عرضه سومین خودروی برندملی، نیمه دوم سال

ایسنا نوشت:

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه خودروی دنا در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

جواد نجم‌الدین  اظهار کرد: دنا سومین خودروی برند ملی و لوکس‌ترین محصول ایران خودرو است.

 

 

وی با بیان اینکه این خودرو توسط مهندسان داخلی و برپایه پلت‌فرم ملی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: استاندارد آلایندگی دنا یورو 4 بوده و قابلیت ارتقاء به یورو 5 را هم دارد.

 

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: گیربکس خودروی دنا داخلی بوده و ابتدا به صورت دستی تولید خواهد شد اما تولید نوع اتوماتیک آن نیز در دستور کار قرار دارد.

 

 

نجم‌الدین تصریح کرد: این خودرو دارای استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو و کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای جلو و عقب با پیش کشنده و محدودکننده نیرو است.

3131

کد خبر 301492

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    157 5
    نفرمودن قیمتش احتمالا چقدره؟ ایا قیمت رو طوری تعیین کردن که به نسبت خودروهای رقیب خارجی هم ارزانتر باشه و هم اقشار مختلف جامعه که درامد متوسط رو به بالایی دارن قادر به خرید یک خودروی پر امکانات باشن؟
    • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      174 2
      ببخشید تازه از خارج تشریف آوردید؟ اینجا رقابت برای فروش محصول خیلی شدیده!
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      81 1
      خودرو ملی باید ارزانترین خودرو باشد تا همه بتوانند استفاده کنند
    • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      37 3
      نخیر از خارج تشریف نیاوردم . سوالم در مورد قیمت گذاری خودرو بود و پرسیدم ایا طوری تعیین کردن که بشه خرید و به صرفه باشه یا نه مثل قبل قیمت کذایی اعلام میکنن " توجه نمینمویی دوست عزیز بحث در مورد رقابت نیست محصول وطنی با نمونه مشابه خارجی قابل رقابت نیست نه از نظر کیفی نه کمی
    • سیدمحمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      44 0
      وقتی صفت لوکس ترین رو براش اعلام میکنند ، خودتون قیمت رو نسبت به محصولات مشابه حدس بزنید :)
  • حداد IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    82 1
    تا زمانی که پروسه تحویل خودرو به مشتری و قیمت گذاری آن تعیین و تبیین نشه، اگه مازراتی هم تولید بشه فایده نداره! به عنوان مثال «رانا» ماشین خوبیه ولی معلق بودن قیمت و زمان تحویل آنقدر اعصاب خریدار را به هم ریخت که همه فقط خاطره بد پیدا میکنن از خودروساز.
    • سمیرا IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      15 0
      مگه ما داخل کشور خودرو تولید میکنیم؟؟؟؟ نمیدونستم . بابا خیلی پیش رفت کردیم . ایول
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    160 1
    قیمت چند لابد 40 میلیون !!!!!
    • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      190 4
      آقا میگن ماشین لوکسه. یعنی فوقش بشه 6 یا 7 میلیون. پراید نیست که این قیمت باشه!!!!!!
    • مسعود A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      60 2
      برو بالا
    • فرزاد A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      107 2
      وقتی رانا تو شرکت 37 میلیون باشه ، دنا بالای 50 میلیونه .
    • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      33 0
      40 میلیون باشه که خوبه اگه دقیقامثل همونی باشه که رو سایتشون گذاشتن زیر 50 نمیدن
    • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      20 0
      حد اقل 55 میلیونه . الان تندر 40 تومنه .
    • reza IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      9 0
      40 میلیون رو زمانی اعلام کرده بودند به عنوان تخمین اولیه که پراید 7 میلیون بود. تو خود حدیث بخوان از ....
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      10 0
      207 نزدیک 60 میلیونه اونوقت این ماشین تو این وضعیت 40! حداقل رو 75 حساب کن!!!!
    • م IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      0 1
      خودشون که گفتن حدود ۳۵ میلیون میشه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    156 4
    باید دید این یکی هم مال کدوم کشور آرمشو عوض کردند
    • ali IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      155 1
      جالبه... قبلا میگفتن خودرو ملی... بعد افتضاح دلار که دروغشون برملا شد میگن برند ملی!!! بازی با کلمات چقدر جالبه...
    • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      140 3
      دقیقا مثل 206 که فقط جلو و عقبش عوض شد و شد رانا ، این هم دقیقا اتاقه سمنده که جلو و عقبش عوض شده و اسمش شده دنا همین کارا رو میکنند میگن ما توانستیم ... دیگه !!!!!
  • ع IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    91 4
    اگر همه چیزش داخلیست پس نباید قیمت زیادی داشته باشد ؟
  • محمد A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    84 2
    قیمت برو بالای 50 میلیون
  • گمنام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    90 2
    دنا همون سمنده شکلش فقط قشنگه
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    75 1
    توتولید سمند ملی موندن چون موتورش مال فرانسه تو پایه گازسوز موتورالمانی حالا این ماشین هم احتمالا شترگاو پلنگه
  • سعید IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    89 2
    همطنان عزیز نترسید بیشتر از 60-70 میلون قیمت نداره ایران خودرو خیلی با انصافه
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    63 1
    عزيزم اين همون سمنده. فقط چراغ و سپرشو عوض كردن
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    59 1
    كدام برند ملي؟! :))))))
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    41 1
    این باز همون سمنده که جلو وعقبش وهمچنین تزئینات داخلیش رو عوض کردن !
  • روحاله IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    59 1
    اگهراست میگین داخلیه طراحاشاو نشون بدین وکنفرانس مطبوعاتی براشون بزارین
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      46 0
      نه بابا ريا ميشه!!تو مملكت ما قصد همه خدمته فقط!!فقط نميدونم چرا با اين همه خدمت چرا ما نميتونيم يك زندگي عادي دست و پا كنيم!!
  • علی IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    52 3
    مگه ما برند ملی هم داشتیم و خبر نداشتیم.اگه منظورشون سمنده کجاش ملیه.اگه تولید ملیه پس چرا قیمتش سر به فلک کشید.دم مهندسان توانای کشورمون گرم به خدا...برید از کره یاد بگیرین لطفا هیوندا کجا رسیده ایران خودرو کجا رسیده؟هیوندا بعد از ایران خودرو متولد شده!
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      20 7
      عزیزم مهندسای ایرانی و طراح های بسیار بسیار خوبی در خودرو سازی ها داریم ولی مگر بیشتر از یک کارمند هستند و تابع مواضع و برنامه های شرکت ها؟ شما یه سری بری مرکز تحقیقات ایران خودرو کف میکنی که چه طرح هایی از جوان های با استعداد ایرانی اونجا وجود داره و حتی نمونه گلی اون هم ساخته شده ! مهندسان بسیار با سوادی هم در زمینه کیفیت و غیره داریم ولی این سیستمه که مشکل داره نه افراد . سیستم خودروسازی در ایران بر کمیت پایه گذاری شده نه کیفیت.ایران خودرو رکورد دار تولید خودرو در خاورمیانه با سالی بیش از 1 میلیون خودرو معلومه که کیفیت رو نمیتونه مد نظر قرار بده ! چون تولید با کیفیت مستلزم وقتِ یعنی از کمیت کاسته و به کیفیت پرداخته بشه ولی این خودروساز مدام به فکر رکورد زدنِ در بحث تولیده
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      3 0
      دوست عزیز دوم، مدل گلی یعنی مدل مفهومی، هزاران هزار از این مدل های گلی ساخته میشه اما تنها درصد کمی از اونها به خط تولید میرسن، پس ساختن مدل مفهومی ربطی به "ساخت اتوموبیل" نداره، ایده رو نشون میده که حالا باید طراحی و مهندسی بشه، قطعات بدنه و موتور طراحی بشن، تزئینات داخلی و تمام المان های اتوموبیل طراحی بشه، بعد یک مدل که تمام قطعاتش با دست ساخته شده رو بسازن. بعد از تمام این مراحل و رفع عیب، اگر مدل نهایی با سیاست خودروساز یکی بود به تولید انبوه میرسه اگرنه روانه انبار میشه!
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    21 10
    به درد ماشین عروس میخوره
  • دلسوز مردم A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    49 1
    وقتی ماشین های تولید کشور های غربی و امریکایی رو با ماشین های تولید داخل با هم مقایسه می کنم به این نتیجه می رسم که ما حداقل 100-150 سال از شرکت های صاحب نام مثل (فورد . بنز . نیسان و .... ) عقب هستیم . صنعت خودرو سازی ایران تا زمانی که به صورت انحصاری داره ادار ه میشه هیچ وقت روی پیشرفت رو نخواهد دید . یه پیشنهاد برا دولت داشتم اگر با مردم کشور خودتون صادق هستید واردات خودرورهای خار جی رو ازاد کنید و تعرفه و سود بانکی رو بردارید ببیند چطور در یه ثانیه ایران خودرو برای همیشه ورشکست و دربش بسته میشه .
