آلمان، مقاومت کرد/ فرانسه یک پله سقوط کرد

جایگاه اقتصادی فرانسه یک رتبه تنزل یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند، آژانس اعتبارسنجی فیچ، جایگاه اقتصادی فرانسه را یک رتبه کاهش و آن را به دو "آ"( AA+) با چشم انداز مثبت برای دو سال آینده پیش بینی کرد.
در گزارش آژانس فیچ آمده است: عدم اطمینان به چشم انداز اقتصادی فرانسه که بر رشد اقتصادی کشور سنگینی می‌کند، فضا و زمینۀ بیشتری برای اهداف دولت در راستای تثبیت بودجه فراهم نمی‌کند. وزیر اقتصاد فرانسه در پاسخ به این اقدام آژانس فیچ و همچنین با تأکید بر تنوع اقتصادی، جمعیت پویا و سطح بالای تولید گفت: رتبه بالای فرانسه و چشم انداز ثابت اقتصاد فرانسه به رغم کاهش رتبۀ اقتصادی از سوی فیچ بیانگر وضعیت مساعد اقتصاد فرانسه است.
فرانسه پیشتر نیز یک "آ" را توسط سایر موسسات اعتبارسنجی استاندارد اندپورز و مودی دست داده بود؛ موسساتی که هر یک موقعیت متفاوتی برای وضعیت اقتصادی فرانسه پیش بینی کرده بودند. آژانس فیچ در توجیه این تصمیم بر آمار موجود پیرامون تغییرات در میزان تولید، بیکاری و کسر بودجه تأکید کرده است. رکود 0.3% در اقتصاد فرانسه در سال 2013، رشد اقتصادی 0.7% در 2014 و 1.2% در سال 2015 از مهمترین موارد این گزارش است؛ در حالیکه دولت منتظر رشد اقتصادی 0.1% در سال 2013 است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی مجله اکسپرس در همین حال موسسۀ اعتبارسنجی استاندارد اندپورز رتبۀ اقتصادی آلمان را با حفظ سه "آ" و با چشم انداز بهترین وضعیت ممکن تأئید کرد. در گزارش موسسۀ استاندارد اندپورز بر مقاومت اقتصاد آلمان در برابر شوک‌های اقتصادی و تنوع اقتصادی تأکید شده است. بدین ترتیب آلمان با گزارش موسسۀ استانداردپورز در میان کلوپ کشورهای اروپایی بسیار موفق با رتبۀ بالا قرار دارد؛ کلوپی که تنها 4 عضو موفق با رتبۀ بالا دارد. (آلمان؛ فنلاند، لوکوزامبورگ و هلند) پیش بینی می‌شود که رشد اقتصادی آلمان ثابت و سالیانه 1% باشد.
نکتۀ قابل توجه اینجاست که هر سه آژانس اعتبارسنجی فیچ، استاندارد اندپورز و مودی، رتبۀ آلمان را حفظ و چشم انداز بهترین وضعیت ممکن اعلام کرده‌اند.
3152

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    10 3
    ایران هم زمان خاتمی یک بار توانست به جمع این رنکینگ ها بپیوندد و رتبه سی (لاتین) گرفت. بعد از خاتمی همان را از ایران گرفتند.