سازمان غذا و دارو روز گذشنه رسما اعلام کرد دارو از ۴۰ تا ۹۰ درصد گران می شود. عدد پایین برای داروهای ایرانی و عدد بالا برای داروهای خارجی. غیر از این اعلام شد که داروی بیماران تالاسمی،‌ دیگر رایگان نیست.

مخاطبان خبرانلاین به این دو خبر واکنش نشان دادند. البته این واکنش درحالی است که همین امروز هم مشاور برنامه ریزی و تامین داروی سازمان غذا و دارو گفته که حذف ارز مرجع از دارو به ثبات بازار منجر می شود و واردکننده ها و داروسازان هم ترغیب می شوند دارو عرضه کنند. 

اما درباره گران شدن دارو یکی از مخاطبان نوشته است: با این اوضاع فقط میتونیم دست به دعا شیم که خدا هیچ خانواده ای رو مریض دار نکنه که نتونن زیر بار خرج و مخارج دارو و درمانش برن. آمین

مخاطبی هم به سخنان چندی پیش وزیر بهداشت اشاره کرده و تناقض آن را بیان کرده است: همین دو سه روزپیش بود که وزیربهداشت اعلام کردند دارو با ارز1226 تومانی وارد میشود پس چی شد 90% گرانترش کردند لطفا ازوزیرمحترم پاسخ خواسته شود.

و همچنین: عیبی نداره!! مهم پورشه و ماشین های لوکس هست که با ارز مرجع وارد میشه!! جان مردم که ارزش نداره!! آقای احمدی نژاد دست مریزاد!! الحق که خاطرات خوبی توی ذهن مردم باقی گذاشتی

یکی از کاربران هم به بیمه نبودن داروها اعتراض کرده است: چرا تامین اجتماعی این افزایش نرخ را قبول نمی کند ؟ چرا نمی پردازد؟

تعدادی از مخاطبان هم از گران شدن داروها گله کرده اند: یه پک 16 تایی داروی بتافرون که بیمار ام اس بابد تو یک ماه یک روز در میون استفاده کنه ، از دوماه پیش 270 هزار تومان رسیده به 1میلیون 6 صد هزار تومان.تازه اونم با بیمه !!!!!!!!!!!!!!!!!!! دلار تو بدترین حالتش 4 هزار تومان شد .یعنی 4 برابر ولی قیمت این دارو 6 برابر شده. سوال من ازتون اینه چرا؟چه طور؟ چی کار کنم؟

و همچنین: ۱۲۰ تا قرص برای قلب گرفتم شده ۱۵۰ تومن. ایرانیش هم نیست.

و یا: بیماران نقص ایمنی اولیه که هرماه داروی خودراازداروخانه 29 فروردین تهیه میکردندوقیمتش ماهیانه 126 هزارتومان بودبه یکباره دراواخرخردادماه به یک میلیون وششصدهزارتومن رسیده وازآنروزتقریباهیچکدام ازبیماران قادرنبوده انددارویشان راتهیه کننداین داروبرای بیماران نقص ایمنی حیاتی است مابیماران نقص ایمنی بااعصاب خردسرگردان شده ایم

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات به این خبر و این خبر مراجعه کنید.

توجه: نظراتی که در خبر اصلی و این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام رای و نظر خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات مخاطبان خود را منتشر می کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    83 2
    خدائیش فکری برای بیماران ام اس کنید داروی خارجی که آدم میلیاردر می خواد و داروی ایرانیشم که تاثیر خارجی را نداره بیماران دارند نابود می شن ، ارز دولتی می دن ماشین؟
    • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      13 6
      من 7 ساله دارم دار ایرانی ام اس استفاده میکنم..بهتر نباشه یقینا بدتر نیست..اصلا به نظر من بهتره.لعنت بر مافیای واردات
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    46 0
    آقایان مسوول تحویل بگیرید. آقای احمدی نژاد چطور جواب این مردم رو میخوایید توی اون دنیا بدید؟
  • سارا A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    44 1
    يكي نيست به داد اين بيمارهاي بيچاره برسه.با اين قيمت دلار اخه چكار كنن؟جالب اينجاست كه كارشناس ها اقتصادي مي گن قيمت دلار نبايد بياد پايين چون توليد ضربه مي بينه ولي هيچ كس اين طرف قضيه كه مردم هستن و نمي بينه!!!
  • کیانا EU ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    46 3
    براشون مهم نیس که...خودشون دارن..شکما سیر..فکر مردم نیستن که دارن از بی دارویی عذاب می کشنو جون میدن
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    42 0
    اینا خودشون مریض ندارن؟ آخه این قیمت ها یعنی همگی مرخص!
  • امير A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    13 0
    والله ديگر خسته شده ايم . دورغ كه نه سه روغ هاي تلويزيون را باور كنيم .در خصوص رفع كمبود دارو .سخنان بچگانه ........چه بايد كرد.بخدا در هيچ جاي دنيا و در هيچ زماني اين چنين به بيماران ستم نشده .ايكاس ميشد روزي بيماران خاص به اتفاق خانواده در جايي تجمع مي كردند تا شايد فريادمان به فرياد رسي مي رسيد وكسي جوابگوي ما ميشد .
  • ایرانی A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    22 0
    تا کسی بیمار ام.اس نداشته باشه درد این خانواده ها نمی فهمه
  • باشما A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    17 0
    هیچ مسئولی نیست بداد این بیمارهای بیچاره بدبخت برسه...پدر بنده 16ساه به این بیماری دچاره است اما هیچ کس مسئول وپاسخ گوی این دردهای لاعلاجی نیست....داروهست اماچه فایده ارز وچیزهای دیگری که مثل درمان لازمه باکمی پشتیبانی مسئولان نیست....بیچاره پدر من یا امثال پداران ومادرانی یاهمه ی کسانی که چه مسلمون چه غیرمسلمون دارن عذاب شدیدی میکشن...این انصاف نیست این راه آدمیت نیست //
  • حمید IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    6 0
    من از گرانی و کمیابی دارو چیزی نمی گویم اما بیماران ام اس برای کنترل پیشرفت بیماری به دارو نیاز دارند و در صورتیکه در شرایط سالم روانی و به دور از استرس و نگرانی بتوانند از داروی مناسب و سازگار با بدن خود (چه ایرانی و چه خارجی) استفاده کنند می توانند مانند سایر هموطنان در عرصه کار و خانواده حاضر و موفق باشند. با این شکل برخورد مسئولین متاسفانه باید برای هر بیمار آمادگی تبدیل به فرد نیازمند کمک و وابسته به اطرافیان داشته باشیم که در هیچ جای دنیا چنین چیزی مورد نظر دست اندرکاران سیستم سلامت و بهداشت نیست.
  • arad EU ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    7 0
    فکر کردید چی ؟یه مصاحبه می کنند ..افزایش 8 برابری رو تکذیب می کنند و می گویند همه چی ارومه و همه چی فراوون...فکر بیماران که نیستند ..خدا ازشون نگذره ..نمی دونند ما تو چه حالی هستیم..داریم فلج میشیم هیچ کس به فکر نیست ..اگر هم در دولت بعدی فکری بشه دیگه دیره مریض ام اس که چند ماه دارو مصرف نکنه عوارضی دچار میشه که غیر قابل جبرانه ...اقایون می خواهند کل بیماران علیل و فلج بشند بعد بشینند به ریش ما بخنندند...
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    5 0
    فقط داروهاى ام اس كه گران نشده:(..تمام داروها گران شده اند:(. ان دسته كمى از داروهاى شيمى درمانى كه گران نشده به خاطر موجودى درداروخانه هاست وگرنه همه داروها چند برابر شده
  • امیدوار A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    4 0
    خیلی ساده ایم باید می دونستیم که بعد از انتخابات یک همچین اتفاقاتی طبیعی است .برای اینکه درآخرت گریبان ما را نگیرند وحتی در این دنیا دچار عذاب وجدان نشویم به دکتر هم نباید چیزی گفت سیاست کلان کشور وبرنامه ها این را تعیین کرده واحمدی نژد وروحانی هم ندارد دکتر فدایی این گذر قیمتی است در این هیاهو بودجه کشور با افزایش مالیات وگرانی ها چراغ خاموش راه خود را پیمودند ومشکل ما است که در تاریکی نمی بینیم.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    8 0
    من خانواده ای رو میشنایم که مجبور شدن خونه خودشون رو بفروشن و به علت ام اس از کار هم بیکار شده
  • بی نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    7 0
    بازم ارز بدين واسه وارد كردن پورشه و مازراتي و بنز و بي ام و !!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا خجالت دارررررره بخداااا!!!
  • میلاد IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    8 0
    جناب وزیر فقط بلدی سر پرستارها داد بزنی... اه بیمارا عرش خدا رو می لرزونه... یا جلوی دولت به ایست یا استعفا بده.....
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 0
    آخه ادم به کی بگه؟ به کی؟
  • علی A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    2 0
    فقط خواهشن قرار دهید روز گذشته برای یک سرما خوردگی به کیلینیگ رفتم برای من حدود20تومن هزینه شد دارو در حدو د70درصد گران شده اقای وزیر از جون این مردم چی می خوای این چه حکومتی که فرد نمیتونه خرج درمانیشو بده تا کی ما باید کتک سیاست های یک طرفه شما را بخوریم چرا به جون مردم افتادین اگه لیاقت سمتی رو ندارین استعفا دهید.
  • محمود A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    2 0
    من خواهرم 1 ساله كه مبتلا به ام اس و چندروزي كه دارو گيرش نيومده از شدت بي حسي پاها نميتونه بره سركار و دائما خسته ميشه و قادر بكاركردن نيست،چرا مملكتي كه انقدر ثروت ملي داره بايد اينجوري اداره بشه كه حتي نيازاي اوليه مملكتش كه تامين داروست را توش مشكل داشته باشه،چرا؟جواب اينهمه بي ساماني واينهمه مريض بي دفاع و مظلوم را كي بايد بده؟ خواهش ميكنم به خودتون بيايد.
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    5 0
    کمبودداروربطی به تحریم انطورکه اقایون مدعی هستندنداردسوء مدیریت وبی توجه ای مسئولین باعث این مشکلات شده است
  • سارا IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    1 0
    من الان یه ماه دارو ندارم پول نداریم چه خبره 1ونیم میلیوووووووووووووووووووووووووووون آقای وزیر شما دارین؟ اگه بچه خودتون این بیماری رو داشت چیکار میکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟//جواب بدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ خوش به حالش باباش پول داشت پول دارو هاشو میداد
  • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    خدا ازشون نگذره . فقط دروغ می گن نمی دونم این همه دروغ رو واسه کی میگن ؟ هم مردم می دونن حرفهاشون دروغه هم خودشون .