روزنامه آرمان در گفت و گویی با مرتضی حاجی نوشت:

·         اعتقاد دارم با آمدن آقای هاشمی خیال مردم کمی راحت شد و نفس راحتی کشیدند. برای مردم تجربه حضور ایشان در استفاده از کادر مجرب شناخته شده است لذا امیدواری خوبی برای آنها ایجاد شده‌است، آقای هاشمی هم عزلت نشینی نکردند و قبول کردند به صحنه بیایند. از این به بعد هم بر عهده مردم است.
·         این امیدواری وجود دارد که مردم به اعتدال و تدبیر اقبال خوبی نشان بدهند و با انتخابشان پیامی را منتقل کنند که هم نماد انسجام داخلی باشد و هم پاسخی باشد برای کسانی که در خارج از کشور برای اداره ایران نسخه می‌پیچند.
·         درست است که آقای هاشمی برآیند اصلاح‌طلبی نیستند و فراتر از بحث احزاب هستند اما در مورد آقای هاشمی اعتقاد دارم که ایشان خوب است که همین باشند چراکه ایشان مرد تدبیر و اعتدال هستند و این مساله‌ای است که نیاز امروز جامعه است. بسیار نیازمند نیرویی هستیم که شرایطش به گونه‌‌ای باشد که نیروهای مختلف بتوانند حول او جمع بشوند، از این منظر اعتقاد دارم حضور آقای هاشمی امتیازی مثبت برای اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود.
·         در نهایت انتخاباتی با سه ضلع خواهیم داشت. اصولگرایان دولتی و اصولگرایان غیردولتی و اصلاح طلبان اضلاع این رقابت خواهند بود. استقبال از آقای هاشمی خیلی خاص بود و در سوالاتی که قبل از ثبت‌نام پرسیده می‌شد این مساله مطرح بود که ایشان بالاخره خواهند آمد یا نه. منظورم آن است که با این شرایط و اجماع سراسری که روی آقای هاشمی وجود دارد، حضورشان می‌تواند باعث هر احتمالی بشود و حتی می‌توان به این گزینه فکر کرد که اجماع اصولگرایان دولتی و غیردولتی هم محقق شود. بالاخره در دنیای سیاست هیچ چیزی محال نیست.
·         احتمالا گزینه مورد نظر اصولگرایان سنتی آقای دکتر ولایتی است و گمان می‌کنم شانس بیشتری برای اجماع دارند. ایشان سال‌ها وزیر امور خارجه بوده‌اند و مشاورمقام معظم رهبری هستند و در میان جناح‌های سیاسی هم احترام خاصی دارند.
·         جلیلی خیلی دیر وارد صحنه شدند. از درون جلسات اصولگرایان اطلاع ندارم و بالطبع نمی‌دانم چه تصمیمی گرفته‌اند اما در مورد آقای جلیلی باید بگویم مانند خیلی از دیگر سیاستمداران اصولگرا، ایشان خصوصیت حضور مستمر و شناخته شده در صحنه سیاسی را ندارند. آقای جلیلی هنوز خودی نشان نداده‌اند. از طرف دیگر کار اجرایی شناخته شده‌‌ای نداشتند و بیشترین نقششان حضور در مذاکرات 1+5 است لذا همه تلاششان روی مذاکرات خارجی بوده است و در صحنه سیاست داخل جایگاه شناخته شده‌ای ندارند لذا می‌توان اینگونه نظر داد که در خصوص مسائل اجرایی و اقتصادی سابقه چندانی ندارد.
·         دلیل آقای احمدی‌نژاد برای حضورشان، مرخصی گرفتن بود اما حقیقت آن است که دلیل موجهی نیست. رئیس‌جمهور نمی‌تواند، بگوید مثلا تا ساعت 5 رئیس‌جمهور هستم و از ساعت 5 به بعد رئیس‌جمهور نیستم. رئیس‌جمهوری که ساعت اداری ندارد. رئیس جمهور، رئیس‌جمهور است. هرچند شورای نگهبان ایراد قانونی به این عمل وارد کرده است و تعدادی از نمایندگان مجلس هم شکایت کرده‌اند اما بازهم در مورد قانونی بودن یا نبودن آن بهتر است حقوقدانان نظر بدهند. گذشته از بحث قانونی بودن این اقدام، اعتقاد دارم از لحاظ اجتماعی این حرکت نباید صورت می‌پذیرفت چراکه این اقدام مستقیما تبلیغ انتخاباتی محسوب می‌شود. تا کنون رسم نبوده شخصیت رده بالای رسمی و حقوقی در محیط ثبت‌نام اینگونه بدین واضحی تبلیغ کند و همراه کسی وارد شود و برایش تبلیغ کند.
·         از میان افراد موجود آقای هاشمی شناخته شده‌تر و باسابقه‌تر هستند بنابراین تصمیم اصلاح طلبان اجماع روی ایشان است لذا همه سعی می‌کنند از آیت‌ا... هاشمی حمایت کنند. البته تاکید می‌کنم دلیل آن برای منفعت یا انسجام مجدد اصلاحات نیست بلکه تلاش برای کشور است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    44 3
    جليلي رجل نيست
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    20 1
    سلام.چرا نظراتمو نمایش نمیدین!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • گنجی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    1 7
    هوالعزیز منظور جناب حاجی از مردم خوشحال شدند خودش میباشد . وگرنه مردم از هاشمی که مورد تایید منحرفین و بی بی سی باشدحمایت نمی کنند .