    • ایران سرفراز IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      18 0
      اخه اگه این کارو بکنن پس اونایی که باید سود ببرن چی کار کنن؟؟
  • داود RS ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    30 2
    خیلی آشنـــــــاست!
  • بی پول A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    17 2
    خدا به خیر کنه
  • بهروز A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    27 1
    رانا هم برند بود. ولی کپی برابر اصل 206 از آب در اومد !!!!!!!! این از رو چی کپی شده، باید صبر کنیم بیاد بیرون بعد ببنیم.
  • صابر NL ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    29 1
    مث بقیه خودروهای ملیتون از آب درنیاد!راستی مثل سمند ای اف سون از زمان خروج از کارخونه روغن ریزی نداره یا گیربکسش زوزه نمیکشه یا جعبه فرمونش مشکل نداره؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    34 0
    يعني اين توليدكنندگان خودروي ما توان يك طراحي واقعي از پايه و بدون الگوبرداري و بدون عوض كردن چراغ و پنجره و ... رو ندارن؟ جدي مگه اينا مكانيك و طراحي صنعتي نخوندن؟ همش كپي كپي!، همش توهين به شخصيت ايراني!
    • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      20 0
      دوستان عزیز ما صنایع مادر و زیر ساختی نداریم که توان تولید خودرو داشته باشیم خودروسازهای ما مونتاژ کار هستند طراحی یک خودرو از الف تا ی مستلزم داشتن صنایع مادر و قوی و کارامدِ
  • ایرانی IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    22 0
    احتمالا" قراره جای پیکان، عرضه بشه ! یک خودرور قرار بود بیآد جای پیکان با همون قیمت ..
  • حسن A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    19 0
    این خودرو زمان محرابیان رو نمایی شد ولی هنوز عرضه نشده. یعنی توان تولیدش نیست دلتون رو خوش نکنید قرار بود سال پیش تولید انبوه بشه
  • نقی A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    18 6
    بی ریخته عین قوطی کبریت می مونه
  • امیر علی A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    12 0
    این ماشین رو پلت فرم سمند طراحی شده. همون سمنده آپشن دار خودمونه
  • محمد امین A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    31 0
    کیا سال 72 پراید را ساخت داد به ما. الان بعد از 20 سال ما تو تولید همون پراید موندیم تازه اصلاً اون کیفیت و استحکام را نداره(132و131و111و141) ولی اونا به کجا رسیدن؟ سراتو، سورنتو، اسپوتیج و ....
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      2 1
      اون سالي كه پرايدبه ايران فروخته شد 14سال تو پاكستان توليد و فروش رفته بود دوست من اشتباه نكن
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    15 21
    جا داره از مسئولان زحمت کش ایران خودرو که فقط به فکر مردم هستن تشکر کنم ایران خودرو مچکریم
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    13 0
    تا زمانی که خودروسازی ایران دولتی باشد پیشرفتی نخواهد داشت.بسیاری از خودروسازیهای موفق جهان مانند بنز و پورشه و...همگی خصوصی هستند.البته با وجود کارشکنیهای دولت و تحریمهای جهانی بخش خصوصی ایران هم رغبتی به سرمایه گذاری در این بخش ندارند.امیدوارم دولت اقای روحانی افزون بر تلاش برای کاهش تحریمها, به بخش خصوصی هم اختیارات بیشتری بدهند
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    24 0
    تو رو خدا دست از سر ما با این برند ملی بردارید، کدومش اصلا در حد یک برند بوده؟ خودروی ملی، اینترنت ملی و......
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    10 16
    علی جان سمند یک برند ملیِ خودرویی به این شکل و شمایل در هیچ برندی ثبت نشده این طرح خریداری شده و به اسم ایران به ثبت رسیده اینکه شبیه فلان خودروِ دلیل بر اینه که طراحانش طراحان حرفه ای نبودن و الگو برداری کردن اگر منظور از ملی بودن اینه که کل قطعات رو خودِ سازنده بسازه باید عرض کنم که در صنعت خودروسازی دنیا هم پلتفرم خیلی خودروها یکیه و خودروسازها برای کاهش هزینه ها باهم به اشتراک میزارن پلتفرم هارو دوما خیلی از قطعات خودروهای خارجی هم از کشوری غیر کشور سازنده اون خودرو تامین میشه مثل موتور یا گیربکس یا... به طور مثال موتور مکلارن یا حتی بوگاتی یا موتور رولزرویس لوکس ترین خودروی دنیا فکر کردی ساخته خودشونه؟ یه سرچی بکنی میبنی نه قضیه چیز دیگه اییِ اما در بحث کیفیت و تنوع و قیمت و غیرموافقم
