به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی چلنج، مرکز تحقیقات اتومبیل دیوسبورگ در گزارشی اعلام کرد: قیمت اتومبیل در آلمان در طول 30 سال سه برابر شده است یعنی سه برابر پرسرعتتر از نرخ تورم و همین مسئله سبب کاهش خرید آن از سوی جوانان شده است.
در حالیکه قیمت یک اتومبیل نو در سال 1980، 8.420 یورو بود، در سال 2012 به طور متوسط برای خرید اتومبیل باید 26.446 یورو هزینه کرد. طبق آمار ارائه شده قیمت اتومبیلهای نو در آلمان در این مدت سالیانه 3.6% افزایش یافته است که بیشتر از تورم(2.2+%) بوده است.
این در حالیست که سازندگان اتومبیل آلمانی تمرکز خود را بر روی راحتی و امنیت اتومبیل قرار دادند، مسئلهای که بر قیمت اتومبیل نیز تأثیر گذاشته است.
نکتۀ مهم در این میان میزان خرید اتومبیلهای نو توسط جوانان کمتر از 35 سال است که به رقم 12.2% از کل خریداران اتومبیلهای نو رسید. در سال 1990 زمانی که قیمت اتومبیلهای نو به طور متوسط به 15.340 یورو میرسید، میزان خریداران اتومبیلهای نو در این ردۀ سنی 27.9% بود.
گفتنی است به جز مارکهای داسیا، اسمارت و فیات در سال 2012 اتومبیل نو به طور متوسط قیمتی زیر 15.000 یورو نداشتند. با این حال بازار به برندهای ارزان قیمت تر در مقایسه با اتومبیلهای با کیفیت بالا و تکمیلی نیازمند است. آلمان سه برند بزرگ باکیفیت (آاودی، بیاموه، مرسدس بنز) و همچنین برخی دیگر از اتومبیلهای لوکس( پورشه، بنتلی، لامبورگینی و همچنین گروه فولکس واگن) را در اختیار دارد.
3152

در آلمان قیمت اتومبیل نو در 30 سال 3 برابر شده است.
کد خبر 298694
نظر شما