۴ نفر
۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲

سی پی یو CPU ، مغز پی سی شماست و باید مطمئن شوید که متناسب ترین پردازنده را انتخاب کرده اید.

 

همان طور که می دانید خرید یک دسکتاپ پروسه ای طولانی و پیچیده را می طلبد که بخش سی پی یو، حساس ترین بخش آن به شمار می رود.

قبل از هر چیز در مورد تعداد هسته ها، کلاک اسپید، نوع سوکت ها و کنترلر مموری فکر می کنید. هنگام فکر کردن در مورد حتی یکی از این موارد، راه آسان تری هم برای خرید بهترین سی پی یو وجود دارد تا مشکل حل شود. برای لحظه ای جزییات فنی را کنار بگذارید و به اولین سوال موجود و شاید کهنه جواب دهید که : برای شما اینتل بهتر است یا AMD؟

با پاسخ به این سوال، وقت تان هدر نمی رود و یک راست سر اصل مطلب می روید و انتخابتان زودتر انجام می شود.

نسل چهارم پردازنده اینتل

نسل چهارم سی پی یو های اینتل، توسعه زیادی پیدا کرده، اما خریداران AMD نیز دلایل خاص خود را دارند

 

 

Intel vs AMD: Intel CPUs

معیارسنج تک رادار را در جدول زیر ببینید. این معیار نشان می دهد عملکرد قوی هسته در حالت رقابتی  در مورد اینتل بهتر خود را نشان می دهد.

مقایسه سی پی یو های اینتلو AMD

 

 

 

این تفاوت ها می تواند حاشیه ای باشد و یا برای شما کمتر قابل توجه باشد اگر در حال برنامه ریزی برای آورکلاکینگ هستید و یا از چندین هسته برای یک اپلیکیشن بهره بگیرید و این به خصوص زمانی خود را نشان می دهد که پردازنده هایی مانند AMD را با تعداد هسته بیشتر ن ارزان تر تهیه کرد.
متاسفانه در پردارنده نسل جدید هاسول در قسمت دسکتاپ ، با 4 هسته و ساعت فرکانسی مانند مدل های قبلی تعریف شده تفاوت چندانی دیده نمی شود. عملکرد و پرفورمنس فقط 10 درصد افزایش پیدا کرده و تفاوتهای شاخص، دیده نمی شود. (بخش دسکتاپ و لپ تاپ)
البته، خیلی هم نباید بد بین بود چرا که در بخش موبایل کامپیوتینگ و لپ تاپ، سی پی یوی هاسول عمر باطری را به طرز قابل توجهی افزایش داده (کمتر داغ شده و انرژی مصرف می کند) و عملکرد آن را بالا برده است.
در عوض،سی پی یو باید 7 روز هفته ، برای دریافت ایمیل، پیام های شبکه های اجتماعی ، دانلود آپدیت ها در حال فعال باقی بماند که این موضوع نیز معضلی برای کاربران و فشار آمدن به دستگاه و سی پی یو است.

 

معماری هاسول و صرفه جویی در انرژی

معماری هاسول با هدف کاهش مصرف انرژی، بالا بردن عمر باطری و پرفورمنس

 

 

اما روی دسکتاپ حتی بالاترین نوع پردازنده موجود اینتل از سری هاسول یعنی Core i7-4770K ، با 350 دلار،  چندان تفاوتی هنگام تست مشاهده نشد. {لینک}

 

نسل چهارم پردازنده اینتل i7

 

پردازنده هاسول

 

فناوری جدید اینتل بر اساس معماری هاسول، روی ابزارهای موبایل، یک تغییر بزرگ به شمار می رود اما اگر خواهان این تغییر در قسمت دسکتاپ هستید، باید بگوییم محصول آیوی بریج اینتل که هم قیمت و هم عملکرد-پرفورمنس بالایی دارد، هنوز در اوج قرار داشته و بهترین معماله ای که می توانید در حال حاضر در بازار دسکتاپ در قسمت سی پی یوها انجام دهید، همین آیوی بریج است.

 


Intel vs AMD: the AMD competition

و اما ADM؛ اگر دنبال پاسخ این سوال هستید که پس از گذشت سالها همچنان اینتل ، سر پاست؛ باید بدانید دلیل اش نبود رقیب جدی است و اینکه تا حدودی AMD پشت سر اینتل بوده است و این موضوع را در پرفورمنس های دسکتاپ می توان به خوبی دید. AMD همیشه وعده های بزرگ به مشتریان داده و اغلب نیز آنها را آن طوری که قول داده، به سرانجام نرسانده ، چرا که نتوانسته با اینتل رقابت کند.

amdبا تمرکز روی محصولات جدید، AMD‌ نیز روی بخش موبایل کامپیوتینگ سرمایه گذاری بیشتری کرده است. سی پی یو های جدید این کمپانی در مدل های A4، A6،A8 و A10 بیش از 10 درصد سرعت گرافیک را بالاتر برده است و سی پی یو های بخش دسکتاپ نیز افزایش سرعت 8 درصدی را نشان می دهد.

 

.

پردازنده های AMD ، ارزان تر با آورکلاک بالاتر

 

این پایان داستان نیست. دو فاکتور آورکلاکینگ و قیمت پایین تر همچنان AMD را سر حال نگه داشته است و کاربران را تشویق می کند تا برای کمتر هزینه کردن و گرفتن نتیجه برای کار با برخی اپلیکیشن ها، به سوی AMD بروند. فاکترو جدید دیگر تراشه های موسوم به Kaveri تحت فناوری های جدید است که از معماری موسوم به HSA که ترکیبی از سی پی یو و جی پی یو است، بهره برده و به هر دو (سی پی یو و جی پی یو) اجازه می دهد تا از بخشهای دیگر مموری برای محاسبه بدون منتظر ماندن برای اتمام کار قبلی، استفاده کند. تراشه های کاوری Coveri در صورت موفقیت در بین عامه کاربران می تواند بازار سی پی یو را به نفع خود تغییر دهد.

 

 

اینتل بهتر است یا AMD؟
و سرانجام در پایان به سوال اصلی مقاله می رسیم که بالاخره کدام یک بهتر هستند؟ پردازنده اینتل یا AMD؟
جواب سوال بسته به این است که شما -کاربر- دنبال چه چیزی و برای چه کاری می گردید؟
در قسمت پایینی بازار و کاربرانی که دنبال معامله برای خرید ارزان ترین ها هستندف می توانند روی AMD حساب کنند. سری AMD A4-5300 زیر 50 دلار قیمت دارد، بورد و سوکت مناسب با آن FM-2-based است که حدود 300 دلار قیمت دارد. مشخصات خیلی برجسته نیست و با دو هسته و 1 مگ کش، برای کارهای روزمره جواب می دهد.
کمی بالاتر می توانید روی اینتل Core i3-3225 دو هسته ای حساب کنید که 3 مگ کش داشته و 134 دلار قیمت دارد و اگر اینتل را به AMD ترجیح می دهید، انتخاب مناسبی محسوب می شود.

.

یک بار دیگر باید تاکید کنیم که پیشنهادات AMD با ارزش تر است. سوکت AM3-Based FX-4130‌ معامله خوبی است و از لحاظ سرعت مانند Core i3-3225 بوده و با دو هسته اضافه تر که قاعدتا چند اپلیکیشنه می شود، با قیمت 99 دلار، حدود 25 درصد ارزان تر از اینتل است. مدل AMD FX-6130‌از ان نیز بالاتر است که 6 هسته داشته و آورکلاک آن به 5 گیگاهرتز می رسد و همچنان با قیمت کمتر از اینتل به فروش می رسد.
عملکرد تک هسته ای برای دسکتاپ معمولی، در اینتل بهتر جواب داده است. اگر به آورکلاکینگ نیاز ندارید با 195 دلار می توانید اینتل Core i5-3470 را انتخاب کرده که هم سینگل آن و هم در حالت مولتی، عملکرد مناسبی دارد. پردازنده Core i5-3570K به قیمت 235 دلار با 4 هسته و 6 مگ کش یکی از پردازنده های مناسب در حال حاضر بازار است.


The Ivy Bridge Core i5-3570K
برای کاربر متوسط نیز که نمی خواهد زیاد هزینه کندو دنبال پرفورمنس زیاد بالایی هم نیست، این رنج پردازنده می تواند مناسب باشد. اما اگر پول دارید پیشنهاد می شود آیوی بریج اینتل Core i7-3770K را بگیرید که عملکرد بالا و چند کاره گی، سی پی یو آنلاک را به خوبی می توانید ببینید.
و در پایان اینکه پردازنده جدید AMD Coveri اگر مانند داستان های قدیمی این کمپانی نباشد، می تواند بازار پی سی را تکان دهد و آن وقت اینتل را به گوشه تشک کشتی، بفرستد.

 

 

منبع: تک رادار

56501

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دیوید IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    تجربه 20 ساله من در بخش کامپیوترهای خانگی - به عنوان مشاور و نه فروشنده که منافعی داشته باشم-. محصولات ای ام دی از نظر عملکرد و قیمت و طراحی مادربورد خیلی بهتر هستند . از طرفی بیشتر کاربرهای ایرانی دارای مشکلات ویندوز و نرم افزاری هستند و ارتباطی با سخت افزار اونها نداره و یا استفاده ناصحیح از سیستم . نباید فراموش کنیم الان برای ی کاربر خانگی حتی تا سطح نیمه حرفه ای حتی ارزان ترین سی پی یو ای ام دی هم پاسخگو هستش و فقط باید هارد خوب و رم قابل ملاحظه - 4 گیگابایت - خریداری بشه و از نظر نرم افزاری سیستم پیکربندی صحیحی داشته باشه و آنتی ویروس اصلی و معتبر خریداری و روی سیستم نصب بشه.
    • جواد A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      49 99
      من به عنوان کاربر 15 ساله کامپیوتر و فروشنده amdرو اصلا برگ برنده ای نمیدونم و جسارتا نظر شما رو نقص میکنم.دقت کرده باشید دنیا بر روی اینتل میچرخه و بهترین اور کلاک ها در برند اینتل انجام میشه.اینتل قدرتی و سرعتی هست اما ای ام دی فقط سرعتی.
    • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
      14 6
      قدرتی و سرعتی سرعتی اینا رو متوجه نمیشم.
    • میلاد A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
      9 12
      میلاد اقا ساکت همه وقتی سر در نمیارید صحبت نکنید من فوق لیسانس سخت افزار دارم و سی پی یو تعمیر میکنم بخوام بحثو باز کنم متوجه نمیشید برد یا لایه ی اینتل بیشتره تا ای ام دی و قدرت اینتل بالاتره به خاطره لایه هاش و همچنین سرعتش پس اونایی ک میگن ای ام دی خوبه با اینتل خوب کار کنن دیگه ای ام دی نمیخرن تمام
  • ابراهیم A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    26 22
    اگر در تمام کانفیگ های شبیه هم بین این دو برند معروف سردرگمیم باید بدانیم که واسه چه کاری میخوایم استفاده کنیم اگر در سطح عادی و خانگی باشه بدلیل ارزان بودن نظر من ام ای دی و اگر برای کارهای صنعتی و کارهایی باشه که سرعت مدنظر باشه به همراه کارایی بالا اینتل بهتر جواب میده.اگر برای بازی و نصب نرم افزارهایی که کارهای بالای گرافیکی دارند سی پی یو های شرکت اینتل بهتر جواب دادن.البته مدل های مختلفی از این دو شرکت هست.بحث ما در کانفیگ مشابه هست.در آخر اگر هزینه مورد نظر نباشه سی پی یو های ساخته ی شرکت اینتل برای کارهای سنگین بهتره ولی در کارهای عادی و سبک هردو خوب هستن.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    26 54
    این بابا که میگه رم چهار گیگ اصلن کل سیستم هایی که توی ایران هستن 32 بیت هست که بیشتر از 3 گیگ قبول نمیکنه مهندس راستی دیگه با این قیمتای جدید بازار به جای کامپیوتر باید رفت توی غار آتیش اختراع کرد
    • بی نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      90 4
      چون سیستم عامل شما 32 بیتی هست ، دلیل نمیشه که فکر کنی کل سیستم های ایران 32 بیتیه اتفاقا تمام پردازنده های امروزی 64 بیتی هستن.بستگی داره چه سیستم عاملی نصب کنی
  • میلاد A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    11 13
    ولی بنچ مارک ها - بازار جهانی و دیگر فاکتور ها خلاف اینو نشون میده.
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    87 11
    اینتل دزده، هردفعه یک cpu میزنه که برای استفاده باید مادربرد هم عوض کنی.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      34 5
      آره راس میگی من هم همین نظر رودارم چرا ما بخواییم سی پی یو عوض کنیم مادربردهم عوض کنیم یه خرج اضافی رودستمون میزاره
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    5 96
    اقایون شما مردم چی فرض کردید من دو سال پیش لپتاب دل خریدیم هفت هسته ای با رم 8 گیگابایت و ویندوز اورجینال سون 64بیتی . کلا باید کامپیوتر رو کنار گذاشت چون لپتابها از نظر کیفیت سخت افزار. البته تو ایران بهتر از کامپیوتر عمل می کنن این اقای بی نام که بالا نظر داده کلا از همه جا بی خبر با یک گامپیوتر عهد دقیانوس نشسته و. با وپن حال می کنه باید بدونه دیگه گوشی ها چهار هستهای شده چه برسه به
    • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      70 2
      بله! ظاهرا شما تو بازار نیستی که قیمت لپ تاپ ها رو بدونی؟؟؟شایدم از این بچه پولدارها باشی لپ تاپ فقط مال زمانیه که بخوای از قابلیت حملش استفاده کنی اگر نیاز به حمل و نقل نداری با یک چهارم هزینه لپ تاپ، به مراتب سیستمی بهتر میتونی بخری
    • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      76 3
      ...ناسا هم هفت هسته ای نداره....
    • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      66 4
      core i7 چهار هسته ایه
    • بهلول IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
      38 7
      چیزی فرض نکردیم داداش.ولی همه فهمیدن فقط یه راننده نیسان میتونه به سی پی یوcor i7 بگه هفت هسته ای
    • گمنام A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
      23 3
      برادر عزیزم ظاهرا شما منظورت از هفت هسته ای core i7 است، چون اصلا سی پی یو هفت هسته ای وجود ندارد کافیه یک سرچ تو گوگل بزنی و چند تا مقاله بخونی...
  • radman A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    49 21
    فقط aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamddddddddddddddddddddddddddddd
  • حسن عرب A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    14 6
    سلام.لب تاپ من اچ پی هست.سی پی یو لب تاپ ای ام دی a6هستش.ایامیتونم بازیهای سنگین یا2014بازی کنم.درقیاس بااینتل چه چه رده ی هست.
    • بشر IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      9 11
      ای بابا . ای ام دی با اینتل هیچ فرقی نداره . مطمین باش تنها فرقشون در قیمتشونه.سی پی یو های نسل جدید ای ام دی و اینتل دیگه احتمال خراب شدنشون رسیده در حد صفر می تونی با خیال راحت بازیهای سنگین نصب کنی و حالشو ببیری. نترس سی پی یو خراب نمیشه مگر قطعات دیگه از لب تاب خراب بشه که اگر این اتفاق رخ بده هیچ ربطی به سی پی یو نداره
  • gajed160000 IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    11 87
    اگه میخواین سی پی یو تون بعد یه مدت کار کردن بسوزه ای ام دی بخرین
    • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
      40 5
      من 14 ساله از amd استفاده می کنم پدرشو دراوردم آخ نگفته
  • سروش IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    15 60
    جسارت نشه به دوستان شما که اطلااتتون از مهندسین ای ام دی بیشتر نیست خود شرکت ای ام دی علام کرده که اینتل سرعتش بیشتره و تازه آزمایش هم کردن پس دیگه جای برای بحث نیست
    • بهروز IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      62 11
      خدایش فقط یه چیزی نوشتی که فقط بگی منم نظر دادم.خندم گرفت از این حرفت.
  • سهیل IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    13 16
    عزیزان چرا انقدر بحث و جدل.amd بهتر یا اینتل.اونایی که از لحاظ بودجه مشکلی ندرارن خوب اینتل رو انتخاب بکنه بهتره.و اونایی که بودجه کمتری دارن برن سروقت amd .اون کسایی که اینتل رو متهم به دزدی کردن خوب اشتباهه میکنن.تا حالا پیش خودتون فکر کردین چرا اینتل گرونتر از amd هستش.اینتل هر دفعه ای که نسل جدیدی معرفی میکنه از فناوری و معماری بالاتری استفاده میکنه.برای همینه برای استفاده از نسل جدید باید مادربرد را عوض کنید.ما همه موقع خرید cpu به تعداد هسته و مقدار کش آن دقت میکنیم اما این همه کار نیست باید به مقدار رم و گرافیکی که ساپورت میکنه رو دقت کنیم.
  • الماسی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    27 4
    چهار ساله از یه سی پی یو ای.ام.دی دو هسته ای در کنار 4گیگ رم استفاده می کنم هر بازی و نرم افزاری رو به راحتی اجرا می کنه هیچ مشکلی هم نداره
    • احسان A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      15 4
      منم دقیقا یه 4 هسته ای با 6 گیگ رم دارم و الان حدود 6 ساله که توی هیچ چیزی کم نیاورده گرافیک 1 گیگ 256 بیت هم دارم همه بازی ها رو هم بازی میکنم فقط تو بعضی از بازی های جدید باید تنظیمات رو روی متوسط بذارم وگرنه هیچ مشکلی ندارم اما به فکر ارتقاع هستم و این برام سوال شده بود که ای ام دی یا اینتل اما الان که فکر میکنم و نظر دوستان رو میخونم و تحقیق کردم میبینم که واقعا ای ام دی اتنخاب عاقلانه ایه و تصمیمم بر این شد که دوباره ای ام دی بگیرم :
    • اسکان A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
      8 3
      به نظر من ای ام دب خیلی خوبه.از قیمت از عملکرد واقعا خوبه.الان نزدیک 4 سله یه سی پی یو ای ام دی 1 هسته ای دارم انصافا نسبت به قیمتش عالیه.خیای هم ازش کار کشیدم هیچ مشکلی نداره.تا چند روز دیگه یه سی پی یو 12 هسته ای 4cpu8gpu .
  • صدامین A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    24 2
    من با اطمینان میگم ای ام دی کمتر از این بابت تو ایران بهش اهمیت دادن. الان یک لپ تاب مدل g505دارم با ای ام دی چهار هسته ای خریدمش 1650 با لپ تاپ دوستم که آی سون اینتل هست و 2750 خریدتش با رم و گرافیک مساوی کورس دیتا گذاشتیم سرعت ای ام دی دو برابر بود.بازی کرایسیس 3 رو ای ام دی بدون کوچکترین تیکی اجرا کرد ولی آی سون دوستم افت فریم داشت. سیستم من در 13 ثانیه بالا میاد ولی اون یکی 16ثانیه.تو کل دنیا همین دو تا برند آمریکایی سی پی یو میسازند.فکرش رو بکنین این همه شرکت و آدم پولدار تو دنیا هست نمیتونن بسازن.به اندازه در آمد کل دنیا در میارن اونوقت اینجا بحثه که کدومیکی بهتره.میدونین اگه مدار یک سی پی یو رو باز کنن باید 4 میلیون بشکه نفت رو کنار هم گذاشت تا وسعتش به اون
