۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

فارس نوشت:

یک کارشناس مسکن با بیان اینکه قیمت مسکن در ۳ ماه آینده کاهشی نخواهد بود گفت:اگر نقدینگی موجود در جامعه جمع آوری نشود نباید چشم‌انداز خوبی برای کاهش قیمت مسکن انتظار داشت.

بابک حاجیان  با اشاره به اینکه به هیچ عنوان جواب صریح و مشخصی در مورد آینده بازار و قیمت مسکن نمی‌توان ارائه کرد افزود: باید منتظر مشخص شدن سیاست‌های دولت یازدهم ماند تا اگر دولت یازدهم به سمت مدیریت جمع‌آوری نقدینگی برود قیمت مسکن کاهش می یابد اما اگر نتواند این کار را انجام دهد نباید چشم‌انداز خوبی برای کاهش قیمت مسکن انتظار داشت.

وی تاکید کرد:اگر دولت یازدهم بتواند نقدینگی 500 هزار میلیارد تومانی را جمع‌آوری کند و به سمت تولید ببرد حداقل باید 2 سال روی آن کار کند.

وی گفت:اگر این نقدینگی از بازار سهام به بازار مسکن و یا ارز و سکه برود تفاوتی نخواهد کرد چون نقدینگی هنوز در جامعه روان است پس مهم این است که نقدینگی به بخش تولید کالا و خدمات و حتی مسکن برگردد.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم قیمت مسکن در سه ماه آینده کاهش خواهد یافت این طور نیست و دلیلی هم برای آن نمی‌بینیم چرا که هزینه ساخت مسکن بالا است و باید اذعان شود که هزینه ساخت تنها یکی از مؤلفه‌های تعیین قیمت مسکن است.

به گفته وی، آنچه که در تعیین قیمت مسکن تأثیر دارد دلایل زیادی دارد چون مسکن فرابخشی است.

حاجیان افزود: اگر دولت بتواند منابع نقدینگی فراوان را به سمت تولید ببرد افرادی که نقدینگی آنها در بازار سهام است سرمایه خود را به سمت تولید خواهند برد، بنابراین بعید است که در یکی یا دو سال آینده دولت آن چنان قدرت و ضمانت اجرایی داشته باشد که بخواهد سریعا در تمام قیمت‌ها از جمله مسکن تأثیر بگذارد.

به گفته وی، ورود نقدینگی به بازار مسکن بهتر از ورود نقدینگی به بازار ارز و سکه است، چرا که باعث تولید مسکن و پس از آن در پی داشتن اشتغال خواهد بود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    70 9
    تو ایران پیش بینی درست از آب در نمیاد
    • مهدی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      10 0
      بستگی داره کی پیش بینی کنه و پیش بینیهای چه کسی رسانه ای بشه.
  • ابوالفضل IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    11 9
    قیمت مسکن رو به کاهش رفته . چون همه فروشنده هستن و خریدار نیست
  • بی نام US ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    18 9
    گران خواهد شد
  • رضا A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    12 11
    حباب می ترکه حالامی بینید شما حتما" چند تاملک داری اینجوری حرف میزنی الان دربازارملک رکود هست این بدلیل بی علت بالارفتن ملک درسال 91 هست وگرفتن مالیات برخانه های خالی همه اینها ملک راپایین اورده ودست سوداگران مسکن راکوتاه می نماید حالا خواهید دید؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    6 4
    ایشون رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک هستند و نگران این هستند با بالا بودن قیمت مسکن کار دلالان خونه کساد بمونه
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    8 0
    خدا کنه ارزون بشه حتی همون دلال هم دلش میخاد ارزون بشه اونم بیشتر معامله کنه .اما اینا خیالاتی بیش نیست کی سما طی 50سال اخیر دیدی قیمت مسکن بیاد پایین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مهدی A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      7 1
      اگر دیدین تو ایران قیمت چیزی500درصد گران شود و بعد از مدتی بیش از 2 یا 3 درصد ارزان شود سلام مارا هم برسانید. اینا که میگن ارزون میشه بدونن یا اونا تو ایران زندگی نمیکنن یا امثال من که سال 90 برای خرید یه خونه 50 متری 9میلیون کم داشتم سال91 بیست میلیون و الان در سال 92 بیش از 55میلیون تومان
  • مهدی A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    7 1
    سال 92 اوج قیمت آپارتمان و این کاهش 6 درصدی فقط و فقط شوک تاغیر دولت هست ولی ارز دوباره بالا میره و دنبالش مسکن و ....بعدا نگید نگفتی.پول داری عجله کن این کاهش 6 درصدی رو بچسبید که حالا حالاها تکرار نمیشه.
  • مجید A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    3 8
    بله مسکن یقینا و قطعا پایین می آید زیرا در این یکسال خانه متری بیش از یک میلیون گران شده و در صورت ارزانی باید متری پانصد تا هفتصد ارزان بشه چه خبر این گرانی تجربه ثابت کرده پایین می آید زیرا سال 84 نیز گران شده بود که سال 88 به نصف رسید
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    4 1
    یعنی بتن متری 97 تو قزوین دوباره میاد روی 73؟ اگر این جور شد منم ارزون میفروشم :-)
  • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    خواهش میکنم هرکس هرکاری میتونه بکنه تا خونه ارزون بشه تا ما خونمون رو فروختیم گرونی اومد حالا با پولش یه40متری توی یه جای پرت به زور گیرمون میاد تورو خدا یه کاری بکنییییییییییییییییید
  • مسعود IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    به نظر من اگه به دنبال کاهش دائمی قیمت مسکن هستیم و نه کاهش مقطعی آن باید سیاست گذاری در جهت رونق بخش تولیدی و سرمایه گذاری ها در این بخش باشیم تا شاهد قیمت واقی مسکن باشیم نه کاهش مقطعی هر چند که این امر در دراز مدت اتفاق میفته.......