بررسی علل خیانت در خانواده ها در کافه خبر

. خزان زودرس در زندگی مشترک دلایل مختلف دارد.

عمر زندگی مشترک نیمی از کسانی که ازدواج می کنند تنها 5 سال است! و این آمار یعنی یک هشدار ؛یکی از عواملی که از دلایل طلاق شمرده می شود خیانت، یا حس خیانت است.گاهی مرد یا زن، توهم وجود ارتباط همسر خود را با دیگری را در خاطرش ایجاد می کند در حالیکه چیزی در عالم خارج نیست و یا اگر هست رابطه از نوع عاطفی و احساسی نیست و برای مثال رابطه ای از نوع کاری یا چیز مشابه بدان است.خیانت با مفاهیمی چون حس خیانت و توهم بدان متفاوت است. در ایران بسیاری از طلاق هایی که به این دلیل رخ می دهد ناشی از توهم به خیانت است و نه خود خیانت.
برای بررسی این موضوع میزگردی را با حضور فروغ نیلچی زاده کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی و دکتر امید علی احمدی جامعه شناس خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کردیم.شما هم می توانید سوالات خود را از همین جا با ما مطرح کنید.
23245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یسنا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    59 3
    چون ازدواج را طوری دست و پا گیر کردیم که اگر کسی به بن بست خورد - بخصوص زنان - باید تا آخر عمر بسوزه و بسازه. نه قانون حقوق اجتماعی براش قایل میشه و نه حق حیات داره. چون اساسا وضعیت روحی انسان بعد از اردواج اهمیتی نداره . باید ازدواج به هر صورت بقا داشته باشه . به نظرم باید روی این مساله هم کار بشه که اگر دو نفر واقعا نمی تونن با هم زندگی کنند بجای تحمل هم و رفتن به خطا و خیانت از راه درست و قانونی با حفظ حقوق اجتماعی از هم جدا بشوند و آبرومندانه هرکس به راه خودش بره. تعصبی که ادامه زندگی در هر صورت وجو داره و تبلیغ میشه هم خیانت و هم جنایتهایی مثل همسرکشی را به دنبال داره. نباید یک زن به خاطر این که نمی تونه در کنار یک مرد زندگی کنه سرزنش بشه ودرخواست جدایی داد محروم از حقوقش بشه
    • دیوید IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      15 2
      سخت گیری در ازدواج به این عوامل دامن زده . مهریه ، شیر بها ، مراسمات دست و پا گیر ، خانه ، ماشین ، جهیزیه های آنچنانی ، انتظارات ، کلاس گذاشتن ، حسادت ، چشم و هم چشمی ، پول پرستی ، عدم شناخت درست نسبت به همسر ، مطالعه نکردن ، مشاوره اشتباه کارشناسان بی سواد و گاهآ احمق ، عروسی ، ماشین عروس ، اجازه ندان که تا مدتی دختر و پسر زندگی کنن باهم و مشکلات اقتصادی و دهها دلیل دیگه باعث شده زندگی برای دختر و پسر و زن و مرد ایرانی ی جهنم باشه و هر روز فقط آرزوی مرگ کنه .
    • merkam IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      19 0
      اگه منظورتون از حقوق حق انتخاب برای جدایی باشه درست می فرمایید اما اگه منظورتون مهریه و این قبیل مسائل باشه باید بگم توکشورهایی که زنان ازحقوق اجتمائی بیشتری برخوردارن چیزی بنام مهریه ندارن
    • سها IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      15 11
      اگر یک زن بره و درخواست طلاق بکنه و بگه که من به دلایل روحی و جسمی که بعد از ازدواج برایم به وجود آمده نم یتونم در کنار همسرم زندگی کنم چه برخوردی از طرف خانواده ، جامعه و قانون باهاش میشه؟؟ به چه چیزهایی متهم نمیشه؟ چه حق و حقوقی بهش تعلق می گیره؟ چقدر تحقیرش می کنن؟ خب وقتی این راهها بسته باشه و مجبور باشه از هر جهت که نگاه میکنه خودش را در یک قفس ببینه میره راه خطا. تمام برنامه های تلوزیون در این یک سری دستورات و نسخه پیچی ها خلاصه میشه که به هر قمیتی باید ازدواج حفظ بشه. اصلا انگار جنبه بشر بودن و فطرت آدمی وجود نداره. تنفر، پشیمانی، عدم رضایت ممکنه برای هر کسی پیش بیاد و انسان باید چکار کنه وقتی همه راههای قانونی و عرفی را بسته دید؟ رابطه پنهانی، خودکشی، همسرکشی و بی آبرویی بعدش
    • میلاد حمیدی به یسنا بخش اول A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      5 6
      دلیل بر این که حقّ طلاق دادن با مرد است، خطابات قرآن است. در آیات متعدّد مردان را مورد خطاب قرار میدهد و میفرماید: "إنْ طلقتم النساء، إذا طلقّتم النساء، طلقتموهنّ". در این آیات خطاب به مردان است، همان طور که در ازدواج خطاب به مردان است، مثل"اذا نکحتم المؤمنات، فانکحوا ماطاب لکم، فانکحو هن باذن أهلهنّ". از این جا میتوانیم این نتیجه را بگیریم که طبیعتاً حق طلاق از آنِ کسی است که موقع ازدواج، به دنبال آن میرفت و به اصطلاح به خواستگاری زن میرفت. در کلام فقها آمده است: "الطلاق بید من أخذ بالساق؛ طلاق به دست کسی است که در ابتدای ازدواج دست زن را گرفت (با او ازدواج کرد)". از جهت قانون طبیعت نیز چنین است که از ابتدای خلقت همیشه بر اساس فطرت خدادادی، مردان به دنبال ازدواج با زنان می روند.
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    25 6
    آیا ارتباطات در سایت های اجتماعی خیانت محسوب میشود.
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    35 2
    متاسفانه خیلی زیاد شده و به جرات میتونم بگم هشتاد در صد همکارای متاهل من همچین رابطه هایی دارند و طبیعی میدونند
    • ع.ک A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      7 5
      80 درصد؟ 80 درصد که نمیتونند با 30 درصد رابطه داشته باشند، پس باید با 80 درصد از خانمها ارتباط داشته باشند. نه اینجوریها هم نیست، بیاییم غلو نکنیم. فقط هم پایتخت و شهرهای بزرگ رو نبینیم، ایران 31 استانه با 77 میلیون نفر جمعیت.
  • آرش A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    18 1
    روانشناسا هم که آدم نبودن دعوتشون کنید دیگه!!
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    53 12
    همسر من پزشک جراح است با منشی و بیمارانش رابطه نامشروع دارد و در مقابل اعتراض دیگران می گوید آنها را صیغه می کنم . قانون بازدارنده برای زنان صیغه ای وجود ندارد. دراین رابطه نظام پزشکی اطلاع دادم گفتند ما به مسائل خصوصی پزشکان کاری نداریم . با توجه به موارد مشابه در حرفه پزشکی باید نظام پزشکی با نظارت مستمر و رسیدگی به شکایات، مثل آمریکا و کانادا هر پزشکی که با منشی یا بیمارش رابطه برقرار کند پروانه پزشکی اش را لغو نماید. اخلاق پزشکی شامل این موارد هم می شود. مردم به پزشک اعتماد می کنند و دختر و همسزشان را باید با خیال اسوده نزد پزشک بفرستند.
