فارس نوشت:

مشاور محیط زیستی معاون شهردار تهران در خصوص تعویق طرح استاندارد یورو ۴ گفت: گیر خودروسازان روی دو خودروی سمند و پراید است چرا که این دو خودرو نمی‌توانند استاندارد یورو 4 را پاس کنند.

وحید نوروزی در خصوص تعویق استاندارد یورو 4 گفت: خودروسازان در حقیقت با تعویق استاندارد یورو 4 برای چندمین بار منافع جامعه را نادیده گرفته‌اند.

وی گفت: این همه سرمایه‌گذاری و حمایت که روی صنعت خودروسازی کرده‌ایم اگر روی صنعت تولید مداد‌رنگی کرده بودیم تاکنون می‌توانستیم مداد جادویی تولید کنیم.

مشاور محیط زیستی معاون شهردار تهران ادامه داد: گیر خودروسازان روی دو خودروی سمند و پراید است چرا که این دو خودرو نمی‌توانند استاندارد یورو 4 را پاس کنند.

به گفته نوروزی الباقی خودروها تا مرز 90 درصد پیشرفت کرده‌اند و شاید بتوان گفت که 70 درصد خودروهای داخلی موفق شده‌اند که یورو 4 را پاس کرده و یا به مرز پاس کردن یورو 4 رسیده‌اند.

مشاور محیط زیستی معاون شهردار تهران تصریح کرد: خودروسازان به خاطر دو خودروی سمند و پراید با جان مردم بازی نکنند و دولت در روزهای پایانی مسئولیت خود گناه خودروسازان را برگردن نگیرند.

نوروزی اضافه کرد: خودروسازان بیش از حد امتیاز گرفتند و وقت آن است که دولت یکبار محکم پای مصوبه محیط زیستی خود بایستد تا این طرح اجرایی شود.

۴۷۴۷

کد خبر 300590

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    81 1
    صنعت خودرو مال دولت هست و دولت هیچ موقعه حاضر نیست دست حمایت خود را از صنعت خودرو پر درامد عقب بکشد.
  • علی IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    81 2
    وی گفت: این همه سرمایه‌گذاری و حمایت که روی صنعت خودروسازی کرده‌ایم اگر روی صنعت تولید مداد‌رنگی کرده بودیم تاکنون می‌توانستیم مداد جادویی تولید کنیم. خیلی جمله ی با حالی گفت
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    67 3
    امیدوارم این دوتا ماشین هرچه زودتر از رده خارج بشن شاید مرگ و میر هم کم بشه!
  • علیرضا IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    54 0
    باید یکبار برای همیشه خودروسازان را سر جایشان نشاند. این همه حمایت شده بعد ما مردم باید سوار خودروهای پرمصرف و کم بازده و قدیمی شویم.... طبق خبر "حراج سواریهای رنو و پژو" در همین سایت میتوان با 3200 یورو پژو 208 خرید و سوار شد چرا سود و منفعت عده ای قلیل باید بر منافع ملت ترجیح داده شود؟ لطفا نظر مرا منتشر کنید
  • آیدین A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    52 5
    خیلی حرف خنده داری زده.میگه سمند نمیتونه یورو 4 پاس کنه.خوب اگه سمند نتونه پاس کنه اون موقع پژو هم هم نمیتونه پاس کنه.چطوری پژو پاس کرده؟؟؟
    • بی نام GB ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      1 0
      چرا بهت بر میخوره حالا، پژو و پراید و سمند و پیکان و بقیه خودروهای ساخت داخل همشون یکی هستن، هیچ فرقی هم ندارن.
  • دامون IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    46 0
    یعنی ما خودرو می سازیم بعد که نتونست مطابق با استاندارد باشه اونوقت استانداردو به تعویق می اندازیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    37 1
    این مشاور محترم نمیدونه که موتور پژو و سمند و پارس یکیه؟
    • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      12 1
      لابد سیستم سوخت رسانی و سیستم برقیش با هم فرق داره. به هر حال آلایندگیه این ماشین ها هر چند با موتور یکسان که فرق داشت. البته 405 فکر کنم از همه اینها بدتر بوده. ولی اگه قرار باشه پراید و سمند و 405 یورو 4 پاس کنن، یورو 4 باید بره یه فکری به حال خودش بکنه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    7 0
    چنان مجوز بگيرند كه تو كفش بمونيد راستي اتوبوسهاي مسافربري درون شهري عقاب در شيراز چند وقتي هست كه تردد مي كنند اما اين اتوبوس زيبا مشكل بزرگي داره اونم توليد دود زياد كه بعضا بيشتر از اتوبوسهاي كهنه دود مي كنند و اين يهني افزايش آلودگي هوا حالا خودرو ساز هاي سواري ما هرچقدر استاندارهاي يورو 1-2-3-4-5-6- و ... را رعايت كنند با يك گاز اين اتوبوسها همه چيز دود مي شه
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    5 9
    سمند که ایمنیش بیشتر از بقیه است در ضمن یورو 4 هم شده با داشبورد جدید 2 اربگه.
  • منافی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    13 1
    واقعا که! پلت فرم سمند و پژو پارس ، پژو405 هست.انوقت چطور اونا یورو 4 رو پاس میکنن ولی سمند نمیتونه؟؟؟ بعد چطور وانت پیکان میتونه پاس کته ولی پراید و سمند نمیتونن؟!!!
  • امین A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    7 0
    چی میشه دولت بیاد این صنایع خودروسازی رو واگذار کنه به بخش خصوصی، بعد هم مرزا رو باز کنن یا حداقل تعرفه رو تعدیل کنن تا هم رقابت شکل بگیره صنعت خودروسازی پیشرفت کنه، و هم جون مردم حفظ بشه. البته با این تحریم ها بهمون نمیفروشن! گیریم بفروشن هم اصلا ارز نداریم بخوایم ماشین به صورت انبوه وارد کنیم. اینا هم هست دیگه. امیدوارم دکتر روحانی یه فکری به حال این صنعت خودرو بکنه. دیگر بدتر از این وضعیت نمیشه که در هر صورت!
  • محمد A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    10 0
    فعلاً که رئیس انجمن قطعه سازان، همه کاره شده و هر شب مصاحبه میکنه و مانور میده و اشک تمساح برای مردم کشور میریزه که " اگر خودرو یورو 4 دست مردم بدهیم و بنزین معمولی بزنند 400 هزار تومان خرج تعویض کاتالیست میشه" دعا کنیم این افراد سرجای اصلی خودشان بنشینند
  • فامیل دور IN ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    12 0
    استاندارد یورو 4 رو پاس کنند؟؟؟ زهی خیار باطر
  • محمد EU ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    12 0
    آقا به پیرو پیغمبر ...پراید که سهله هر ماشینی که ایران مونتاژ میکنه نمیتونه یورو 4 رو کسب کنه...یورو4 در صورتی هست که موتور خودرو بتونه کارایی و بهسوزی یورو 4 رو داشته باشه ...در ایران 3 تا موتور کلی رو ماشین ها وجود داره...وگرنه پراید یورو 2 براش کافیه.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    11 2
    مگه سمند هم ماشین بوده ما خبر نداشتیم ؟!
  • سامان IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    10 0
    یورو چهار؟؟؟؟؟ با این کیفیتای قشنگشون شما بگو یورو هیچ.... عمررررررررا
  • اشکان IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    3 0
    بسه این سیاه بازیــــــــــــــــــــــــــــــــا.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین