دو کنفرانس هکرها در لاس وگاس/ یکی علیه حکومت امریکا، دیگری با حکومت

به فاصله چند مایلی از یکدیگر، دو کنفرانس بزرگ هکرها در لاس وگاس برگزار می شود: DefCon که اعلام کرده به نیروهای امنیتی حکومت خوش آمد نمی گوید و دیگری Black Hat که سخنران مراسم افتتاحیه اش ژنرال الکساندر رییس آژانس امنیت ملی امریکا است.

 

ظاهرا دعوا بر سر اسنودن و دخالتهای حکومت امریکا با برنامه هایی مانند پریسم علیه آزادی اینترنت و نقض حریم خصوصی کاربران، دلیل اصلی این کشمکش اعلام شده است و هکرهای بلک هت صراحتا اعلام کرده اند که اجازه سخنرانی و حضور نیروهای اف بی آی، آژانس امنیت ملی و هر نوع نیروی امنیتی حکومتی را در کنفرانس شان نخواهند داد.

در عوض  تری فورد مدیر بلک هت گفته که مراسم افتتاحیه ساعت 9 صبح 31 جولای 2013 با سخنرانی ژنرال کیث الکساندر شروع خواهد شد. کیث الکساندر مدیر آژانس امنیت ملی و رییس سایبر کامند {لینک} و کسی است که برنامه پریسم را راه اندازی کرده و اسنودن یکی از کارمندانش با فرار از امریکا و افشا گری هایش در خصوص این برنامه، آژانس امنیت ملی را در خصوص جاسوسی روی اینترنت، به چالش کشانده است.

دف کن نیز اول تا چهارم آگوست 2013 در لاس وگاس ور در هتل ریو برگزار خواهد شد.{لینک}

جوامع امنیتی روی اینترنت به خصوص دف کن که از سال 1992 فعال بوده، سعی کرده خود را به عنوان جامعه مستقل هکرها نشان دهد ولی باید خاطر نشان کرد که همین آقای ژنرال الکساندر در کنفرانس دف کن 2012 سخنرانی کرد و از هکرها خواست تا به امن کردن فضای سایبر کمک کنند و تاکید کرد که اینکه گفته می شود ما میلیون ها پرونده علیه کاربران داریم، دروغ محض است!{لینک}

جف موس موسس دف کن از نیروهای فدرال خواسته تا وارد کنفرانس نشوند و خود را دور نگه دارند.

برایان کربس، هکرمعروف نیز اعلام کرد از 21 روز پیش (داستان اسنودن)  روابط هکرها و نیروهای فدرال تغییر کرده و از تحسین متقابل به بی اعتمادی متقابل تبدیل شده است.

گفتنی است داخل امریکا بحث معذرت خواهی کلاپر مدیر آژانس امنیت ملی از دایان فین اشتاین رییس کمیته امنیت و اطلاعات سنا و تاکید بر عدم جاسوسی از شهروندان امریکا، صورت گرفته است.

 

 

منبع: ارس تکنیکا

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =