تسنیم نوشت:

یکی از شخصیت‌های ارشد مخالفان سوریه مدعی شد که در حدود ۶۰ هزار رزمنده خارجی در کنار نیروهای دولتی علیه شورشیان می‌جنگند.
هیثم المالح یکی از سخنگویان مخالفان دولت سوریه در گفت‌وگو با روزنامه کویتی الرای مدعی شده است که در حدود 60 هزار رزمنده خارجی وارد سوریه شده‌اند تا در کنار نیروهای دولتی علیه شبه‌نظامیان مسلح مخالف بشار اسد جنگ کنند.

وی همچنین مدعی شده است، شبه‌نظامیانی از ایران، لبنان، عراق و یمن به دولت سوریه کمک می‌کنند.

مالح در ادامه مدعی شده است، ارتش سوریه دیگر توانایی مقابله با شورشیان در عرصه نبرد را ندارد و فقط از موشک‌های دوربرد و بمباران هوایی استفاده می‌کند و این رزمندگان شیعی خارجی هستند که از نزدیک با شبه‌نظامیان جنگ می‌کنند.

سوریه بیش از دو سال است که با آشوب و بحران داخلی مواجه است بر اثر این خشونت‌ها تاکنون تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داد‌ه‌اند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت‌های غربی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود، در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی  هستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    91 5
    این همه سیاستمدار در دنیا وجود دارند نمی توانند راه حل سیاسی ودیپلماتیک پیدا کنند؟ به خدا خونریزی با هر عنوان وبرهان ودلیل مطرود است .اسلام برای این جور کارها نیامده است مخصوصا برادر کشی از بیخ درست نیست
  • حق A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    50 1
    توی کل دنیا انشالله ظالم از بین برود و مظلوم به حقش برسد الهی آمین
  • همه ی ما مقصریم A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    14 5
    اقایون جنگ روشیعه سنی نکنیدوبه نامهای مختلف(سلفی رافضی) این جنگ تمام نشدنی ست هر 2طرف هم دارن جنایت میکنن به نظرم اون طرف مداح میفرسته اون طرف فتوای جهاد میده هرکسی به یک بهانه ای یکی دفاع از حرم یکی دفاع از مذهب چرا هر جا خونریزی هست مال ما مسلمونایه اینه اسلام!!!!!!!!!!!!!!!!
    • سعید IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      2 9
      سلام به شما دوست گرامی.به نظرت دوتا جنگ جهانی مال مسلمانها بوده؟! با اون همه تلفات انسانی! یا جنگ در عراق و افغانستان رو ؟ و الان به شورشیای سوریه چه کسانی سلاح میدن برا قتل عام مردم؟سپس این جنگ ها ربطی به اسلام و مسلمانی نداره، بهت توصیه میکنم یکم تاریخ بخونی و بیشتر فکر کنی. موفق باشی
    • بی نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      4 2
      دمت گرم داداش، زدی تو خال، کاملاّ باهات موافقم ...
    • بی نام LB ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      2 3
      متاسفانه خیلی چرت گفتی. اولا جنگ رو اونا شیعه سنی کردن و عامدانه هم کردن. در حالیکه شیعه ها بارها بعد از تهدیدات اونا به حلال بودن خون و جان و مال و ناموس شیعه ها، و بعد از تجاوزات و کشتارهای مختلف تنها دست به دفاع در مناطق خودشون زدن. شما وقتی دزد آدمکش بیاد خونتون و دم اف اف هم گفته باشه میام دهنتم سرویس میکنم میگی آقای دزد محترم لطفا نیا که همه مقصر میشیم؟! هرچی بیکار و عوضی تو لیبی و عربستان و اردن و مصر بوده مسلح کردن و فرستادنشون تو سوریه تا این کشور و مردمش نابود بشه. کل قضیه اینه. خود سوریه ای ها و بشار اسد هم میدونن. ضمنا شما آمار شیعه کشی رو تو پاکستان و عراق ببین، بعد ببین چند تا شیعه اومدن چند تا سنی کشتن؟ از این طرف روزی 100 تا 100 تا با بمبگذاری کشته میشن از اونطرف هیچی.