۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷

ایسنا نوشت:

با توجه به نزدیک‌شدن به ماه رمضان مجموع مرغ ذخیره‌ شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام 68 هزار تن است که با قیمت هر کیلو 5300 تومان توسط این شرکت خریداری می‌شود.
عباس پشم‌فروش، معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام  از احتمال افزایش قیمت مرغ خبر داد و گفت: روند ذخیره‌سازی مرغ با توجه به نزدیک‌شدن به ماه رمضان بسیار مثبت است.
وی با بیان این‌که ذخیره‌سازی مرغ طی 40 روز اخیر رکورد زده است، تصریح کرد: این درحالی است که ما از بعد از تعطیلات عید نوروز تاکنون توانسته‌ایم 24 هزار تن مرغ را خریداری کنیم.
پشم‌فروش در پاسخ به این سوال که آیا قیمت توزیع مرغ تغییر می‌کند بیان کرد: در حال حاضر قیمت خرید مرغ هر کیلو مرغ 5300 تومان است که ستاد تنظیم بازار قیمت مشخصی برای عرضه آن در نظر می‌گیرد.
پیش از این حسن رادمرد، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفته بود که در راستای تنظیم بازار و تامین کالای مورد نیاز ایام ماه رمضان، از یک ماه پیش تا کنون 22هزار تن مرغ ذخیره سازی شده است و این روند همچنان ادامه دارد.
وی با بیان این‌که کف قیمت خرید برای ذخیره سازی این کالا 5300 تومان است تصریح کرده بود که در حال حاضر به لحاظ تامین و توزیع کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام FR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    26 0
    از الان بازهم مثل سال قبل مسئولین بفرمایند مشکلی در توزیع مرغ وجود ندارد ولی هنگامی که ماه رمضان میرسد همه خواهند گفتند نتوانستیم پیش بینی کنیم تقاضا را و بازهم قیمتها سر به فلک خواهد کشید ؟؟؟
  • ساسان IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    30 0
    از تمام بزرگان عزیز اقتصاد و ....... خواهشمندم در خصوص قیمت ها حرفی نزنند چون اگر ایشان احتمال بدهند ،بصورت واقعی گران می شود حتی اگر دلیل و منطقی وجود نداشته باشد . دوستان عزیز اگر نمی توانید بازار را کنترل کنید ، حداقل متشنج نکنید.
  • بدون نام IQ ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    2 1
    من یک مرغدارهستم ارزانی قیمت مرغ و زیانهای پی در پی صنعت مرغداری را با ورشکستگی مواجه کرده یک میلیارد هزینه یک مرغداری کردم دریغ از یک ریال سود همه اش هم ضرر است قیمت دان مرغ - جوجه - دارو و... خیلی گران شده ولی مرغ همچنان ارزان است به دلیل افزایش نرخ ارز همه هزینه های مرغداری3 برابر شده غیر از قیمت مرغ - لطفا این نظر را هم منتشر کنید . مرغ را اگر وارد کنند کیلوئی بین 15 تا 20000 تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید توجه کنید صنعت مرغداری اگر شکست بخورد مردم و مسئولین کلافه می شوند . لطفا این نظر را منتشرکنید. یک مرغدار
  • شریفی A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    2 1
    شرکت پشتیبانی اگر کمکی هم می کند به تاجراست نه به مرغدار کمکهای شرکت پشتیبانی به دست مرغدارنمی رسد این است که مرغدار ضررمی کند آقایان عزیز این برداشت درستی نیست که قیمتها را به صورتی تنتظیم کنیم که حالا مرغدار ضررنکند پس این مادر مرده که همه دارائیش را خرج کرده قرارنیست چیزی گیرش بیاد والله اگر مرغ زنده کمتر از پنجهزار وپانصد تومان فروش برود ورشکسته می شویم . توجه کنید صنعت مرغداری در آستانه شکست است نسبت به قیمتها تجدیدنظرکنید ، کشور لطمه می بیند. بعدا امکان احیاء این صنعت مشکل می شود. تولید مرغ بیش از مصرف کشور است جلوی صادرات را نگیرید.