    • حسین A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      3 0
      بی نام جان همه ی آدم های دنیا که لامبورگینی و بوگاتی سوار نمیشن که کشور های صنعتی ماشین هایی برای تمام مردم درست میکنند با تولید داخلی خودشون که قیمتشون هم منصفانه هست که اگر شخصی درآمدشو تنظیم کنه ظرف 2تا3سال میتونه اونو بخره اما مقایسه ی شما کاملا اشتباهه . معلومه که برای ساخت چنین ماشین هایی از سرتاسر دنیا بهترین قطعات جمع آوری میشه دیگه :)
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 1
    کپی کردن اینها همه برای همون کار می کنند که میگه ماتوانستیم ما می توانیم خودرو در انحصار خودشه
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    2 5
    اينكه جفته كيا سراتو
  • محمد A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    10 1
    دقیقا از یک مدل خودروی شرکت کیا موتور (سراتو) مخصوصا فضای داخلش کپی برداری شده و منظور از برند ملی همون برادران چینی هستن که برای ما برند ملی می زنن. یکی نیست بره توی این دو تا شرکت خودروسازی ببینه چه خبره؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 3
    بد نیست
  • mj A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 1
    جلوش که کپی از آئودی
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 2
    اتاقش سمنده جلوش هم مال سوزوکی ویتارا
  • احسان IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    6 0
    جالبیش اینه که این دو تا شرکت خودشون هم همدیگرو قبول ندارن. دنا چطوری "سومین" شده. سمند و رانا و تیبا که بودن حتما ایران خودرو یا کلا سایپارو حساب نمی کنه یا خودشم به ملی بودن سمندو رانا شک داره
  • قربانعلی قنبر ی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    2 0
    جدیدن به خودرو های چینی شده خودرو ملی قیمتشم با دلار 6هزار تومنی حساب میشه دنا فقط گیربکسش ایرانی بقیه چینی سمند موتور ملی مردم از دستشون کلافه شده در هر هفته یه لیتر روغن کم میکنه یدکیش بیدا نمیشه
  • aramis A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    9 0
    باسلام باشنیدن نام خودرو ملی ادم خندش میگیره فکر میکنه حالا مثلا 90درصد قطعات تولید داخله.غافل ازاینکه 100درصد قطعات ،از پیشه پاافتاده ترین تا مدرن ترین قطعه چینی است.مردم هالو گیراوردن .برید از چشم بادامیها یاد بگیرید که الان کجان.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    5 0
    سمندبود12تومان شد30حالا دنابیاد میگن بادلار3500تومان میشه 100ملیون
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    6 0
    حالا وایسید این تحریم جدید راه بیفته بعد ببینیم که این برند جدید ایران خودرو یا بهتر بگم برند چینی تولید میشه یا نه؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 0
    آقا این جلوشو،ته ماشین خیلی بی ریخته!!این مهندسین داخلی یکمی به عقب ماشین بیشتر برسن!!
  • فرید A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    10 0
    نخرید برادر من نخرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییدد
  • الله اکبر IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    7 0
    از کی تا حالا چین کشور ما شده ما خبر نداریم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    3 0
    ایران خودرو خیلی دلش میخواد یه خودرو مثل خودروهای خارجی تولید کنه ( البته قیمتش رو میگم نه کوچکترین پیشرفت تکنولوژی ) که تقریبا به این هدفش هم رسیده . رانا 35 میلیون!!!!!
  • م.ک IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 1
    باید تبریک گفت که کل صنعت ایران شده است خودرو و اتومبیل !!! بهتر نیست اماری از خبر یاز دیگر صنایع بگیریدو در سایت بنویسید. البته افزایش تولید در هر صنعت باعث خوشحالی است ولی واقعا" مشکل صنعت و بیکاری با زیاد شدن خودرو در ایران و مخصوصا" در تهران حل می شود .
  • بی نام IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    2 0
    خودروی برند ملی!!!!!اینکه همون سمنده فقط یه توری چسبوندن جلوش
  • عباس EU ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    1 0
    دوستان توجه نکردین این جلوی دنا شبیه سوزوکی گراند ویتاراست؟ خدایی تو نت سرچ کنید ببینید و بخندین انگار چکش زدن تو سر گران ویتارا بدنه هم که دوستان همه تشخیص دادن موفق باشید
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    0 0
    خیلی لوکس ،،،با دنده دستی !!!!!!!!!!

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین