد بود.

ریچ ویگنس از مدیران ارشد خط تولید در شرکت سی‌گیت می‌گوید: «درایوهای حالت جامد به ازای هر IOP اضافه به نسبت هارد درایوهای سنتی، سود بیشتری عاید هر دو طرف می‌کنند».

به گفته سی‌گیت، درایوهای پالسار می‌توانند به عملکرد بیشینه 30 هزار IOPS برای خواندن و 25 هزار IOPS برای نوشتن اطلاعات برسند، عددی که چندین برابر بیشتر از بیشینه توانایی سریع‌ترین هارددرایوهای موجود است.

سی‌گیت، فرستادن اولین محموله‌های پالسار را به مشتریان ویژه‌ خود از شهریورماه آغاز کرد.

گرگوری وانگ، رئیس فوروارد اینسایتس که بازار درایو‌های حالت جامد را رصد می‌کند، می‌گوید: «با ورود بزرگ‌ترین تولیدکننده دیسک‌های سخت جهان، اعتبار و ماندگاری اس‌.اس‌.دی‌ها در محیط محاسبه بیشتر خواهد شد».

گارتنر تخمین می‌زند که رشد خالص در بازار درایوهای حالت جامد تا سال 2010 دو برابر شود و بر مبنای آمار ارائه شده توسط سی‌گیت، پیش بینی می‌شود که تا آن زمان به رقم یک میلیارد دلار برسد.

سی‌گیت اطلاعات قیمت‌گذاری را فاش نکرده، زیرا شرکت‌هایی که از درایوهای حالت جامد این شرکت استفاده می‌کنند، قیمت محصول را برای مصرف کننده نهایی را تعیین می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =