در دو ماه ابتدایی امسال سه هزار و 27 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات حوادث رانندگی سه هزار و 77 نفر بود، 1.6 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی کشور، از کل تلفات حوادث رانندگی دو ماهه امسال دو هزار و 272 نفر مرد و 755 نفر دیگر زن بودند. همچنین در این مدت استان های فارس با 294، خراسان رضوی با 213 و تهران با 210 مورد بیشترین و استان های ایلام با 21، کهگیلویه و بویراحمد با 22 و خراسان جنوبی با 41 مورد کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

 در فروردین و اردیبهشت امسال آمار تلفات حوادث رانندگی در استان خراسان جنوبی بیشترین رشد را داشته است، به نحوی که تعداد فوتی های آن در تصادفات از 24 نفر در مدت مشابه سال گذشته به 41 نفر رسیده است.

از کل تلفات حوادث رانندگی در دو ماه نخست سال گذشته هزار و 953 مورد در جاده های برون شهری، 805 مورد در مسیرهای درون شهری، 257 در جاده های روستایی و 12 مورد در مسیرهای نامعلوم ثبت شده است.

همچنین در فروردین و اردیبهشت امسال 54 هزار و 537 نفر در حوادث رانندگی مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 38 هزار و 502 نفر مرد و 16 هزار و 35 نفر زن بودند. آمار مصدومین حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3.1 درصد بیشتر شده است.

بیش از 1400 فوتی، تلفات حوادث رانندگی در اردیبهشت امسال
در اردیبهشت امسال هزار و 426 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد هزار و 106 نفر مرد و 320 نفر زن بودند. آمار تلفات حوادث رانندگی اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.3 درصد کاهش یافته است. در اردیبهشت امسال 27 هزار و 332 نفر در حوادث رانندگی مصدوم شده و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.7 درصد افزایش یافته است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید EU ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    13 3
    فرهنگ افتضاح رانندگی چیه نوع ماشین بدنش اصلا ببین کدوم یک از ماشینای ما استاندارد دارن تازه جاده ها هم دست دردست هم دادن با تولید کننده ها شدن بلای جون مردم از این ارقام بالا خدایش بگین چند درصدش برا کیفیت جادها و ماشنها بود هان
  • نفهم (بلا نسبت بزرگترام) A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    8 0
    با سلام خدمت همه خودتون بهتر از بنده خبردارین که جمعیت کشور آلمان حدود 85 میلیون و وسعتشم حدود 350 هزار کیلومتر مربع هستش. جمعیت ایران حدود 78 میلیون نفر و وسعتشم حدود 1650000 کیلومتر مربع هستش. اتومبیل هایی که آلمانیا سوارش میشن بنز، بی ام دبلیو، پورشه، فراری و ... از این جور ماشینا هستش. ماشینی که ما سوار میشیم عبارتند از پراید، جی ال ایکس و سمند و صمد و احد و اسد و ... از این جور ماشینا. تو آلمان اکثر خیابون ها و جاده ها اتوبان و شاهراه هستش. خودشم استاندارد. مثلاً 8 بانده و 10 بانده اینا هستش. تو مملکت ما یه خیابون استاندارد تو پایتخت پیدا نمیشه چه برسه به جاده هاش. با این حال تعداد کشته های سوانح رانندگیشون خیلی خیلی پایین تر از کشته های سوانح تو ایران هستش.
  • امیر IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    6 1
    تعداد تصادفات به خاطر اینه که ایرانیها قانون گریزند
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    من خودم یکی از این خانواده های داغدار در اردیبهشتم که بر اثر بی فرهنگی واستفاده افتضاح از ماشین که این آقا پسر به خاطر کورس گذاشتن با یه دختر مادر خانواده مارو ازمون گرفت خدا ازشون نگذره که غم خونمونو فرا گرفته