لاریجانی: من از رئیس‌جمهور شکایت نکردم/ این حرف‌ها شیطنت است

رئیس مجلس با اشاره به اینکه شکایتی از رئیس‌جمهور به دادگاه ارائه نکرده است، گفت: الآن زمان طرح چنین حرف‌هایی نیست و معلوم است که شیطنتی انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست علنی خانه ملت در اخطاری با استناد به اصول 140 و 122 قانون اساسی راجع به شکایت مجلس از رئیس‌جمهور، گفت: اصل مطلب این است که در سال 89 و در مجلس هشتم راجع به 3 موضوع، هم از طریق کمیسیون اصل 90 و هم در راستای اجرای ماده 236 آئین‌نامه‌ بررسی‌هایی صورت گرفت و مجلس تاکید کرد که تخلفی از سوی رئیس‌جمهور صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این تخلف راجع به عدم معرفی به موقع وزیر ورزش و جوانان، عدم پرداخت بودجه مترو به رقم مصوبه مجلس و عدم ارسال اساسنامه وزارت نفت برای تصویب در مجلس شورای اسلامی بوده است؛ 2 مورد از این موارد بر اساس ماده 236 آئین‌نامه در خود مجلس تائید شده است و این مصوبه مجلس بوده و ربطی به رئیس مجلس شورای اسلامی نداشته است و شکایتی از سوی شخص رئیس‌مجلس صورت نگرفته است.
رئیس‌کمیسیون اصل 90 همچنین تصریح کرد: متاسفانه اکنون اینگونه وانمود می‌شود که شکایت از سوی رئیس‌ مجلس بوده و موضوع مربوط به دوره‌ اخیری است که آقای رئیس‌جمهور به مجلس آمد و آن بحث‌ها را در جریان استیضاح وزیر کار مطرح کردند در حالی که این موضوع به هیچ عنوان اینگونه نیست و موضوع شخص رئیس‌مجلس نیست و طبق قانون وقتی مجلس یک تخلفی را تائید کند و برای اینکه به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شود، باید رئیس‌مجلس زیر آن مصوبه را امضاء کند.
پورمختار با تاکید بر اینکه موضوع شکایت شخصی نیست، گفت: کمیسیون اصل 90 نیز به همین ترتیب گزارش مترو را در صحن علنی قرائت کرده و به تبع آن در اجرای مقررات خود کمیسیون به دستگاه قضایی فرستاده است. البته مجلس هیچگاه پرونده‌ای را که محرمانه است به هیچ عنوان علنی نکرده‌ و در واقع خود دولت بوده که روز گذشته این موضوع را روی سایت خود گذاشته و شروع به جوسازی کرده است. این بر اساس اصل 140 حق دستگاه‌ قضایی است که این موضوع را در دادگاه‌های عمومی بررسی کند. بنابراین خواستم تا نمایندگان ملت و مردم عزیز کشورمان از این موضوع مستحضر باشند که موضوع چه بوده است.

 

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه در نشست علنی پارلمانی در تذکری آئین‌نامه‌ای با استناد به ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در روز گذشته نامه‌ای را با بیش از 200 امضا به عنوان تبریک به منتخب ملت امضا و برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کردند.
وی با خطاب به علی لاریجانی رئیس‌مجلس یادآور شد: شما هم در دیداری که با منتخب ملت داشتید، برای همکاری بین این دو قوه تأکید کردید اما متأسفانه روز گذشته رسانه‌ها شیطنتی کردند و نوشتند که رئیس‌جمهور فعلی با شکایت رئیس کمیسیون اصل 90 به دادگاه احضار شده است.
این نماینده مجلس بر همین اساس تاکید کرد: بنده به عنوان یک عضو از کمیسیون اصل 90 هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم، همچنین آقای پورمختار هم فرموده بودند ‌اطلاعی از این موضوع ندارند بنابراین این خبر یک شیطنتی بود که برخی رسانه‌ها انجام دادند و البته اگر هم این خبر راست بود، دلیلی برای انتشار آن به این نحو وجود نداشت.
کوچک‌زاده در ادامه تصریح کرد: این یک ناپختگی یک جزء یا یک زیرمجموعه در دستگاه قضایی را نشان می‌دهد و رئیس دستگاه قضا نیز باید تذکر دهد تا از همین ابتدای کار شرایط را برای فضای تفاهم آلوده نکند.
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز با تاکید بر اینکه تذکر شما بجاست، گفت: این مورد را به گونه‌ای منعکس کردند که گویا شکایت رئیس مجلس است، در حالی که ما شکایت شخصی نداریم و ممکن است کمیسیون اصل 90 تخلفی را ملاحظه کرده و به دستگاه قضا ارجاع کرده باشد و یا کمیسیونی طبق ماده 226 آئین‌نامه تخلفی را دیده و مجلس هم به آن رأی داده و طبق آئین‌نامه این مسئله به طور روتین به دادگاه منعکس شده است.
وی همچنین تأکید کرد:‌ بنابراین اینکه این مسئله را اینچنین منعکس کنند، خلاف واقع است و البته الآن زمان طرح چنین حرف‌هایی نیز نیست و معلوم است که شیطنتی انجام شده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    34 13
    ما ملت ایران شاکی هستیم .
    • عباس A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
      17 7
      اشکال احمدی این بود که هر چه در دلش بود به زبان می آوررد..نه مثل شیخ دیپلمات ....4 سال بعد نمیگم یک سال دیگه قیافه تون دیدنیه.....