نامی، وزیر ارتباطات گفت: در دولت نهم و دهم فناوری ارتباطات و اطلاعات گسترش چشمگیری داشته است.

ایسنا نوشت: وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم افتتاح سرویس دیتا سنتر استان قم با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم فناوری ارتباطات و اطلاعات گسترش چشمگیری داشته است، گفت: 140 هزار نقطه به اینترنت وصل شده است و در برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران فناوری اطلاعات دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی به امنیت مناسب با پهنای باند مناسب توسعه و تجهیز شده است.{لینک}

 

به قول معروف " چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است!" اگر ملاک را کاربران اینترنت برای قضاوت قرار دهیم که از کامنتهای ارسالی به وب سایتهای خبری می توان نتیجه گرفت که مردم به هیچ وجه راضی نیستند.

اگر ملاک را آمار خود وزارت ارتباطات قرار دهیم که دوباره مشخص است که هیچ کاری صورت نگرفته است. حدود 70 گیگ پهنای باند در مملکت 75 میلیونی یعنی هیچ!

شبکه ملی اطلاعات بیش از 20 بار افتتاح شده و هیچ خبری هم از خروجی های آن که میلیارد ها تومان از جیب مردم هزینه شده، (انشا الله در دولت بعد هزینه ها شفاف سازی می شود و مشخص خواهد شد که چقدر خرج این پروژه های لفظی شده است) ، نیست.

در حوزه امنیت اطلاعات نیز، بیشترین حملات ویروسی و سایبری را به تاسیسات هسته ای و صنعتی شاهد بودیم که ماهها بعد از حمله، متوجه شدیم که ظاهرا حمله شده است!

ایمیل ملی و جستجوی ملی و دهها واژه که از جیب ملت به اسم ملی خرج شده نیز دهها بار در دولت نهم و دهم افتتاح شده بدون اینکه ما بفهمیم که چیست و کجاست ؟ و .. فقط می دانیم که برای ایمیل ملی باید کارت ملی در دست به اداره پست برویم!!

انشا الله نیروهای فنی و علمی در دولت جدید ، بتوانند مشکل اینترنت و پهنای باند و ... را در عمل و نه حرف، حل کنند.

 (به زودی نقدی بر عملکرد وزارت ارتباطات در دولت نهم و دهم در بحث اینترنت و فناوری ارتباطات و اطلاعات در همین وبلاگ تقدیم خواهد شد)

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    15 2
    هر روز محدودتر از دیروز!!؟ این یعنی پیشرفت!!
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    درست گفته دیگه ! فیلترینگ زیاد شده ! اینم خودش نوعی پیشرفته !!
  • بهنام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    9 0
    سخت ترین سوال امتحانی: فناوری اطلاعات در دولت نهم و دهم گسترش چشمگیر داشته است؟(20 نمره)موفق باشید.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    با سلام لطفا ابتدا اطلاعات لازم را کسب و سپس تحلیل بفرمایید
  • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    ایا می دانید چه عددی هزینه شده است
  • علی CH ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    9 0
    اره دیگه دادا!! مثلا واسه فیسبوک رفتن قبلا vpn بود الان کوریوم و ... است
  • بی نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    11 2
    شما میتونی یک مورد را پیدا کنی که به ادعای این دولت رشد چشمگیری نداشته باشه!! کلا اینا به اعتقاد خودشون توی همه زمینه ها شق القمر کردن!! ترکوندن!! عالم هپروت که میگن همینه ها!!! آدم همه چیز را رویایی و عالی میبینه!!
  • یک کارشناس آی تی EU ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    7 0
    ببخشید که در همین دولت قرار بود در وزارت راه و شهر سازی ادغام بشه و به یک سازمان تقلیل پیدا کنه! ببخشید که حدود 60 درصد بیکاری عاملش عدم گسترش فناوری اطلاعاته. یه خواهش این که مسئولین لطفا این روزای آخر اگه زحمتی نیست حداقل نمک رو زخم نپاشن!!! ممنون می شیم خیلی!
  • مهرداد A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    6 0
    الان 3 ماهه اینترنت کیفیت خیلی بد شده و هیچ مسئول و شرکتی پاسخگو نیست بدبخت شرکت های آی اس پی هم رو هوان من شکایت کردم و پیگیری هم کردم ولی اینقدر پاسکاری کردند تا شما رو منصرف کنند ، رهبر ما گفته منشور اخلاقی تو ارگان های دولتی باید رعایت شه منشور اخلاقی برای کاربران اینترنت . سه ماه است بازی های آنلاین اختلال وحشتناک داره هر روز دراپ پینگ تایم داریم هر روز دیسکانکت میشیم ، تکلیف این هزینه های سنگینی که مردم بابت اینترنت می دن چی میشه ؟ ...