نسیم نوشت:

عباس یزدیان، رئیس داروخانه 29 فروردین در نشست دارویی سازمان غذا و دارو گفت: تیم منسجمی در داروخانه‌های دولتی تشکیل شده و داروها را قاچاق می‌کند. بخش زیادی از مشکلات کمبود دارو به همین مساله مربوط است و داروخانه‌های دولتی را نیز دچار مشکل کرده است.

همچنین مصطفی کریمی، مدیرکل نظارت بر دارو در این نشست گفت: در حال حاضر 4500 قلم دارو در بازار داریم که 96 درصد آن تولید داخل است.

به گفته او بیشترین کمبودهای دارویی مربوط به مشکلات سال گذشته است به طوری که از 300 قلم کمبود دارو در فروردین، به 75 قلم دارو کاهش یافته است.

کریمی اضافه کرد: 90 شرکت تولیدی، 70 شرکت واردکننده و 34 شرکت توزیع‌کننده، در عرصه تولید و توزیع داروی کشور فعالیت دارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    16 0
    این نشون میده چقدر داروخانه های ما شفاف هستند! و چرا با مکانیزه شدن و نصل صندوق مکانیزه فروش مشکل دارند.
  • بیژن IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    6 0
    درود بی پایان بر تمامی تلاشگران این خبر بسیار خوشحال کننده بود زیرا هم دست این افراد از از داروها برای قاچاق آن کوتاه میشود و هم دیگر هیچ مسئولی در این داروخانه و دیگر داروخانه ها بیماران را متهم به این امر نمی نمایند و باعث تکدر خاطر این درمندان نمیشوند . این نکته بسیار جالب بود که بیمارانی توسط مسئولین این داروخانه ها متهم به قاچاق دارو میشدند که ماه های متوالی موفق به دریافت سهمیه قانونی خود نیز نمی شدند و چنانچه دارویی موجود بود تنها نیم و یا کمتر از سهمیه قانونی خود را از داروخانه دریافت می نمودند چه رسد به اینکه مازاد و یا حتی خود آن را قاچاق نمایند آن به این میزان کم با بسته های باز شده . با تشکر یکی از هجده هزار بیمار تالاسمی ایران
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    15 15
    فقط 75 قلم كمبود داريم ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    10 9
    گروه های قاچاق دارو از این حرف ها پیچیده تر هستند و میزان قاچاق و سوء استفاده در توزیع دارو خیلی بالاست عمده آن هم بخاطر اینه که شرکتهای بزرگ پخش و توزیع دارو در بورس نیستند
  • بی نام GB ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    15 0
    برای گرفتن یک شیاف تب بر تمام بیمارستان و داروخانه ها را گشتم تا بالاخره پیداش کردم با هزاران درد و سر و واسطه!!آیا شیاف استامینوفن هم ساخت خارج است؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!چرا خودمان به خودمان خیانت میکنیم؟؟؟؟؟ظلمی که خودمان در حق خودمان میکنیم از تحریم های آمریکا بدتر است!!!
  • ایران IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    8 4
    برادران قاچاقچی از عاقبت مرسی عبرت بگیرنند
  • میرزایی A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    18 0
    اینجانب هفته گذشته از داروخانه 29 فروردین کپسول دیازکساید را بسته 100تای اش را به مبلغ 157600تومان خریدم چطور آقای یزدیان که رئیس این دارخانه هستند از این مساله خبر ندارند؟
  • حمید IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    2 0
    احتمالا پزشکان ما فقط همان 75 قلم را ای بین 4500 تا تجویز می کنند. لطفا در صورت امکان لیست این 75 تا را اعلام نمایید تا ببینیم صحت حرفهای شما چقدر است؟
  • حامد IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    1 0
    من خودم تو داروخونه کار میکنم. تازه این داروخونه هم به هیچ وجه تخصصی نیست. یه قلم و کاغذ بدین من 100 قلم داروی ساده ای که تخصصی هم نیستن بنویسم.
  • بیمار A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    1 0
    من داروی تنافویر رو که تولید ایران بود میخریدم 33 هزار تومان الان دیگه تولید نمیشه نمونه خارجی وارد شده 810 هزا تومان به شرکت سازند زنگ زدم گفتند ارز برای مواد اولیه ندادند نتونستیم تولید کنیم حالا سوال اینجاست این تخصیص ارز وارد کردن دارو خارجی با این قیمت زیر سر کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و تخصیص ندادن ارز برای مواد اولیه زیر سر کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما که نتونستیم 810 هزار تومانی رو بخریم حالا موندیم بدون دارو و مصرف این دارو هم مادام العمریه خدا به مسببش عوضشو بده
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    1 0
    من خودم براي يك دارو به داروخانه 29 فروردين زنگ زدم گفتند داريم بياييد به فاصله 20 دقيقه رسيدم فرمودند نداريم بعد از 4 ساعت گشتن تهران دوباره به داروخانه زنگ زدم گفتند داريم و رفتم گرفتم آيا در اين 4 ساعت انقلاب شد جون ما ايرانيها براي چه كساني بي ارزش است و به چه بهايي فروخته ميشود ....؟؟؟؟