  • حامد IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    1 1
    با سلام بنده مرغدار هستم . واقعا برنامهای دولت در خصوص قیمت مرغ واقعا جالب است تنها چیزی که مهم نیست تولید کننده است ، همه چی افزایش ۳۰۰درصدی داشته جز رکود قیمت مرغ دولتم برای اینکه مردم رو راضی نگه داره از بالا رفتن قیمت به هر زوری جلو گیری میکنه . دوم اینکه اگه همایتی هست همان بالا بین سران این صنعت و واسطها تقسیم میشود و مرغداران جز اصلا از چگونگی این همایتها خبر دار نمیشوند . من نمیدونم طبق چه استدلالی با قیمت جوجه ۱۵۰۰ تومانی و ذرت ۸۰۰ و سویا ۱۴۰۰ افزایش کرایها کارگر و..... اینگونه نرخ گذاری میشود برای مرغدار . و در ادامه با ادامه این داستان این ره به ناکجا اباد خواهد رسید مرغداران گرامی و مسولین دلسوز .
  • ورشکسته A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    0 1
    شما را به خدا این نظرات را بفرستید برای مسئولین جدید این قدیمیها که گوش به حرف مرغداران نکردند و همه را متضرر کردند و این سیاستها موجب شد یک عده تاجر از خدا بی خبر همه کمکهای دولت را به جیب بزنند . والله که هیچی از کمکهای دولت به دست مرغدارنرسید دولت خودش را گول زد شاید هم فکر می کنه به مرغدارکمک کرده نه آقا دان مرغ آماده از شرکت چینه و شرکت مدلل کیلوئی بیت 1450تا 1500 تومان است بعد مرغ زنده را می خرند در گرانترین وضعیت سه هزار ونهصد تومان - اگر همه دان مرغ هم گوشت بشه هزینه های دیگر مرغداری مانند جوجه- دارو کارگر آب -برق و... اجازه سود را نمی دهد . بعد آقایان از کنترل قیمت و... دم می زنند و افتخارخود می دانند . این ظلم فاحش است شرکت پشتیبانی و... این چه مدیریتی است ؟
  • مرادپور A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    0 1
    کمک به تاجر ودادن ارز مرجع و... هیچ کمکی به مرغدارنیست مرغدار همچنان گران می خرد وارزان می فروشد ، شرکت پشتیبانی وهرسازمانی که خودرا متصدی می داند درواقع پولش را مفتی خرج کرده ارزانی مرغ از جیب مرغداراست نه سوبسید نهاده های دامی و مدیریت آقایان و... خوب است مردم عزیز ما بدانند صنعت مرغداری نفسهای آخرش را می کشد ، همه مرغدارها درحال ورشکستگی هستند ، بخشی از مرغی که سر سفره هاست از خون مرغدار مظلوم است ، مردم متشرع ما اطلاع ندارند ولی این یک واقعیت است اکنون مرغداری سود که ندارد مرغدار درهرکیلومرغ حداقل یکهزارتومان از مایه (جوجه دان مرغ دارو و...) ضرر وزیان می بیند. متاسفانه این روند طولانی شده وعموم مرغداریها درحال ورشکستگی است ادامه فعالیت این صنعت اصلا توجیه اقتصادی ندارد.
  • شهروندایرانی A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 1
    اگراینجوراست که آقیان مرغدارمی گویند دولت بایستی دخالت نکند یا اگر پولی هست که می خواهند حتما به تاجر بدهند خب بدهند لیکن نه به عنوان تنظیم بازار و... پول اضافی است بایستی خرج شود . چه ارتباطی به مرغدار و قیمت مرغ دارد .صنعت مرغداری از قدیم یک صنعت پایداری بوده نباید اجازه داد یک عده مدیر بی تجربه وجه المصالحه سوء استفاده خود قرار دهند.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام.من یک مرغدارم 25سل هست که مرغدار هستم ارزودارم یک بارجیبم پرباشد.کارگرهم نگرفته ام خودم کار میکنم.به غیرازپول واریزی به مراکزدان ودارو وجوجه دیگه هیچ پولی را ندیده ام.یعنی کل زحمت وبدبختی من یاضرره یابه زحمت هزینه هارامیتونم پرداخت کنم.توراخدااینه حمایت ازتولیدکننده؟؟!؟!؟!