مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از روند نزولی دمای هوا در پایتخت خبر داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، افزود: بر این اساس تا روز دوشنبه وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک در برخی از مناطق شرق کشور به ویژه در منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود. همچنین به دلیل وزش باد شدید بر روی عراق، احتمال وقوع گرد و غبار در مناطقی از استان‌های ایلام و خوزستان تا روز شنبه وجود دارد.

وی تادامه داد: در روز شنبه به سبب وزش بادهای شمالی بر روی دریای خزر، طی روزهای شنبه و یکشنبه دریا مواج و بارش‌های رگباری در برخی از استان‌های جنوبی دریای خزر به ویژه استان گیلان پیش‌بینی شده که علاوه بر این رگبارهای پراکنده نیز در شمال شرق در روز یکشنبه انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد گفت:‌ تا روز یکشنبه آسمان پایتخت صاف پیش‌بینی شده که حداقل و حداکثر دما در روز شنبه با یک درجه کاهش به 26 و 38 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه نیز به 26 و 37 درجه سانتیگراد می‌رسد.

امیدوار شهری گفت: روند کاهش دما از جمعه در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود که این روند موجب می‌شود حداکثر دما در اکثر استان‌ها روند نزولی داشته باشد.

وی ادامه داد:در روز شنبه استان خوزستان با حداکثر دمای 45 درجه سانتیگراد بالای صفر و اردبیل با 21 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین استان‌های کشور هستند. همچنین در این مدت حداکثر دمای استان‌های قم، کرمانشاه، لرستان و یزد علاوه بر خوزستان بیش از 40 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

23245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    64 6
    دما تو مهران به 60 درجه میرسه ولی چرا واقعیت رو نمیگن؟؟ که ادارات تعطیل نشن ولی اگه تهران بود یه ماه تعطیل بود...مسولان چرا پیگیر گردخاک نمیشن یعنی باید گردخاک بیاد تهران که برن دنبالش؟؟؟ ایران یعنی تهران بقیه هیچی؟؟
    • میثم IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      2 1
      چطور وقتی تو تهران به خاطر آلودگی هوا یک ماه تمام ماسک میزدیم و بخاطر تنگی نفس کارمون به بیمارستان کشییده بود اعتراض نمیکردی؟!
  • رضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    42 7
    دما تو مهران به 60 درجه میرسه ولی چرا واقعیت رو نمیگن؟؟ که ادارات تعطیل نشن ولی اگه تهران بود یه ماه تعطیل بود...مسولان چرا پیگیر گردخاک نمیشن یعنی باید گردخاک بیاد تهران که برن دنبالش؟؟؟ ایران یعنی تهران بقیه هیچی؟؟
    • الهام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      10 3
      دوست عزیز فکر نکنید که اگر این اتفاق توی تهران می بود حتما تهران تعطیل میشد!!! سیاست توی تهران خیلی بیشتر مخالف حال مردمه. اگر الودگی هوای تهران را بصورت شفاف بیان کنن مطمئن باشید نیمه دوم سال باید تهران رو تعطیل کنن ولی اینطور نیست!!! تهران هم مثل باقیه شهرهای کشور از بعضی تصمیمات سیاسی و اقتصادی در رابطه با سلامتی مردم در عذابه
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      1 0
      چرا همیشه فکر میکنین توی تهران خیلی به ما خوش میگذره؟؟؟
  • یسنا A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 0
    بنظر خودت وقتی شما ادعا 60 درجه میکنی ما جنوبیا چی بگیم؟ هرمزگان اومدی؟ خوزستان و بوشهر و سیستان چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما یسر برو جانم
  • m A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    1 0
    خوش به حال ما شمالی هاااااااااااااااا