زن تبهکار که با همکاری همسرش و در پوشش کارگر خدماتی از خانه ها طلا سرقت می کرد، در جریان ردیابی های پلیسی شناسایی و دستگیر شد.

اواخر مهرماه سال گذشته زن جوانی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان ، به مأموران اعلام کرد که خانه اش مورد سرقت قرار گرفته و در این خصوص نظافتچی خانه را که چندین روز برایش کار کرده و همزمان با سرقت ناپدید شده ، به عنوان سارق معرفی کرد.
مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی ، به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی نیازمندی روزنامه ها ، با یکی از شرکت های خدماتی تماس گرفته و درخواست نظافتچی خانم کرده و آنها نیز یک زن جوان را برای انجام امور خدماتی و نظافت خانه برایم فرستادند . در پایان روز ، خانم نظافتچی پیشنهاد داد تا برای آنکه پول کمتری پرداخت کنم ، با شرکت خدماتی تماس گرفته و به دروغ عنوان کنم که دیگر نیازی به نیروی خدماتی ندارم . من نیز همانگونه که این خانم خواسته بود اقدام کرده و از فردای آن روز این زن برای انجام امور خدماتی به منزل من رفت و آمد داشت و در طول هفته ، در چندین نوبت به منزل ما می آمد و کارهای خانه را انجام می داد تا اینکه ناگهان دیگر از او هیچ خبری نشد و زمانیکه در چندین نوبت با تلفن همراهش تماس گرفتم ، متوجه شدم که تلفن همراهش را خاموش کرده است .
مالباخته در ا دامه اظهاراتش و در خصوص نحوه اطلاع از سرقت طلا و جواهراتش به کارآگاهان گفت : چند روزی از ناپدید شدن زن نظافتچی گذشته بود که یک شب به همراه خانواده قصد داشتم تا به یک میهمانی بروم. به محل نگهداری طلا و جواهراتم در داخل یکی از کشوهای فایل مراجعه و در کمال تعجب با جعبه خالی محل نگهداری وجه نقد و طلا و جواهرات داخل خانه روبرو شدم .
در ادامه رسیدگی به پرونده و مراجعه تعدادی دیگر از شکات و مالباختگانی که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت از داخل منازل خود قرار گرفته بودند ، کارآگاهان با مجموعه ای از سرقت های مشابه و از سوی یک سارق زن قرار گرفتند که تمامی مالباختگان مشخصات یکسانی از سارق در اختیار آنها قرار دادند.
در ادامه تحقیقات ، با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمان زن سابقه دار به نام رقیه 37 ساله شدند که دارای سابقه سرقت منزل به همین شیوه و شگرد بود. با شناسایی رقیه از سوی تمامی مالباختگان، کارآگاهان به محل سکونت وی در منطقه جنوب غرب مراجعه و در تحقیقات خود متوجه شدند که رقیه به همراه همسرش از حدود یک سال گذشته محل زندگی خود را تغییر داده است.
سرانجام هفتم خرداد کارآگاهان متوجه شدند که رقیه با مراجعه به دفتر شرکتی خدماتی در منطقه آریاشهر قصد دارد تا به عنوان نیروی خدماتی در این شرکت استخدام شود. بلافاصله کارآگاهان به دفتر شرکت مراجعه و متهم را دستگیر کردند.
همزمان با دستگیری رقیه و شناسایی وی از سوی مالباختگان ، وی در اعترافاتش به سرقت طلا و جواهرات و اموال با ارزش از منازل مالباختگان اعتراف و در ادامه همسرش را به عنوان همدست خود معرفی کرد که همسر وی نیز دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
رقیه در خصوص نحوه همکاری همسرش در خصوص فروش اموال سرقتی به کارآگاهان گفت: پس از سرقت طلا و جواهرات، به همراه همسرم به طلافروشی های سطح شهر تهران مراجعه و صاحب طلافروشی ها نیز با مشاهده بک زن و شوهر ، صحبت های ما در خصوص فروش طلاهای زمان ازدواج را قبول کرده و ما نیز بدون هیچگونه مشکلی اقدام به فروش طلا و جواهرات سرقتی می کردیم.
سرهنگ کارآگاه جانپرور رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به ارزش 300 میلیون تومانی پرونده به مهر گفت : تا به این لحظه از تحقیقات تعداد 12 مالباخته شناسایی و تمامی شکات پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی متهم اصلی پرونده کرده اند . به همین خاطر از دیگر شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت خانه خود قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی ـ خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