    • بی نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      14 7
      خیلی راحت مهریتو بزار اجرا!!بهمین راحتی!از نظر من شما زنا نباید این جور ازدواجا رو تحمل کنید
    • ع.ک A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      16 9
      اونوقت شما چرا هنوز همسرشون هستید؟
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      9 0
      بله متاسفانه در برخی اقشار از جمله پزشکان زنان خصوصا" تخصص های ... و .... از این موارد زیادتر است. در این مورد قانون شفاف است مشروط به آنکه شاکی خصوصی حاضر به شکایت باشد.اگر این امر با رضایت صورت گرفته باشد در ایران جرم محسوب نمی شود.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      8 14
      اگر کسی 40 سال پیش ازدواج کرده ومهریه اش به قیمت روز 35 میلیون باشد فکر می کنید برای یک مرد حتی کم درآمد خیلی سخت است بپردازد. ضمنا همه خانواده ها هم مهریه 500 سکه ای درخواست نمی کنند. به عبارت به نظر می رسد مهریه بالا برای پیشگیری از خیانت مرد می تواند راه حل مناسبی باشد و به همین دلیل مهریه های سنگین برای برقراری امنیت زنان بعد از ازدواج از طرف خانواده ها درخواست می شود و در مقابل مردان هم از ترس اجرا گذاشتن مهریه تن به ازدواج نمی دهند. ضمنا زنانی که مهریه را اجرا می گذارند در عمل باید خودشان تقاضای طلاق نمایند که این خود باعث از دست دادن شروط صمن عقد است و بچه ها هم باید زیر سایه پدر های خوشگذران و بی اخلاق تربیت شوند.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      3 15
      فرهنگ ما میگن زن باید با لباس عروسی بره خونه شوهر با کفن بیاد بیرون.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      16 1
      در جامعه ما خیانت در بین پزشکان، دندانپزشکان، وکلا، مدیران شرکت های خصوصی و شغل هایی که امکان حضور یک زن را در محل کار مرد فراهم می کند ساده ترو کم هزینه تر است و دلیل آن عدم ضمانت جزای کیفری و حقوقی برای رعایت نکردن اخلاق حرفه ای در محل کار است .در کشور های توسعه یافته یکی از اصولی که صاجبان مشاغل برای بقاء پروانه و اجازه کار باید رعایت کنند اخلاق حرفه ای است . هیچکس حتی رییس جمهور هم از این قانون مستثنی نیست.
  • مژده IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    49 3
    مطمئن هستین که این یه توهمه؟!! چیزی که ما در اطراف خودمون میبینیم و میشنویم چیزی غیر از اینه! من از خیلی از دوستانم شنیدم که تعداد آقایون متاهل که بهشون پیشنهاد دوستی میدن از آقایون مجرد بیشتره!! تازه انقدر وقیح شدند که علنا میگن ما متاهل هستیم!!!
    • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      6 0
      !!!! واقعا مطمئنين توهمه ؟؟. بدنبال سيب. حوا مسابقه اي به راه افتاده كه خاله شلخته ها هم بزك كرده لنگ لنگان ميكو شند از قافله !! عقب نمانند ... شو خيتون گرفته !؟ توهم !؟ يا واقعا قصد اسيب شناسي دارين ؟ نظرها را بگذاريد سانسور نكنيد بحث صادقانه در بگيرد . ... جذاب و منتج به نتيجه .
    • سارا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      8 0
      مژده خانوم راست میگه...من خودم کارمندم و توی 2 تا شرکت کار کردم...تو هر دوشون مدیر عاملا متاهل اند و رابطه نامشروع دارن...واقعا متاسفم ... لطفا یک فکری بکنید برای داشتن محیط سالم کاری ..چون کسایی که معتقد به اصول هستند واقعا اذیتمیشن
  • ... A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    29 18
    وقتی حق طلاق با مرده ازدواج موقت قانونیه همیشه خدا زن هم متهمه به همه چیز ... با این تصویری که گذاشتید یعنی آخر ماجرا و بحث هاتون به این نتیجه می رسید که باز هم زنها مقصرن چون اونها هستن که توهم دارن احتمالا چون حساسن حسودن پیچیدن زیادی فکر میکنن ..... خدایا دارم خفه میشم تو این جامعه
  • پاسخ IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    22 1
    علت خیانت؟ سؤاستفاده‌چی بودن یک طرف رابطه.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    32 1
    سوالم اينه كه كارشناس ارشد فلسفه چرا درباره خيانت ميخوان حرف بزنندء؟
  • هبو IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    8 2
    کی گفته پس از 20 سال زندگی مشترک همواره احساس یه ادم ثابت می مونه و هیچ تغییری نمی کنه که بشه براش نسخه خیانت پیچید پس همیشه یه ادم متاهل باید روی احساسش سرپوش بگذاره چرا مردان متاهل وقت ازدواج حساب دو دو تا چهارتا برای ازدواجشون می کنند وقتی وارد زندگیشون می شن تازه یادشون می افته احساس هم مهم بوده؟ اگه دل یه نفر متاهل عاشق کس دیگه ای جز همسرش باشه اونوقت خیانت میشه ذهنی ؟ اگر این شکلی باشه که بیشتر زنها و مردهای متاهل خائن هستند چون هر کسی توی قلبش یه کسی رو دوست داره که ممنه تماس فیزیکی نداشته باشه هر کسی که به دیگری می گه خائن اگه توی موقعیتی قرار بگیره که فرد 100 درصدی که ایده ال ذهنش هست رو ببینه فکر می کنید کوتاه می یاد خودتون رو یه لحظه بگذارید جای اون نفر
  • امیر IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    11 2
    آیا واقعا خیانت زیاد نشده ؟نظر کارشناس درمورد اوضاع بد اقتصادی و رابطه ش با این موضوع چیه ؟ مرد باید از صبح تا 10 شب دنبال پول باشه تا خرج و مخارج رو در بیاره بعدم خسته و کوفته میاد خونه ،خانمش توجه میخاد که بیچاره مرده خسته س و باید بره بخوابه .بنابراین جایی برای ابراز علاقه به نظر شما می مونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    3 0
    بى معر فتى هم حدى داره
  • hesam IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    5 1
    همه اينجا كارشناسن ديگه چه نيازي هست شما كارشناس دعوت كنين حتي يه دونه سوال هم نشده فقط نظر كارشناسي دادن!
  • بی نام EU ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    13 9
    مشکل من هجوم خاطرات رابطه ی قبل از ازدواجم هست. رابطه ای که با احساسات یکطرفه ی من به خانمی همراه بود که هیچ احساس و اعتمادی برای تشکیل یک زندگی مشترک نداشت ولی از اونجایی که این رابطه برای من یادآور لحظات ناب عشق ورزیدن خالصانه و واقعی از طرف خودم هست باعث میشه که گاهی در اون لحظات سیر کنم. با همسرم در این رابطه صحبت کردم و ایشون مهربانانه از شدت علاقه به من هرگز اعتراضی نکرده (شاید ظاهری باشه) اما چطور می تونم از ایجاد حس بی اعتمادی همسرم نسبت به خودم در آینده پیش گیری کنم و اون رابطه رو فراموش کنم؟ آیا از اینکه با همسرم درباره ی اون رایطه صحبت کردم اشتباه کردم؟
    • بی نام IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      7 0
      اینکه شما اشتباه کردی یا نکردی رو زمان مشخص می کنه.ولی این حس بی اعتمادی رو با محبت کردن و فهمیدن همسرت می تونی جبران کنی اکثرا خیانت ها به خاطر اینه یکی از دو طرف اون یکی رو نمی فهمه یا درک نمی کنه بعد یه شخص سومی پیدا میشه هر چی اون طرف می گه رو درک می کنه یعنی اینجور نشون میده.حالا شما باید نشون بدی هیچکی مثل شما نمی تونه همسرت رو درک کنه و بفهمه
    • توصیه به دوست ساده‌ام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      7 4
      اول اینکه بله به نظر من اشتباه کردی، و از طرفی چرا فقط خودت رو می‌بینی الآن کدام خانم‌ی رو می‌بینی که خودش رابطه‌های قبلی نداشته باشه، اما فرق ایشون با شما این هست که ایشون می‌فهمه که نمی‌بایست از آن رابطه‌ها با کسی که با او ازدواج کرده صحبت کنه، اما شما متأسفانه متوجه این موضوع نشدی و یا نبودی... البته چیز مهمی هم نیست، شما اگر همه‌چیز را فراموش کنی ایشان هم همه چیز را فراموش می‌کنند، دوست عزیز زندگی همینه دیگه همه که به همه خواسته‌هاشون نمی‌رسند، اما از قدیم یک مثل فرنگی هست که می‌گه، پسر خوب آخرش اول میشه، یعنی اینکه آقا جان سعی کن زندگی‌ت رو بکنی و به داشته‌هایت راضی باشی... گذشته‌ها هم دیگه گذشته.
