۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

ایسنا نوشت:

در اعتراض به رفتار مسئولان دولتی، یک عربستانی در مقابل مرکز پلیس ریاض خود را به آتش کشید. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه بی‌بی سی عربی، یک سبزی فروش عربستانی در اعتراض به رفتار مقامات عربستانی با الگو گرفتن از محمد بوعزیزی، سبزی فروش تونسی که با به آتش کشیدن خود شعله انقلاب تونس را شعله‌ور کرد، خود را در مقابل مرکز پلیس ریاض به آتش کشید.

بنا به گفته مقامات عربستانی، محمد علی جابری الحوریسی، پس از آنکه خود را به آتش کشید به بیمارستانی در ریاض منتقل شد اما در اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

بنا به گفته منابع مذکور، پس از برخورد نامناسب نیروهای پلیس و مسئولان اداره مهاجرت عربستان و ندادن تابعیت الحوریسی با ریختن مواد آتش‌زا بر روی بدنش خود را به آتش کشید.

گزارش‌های غیر رسمی در عربستان نیز حاکی از آن است که تا کنون ده‌ها عربستانی به خاطر برخورد مشابه مسئولان دولتی خود را به آتش کشیده‌اند.

کشور عربستان در دوره انقلاب‌های بهار عربی شاهد تظاهرات گسترده مشابه کشورهای دیگر چون مصر و تونس نبود اما بخش‌های مختلف این کشور از جمله منطقه الشرقیه که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، همواره شاهد اعتراضات مردمی به عملکرد دولت بوده است.

5252
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    . این مرد عربستانی خیلی خر بوده!خودکشی حرام است امام خمینی