محمدرضا یزدانی خرم می گوید شیوه ای که در رابطه با انتخابات کشتی به اجرا گذاشته اند کاملا غیرقانونی است و راه به جایی نمی برد.

مهدی شیروانی: اصرار وزارت ورزش در برگزاری انتخابات رئیس فدراسیون کشتی یکی از معضلات جدی ورزش اول کشور شده است. لغو ثبت نام های قبلی وحضور 13 نفر برای رقابت جدید، این موضوع را وارد مرحله ای تازه کرد. روز 17 تیرماه، زمان برگزاری مجمع و انتخابات تعیین رئیس فدراسیون کشتی اعلام شد. حذف نام محمدرضا یزدانی خرم رئیس و سرپرست قبلی فدراسیون کشتی با حرف و حدیثهایی همراه شد که ما را بر آن داشت تا پیرامون این مسائل با او به گفتگو بنشینیم که او به خبرآنلاین گفت : «وقتی ثبت نام قبلی را لغو کردند و ثبت نام جدید را شروع کردند، ابتدا گفتند اصلا از ما ثبت نام نکنند. چون این دستور برخلاف قانون بود، توپچی ( دبیر جدید فدراسیون کشتی ) از ما هم ثبت نام کرد. بعد از چند روز گفتند که چون امیر رضا خادم و محمدرضا یزدانی خرم از ریاست فدراسیون کشتی برکنار شده اند ، صلاحیت شان تائید نمی شود. اگر می خواهند تائید شوند یا باید با وزیر ملاقات کنند و موافقت او را بگیرند یا اینکه نامه درخواست بنویسند و موافقت کتبی او را ارائه کنند. من هم گفتم این برخلاف آئین نامه است. شما باید به صورت قانونی دلایل رد صلاحیت و موانع حضورم در انتخابات را اعلام کنید.»

او ادامه داد: «بعد از چند روز گفتند چون یزدانی خرم همکاری نکرده  لذا نام او حذف شده و احتمال دارد تا قبل از 17 تیر ماه، بعضی دیگر از کاندیداها هم حذف شود. این چه مشکل قانونی ای است که با ملاقات وزیر یا درخواست کتبی به او برطرف می شود؟ مگر وزیر می تواند خلاف قانون ، مقررات و آئین نامه عمل کند که بنا به خواسته او نام ما را حذف یا در صورت دیدار با او ما را تائید کنند ؟ من هم گفتم این رفتار نه تنها غیرقانونی بلکه یک بدعت است که ما هم زیر بار این بدعت نمی رویم .»

یزدانی خرم در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «متاسفانه شیوه ای که در رابطه با انتخابات کشتی به اجرا می گذارند کاملا برخلاف قانون است و قطعا راه به جائی نمی برد. مجامع بین المللی ورزشی که این مسائل را می بینند ، حساس می شوند . اما آقایان به جای اصلاح رفتارشان ، دیگران را زیر سوال می برند و می گویند به مجامع ورزشی بین المللی اطلاعات و اخبار غلط می دهند.»

رئیس سابق فدراسیون کشتی در واکنش به حواشی انتخابات مجمع کمیته ملی المپیک گفت: «بعد از مخالفت رئیس شورای المپیک آسیا با انتخابات ایران قبل از اصلاح و تائید اساسنامه ، افشارزاده که در کره جنوبی حضور دارد از همانجا اعلام کرد که نمی توانیم انتخابات برگزار کنیم زیرا با مشکل تعلیق روبرو می شویم ولی آقایان باز هم بر تصمیم اشتباه خودشان اصرار می کنند. همه این بازیها یکی ، دو ماه دیگر با رفتن این آقایان تمام می شود و مشکل ورزش ما با مجامع بین المللی نظیر شورای المپیک آسیا ، کمیته بین المللی المپیک یا فیلا هم برطرف می شود . زیرا بسیار امیدواریم که وزیر بعدی ورزش و همکارانش مثل این حضرات نباشند ، منطقی و ورزشی فکر کنند.»

