حاشیه​های گردهمایی حامیان گفتمان سوم تیر که عصر دیروز در سالن سیدالشهدا تهران برگزار شد، پررنگ​تر و پرخبرتر از متن آن بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامحسین الهام سخنگوی دولت در این مراسم گفت: احمدی‌نژاد در زمان ظهور امام زمان(عج) با رجعتی دوباره باز خواهد گشت. وی در سخنان خود با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد تمام تلاش خود را در جهت گسترش فرهنگ مهدویت به کار برده است، گفت: انشاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدی نژاد نیز رجعتی دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود. {دیگر حواشی این مراسم را نیز اینجا و اینجا بخوانید}.

اظهارات سخنگوی دولت امروز با واکنش هایی در مجلس روبرو شد. {اینجا و اینجا}

کاربران خبرآنلاین نیز با بیش از 100 کامنت واکنش های بسیاری را برای این خبر درج کردند. عمده کاربران خبرآنلاین با دغدغه دین​مداری، خواستار واکنش علما و مراجع نسبت به اینگونه اظهارنظرها درباره «رجعت» شدند.

از جمله «فرید» که نوشته است: «وقتی هاله نور را مطرح کردند، کسی چیزی نگفت وقتی معجزه هزاره سوم را مطرح کردند، کسی باز چیزی نگفت؛ امروز باید هم این موضوع را مطرح کنند. خدا می​داند در این دوماه پایانی درجه الهی آقایان به کجا می​رسد؟ عوامفریبی تا کجا».

کاربر دیگری نوشته است: دولت دهم با این کارها بزرگترین توهین​ها رو به امام عصر (عج) کرده است. کاربران دیگری اظهارنظرهایی از این دست را «عوام​فریبی» خوانده و یکی از آنها نوشته است: «اگر آن زمان که احمدی ژ​نژاد بعد از فوت چاوز این حرفها را میزد علما سفت در مقابلش ایستاده بودند، اکنون الهام به این راحتی با اعتقادات مردم شوخی نمی​کرد». «جا دارد که مراجع عظام در مقابل این اباطیل که به اسم دین رواج می دهند، موضع بگیرند».

کاربران دیگری هم نوشته​اند: «واقعاً چرا قوه قضائیه با این چنین افرادى که اعتقادات رو به بازى میگیرند برخورد نمیکند!»«مدعی العموم بایستی به اتهام اشاعه ... طرح دعوا کنه این بوضوح لطمه به اعتقادات مردم است»، «علما و مراجع تا کی سکوت؟ تا کی باید یک گروه خاص با آبروی امام زمان بازی کند؟»

البته کاربران دیگری نیز به اصلاح سخنان الهام پرداخته و برداشت​های اینچنین از سخنان رئیس جهور را غلط پنداشته اند. کما اینکه یکی از آنها نوشته است: « الهام فقط دعا کرده گفته انشاا... رجعت خواهد کرد. تقصیر خبرگزاری هاست ک اشتباه تیتر می زنند».

کاربر دیگری هم با بیان اینکه «الهام گفته احمدی نژاد در رجعتی دیگر و نگفته در زمان ظهور امام زمان (عج)»، ادامه داد: در سخنان آقای الهام آمده است که «همراه ایشان رجعتی دیگر خواهد داشت» این دو خیلی فرق دارند. در رجعتی دیگر یعنی دو باره برخواهد گشت و برای ظهور تلاش می کند اما همراه امام زمان (عج) رجعتی دیگر خواهد داشت معنای متفاوتی دارد.

کاربر دیگری هم به این نظرات پاسخ داده و نوشته است: «نمی توانید درک کنید یا خودتان را زدید به اون راه؟، بر فرض جمله دعایی است، آیا هر کسی حق دارد در مورد کسی دیگری در چنین مراسمی چنین دعایی کند؟ این یعنی پا را از حد خود فراتر گذاشتن!

