انفجار صبح امروز هفت خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد و بصره، 50 کشته برجای گذاشت، در همین حال مالکی رئیس جمهور عراق خواستار برپایی نماز وحدت بین شیعیان و سنی های عراق شد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز در سلسله انفجارهای صبح امروز  که در شهرهای عراق روی داد ،50 نفر کشته شدند. دو خودروی بمب‌گذاری شده در بصره،2 خودروی بمب‌گذاری شده نیز در مناطق مختلف بغداد و سه خودروی دیگر در کاظمین منفجر شد.

در همین حال نوری مالکی نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای خواستار برپایی نماز وحدت بین شیعیان و سنی های عراق شد.

در همین زمینه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: نخست وزیر عراق در بیانیه ای که روز گذشته از سوی دفتر نخست وزیری منتشر شد گفت معنا و مفهوم نماز وحدت این است که عراقی ها اعم از اهل سنت و شیعیان در یک مکان تجمع داشته باشند و این چیزی است که ما خواهان آن هستیم. نماز وحدت واقعی باید همه مسلمانان را از مذاهب گوناگون و با قومیت های مختلف در یک مسجد گردهم آورد.
المالکی در این بیانیه از مردم عراق خواست نماز وحدت را در یکی از مساجد بزرگ بغداد برگزار کنند و این کار به طور مستمر هر جمعه انجام شود.
وی در این بیانیه خاطر نشان کرد : کسانی که مساجد را هدف قرار می دهند از دشمنان اهل سنت و شیعه هستند و طرح ایجاد فتنه در سر دارند و این طرحی قدیمی است که می خواهند آن را زنده کنند.
نخست وزیر عراق هم چنین از علمای دین و روحانیون خواست که به وظایف خود در رد فرقه گرایی عمل کنند و مردم را دعوت به وحدت نمایند.
در این بیانیه تاکید شده است که دستگاه های امنیتی برای حفظ امنیت مساجد و نماز گزاران تدابیری اتخاذ کرده اند.
به گزارش خبرآنلاین، در ماه های اخیر حمله به مساجد و مکان های مذهبی در عراق افزایش داشته است . در روز جمعه گذشته در بعقوبه 41 تن در حوادث انفجاری کشته شدند و حمله انتحاری به یک حسینیه در کرکوک نیز 12 کشته برجای گذاشت و همچنین سلسه انفجار های امروز بغداد، بصره و کاظمین50 کشته و ده ها مجروح برجای گذاشته است که این آمار قربانیان همچنان رو به افزایش است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294111

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =