۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
زندگی کن بگذار دیگران هم زندگی کنند

ایسنا نوشت: دو مجموعه‌ شعر دیگر از سیدعلی صالحی منتشر می‌شود.

کتاب‌های «زندگی کن بگذار دیگران هم زندگی کنند» و «پنهانی چند شعر عاشقانه برای دو سه نفر» سروده‌ سیدعلی صالحی مجوز نشر گرفته و از سوی انتشارات نگاه منتشر خواهند شد.

به گفته‌ ناشر، این دو اثر دربرگیرنده‌ شعر‌های سال‌های 1388 و 1389 خورشیدی هستند که نیمه‌ دوم سال 89 برای گرفتن مجوز نشر ارائه شده‌ بودند. همچنین حال و هوای شعرهای این دو اثر نیز مانند کتاب «ما نباید بمیریم، رؤیاها بی مادر می‌شوند» است.

اخیرا هم کتاب «اشاره به دریا پیش از زوال بزرگ» دربرگیرنده‌ گزیده‌ای از مجموعه‌های اخیر صالحی در نشر زاوش به چاپ رسیده است.

به گفته‌ شاعر، کتاب «اشاره به دریا پیش از زوال بزرگ» دربرگیرنده‌ شعر‌هایی از 10 مجموعه‌ شعر اوست. این مجموعه همچنین شامل خاطره‌های صالحی از دیدارش با احمد شاملو، سهراب سپهری، سیمین بهبهانی، نصرت رحمانی، منوچهر آتشی، مهدی‌ اخوان‌ ثالث، اسماعیل خویی و... است. در عنوان فرعی کتاب هم آمده است: «گزینه‌ شعر و گشت و گذار آن سال‌ها».

کتاب‌های «چند رؤیا مانده تا طلوع رنگین‌کمان»، «ردپای برف، تا بلوغ کامل گل سرخ» و «زیارت‌نامه‌ مرغ سحر و هم‌خوانی دختران خردادماه» از آخرین آثار منتشرشده‌ صالحی در سال گذشته هستند.

همچنین «انیس آخر همین هفته می‌آید»، «ما نباید بمیریم، رؤیاها بی‌مادر می‌شوند»، «از آوازهای کولیان اهوازی»، «منظومه‌ها»، «لیالی‌ها»، «عاشق شدن در دی‌ماه، مردن به وقت شهریور»، «دیر آمدی ری‌را»، «نامه‌ها»، «چیدن محبوبه‌های شب»، «دعای زنی در راه، که تنها می‌رفت»، «یوماآنادا» و «قمری غمخوار در شامگاه خزانی» از دیگر مجموعه‌های شعر منتشرشده‌ این شاعرند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    9 1
    اگر " زندگی " با این گرونی مجال دهد، زندگی خواهیم کرد...