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    دوست داشته است که دعا کند.شما هم دعا کنید که رجعت نکند. مشکلیه؟
    • امیر A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      58 3
      ما دعا میکنیم خدا به حامیان ایشان بصیرت و عقل عنایت فرماید.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    خب دیگه ما که یادمان نمی رود اقای ..... فرمود اطاعت از رییس جمهور اطاعت از خداست اگر ان موقع اعتراض کردند حالا هم .......
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    وقتی یک دانشگاهی این حرف رو میزنه دیگه از مردم عادی چه انتظاری میشه داشت؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    یا چیزی در باره اش نمیدونن یا قبولش دارند
  • morteza IN ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    متاسفانه این فقط به تمسخر گرفتن امام زمان است
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    ميخوام مثالهايي از سكوت بي موقع علما بزنم لطفا درج كنيد: هاله نور كه ما صرفا در طرح ها و تمثالهاي معصومين ميبينيم و بايد ببينيم. مستند ظهور نزديك است. رجعت رييس جمهور فقيد ونزوئلا. رجعت رييس جمهور فعلي با امام زمان. معجزه هزاره سوم بودن ايشان. و موارد بسيار كه يادم نمياد. واقعا تعجب اوره و ملال اور!
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    24 98
    در برابر حرف بعضی ها همون بهتر آدم سکوت کنه و نادیده بگیره.
  • ع ر A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    89 5
    راجع به اين موضوع نميخوام صحبت كنم. اما اين مطلب منو درج كن. ميخوام از شما خبرانلاين تشكر كنم بابت مطرح كردن اين مسائل كه مورد علاقه مردم و غفلت ساير سايت هاي خبريه. من از خبرانلاين نيستم حتي اصولكرا هم نيستم اما انصافا در درج نظرات متنوع مردم و دادن اطلاعات بخصوص در ايام انتخابات عالي كار كرديد با اينكه اصولكراييد( كه البته شك دارم !) واقعا ممنون. جدي ميكم ممنون!
    • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      11 1
      خبرانلاين با اينكه قسمتهايي از بعضي نظرها رو حذف ميكني و بقيه شو ميذاري بازم دوستت دارم ميدونم جاره اي نداري و مجبوري اين كارو كني. به هر حال ما ملت جز توسط سايتهايي مثل شما امكان نظردهي نداريم به اين كار ادامه بدين و مثل بعضي سايت ها قسمت نظردهي رو حذف نكنين
  • ماهان IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    121 2
    ضربه هایی که این حرفها به اسلام و تشیع وارد میکنه رو اسرائیل و آمریکا هرچقدر هم هزینه کنن نمیتونن وارد کنن. یک سری هم چون خیلی افراط گرایانه از احمدی نژاد حمایت کردند الان نمیتونن چیزی بگن.و بعضی علما هم برای اینکه این جملات بازتابش بیشتر از این نشه سکوت میکنن.
  • popo IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    363 7
    علما خیلی وقته سکوت کرده اند گرانی-بیکاری-تورم
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    125 3
    دکتر شریعتی میگه اگه می خواهید چیزی رو تخریب کنید ان را بد تعریف نکنید بلکه بد ازش دفاع کنید ،کار این آقایون هم یه چیزی تو همین مایه هاست حالا عمدی یا غیر عمدی خدا داند
  • محسن IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    107 4
    اینها نتیجه تفکرات انحرافی و استفاده ابزاری ازمهدویت است اگر آن روز که آقای مصباح بر از امام زمان (عج) تائیدیه گرفته بود و در ادامه آقایان هاله نور و صندلی خالی و... را مطرح کردند مراجع عظام با آنها برخورد لازم را می کردند امروز مثل نقل و نبات در باره مهدویت اظهار نظر ابزاری نمی شدد.
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    139 3
    وقتی علما در چنین مواقعی سکوت اختیار میکنن و دهان زیاده گویان رو نمی بندن، پس نباید انتظار داشته باشن وقتی انتخابات میشه و از کسی حمایت میکنن حمایتشون مورد توجه قرار بگیرد
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    اگر زمان خاتمی بود ویکی از اقایان یک چنبن حرف غبر عقلانی میگفت گروهی که به نام کفن پوش ها معروف شده بودند راهپیمایی میکردند اخرین ان هم درقم در مقابل سخنرانی اقای لاریجانی
  • کاربر خبرآنلاین A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    126 8
    «اگر آن زمان که احمدی ژ​نژاد بعد از فوت چاوز این حرفها را میزد علما سفت در مقابلش ایستاده بودند، اکنون الهام به این راحتی با اعتقادات مردم شوخی نمی​کرد»
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    وقتي آدمي مث چاوز كه بارها انواع مشروبات الكلي رو مصرف كرده به قول احمدي نژاد ميشه جز ٣١٣ يار امام زمان (عج) و علما يا بي اطلاع هستند يا به بهانه تقيه ساكت مي شينند ، احمدي نژاد هم رجعت ميكنه ، يعني مراجع از اين حرف ها خبر ندارند كه موضعي نمي گيرند ؟ مگه فرقه پليد بهاييت چي مي گفت كه شد پليد و منحوس ؟
  • س جوادم A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    ماشاالله کاربران خبر انلاین یه پا عالمند!!!!
  • نیک نژاد IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    58 15
    هرچه بود گذشت بهتر بود واقعیت های موجود داخل وخارج رابیشتر مطالعه میکرد
  • یکانی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    15 0
    باسلام حضرت علی میفرمایدانسان عاقلسراغ گرفتار این 5مستی نمیشود1-مستی مال2-مستی قدرت3-مستی علم 4-مستی مدح وستایش5-ومستی جوانی
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    25 3
    چند روز دیگه میگن استغفرا... خود امام زمانه
  • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    21 4
    فدای امام مظلومم بشم که از اسمش می خواهند سوءاستفاده کنند
  • فرهاد IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    50 61
    علما هم علمای قدیم .روحشون شاد. هر وقت تو جامعه اسلامی ظلمی میشد یا به دین بی احترامی میشد سریع وارد میدان میشدن حتی از جونشون هم میگذشتن و میزدن تو دهن ظالم.
    • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      0 8
      منفی دادم چون احساس کردم یک نوع بی احترامی به علمای حاضر در کلامتان بود. وگرنه فحوای کلامتان متین است...
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    7 14
    درودبرمردی که باج به گردن کلفتان نداد.احمدی نژادرابخاطرپاکیش دوستش داریم.
  • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    5 3
    مگر حرمتی برای علما باقی گذاشته اند