در ادامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری نامزدها از باقیمانده زمان خود برای ارائه دیدگاه های خود استفاده کردند.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در این بخش پس از آنکه حدادعادل به فیلم تبلیغاتی او اشاره کرده و برنامه های او را نقد کرده بود گفت: من فکر می کنم از همین نکته شروع می کنم که باید جوری کشور را اداره کنیم که استقلال حفظ شود. استقلال اصل است وقتی همه کارخانه‌های خوابید این هم خدشه به استقلال است. باید کشور و منافع ملی را ببینیم. نمی شود یک ساختمان را نگاه کرد و بگوییم همین یک ساختمان است. من گفتم خیلی خوب است که سانتریفیوژ بچرخد به شرطی که همه کشور بچرخد. آن‌هایی که می گفتند تحریم نیست ، قطعنامه نیست و این ها باید بفهمند که نتوانستند مسایل کشور و دنیا را تشخیص بدهند. کسانی که می‌توانند با شناخت جهان مسایل را حل کنند باید مسئله هسته ای را در دست بگیرند. حل مسایل بین المللی اول مشروط به این است که  قدرت داخلی را تفقویت کنیم و این در شرایطی است که دولت فراجناحی تشکیل بدهیم. در شرایطی این اتفاق خواهد افتاد که آزادی بیان بدهیم و همه آزادانه  سخن بگویند. مگر قبلا کشور از تحریم و جنگ نجات داده نشده است. چیزی است که تجربه شده و ما دیده‌ایم. فرصت لازم با مذاکره واقعی ایجاد می شود و با اعلام موضع پیش نمی رود. این نیست که برویم مقاله بخوانیم و برگردیم حل نمی شود. در صورتی که مسئله را بخوانیم و شناخت لازم را داشته باشیم. سیاست خارجی همیشه مهم بوده است. امروزه از همیشه مهمتر است. باید افرادی قدرت را در دست بگیرند که بتوانند و بلد باشند که مسایل را حل کنند.

بعد از روحانی نوبت به رضایی رسید و گفت: در این جلسه من چند نتیجه می گیرم. در این جلسه سه نفر که قبلا با هم ائتلاف کرده بوند معلوم شد باهم اختلاف نظر دارند. اکثر دوستان در گذشته مانده‌اند. شرایط کشور به کلی تغییر کرده است. ماندن در گذشته فایده برای مردم ایران ندارد. باید یک ایران سیاسی دوباره را پی ریزی کنیم. سیاست داخلی و خارجی ما باید هدفمند شود. ما بهبود زندگی مردم و گسترش نفوذ فرهنگی اقتصادی ایران را دنبال خواهیم کرد. ارتباط ما با اروپا و روسیه کو؟ فقط از حزب الله و ... دفاع کردیم. اگر 3-4 کشور با ما نباشند که آثار دفاع مقدس است، چه برایمان باقی می‌ماند؟ مسئله هسته ای باید از این حالت فرسایشی بیرون بیاید. بالاخره این مذاکرات باید زودتر به نتیجه برسد. مگر میشود کشور را با شعار دادن معطل کرد؟ آنها دارند از ما زمان میگیرند که اثر تحریم ها بیشتر شود. بعد ما اسم این را مقاومت می‌گذاریم؟ آقای جلیلی پاسخ نداد که اگر دور سوم و چندم بخواهد برود با توجه به اینکه آنها امیدوار شدند،‌چه کار میخواهیم بکنیم؟ در بغداد انها آماده دادن امتیاز بودند باید می‌گرفتیم. البته زحماتی کشیده شده و در همه دولتها پیشرفتهایی بوده است. نمیخواهیم سیاه نمایی کنیم اما میخواهیم سیاه زدایی کنیم.

عارف نیز گفت: من خودم را به مطالبات همه مردم، معلمان و دانشجویان، نظامیان و انتظامی، بازنشستگان و ... متعهد می دانم. در دولت آینده به مطالبات همه آن‌ها رسیدگی خواهم کرد. تا ایرانی آباد و سرفراز داشته باشیم.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    روحانی مردی برای تمام فصول خاتمی و هاشمی و عارف = روحانی
  • goly IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    1 0
    روحانی زدی تو خال. قطعا طرفدارات زیاد میشن
  • امیر A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    فقط رضایی
  • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    زمانی که از دکتر قالیباف در مورد سیاستشون در مورد حضور در آمریکای لاتین سوال شد و ایشون فرمودند خاور میانه اولویت بیشتری داره جناب مجری در حالی که 7 ثانیه از وقتش باقی مونده بود حرفاشو قطع کرد
  • وحید A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    فقط دکتر رضایی
    • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      73 49
      درود بر تو درود بر رضایی سلام بر زندگی
  • مهرداد IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    23 73
    به نظر بنده هواداران آقای روحانی مانند عنکبوتی هستند که دور خودشان تارتنیده اند وبا شرکت در نظرسنجی خودشانرا توجیه میکنند لطفا به کف خیابانها بیایید و شیفتگی مردم به مرد عمل قالیباف را ببینید
    • زنده باد مردمان آزاده ایران زمین زنده باد اصلاحات IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      21 1
      شما الان دقیقا تو کف اشی یا کف اشی ؟ خدا شفا بدهد متوهمان را
  • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    62 39
    انصافا رضایی به دور از هرگونه جناح بازی صحبت میکنه. بزاریم ایندفعه کشور دست یه نفر غیر از این دو حزب باشه
  • m IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    20 10
    رضایی دوست داریم
  • هوادار هاشمی A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    36 35
    بهترین گزینه بعد از هاشمی دکتر روحانیه
  • بی نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    83 8
    رضایی میان داری کرد به نظرم خیلی روحانی بر خورد! این برادر محسن هم بد گزینه ای نیست همیشه عادت کرده بودم جدی بهش نیگا نکنم ! حالا می بینم هم حرف داره هوبرنامه داره هم صلابت داره تازه دوتا ازرقیباش یعنی جلیلی و قالیباف هم که از بچه هایی بودن که خودش پرو بال بهشون داده!!!
  • یک مهم! IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 5
    دوست عزیز عده ای از طرفداران روحانی دارند با تقلب نظرسنجی های اینترنتی رو میگیرند. توجهی نکنید. نرم افزاری هست که میشه باهاش این کار رو کرد. حتی شنیدم با فیلترشکنم میشه. این رو یکی از سایت های خبری بی طرف گفت. اصن تابلوست! آخه ما از هرکی میپرسیم به روحانی رای نمیده! اما تو سایتها اخیرا سریع-در عرض چند دقیقه که شدیدا تابلوست- آمارشون بالا کشیده. تازه من ساکن شمال تهرانم اما والا از بین تمام کسانی که میشناسم-باوجود اینکه باید اینجا بیشتر رای داشته باشه- هیچکس به روحانی رای نمیده! راحت ترین کار بحث بین مردمه. از اونجا اطلاع صحیح بگیرید خبر آن لاین لطفا و حتما نشر بده!