پیشنهاد شهاب مرادی برای روز جمعه، 28 تیر

حجت‌الاسلام شهاب مرادی در یادداشتی در وب‌سایت شخصی خود پیشنهادی درباره 28 تیر که مصادف با دهمین روز ماه رمضان و سالروز وفات حضرت خدیجه است، مطرح کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام مرادی در این یادداشت عنوان کرده است: "سخن از یک نامِ غریب است. نامی که در بین اسامی دختران ایرانی هر روز کمتر می شود؛ نام یک مادر؛ مادر مهربان همه ما. همیشه برایم این "غربت" عجیب بوده! زیرا اسباب شهرت و محبوبیت تماما در او و تاریخچه زندگی اش جمع است؛ اما کوتاهی ما و شاید عوامل تاریخی دیگری باعث شده ما او را در حد شأنش تجلیل نکنیم و در بین مسلمین آن طور که شایسته ی حق اوست تکریم نشود."

وی در توصیف همسر پیامبر(ص) نوشته است: " او قبل از ازدواج خانمی ثروتمند، با شکوه و فخامت و جلال بود و بسیار زیبا و گرامی؛ او را اهل مکه ملکه ی عرب نامیده بودند و به جهت نجابت و عظمتش مورد احترام همگان بود. او اولین همسر پیامبر خداست؛ او اولین زن مسلمان است؛ او اولین نمازگزار در اسلام است؛ او در تصدیق و تایید نبوت رسول خدا، در حمایت و فداکاری برای اسلام لحظه ای کوتاهی نکرد. او وفادارترین یاور، آرامبخش ترین حامی برای رسول خدا بود؛ او سخاوتمندترین پشتیبان و عاشق ترین معشوق برای همسرش محمد مصطفی ص بود. او مادر فرزندان رسول خدا است؛ مادر فاطمه اطهر (س)! او در ایمانش به خدا و رسول ثابت قدم و پاکباز بود. رسول خدا فقط او و سه زن الهی را در زمره ی زنان برگزیده عالمین معرفی کرد و در بین تمام زنان خلقت خدیجه کبری و دخترش فاطمه زهرا و آسیه و مریم را "انسان کامل" نامید. "

مرادی در ادامه را به این مضمون مطرح کرده است: " لطفا در روز دهم رمضان -یعنی روز جمعه ۲۸تیرماه۹۲- روز وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها هر مسلمانی دخترش را با نام مبارک "خدیجه" صدا کند. یعنی فقط یک روز، نام دخترتان را خدیجه بگذارید و اگر کسی دو یا چند دختر دارد کوچکترین دختر را "خدیجه" بنامد. تاکید می کنم فقط برای یک روز! و از همه ی اعضاء فامیل و دوستان بخواهید تا دختر نازنین تان را به این نام مبارک صدا بزنند؛ خدیجه!
بیایید تلاش کنیم تا نام زیبای "خدیجه" زیاد شنیده شود و دلنشینی این نام زیبا، در تمامی خانه ها احساس شود و ان شاءالله با تلاش شما و سایر دوست داران محمد و آل محمد، یک رسم حسنه در احترام عمومی نسبت به مادر مهربان همه ی ما مسلمانان ؛ ام المومنین خدیجه کبری علیهاسلام در جامعه اسلامی مرسوم شود."

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    78 13
    تا وقتی صدا سیمای ما اسامی مقدسی همچون خدیجه ، کلثوم ، نقی ، تقی و... رو در سریال های خود روی شخصیت های کم در آمد و یا با وجه ی پایین از نظر اجتماعی در جامعه قرار می دهد و هر چی دکتر و مهندسه و افراد با کلاسه در سریال ها اسامی به قول معروف امروزی روشونه چه توقعی میشه از جوون های این مملکت داشت!
    • مرتضی A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      22 5
      دمت گرم محمد جون گل گفتی.
    • سمانه IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      6 3
      مهم اینه که توی این اوضاع می خوای چه کار کنی؟ می خوای فقط کار های بقیه رو نقد کنی؟ من می خوام این پیشنهاد کوچولو رو انجامش بدم.
  • بی نام A1 ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    19 4
    والا تا ما دیدیدم هر چی ادم بده اسمش اصیل ایرانیه داره تو فیلم ها و سریال های صدا و سیما!!
  • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    3 4
    آره هر چه کامران بابک مهران لیدا میترا بهزاد و مهرداد فرانک و اسامی اصیل ایرانی هست مال شخصیت منفی و جنایتکار و قاتله!!!!!!!!!!!!!!!
  • شاگرد IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 1
    ای خدا ...یعنی مشکل جامعه ما الان کمبود اسم ائمه و وابستگان ایشان است؟ اگر یک روز همدیگررا این چنین صدا کنیم اسلام زنده می شود؟ واقعا متاسفم براتون که اگر انقدر به پوسته اسلام نمی پرداختین و بیشتر به عمق و عمل و رفتار اسلامی توجه می کردین بعد سی و اندی سال که از انقلاب می گذره نسل تربیت شده جامعه اسلامیمون این نمی شد همش شعار همش تظاهر اخه تاکی ؟