فارس نوشت:

محمد یزدانی خرم به عنوان نماینده ورزشی علی ولایتی در یک گفت و گوی تلویزیونی شرکت کرد.

*اهمیت ورزش

محمد یزدانی خرم در مورد اهمیت ورزش گفت: ورزش در روحیه جامعه بسیار تاثیر‌گذار است و می‌تواند باعث نشاط و شادی مردم شود. ما باید به این شرایط سر و سامان دهیم. در ایران حدود 52 فدراسیون داریم. این در حالی است که برخی از کشورها حدود 22 فدراسیون دارند. این باعث می‌شود پول 22 فدراسیون هزینه 52 فدراسیون شود و هزینه‌ها به صورت قطره‌چکانی میان همه آنها پخش شود. همین مسئله مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

*اخلاق در ورزش

یزدانی خرم در این ارتباط عنوان کرد: با توجه به اینکه علی ولایتی پزشک است روی سلامتی مردم نظر ویژه‌ای دارد. متاسفانه بانوان ایرانی به دلیل محدودیت‌هایی که دارند دچار فقر حرکتی شده‌اند. در گذشته آنها در حیاط خانه‌ها ورزش‌هایی مثل طناب‌ زدن انجام می دادند اما اکنون این موارد نیز از دسترس آنها خارج شده است. باید به همین خاطر به ورزش همگانی بها دهیم تا شرایط استفاده از آن برای همه به وجود آید. در این چند سال بیمارستان‌های زیادی در تهران ساخته شده است که باید هزینه آنها را صرف ورزشگاه ساختن می‌کردیم که این پول صرف سلامت می‌شد.

*اهمیت باشگاه‌سازی

نماینده علی ولایتی در امر ورزش در مورد اهمیت باشگاه‌سازی گفت: باشگاه تعریف خاص خود را دارد. باشگاه از هیئت مدیره مکان سابق، فعالیت در حداقل 5 تیم تشکیل شده است. اگر ما یک تیم فوتبال درست کردیم و چند نماینده مجلس را در هیئت مدیره قرار دادیم باشگاه درست نکردیم. در مسائل اخلاقی برخی خط دهی‌ها در ورزشگاه باعث وجود مشکلات در ورزشگاه‌ها می‌شویم. باشگاه‌های ما یا دولتی و یا غیردولتی هستند. در ورزش شخص سرمایه‌داری حضور ندارد که بتواند بدون مشکل کار خود را دنبال کند. اساسنامه باشگاه‌ها باید به شکلی تنظیم شود که با عوض شدن مدیران سیاست‌های کلی باشگاه تغییر پیدا نکند. در مقطعی تصمیمات غلطی مثل فرستادن باشگاه‌ها به شهرستان مشکلات زیادی را متحمل شده و این مسئله باعث شد امتیازات زیادی را از دست بدهیم.

*واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی

یزدانی خرم در این ارتباط خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی غرور ملی و شادابی جامعه را حفظ کنیم. چیزی که می‌دانیم این است که الان پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند خصوصی شوند. این دو تیم بودجه لازم را دارند و می‌توانیم آن را در اختیارشان قرار دهیم. زمانی بند ب را ایجاد کردیم که این مسئله امکانات خوبی را در اختیار باشگاه‌ها و ورزش قرار داد. استقلال و پرسپولیس مشکل خاصی ندارند اما باید با برنامه‌ریزی درست شرایط مناسبی برای آنها فراهم کرد. این دو تیم امکانات زیادی دارند که در اختیار ارگان‌های دیگر قرار گرفته و می‌توان به آنها این موارد را بازگردانید. در این صورت اگر به بورس رفت دارای دارایی نیز هست. هیچ زمان از کارشناس استفاده نکردیم و همین اتفاق می‌افتد که هواداران این دو تیم ناراحت هستند. اگر ولایتی رای بیاورد همه با یکدیگر مشکلات ورزش را حل می‌کنیم.

