۰ نفر
۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰

بسیاری از برندهای معروف اروپا به دلیل بحران اقتصادی به چین رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی تریبون، مهمترین برندهای تولیدکنندۀ خودرو در اروپا به دلیل رکود اقتصادی در حال سرمایه‌گذاری‌های گسترده در چین هستند. پژو  یکی از همان شرکت‌هاست؛ این برند فرانسوی با افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در چین(و همچنین آمریکای لاتین) تلاش می‌کند تا کاهش فروش خود در اروپا را جبران کند. فروش جهانی پژو در شش ماه اول سال جاری(با فروش 1.46 واحد خودرو) 1.1% کاهش یافت.(البته بدون در نظر گرفتن خودروهایی که قطعات آنها به طور جداگانه مونتاژ می‌شود) اگر بخواهیم فروش کلی پژو را در نظر بگیریم(با در نظر گرفتن قطعات مونتاژی که به ایران می‌رفت و سال گذشته متوقف شد) این کاهش فروش رقم 10% را نشان می‌دهد.
پژو قصد دارد این خسارت بزرگ را با افزایش سرمایه‌گذاری در چین و یا آمریکای لاتین جبران کند. تعداد خودروهای تولیدشدۀ پژو در شش ماهۀ اول سال جاری با کاهش 13% به 855.000 عدد رسید. پژو تنها 12% از بازار اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد. این رقم در سال 2007، 12.9% و در سال 2002، 15% بود. امروز پژو رقبای همچون فولکس واگن آلمانی و هیوندای کره‌ای پیدا کرده است که در حال تولید خودروهای کوچکتر برای تصاحب بازارها هستند.
افزایش فروش پژو در چین شکست پژو را تا اندازه‌ای جبران کرده است. در چین گروه پژو، دو برابر پرسرعت‌تر در مقایسه با بازارهای جهانی رشد کرده است.(با تولید 278.000 واحد خودرو معادل رشد 33%)
گروه خودروسازی رنو نیز تلاش می‌کند با عقد قراردادی با یک گروه خودروسازی چینی، فاز تازه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها در چین را آغاز کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی چلنج، رنو منتظر چراغ سبز دولت چین برای شراکت با گروه دانگ فنگ برای تأسیس کارخانۀ جدید در ووآن(مرکز چین) است. ظرفیت تولید این کارخانه از سال 2014 سالیانه 150.000 خودرو است.
گفتنی است چینی‌ها، با تعداد زیادی از سازندگان خودرو دارای کارخانه‌های شراکتی هستند. بازار چین دارای پتانسیل‌های بالایی برای تولید خودروست از این رو همواره در کانون توجه برندهای مختلف خودرو قرار دارد. گفتنی است سال گذشته در چین نزدیک به 19 میلیون خودروی نو اعم از خودروهای کوچک و مینی بوس شماره گذاری شد که از افزایش 4.3 درصدی در مقایسه با سال 2011 برخوردار بوده است.
3152

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • arash IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    28 14
    شما یک سایت خبری هستید اسباب کشی غلطه بلکه اثاث کشی درسته لطفا دقت بفرمائید.
    • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      13 1
      آرش جان میشه فرقش رو بگی؟
  • سعید IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    50 3
    نمیشه ایران خودرو و سایپا هم ببریم چین؟! بعد از چین وارد ایران کنیم بخدا خیلی ارزون تر در میاد برامون ،
    • آرمان A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      15 0
      گل گفتی عزیز !من هم موافقم که همه خودرو سازهای ایرانی به خصوص ایران خودرو و سایپا به چین منتقل شوند.
    • مصطفی A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      14 1
      آقا سعید گل گفتی
  • msaeid22 EU ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    4 1
    هرجاشو چینی میکنن بکنن فقط ترمزش چینی نشه ترو خدا میشه مثله کامیون های هوو که دونه دونه میرفتن تو دره .......