یزدانی خرم در پایان گفت: «بعد از 23 سال مدیریت در ورزش کشور که 17 سال رئیس فدراسیون والیبال و 6 سال هم رئیس فدراسیون کشتی بوده ام ، تا به حال چنین چیزی ندیده ام . واقعا متاسفم که بعضی ها همه چیز را سوال می برند . طی سالهای خدمت در والیبال و کشتی به گونه ای کار کردم که نتایج آن را شاهدیم . اما آقایان با تصمیم اشتباه شان حداقل دو سه مدال طلای دیگر کشتی در بازیهای المپیک را از ما گرفتند . اگر برای کشتی مشکل آفرینی نمی کردند و با لجبازی آن جابه جایی بی موقع را انجام نمی دادند ، کشتی در المپیک نتایج بهتری هم می گرفت .»

حیدری : شاید من هم کاندیدای کشتی بشوم

علیرضا حیدری مرد 6 مداله کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی و المپیک ، یکی از مردان همیشه محبوب و مورد احترام جامعه کشتی است که غیبتش در ماههای اخیر کاملا به چشم می آید . او مرحله قبل برای ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کرد ولی در اعتراض به مسائل حاشیه ای پیرامون انتخابات کشتی ، انصراف داد و کنار کشید . هر چند بعد از انصراف حیدری آن انتخابات هم برگزار نشد . بعد از حدود یک سال ، وزارت ورزش ثبت نام جدید را آغاز وتلاش دارد تا 17 تیرماه انتخابات کشتی رابرگزار کند .علیرضا حیدری که در این مرحله هم ثبت نام نکرده ، به خبرورزشی گفت : حدود یکی ، دو ماه دیگر دولت و وزیر ورزش تغییر می کنند . هرچند تصمیم به حضور در انتخابات کشتی ندارم ولی شاید بعد از تغییر و تحول در وزارت ورزش ، من هم برای شرکت در انتخابات فدراسیون کشتی دوباره ثبت نام کردم  و داوطلب شدم . همان موقع هم به شما گفتم برنامه های من برای کشتی به گونه ای است که نه تنها هیچ احتیاجی به پول سازمان تربیت بدنی یا وزارت ورزش ندارم ، بلکه می توانم کشتی را به درآمد زائی هم برسانم .

فیلا و جام باشگاههای کشتی جهان

برگزاری مسابقات جام باشگاههای کشتی جهان در دستورکار فیلا قرار گرفته است . یکی از برنامه های پیشنهادی فیلا به IOC جهت ابقای حضور کشتی در بازیهای المپیک 2020 برگزاری مسابقات جام باشگاههای جهان است . قطعا با راه اندازی این رقابتها از سوی فیلا ، اهمیت و ارزش رقابتهای لیگ برتر کشتی باشگاههای کشورمان که با حضور نامداران داخلی و خارجی برگزار می شود ، دو صد چندان خواهد شد .

جایزه 10 میلیونی برای سنگین وزنهای کشتی

مسابقات کشتی آزاد سنگین وزنهای بزرگسالان با جایزه 10 میلیون تومانی در شهرستان بابل برگزار می شود . این رقابتها یادواره شادروان مرحوم علیجانی طی روزهای 14 - 13 تیرماه با شرکت سنگین وزنهای استانهای تهران ، البرز ، همدان ، کرمانشاه ، خراسان رضوی ، گیلان ، توابع تهران ، گلستان ، خراسان شمالی و زنجان با دو کیلو ارفاق وزن در سالن پهلوان جعفر علیجانی بابل برگزار خواهد شد . به نفرات اول تا سوم جام مرحوم علیجانی به ترتیب 5 ، 3 و یک و نیم میلیون تومان جایزه نقدی اهداء می شود.

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق 18 ساله IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    20 0
    تشکر به خاطر والیبال
  • آناهیتا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    6 0
    آقای یزدانی خرم کار پایه ای در والیبالو شما شروع کردید هیچوقت فراموش نمیکنیم