  • only a A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    12 10
    دوستان چند تا پیشنهاد خوب دارم برای انتخاب cpu البته اول بگید از دو مدل با رنج قیمت مساوی بیارن جلوتون: 1 شیر یا خط 2چشم بسته یک رو انتخاب کردن 3نگاه به جعبه کردن ببیند کدوم جعبش خوشگل 4بپرسید از مغازه دار که کدوم سود بیشتری روی جنسش میکنه 5بی خیال بشی یه دردسر دیگه ای رو به نام ایکس باکس وان بهتره یا پلی استیشن 4
  • امین A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    21 1
    ولی خداییش دم amd گرم حداقل قیمتاش منصفانه تر از intel هستند اما در بحث گرافیک واقعا amd مشتری مدار تر است کارت گرافیک r9 295x واقعا با این قیمتش فعلا تو دنیا رو دست نداره. اگه پولشو دارین بخرین تا متوجه شین چی میگم. زنده باد amd
  • رسول IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    14 1
    سلام به همه دوستان هر دو سی پی یو خوب هستن من خودم 16 ساله کارم تعمیر کامپیوتر هست ولی خودم از سیستم ای ام دی amd استفده میکنم درسته اینتل قدرتش زیاده ولی در سرعت کم میاره بزرگترین مشکل amd در اصل اگه بخوای مشکلی نیست فقط باید سی پیو تو خنک نگه داری اگه فن خوب اصلی کولر مستر نصب کنی هیچ مشکلی واسش پیش نمیاد من خودم مدل سی پی یوم 8650 با کش 3.5 هست ازش راضی هستم مادر بردم گیگا بایت رم 2 ژل و گرافیک 2 گیگا gt630
  • رامین A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    6 5
    سلام به. همه. من کم از کامپوتر سر در میآورم ولی سی پیو های ای. ام دی بگرمای و. صدای بیشتری تولید میکنند هر کی سیپیو.ای. ام. دی بخره باید. 200 تومان هم بده کولر مستر بگیره تا صدای فنش خفه شه اینتل بی صداتر و گرماش کمتره اما در بحث کارت گرافیکی ای ام دی انتخاب اوله چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ قدرت
  • علی A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    5 1
    دوستان ، همه این مباحث خواندنی و البته بیفایده هستن ... اینتل و ای ام دی ، هر دو محصول تفکر انسانهای دانشمند و حاصل سالها تجربیات آزمایشگاهی و عملی کشورهای پیشرو میباشند ، مسئله اصلی اینه که معمولا به مهندسین برنخوره ، عرض کردم بطور معمول استفاده ما ایرانیها اکثرا وب گردی ، دانلود غیر مجاز موزیک و فیلم و نهایتا بازی کامپیوتریه ، که برای این جور استفاده ها خیلی این اعداد و ارقام و برندها مهم نیستن .. دیروز تو یه شرکت کامپیوتری بودم ، چند جوون میخواستن یه لپ تاپ بخرن و معلوم بود که کاملا گیجن و هیچ سررشته ای هم ندارن و مغازه دار هم با مهارت میخواست آشغالترین جنس مغازشو غالب کنه خلاصه بنده با اطلاعات ناقصم راهنمایی کردم و بعد که رفتن ، مغازه دار شاکی شد که چرا مداخله کردم
  • علی A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    6 3
    دوستان تا بحال به این فکر کردین که بجای خرید یه کارت گرافیک یک میلیون و خرده ای ، که قاعدتا برای بازی های پیشرفته ساخته شده ، برین یه ایکس باکس یا پلی استیشن با همین قیمت بخرین ؟ بنظرتون یکم ساده لوحانه نیست که یه سیستم 67 میلیونی ببندین که فقط در زمینه بازی بشما کمک میکنه ؟ یکم در اینمورد منطقی تر فکر کنیم بد نیست
