در بخش پایانی مناظره امروز نامزدهای ریاست جمهوری بار دیگر اظهارات حدادعادل با پاسخی دوباره از سوی ولایتی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پایان دور دوم از سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هر یک از نامزدها فرصت یافتند تا در زمانی دو دقیقه​ای به تجمیع نظراتشان در حوزه سیاست داخلی و خارجی بپردازند که مشروح آن را در ادامه می​خوانید:


سیدمحمد غرضی: دولتی که پایگاه اجتماعی قوی داشته باشد، دولتی مقتدر است. 50 میلیون صاحب رای هستند. اگر همه تشریف بیاورید و رای بیاورید، اتفاق مهمی می افتد و دولتی سرکار می آید که توان اجتماعی بالایی دارد و با رانت و رشوه می تواند مقابله کند. شعار من توسعه جمهوریت و اسلامیت است که دست دولت را از جیب فقرا قطع می کنم و قیمت دلار را تثبیت می کنم. همچنین اجازه می دهم که مردم خودشان استاندارانشان را انتخاب کنند. در بخش ورزش، سینما و رسانه​ها تا کنون کم توجهی های زیادی شده است و انشاالله اگر رای بیاورم این مشکلات را رفع می کنم. من پولی برای این زمینه ها کم نداریم و انشالله دست رانتخواران را قطع کرده و اماکن را هم سازمان می دهم.


محسن رضایی: یک بار دیگر از شهدا، جانبازان، ایثارگران و نیروهای نظامی، ارتش و سپاه و بسیج دفاع می​کنم و به اقشار مختلف می گویم که خودتان را برای پیروزی های آینده آماده کنید. رشد بیکاری و تورم با شیب تندی در حال رشد است. در چنین وضعیتی حق داریم که منازعه و مناظره کنیم؟ ما خیزش مردم خواهی ایجاد می کنیم. باید حق خواهی مردم را در اولویت قرار دهیم. باید همه هم کاری کنیم و اگر به من هم توهین می شود، به خاطر حق مردم از آن بگذریم.


علی اکبر ولایتی: برای اینکه موضوع فعالیت های سیاسی در جنگ تحمیلی نادیده گرفته نشود، عرض می کنم که بنده وزیر خارجه دفاع مقدس بودم و بعد از انقلاب هرگاه کابینه​ای معرفی می شد، امام از طریق حاج احمد آقا پیام می دادند که فلانی باید وزیر خارجه باقی بماند. من در آن دوران برای خرید سلاح مذاکره می کردم. چه آنکه از چین هم آلفا جت و ... خریدم. من به دوستان توصیه می کنم که تاریخ سیاست در جنگ تحمیلی را بخوانند که بدانند من چه کرده ام. اختلاف نظر بنده و آقای حدادعادل هم برای این است که ایشان ورودی به این مساله ندارند و از سختی مذاکرات جنگ اطلاعی ندارند! {حدادعادل دوبار در طول مناظره امروز گفته وبد که مذاکرات هسته ای سخت تر از مذاکرات زمان جنگ بوده است}


حسن روحانی: از همه اقشار و اصناف تشکر می کنم و می خواهم بگویم که من نیامده ام که در برابر دیگران خود نمایی کنم و از مردم می خواهم که به عملکردها و نه ادعاها، به استقامت​ها در عمل و نه به  ستادهای پر زرق و برق رای دهند. 40 سال است که با سخنرانی و خطابه با مردم سخن گفته ام اما هیچ گاه دروغ نگفته و در معاملات کثیف سیاسی وارد نشده ام و همواره منافع نظام را بر محبوبیت و عوام فریبی ترجیح داده ام. امیدوارم جرعه آبی در کام تشنه مردم بریزم و امیدوارم دولت تدبیر و امید چنان برنامه ریزی کند که دیگر مردم نگران پرداخت اغراض جدید نباشند. مسکن راحت تری داشته باشند و از امکانات بیشتری برخوردار باشند و هر بار نگویند که هر سال دریغ از پارسال!