یزدانی خرم تاکید کرد: اگر بخش خصوصی بتواند تعهد بدهد که می‌تواند این دو باشگاه را بدون مشکل اداره کند مشکلی وجود ندارد اما در مقطع فعلی چنین شرایطی موجود نیست و کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. باشگاه استقلال و پرسپولیس برای همه مردم ایران هستند و نمی‌توان بدون تحقیق کاری را انجام داد.

*اهمیت ایجاد اماکن ورزشی

نماینده علی ولایتی در این ارتباط گفت: زمانی در والیبال قصد ساختن ورزشگاهی 12 هزار نفری را داشتیم که به دلیل مشکلاتی که ایجاد شد نتوانستیم این کار را انجام دهیم. فکر می‌کنم تهران فقیر‌ترین استان از این لحاظ باشد. یک زمانی تهران دو میلیون جمعیت داشت و دو ورزشگاه افراسیابی و هفت تیر در آن وجود داشتند اکنون نیز که جمعیت تهران به 12 میلیون رسیده است همچنان همان دو ورزشگاه را در تهران داریم. بهترین منطقه تهران منطقه یک است اما آنقدر که در نازی‌آباد و جوادیه ورزشگاه داریم در شمیران ورزشگاه وجود ندارد. در بخش‌هایی از شمیران افراد فقیر حضور دارند که به همین خاطر خیلی از جوان‌های آن منطقه به سمت اعتیاد می‌روند که باید راهکاری برای این موضوع انجام داد.

*اهمیت ورزش بانوان

یزدانی خرم گفت: زمان مهر علیزاده قانونی را درست کردیم تا به تمامی استان‌ها زمین برای ورزش بدهند. بودجه خوبی هم در اختیار قرار گرفت که بعدا این مسئله ادامه داده نشد. باید امکانات خوبی برای ورزش بانوان فراهم کرد. یک مادر قوی می‌تواند فرزند قوی‌ای را به دنیا بیاورد. باید به فکر سلامت بانوان باشیم چرا که این کار باعث نشاط خانواده می‌شود.

*اهمیت رسیدگی به پیشکسوتان

یزدانی خرم گفت: زمان مهر علیزاده پیشنهاد دادیم صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به وجود بیاید. ما باید مکان‌هایی را بسازیم و آن را در اختیار قهرمانان قرار دهیم. به طور مثال این باشگاه‌ها می‌توانند محلی برای استفاده پیشکسوتان و خانواده آنها شوند. باید پیشکسوتان تامین باشند و اینطور نشود که برای مخارج زندگی دست یاری به سوی دیگران دراز کنند. حتما باید به پیشکسوتان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و امکانات زیادی را برای آنها فراهم کنیم.

یزدانی خرم خاطرنشان کرد: باید در مراکز استان‌ها بیمارستان‌هایی برای ورزشکاران بسازیم که تمام افراد ورزشکار و پیشکسوت بتوانند از آن استفاده کنند. خیلی از پست‌های بین المللی را از دست داده‌ایم به خاطر اینکه اگر شخصی در ایران سنش از 50 یا 60 بیشتر شود او را به خانه می‌فرستیم در حالی که در تمامی دنیا دانشمندان و شاعران پس از 60 سال گل می‌کنند و نباید کاری کنیم که آنها راهی پارک‌ها شوند.

*اهمیت ورزش

نماینده علی ولایتی در این ارتباط گفت: ورزش را اقتصادی می‌کنیم باید باشگاه‌های مناسب داشته باشیم. ورزش در کنار صنعت است و همه موسسات باید ورزشگاه داشته باشند و نماینده حداد عادل در این ارتباط خاطرنشان کرد: در ورزش سه عضو داریم. ورزشکار، ورزشگاه و هواداران سه عضو ورزش هستند. اگر ورزشگاه نداشته باشیم نمی‌توانیم به پیشرفت برسیم. متاسفانه ورزش ما امروز شرایط خوبی ندارد و ادبیاتی که در ورزش مشاهده می‌شود در شان مردم نیست.

43 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    7 5
    تنها مدیر ورزش لایق مملکت یزدانی خرم بود که اقایون برکنارش کردند اگر تیم والیبال حالا در لیگ جهانیه بخاطر 20 سال زحمات مربیان و فدراسیون ایشون است