  • کیا A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    4 6
    سلام دوستان.من سیستمم amd هست 6 سال.مشکلی هم نداشته تا این لحظه.به نظر من در کنار سرعت و قدرت مولفه ی طول عمر سی پی یو هم مهمه.من از سیستم های جدید اطلاع دقیقی ندارم.اما فکر می کنم سیستمی که بیشتر داغ کنه طول عمر کمتری داره و ریسک خرابی بیشتری.واسه همین احتمالا اگر بخوام دوباره بخرم intel رو انتخاب کنم
  • مهدي IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    12 5
    يه سوال... اينايي كه انقدر مطمئن نظر دادن، پس چرا اين سوال رو سرچ كردن و به اين صفحه رسيدن؟؟؟
  • رضا IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    15 3
    حدود 2 سال پیش خواستم برای اولین بار کامپیوتر بگیرم رفتم مرکز کامپیوتر ایران از کامپیوتر چیزی سرم نمیشد حدود 6 تومن خواستم هزینه کنم دیدم فروشنده خیلی اصرار می کنه که اینتل رو به من غالب کنه منم رفتم جای دیگه amd گرفتم البته بالاترین مدلش رو به اضافه مانیتور خیلی بزرگ حالا 2 تا سوال 1چرا بعضی ها فکر میکنند اونی که amd گرفته پول اینتل رو نداشته 2چرا فروشنده ها اینقدر اینتل رو تبلیغ می کنند
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    5 1
    الان میگن amdاز لحاظ سرعت وکارایی بیشتر بهتر از اینتل است
  • مبین IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 1
    به نظر من ای ام دی خیلی بهتر و ارزون تر از اینتله من خودم یه a10 7700k kaveri دارم خیلی هم راضیم بدون اورکلارک 3.4gh فرکانس میده قیمتشم 550 تومنه و مصرفش فقط 95 واته ک خیلی کمتر از اینتله هموم مدل hazwell که ادمین عنوان کرد بیشتر از قیمتشه که ارزشش هم نداره2500000
  • شیدا A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 2
    سلام میخواستم بدونم مارک pentium g3220 چه سالی اومده تو بازار و اینکه میشه با این cpu بازی های سنگین اجرا کرد؟
    • مهندس IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      0 2
      2014 اومده و پردازنده 2 هسته ای بیسیک محسوب می شه و معمولی. بدلیل عدم ساپورت تری دی و پاین بودن روزولوشن گرافیکی توصیه می شه واسه کارهای معمولی استفاده بشه نه بازی سنگین هر چند سرعتش تا 3 گیگاهرتز می رسه ولی توربو بوست نداره http://www.legitreviews.com/intel-pentium-g3220-processor-review_137016
  • جواد A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    2 0
    من amd x2 250 دارم الان یه تقریبا 3سالی هست ک دارمش عالیه باهاش هم گیم های سنگینی کردم قورتش میده اگه بخام هم بازم amd میخرم
  • pedram A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    2 0
    سلام دوستان بستگی به استفادتون داره یعنی اگر رشتت معماری باشه باید از amd استفاده کرد زیرا در داخل cpu amd گرافیک هم داره یعنی مخصوص کارهای گرافیکی استفاده میوند پس amd و core i یکسان هستد دوستان همه اشتباه میکنند زیرا core i7 یعنی 4 هسته ای نه 7 هسته ای اشتباه نکنید مثلا من چون رشته ام معماری از لب تاب دارای سی پی یو amd a10 استفاده میکنم یعنی دارای 6gpu4core پس بستگی به کارتون داره هرکس برای کارش باید لب تاب بگیره موفق باشید دوستان
  • بی نام A1 ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    1 0