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    1 0
    درود بر دکتر روحانی
  • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    گل گفتی حسن آقا.خدایا مشکلات رو حل کنه بکمک ریس جمهورهای خوب.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    روحانی:سیاست خارجی دولت سازندگی تحولی بزرگ در کشور ایجاد کرد/ جلیلی: نتیجه آن سیاست، صدور دو حکم جلب برای آقای هاشمی بود!
    • بی نام EU ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      324 9
      نتیجه سیاست دوران شما چه بود چند تحریم چند بیانیه چند حکم ؟!؟!!!!! اعتماد به نفس بالای جلیل واقعا جای شگفتی داره
    • بی نام A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      193 1
      خوبه که بدونی قضیه اون حکم جلب ها برای بزگتر از هاشمی ها هم بوده. بعله. اگه نمی دونی برو تحقیق کن بعد بیا حرف زدنو تمرین کن.
  • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    قالیباف جواب روحنی را داد.روحانی فقط حرف می زنه
    • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      مثل اینکه فیلم برعکس دیدین!!!دکتر روحانی گفتن شما میخواستین گازانبری رفتار کنین و در ادامه گفتن خیلی چیزا میدونم ولی به صلاح نیست تخریبت کنم بگم قالیباف اگه کاری نکرده بود باید میگفت عیب نداره بگو
    • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      227 6
      حتی بعد از اینکه آقای روحانی گفت نمیخوام بگم بعضی چیزها رو، آقای قالیباف به عنوان تشکر کمی عقب نشینی کرد و مثل قبل ادامه نداد... یجورایی قالیباف لحنش رو آروم کرد. روحانی خیلی منطقیه، کاری نداشت براش مثل احمدی نژاد دست خیلی ها رو رو کنه، اما اینکارو نکرد.
    • علی IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      183 8
      عزیز من اقای روحانی خیلی واضح جواب اقای قالیبافو داد گفت که شما هدفتون از کشیدن دانشجویان به خیابون یه چیزه دیگه بود و چون مسائل یه کم امنیتی میشد اقای روحانی دیگه توضیح نداد و از عقب نشینی اقای قالیباف بعد از سخن اقای روحانی که دلم پر حرفه کاری نکنین باز بشه مشهود بود ضمنا اقای روحانی اخرش گفت که من سرهنگ نیستم من افکارم پادگانی نیس من حقوق خوندم تا از حق ملت دفاع کنم شک نکن اگه به صلاح بود اون زمان این حقو به دانشجویان میداد و تنها به خاطر خود دانشجویان نداده که توسط افراطیون اذیت و پرونده سازی نشن
  • زمستان IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    آقای روحانی فرمودند اقراض(جمع قرض)،اغراض کلا یه چیز دیگه ست برادر من!
  • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    ایتلاف 3+1 شکسته شد
  • علی ستایش A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    مناظره ای جالب با واکنش های جالب تر از همه جالب تر تهمت های کسانیه که نتایج بر خلاف میل اونها در حال وقوعه اگر معتقد به انتخاباتی ازاد باشیم باید به رای مردم احترام بگذاریم هر چند این احترام ظاهرا باید فقط یک طرفه باشد و در راستای انتخاب کاندیدای اقایان! سایتی مثل خبر هم از تیغ تیز انتقادات مصون نمانده.نتایج نظر سنجی در رابطه با نظرات همین سایت بیطرف نشان میدهد که اقبال عمومی به کدامین سمته.کسانی "خبر" رو به جانب داری متهم میکنند که در خبرگزاری خودشان حمایت اشکار و به عبارتی "تابلو" از کاندیدایی خاص را نمیبینند.کاندیدی که مغلوب مطلق امروز بود. امروز برنده نداشت ولی قطعا بازنده داشت و آن هم کاندیدای مورد حمایت بعضی ها بود ..
  • ظاهر A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    روحانی پاستور میبینیمت انشالله
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    212 6