  • بی نام IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    5 22
    به حدی ریز وارد فرهنگمون شدند که خودمون هم یادمون رفت چی بودیم چی شدیم یه راه اینه که جم رو قطع کنیم ! اقلا باورهامون از دست نمیره!
    • ع.ک A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      37 2
      باوری که با شبکۀ جِم از دست بره از همون ابتدا تردید بوده!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      2 8
      شبکه جم و ماهواره که در اخبیار ما نیست. فیلم ها و سریال های ایرانی هم بی تاثیر نیستند. بطور مثال در فیلم برف های روی کاج آقای معادی ،آقای دندانپزشک را قربانی نشان داد و دختر مجرد که به علت نیاز به شغل منشیگری در دام آقای دکتر افتاده بود خیانتکار و ظالم
  • بی نام IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    8 2
    قبح خیلی از چیزها ریخته شده.اگه یه فکری نشه متاسفانه قبح رابطه نا مشروع هم ریخته میشه.مسئولین ما هم نشون دادن همیشه به جای حل مسئله صورت مسئله رو پاک می کنن.و چون خودشون زیاد در اجتماع نیستند تا تبدیل به فاجعه نشه زیر بار وجود همچین مشکلی نمیرن
  • مجتبی پورطالبیان IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    4 2
    سلام مطلب خوبی رو کار کردید کاش از یک روان شناس خانواده هم دعوت می کردید من در مرکز مشاوره خودم هفته ای چندین مراجع با مورد خیانت یا توهم خیانت دارم که در چند دسته قرار می یگرند: 1- گروهی از مراجعین به دنبال بهانه گیر و رهائی از زندگی مشترک هستند و خیانت را دستاویزی برای این مسئله می کنند 2- دسته دیگه ای از افراد با توجه به ذهنیت و تجربه قبلی انگ خیانت رو به همسرشون می زنن 3-گروهی از افراد دارای اختلالات روانی هستند که اختلال پارانوئید یکی از معروفترین اوناست و...موارد دیگه ای که اینجا خیلی نمیشه روش مانور داد
    • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      3 1
      پس از نظرات آقای پور طالبیان حاکی از آن است که در ایران مردم اعتقادی به مراجعه به روانشناس برای حل مسائل خیانت های واقعی ندارند و فقط کسانی که اختلال روانی و توهم در مورد خیانت دارند به روانشناس مراجعه می کنند. البته این یک واقعیت است که در فرهنگ مردم تمایلی به بازگو کردن مسائل خصوصی شان حتی با یک روانشناس ندارد و متاسفانه آقای پور طالبیان هم خیانت را در جامعه به نوعی انکار کرده اند.
  • بی نام IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 0
    داستان زندگی ما ایرانی ها داستان ی خر بارکشه که صاحبش ی آدم نفهمه که تا میتونه بار روی دوش اون 4 پای بدبخت گذاشته . داستان زندگی مردم بقیه دنیا ( ازدواج و زندگی ساده و بدون مسائل دست و پا گیر ) داستان ی اسب که هم صاحب با شعوری داره و بهش رسیدگی می کنه و هم نهایتش برای تفریح و جابجایی تو ی دهات ازش استفاده می کنه . ی دختر و پسر غیر ایرانی وقتی ازدواج می کنن ی آشنایی ساده و صادقانه دارن . ارتباط سالم قبل ازدواج دارن و ی خونه فرنیش میگیرن و میرن سر زندگیشون . ولی پسر و دختر ایرانی وقتی میخوان ازدواج کنن زیر کوهی از مشکلات و تصمیمات له میشن و تازه باید به انتظارات اطرافیان پاسخ بدن و حرفهای حسودانه و چشم و هم چشمی ها رو بشنون .
  • احمد ( دیوید ) IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    5 2
    ما هر وقت زندگی و فرهنگمون رو درست کردیم . اونوقتکه باید انتظار ی زندگی سالم و درست رو داشته باشم . هر وقت فهمیدیم پول در زندگی مهمه ولی به اندازه خودش . هر وقت فهمیدیم ی زندگی رو با بستن ی مهریه سنگین یا نیمه سنگین نمیشه ساخت میتونیم بگیم شعور داشتن ی زندگی سالم رو داریم و واقعآ به فکر جوونهامون هستیم . چرا ی دختر باید زیر بار حرفهای حسودانه اطرافیان له بشه ؟ چرا ی پسر که به زور ماهی 500-600 هزار تومن درآمد داره باید 100-200 میلیون مهریه بده ؟ یا حتی تعهدش چرا ی آدم مثل مارکوپولو سالی 10 بار میره حج ، کربلا و ... ولی پسر و دختر دوست و همسایش یا جوون ایرانی باید مشکل ازدواج باید داشته باشه ؟ باید قبول کنیم ما ایرانی ها فقط حرف میزنیم و دنبال کلاس گذاشتنیم.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      4 7
      باید قوانین خانواده در مورد طلاق، جضانت ، طلاق، حق کار، سفر، مسکن، نفقه، تمکین،مصداق خشونت و کیفر آن و... که مرد رادرتمام امور شخصی و شغلی زنان اختیاردار و مسلط نموده است بازبینی و تعدیل گردد بطوریکه زنان نیاز نداشته باشند از اهرم مهریه در دفاع خود در ناملایمات و یا بقاء خانواده استفاده کنند.
  • رضا A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    0 3
    اگر مردی نسبت به همسرش چنین سوء ظنی پیدا کنه چطور باید از این بابت مطمئن بشه و یا چطور باید چنین شکی رو از خودش دور کنه؟ باید قبول کنیم که گاهی غیرت چشم آدم رو کور میکنه و باعث میشه با کوچکترین دلیلی احساس کنه همسرش داره بهش خیانت میکنه. سوال دومم اینه که چطور با روابط قبل از ازدواج یه دختر باید کنار اومد؟ منطقیه که به گذشته اش احترام بزاریم اما کمی دشواره کنار اومدن با این مساله.
  • روحی IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    3 3
    اوضاع جوری شده که منی که اصلا اهل این طور چیزا نبودم حتی دوران مجردی ولی از طرف خانومم همیشه چک میشم و دعوا داریم.10 ساله که ازدواج کردم از همون موقع نسبت به همه چی شک داره همدانشگاهی،دوستام توی اینترنت،همکار،هم واحدی،همسر دوستام و اخیرا همسر برادرم و ......جالبه که همیشه براش همه چیز رو ثابت کردم که خیالاتی شده ولی میگه میترسم از دستت بدم.موندم چیکار کنم.چند بار میخواستم طلاق بدم ولی دلم برای بچه هام سوخت و بیخیال شدم.ولی هنوز هم ادامه داره.این کارها یکطرفه هست و فقط از طرف ایشون هست نه من
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    4 0
    چرا توهم؛ باید خیانت را اول تعریف کنید. به نظر می رسد نویسنده دانش درستی از مفهوم خیانت ندارد. این که رابطه کاری است که نمی شود خیانت. دکتری فلسفه و حکمت اسلامی را نمی دانم اما جامعه شناس خانواده گزینه خوبی است. بد نبود یک روانشناس هم به این جمع اضافه می کردید. در ثانی اول خیانت را تعریف کنید. خیانت تنها برقراری حد اعلای رابطه نیست. از یک نگاه شروع می شود. برای مردان متاهل این مسئله حل شده است. به طوری که 90د درصد زنهای آنها هم این موضوع را می دانند و با این پاسخ روبرو هستند" این فقط یه رابطه دوستانه است" " تو دچار توهم شده ای" اما همچنان به رابطه دوستانه شان ادامه می دهند. آیا این رابطه کاری دوستانه برای خانم ها هم پسندیده است؟ کمی منصف باشید و کلاهتان را قاضی کنید.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    9 3
    به نظر بنده علت خيانت مردها تنوع طلبي مي باشد
  • توانا A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    10 8
    من 10 ساله ازدواج کردم.همسرم هم زن مهربان و با شخصیتی است منتهی به اندام و وزنش بی اهمیت است و 30 کیلو اضافه وزن دارد...4 میلیون تومان هزینه کردم برای عمل لیپوساکشن منتهی بعد از 20 ماه و بر اثر پرخوری روز از نو، روزی از نو...به تذکرات و کمک های من هم در مورد لاغر شدن بی اعتناست..به نظر شما اگر من بدلیل این کمبود و بی اثر بودن خواسته ها و تمایلاتم با شخص دیگری ارتباط صرفا جنسی برقرار کنم ، خیانت محسوب می شود؟راه حل جایگزینی هم هست؟
    • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      7 0
      جدا بشین بهتره که خیانت کنی .. اما واقعا عرف و قانون چقدر به کسی در شرایط شما اجازه میده ؟ مشکل اینجاست
    • من A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      6 1
      خوب مشگل شماست که خانومت رو همون جوری که هست نپذیرفتی در واقع شما دنبال یه بهونه واسه توجیح کار اشتباهتون هستی
  • محمد قریمی IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    1 19
    باسلام به همه کاربران وقتی همه ما فرهنگ ناب محمدی را در وطن اسلامی اجرا نمی کنیم همین می شه نامحرم با نامحرم احساس امنیت می کنند حالا باید چکار کنیم این فاصله ها کم شه
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    25 5
    زني كه خوب از نظر عاطفي و جنسي به مردش نرسه توقعي جز اين رو نبايد داشته باشه و البته مردي هم كه خوب نيازهاي عاطفي زنشو برآورده نكنه همچنين!
  • فرهاد IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    8 1
    عزیزان در کافه خبر! من مواردی را از همسرم یا دوستانم می شنوم صحیح و موثق. روابط نامشروع وارد زندگی خانمهای متاهل مسلمان ، نمازخوان و باحجاب شده است. حتما" می فرمایید چرت است و توطئه است و .... اما عدم توجه کافی مردان به همسرانشان موجب چنین بحرانی می شود. بروید پای سخنان مشاوران خانواده بنشینید و ببینید در خانواده ها چه خبر است. در خانواده های مدرن و غیر مذهبی که سال هاست این پدیده عادی شده است.
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    12 1
    یک نکته ای که باید توجه کرد این است که همه مسئولان بیش از حد تمرکز کردن روی غریزه جنسی و جامعه را حساس کردند. موجودی باشعوری به نام انسان تو این کشور از نظر مسئولین زندگی نم یکنه بلکه یک موجود بی شعوری که از بام تا شام دنبال اطفاء شهوتش هست و ول شده تو یه جنگل هستیم به نظر مسئولین. اگر این حساسیت بی خود ایجاد نشه روال طبیعی جامعه - که فطری هم هست - پیموده میشه و بزرگنمایی کردن غریزه جنسی و ورود دولت به حریم خصوصی مردم باعث شده که حتی غریزه جنسی هم بشه یه مساله سیاسی!! از تریبون نماز جمعه گرفته تا ساعتهای زیادی از رسانه ملی صرف تشریح کنترل کردن اون می کنند!. خیانت معلول هست.
  • امير IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    20 1
    چي ؟ خيانت ؟ اينجا ؟ مملكت كاملا اسلامي ؟حتي تو خانواده ها خيلي مذهبي ؟ خانمها ؟ متا هلا ؟ به وفووور ؟ بگيرين. ببندين. عنا يت. تتتتتتت. !!!!
  • مجتبی پورطالبیان IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    3 1
    یک نکته ای که اگثر کاربران بهش دقت نمی کنن اینه که افرادی متاهلی که خیانت می کنن فرقی با ما ندارن خیانت چیزی نیست که فردی نسبت بهش مصون باشه و فردی ذاتا یا به هر صورت دیگه ای خائن باشه شرایطی که باعث خیانت می شه رو باید پیدا کرد و بعد نسبت به حل این شرایط اقدام کرد
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      3 7
      بد نیست بدانید خیانت دلایل ژنتیکی و بربیتی دارد مثل اعتید . همه مردم مستعد خیانت کردن نیستند.