    سلام خدمت همه دوستان، ببخشید من یه دانشجوی گرافیکم میخوام یه لب تاب توی رنج متوسط بگیرم خواستم بپرسم آیا سی پیو اینتل بهتره یا amd برای نرم افزار های گرافیکی بعد نظرات اینجا رو دیدم بعضیا میگن اینتل پرقدرت تره بعضیا میگن amd سرعتش بیشتره بعضیا میگن amd داغ میکنه، خلاصه بیشتر گیج شدم توی انتخابم، فقط طبق نیاز کار من که بیشتر با نرم افزار گرافیکی سروکار دارم با زمان طولانی کدوم سی پیو به صرفه تره و میخوام حداقل تا سه یا چهار سال دیگه سیستممو عوض نکنم ممنون از دوستان.
  • محمد A1 ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    1 1
    گرافیکم میخوام یه لب تاب توی رنج متوسط بگیرم خواستم بپرسم آیا سی پیو اینتل بهتره یا amd برای نرم افزار های گرافیکی بعد نظرات اینجا رو دیدم بعضیا میگن اینتل پرقدرت تره بعضیا میگن amd سرعتش بیشتره بعضیا میگن amd داغ میکنه، خلاصه بیشتر گیج شدم توی انتخابم، فقط طبق نیاز کار من که بیشتر با نرم افزار گرافیکی سروکار دارم با زمان طولانی کدوم سی پیو به صرفه تره و میخوام حداقل تا سه یا چهار سال دیگه سیستممو عوض نکنم ممنون از دوستان
    • عرفان A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      0 1
      داداش اینتل بهتره جون amd سرسع داغ می کنه و همین باعث سولفات باطری می شه یکم بیشتر پول بده تا 4یا5 سال داشته باشیش
  • محمد A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    1 1
    سلام من میخوام یک لپ تاپ با گرافیک 4 گیگ amd a8 با هشت گیگ رام بخرم به نظرتون این بهتره یا i5 گرافیک 2 با رام 6 اگه میشه زود جواب بدید
  • مرتضی A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    2 1
    همین که وقتی مقایسه ای. ام. دی با اینتل رو تو سرچ میزنی برات مقایسه رو میاره .و قشنگ مقایسه میکنه.معلومه که این دوتا شرکت نه دقیقا ولی حدودا تو سطح هم هستند.زیاد تفاوت ندارند .من خودم به خاطر مقایسه ای که داشتم وقیمت پایین ای. ام .دی رو انتخاب می کنم .
  • dayan A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام لطفا بهترین سی پی یو و مادربردی مادر برد ترجیحا گیگا که با یک میلیون بتوان خرید را معرفی کنید می دونم کمه ولی الان ندارم گرافیک r7 360 2gb ddr5 oc با ram 8gb ddr3 دارم در صورت صلاحدید میتوانم رم رو با 8gb ddr4 عوض کنم کارایی برای گیم مهمه با تشکر منتظر راهنماییتون هستم
  • عرفان A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    0 4
    اخه جرا به خاطر مشکلات مالی ابروی intelرو با شایعه می برین intelخیلی هم از amdبهتره سرعتشم بیشتره ا.ز قدیم گفتن هر چقدر بیشتر پول بدی بیشتر اش می خوری همش می خواین به خاطر پول ابروی یه شرکت عالی رو ببرین اونم الکی به خاطر پول
  • mr 305 A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    0 0
    داداش تو ک میگی ای ام دی خوب نیست الان رایزن ر وب بازار اورده میترکونه من خودم یه fm2 دارم مثل تراکتور کار میکنه بازی سنگینی هم میکنم نه نمیگه دقت کن
  • هومن A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 0
    دوستان قدرت fx 6100 شش هسته ای در حد کدوم یکی از سی پی یوهای اینتله...من رو سیستم b97 دارم ازش راضیم ولی تو بعضی بازیا منو بیرون میندازه میگن مشکل از سی پی یو هوی سری فنوم هست ..fx6100 ببندم افزایش قدرتش محسوسه ؟ چقدر از b97 قویتره؟