    پس برادر من گوجه و لنگ کفشی که به آقای احمدی نژاد خورد و فراموش کردین
  • پرویز IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    کاملا اگه دقت میکردید ترسو تو چشم ها و اندام دکتر قالیباف میشد حس کرد ذعز از گفتن دکتر روحانی که مردونگی کردو نگفت هرچند دکتر قالیبافم برای تهران زحمت کشیده و کسی نافیه اونا نیست و ایشاا... ایشان تو شهرداری میمونن و به کارای خوبشون ادامه میدن، تهران به مدیری توانا نیاز داره میزان رآی ملت است
    • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      190 6
      آره خیلی سرخ شد اگه چیزی نبود باید میگفت بگو کاری نکردم
  • صابر A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    قربون روحانی برم من اینجور رئیس جمهوری رو دوست دارم.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    216 9
    دکتر ولایتی بیش از دیگران اخلاق را رعایت کرد و نشان داد که به حرفش مبنی بر اخلاق مداری پایبند است. ولی آنهایی که مدعی ولایتمداری و جبهه و اسلام و ... هستند نشان دادند که به وقت رای گرفتن چقدر به اخلاق پایبندند به ویژه آن جنابی که گفته می شود در نظر سنجی ها اول است تلاش نمود تا همه را با بی اخلاقی متهم کند و مچ گیری نماید ولی خوب حالش گرفته شد و خودش متهم و بازنده اصلی مناظره شد!
  • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    فقط این نظرسنجی های اینترنتی مسخره رو کی هر سری توی انتخابات هم غلط از آب در میاد رو جمع کنید خواهشاً. من که کامپیوتر خوندم میدونم این نظرسنجی ها به هیچ وجه درست نیست و هزارجور میشه توش تحریف ایجاد کرد
    • بهنام A1 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      212 8
      الان این منفی ها هم که میگیری تحریفن؟
    • وحید A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      2 0
      همچین میگه کامپیوتر خوندم که اینگار ...
  • بهرام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    388 6
    هر کس از وضع نابسامان موجود راضیه و میخواد رئیس جمهور آینده هم همین راه رو بره به جلیلی رای بده !!!!
  • شاکری A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    361 4
    هم دکتر ولایتی با شجاعت تمام و با صداقت و هم آقای دکتر روحانی بسیار مفید و مختصر صحبت کزدند آقای قالیباف متاسفانه امروز خیلی خوب خودش را نشان داد!از زحمات ایشان در شهرداری بسیار ممنونیم اما بهتر است ایشان در همان کار اجرایی شهرداری باشند ایشان برای ریاست جمهوری اصلا مناسب نیستند و غرض در رفتارشان کاملا ازدید بنده مشهود بود.
    • علی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      18 0
      بسیار منصفانه نظر دادید دوست عزیز.
  • 111 IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    22 2
    به اعتقادمن در ارایش انتخاباتی تغییراتی صورت می گیرد.عارف و روحانی اجماع می کنند از انطرف هم اصولگراها اجماع می کنند. اگر جلیلی در عرصه بماند رقابت بین این 3قطب میشود که البته شانس جلیلی کمتر است.و نفربعد رصایی و غرضی هم که اخر میشه.اگر برگ برنده خاصی (مثلا حمایت صریح هاشمی خاتمی و بعضی دیگر از علما ،معرفی عناصر کلیدی کابینه و...)رو نشه انتخابات میره مرحله دوم .به نظرم اصلاحات 55 به 45شانس پیروزی بیشتری داره حتی با وجود اینکه رای جلیلی میره تو صندوق اصولگرای راه یافته به مرحله دوم
    • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      6 0
      انشااله هنینطور که شما میگین میشه دوست عزیز
  • kamran A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    36 1
    به امید ائتلاف عارف و روحانی