علاقه جالب رهبر کره شمالی به هیتلر و تشویق زنان به داشتن 8فرزند

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که به تازگی خواندن نسخه‌ای از زندگینامه خودنوشت هیتلر یعنی «نبرد من» را به پایان برده، می‌گوید که از این کتب الگوبرداری می‌کند.

مهر به نقل از نیو فوکوس اینترنشنال نوشت: کیم جونگ اون که در ماه ژانویه این کتاب را به عنوان هدیه تولد از روسای حزب دریافت کرد، پس از مطالعه کتاب، آن را تحسین کرد.

به گفته او باید به این کتاب به عنوان تحقیقی در زمینه اصلاحات اقتصادی هیتلر نگاه کرد و او آن را الزاما به معنی تاییدیه‌ای بر نازیسم نمی‌داند.

نشریه نیو فوکوس اینترنشنال که به تازگی این گزارش را منتشر کرده، می‌نویسد: ملک الشعرای پیشین کره در چین با تاکید بر این مسئله گفته است که کیم تحسین کننده راهی است که هیتلر در آلمان در پیش گرفت و با اصلاح اقتصادی و نظامی پس از جنگ جهانی اول موفق شد تا کشور را به اوج برساند.

در حالی که انتشار این کتاب در آلمان ممنوع است، این کتاب سال پیش در هند نیز با توجه روبرو شد و حتی در فهرست پرفروش‌ها جای گرفت.

نسخه هدیه شده از کتاب «نبرد من» به رهبر جوان کره، یکی از 100 نسخه از این کتاب بود که به صورت غیرقانونی به زبان کره‌ای ترجمه و در این کشور تنها در دسترس چهره‌های سیاسی قرار گرفته است.

کیم جونگ در یک سخنرانی که برای مقامات حزب کمونیست ایراد کرده از نتایجی که از این کتاب گرفته سخن گفته و بر گسترش تسلیحات هسته‌ای و توسعه اقتصادی کشور تکیه کرده و این را از آموزه‌های هیتلری خوانده است.

او همچنین تاکید کرده که کشور نیاز به سرباز دارد و خانواده‌ها باید تعداد فرزندان را بالا ببرند و مادری که هشت فرزند داشته باشد تا به ارتش بفرستد نماد قهرمان است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهره IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    87 5
    این و بابای خدابیامرزش پیرو مکتب گاگولیسم هسن !!!!!! حماقت داریم تا حماقتا این دیگه تهشه واقعا :|
  • عماد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    61 6
    اه اه اه مردک ....!
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    9 40
    خوشم میاد ازش جلوی زورگوها وایساده
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    11 3
    قيافه اش را ببينيد!...كم سن و سال است و از هيتلر الگو مي گيرد نگاهش به خانواده و آدم ها ... همگي حاكي از آنست كه افكار او نه فقط براي ملتش بلكه براي نوع بشر خطرناك است.