کلاهبرداری از مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی تبریز
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی از کلاهبرداری از مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی و سایر ادارات خبر داد.
به گزارش فارس، محمد قاسملو در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا افرادی در تماس تلفنی با برخی از مراکز درمانی و مراکز فروش تجهیزات پزشکی در شهر تبریز، پس از اینکه از آمادگی شرکت خود برای سفارش و تامین تجهیزات مراکز درمانی خبر داده و اعلام می‌کنند که شرکت و اداره ما پول نقدی پرداخت نمی‌کند و از آنها می‌خواهند برای دریافت رمز خرید و فروش، در پای عابر بانک حضور یابند.
وی با بیان اینکه در این جریان، شخص کلاهبرداری با این بهانه که رمز لازم را با راهنمایی تلفنی، برای دریافت کالا از طریق عابر بانک ارائه خواهد داد، سوژه را پای عابر بانک می‌کشانند، ادامه داد: این در حالی است که با راهنمایی افراد از طریق منوی انگلیسی عابر بانک‌ها، به تخلیه موجودی کارت مبادرت می‌ورزند.
برای خرید یا سفارش کالا، حضور در پای عابر بانک ضرورت ندارد و برای صدق اظهارات تماس گیرنده، باید صحت تماس با همان اداره رده ما فوق استعلام شود.
قاسملو با بیان اینکه اغلب این شیوه کلاهبرداری‌ها در ساعات پایانی روز پنجشنبه صورت می‌گیرد تا سوژه مورد نظر، فرصت استعلام از صحت و سقم طرف مقابل را پیدا نکند گفت: معمولا افراد کلاهبردار برای صحت ادعای خود، تلفن همراه یکی از دوستان خود را ارائه می‌دهند.
مردم باید در خریدها و سفارش‌های تلفنی که فرد فروشنده خود را از طرف یک اداره معرفی می‌کند، ابتدا تائیدیه تلفن فروشنده را از اداره مربوطه استعلام کنند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی به منظور افزایش سطح آگاهی هموطنان در ارتباط با عملیات بانکی و خنثی کردن ترفندهای مجرمان بصورت تشریحی نحوه فعالیت مجرمان گفت: در انجام مبادلات روزمره مالی تنها موردی که ‌باید به طرف مقابل به منظور انجام تبادل وجه اعلام شود، صرفا شماره کارت، حساب یا شبای مربوط به خود است و تنها کلاهبرداران وانمود می‌کنند که برای انتقال وجه ‌باید از کارت عابر بانک خود استفاده و مشتری را به استفاده از منوی انگلیسی به منظور انتقال وجه ترغیب می‌کنند. 

پسر پدر را به خاطر طلاق مادر کشت
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از وقوع قتل در عجبشیر در اثر اختلاف خانوادگی و طلاق خبر داد.
به گزارش فارس، صابر عباسزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ماموران انتظامی شهرستان عجب‌شیر تحقیقات از جسد کشف شده به هویت معلوم را انجام داده و با کارهای علمی و اطلاعاتی تمام اعضاء خانواده وی را مورد بازجویی قرار دادند.
در تحقیقات اولیه معلوم شد بلافاصله پس از مرگ مقتول از حساب عابر بانک مقتول چندین بار وجه برداشت شده است که سریعا پرینت حساب مقتول از پست بانک اخذ و مشخص گردید از بانک رفاه و مغازه زرگری در شهرستان ملکان برداشت شده است.
با تعامل و هماهنگی پلیس‌های آگاهی دو شهرستان ملکان و عجب‌شیر در اثر تحقیقات به عمل آمده به پسر بزرگ مقتول مظنون و وی به آگاهی احضارشد.
پس از بازجویی فنی از متهم، وی قتل را انکار کرده اما با توجه به دلایل و مدارک به قتل پدرش اعتراف و اظهار داشت: به دلیل اختلافات خانوادگی و طلاق مادر با پدرش درگیر و با ضرب وشتم ،پدرش را به قتل رسانده است.
قاتل به همراه مادرش جسد را داخل پتو پیچیده و شبانه با یک دستگاه خودرو پراید در کنار نهری رها کرده بودند.

قاتل قهرمان کیک بوکسینک بازداشت شد
قاتل قهرمان کیک بوکسینگ شناسایی و بازداشت شد.
آقای یونسی، دادستان کلاله به واحد مرکزی خبر گفت : حسین ابراهیمی قهرمان مسابقات حرفه ای اوراسیایی کیک بوکسینگ چهارشنبه گذشته به دست جوان 26 ساله مینودشتی به قتل رسید.
قاتل اعتراف کرد پیش از قتل ، حسین ابراهیمی را با چاقو مضروب کرده سپس او را با دستان بسته در صندوق عقب خودروی شخصی اش (خودروی مقتول) انداخته و سپس ماشین را آتش زده است. تحقیقات و بازپرسی برای انگیزه قاتل و علت قتل ادامه دارد.
حسین ابراهیمی 20 ساله، متأهل و کارمند اداره آب و فاضلاب شهرستان گنبدکاووس بود.
او در مسابقات حرفه ای اوراسیایی که مهر سال 1390 در گرجستان برگزار شد با کسب نشان طلا به مقام قهرمانی مسابقات حرفه ای اوراسیایی کیک بوکسینگ KI.1 دست یافته بود.  

مسافران زورگیر دستگیر شدند
سرهنگ نادر خورسند، فرمانده انتظامی شهرستان آستارا از دستگیری سه مسافر زورگیر در این شهرستان خبر داد و در تشریح جزئیات این خبر به ایسنا گفت: در پی اعلام چند فقره زورگیری در پوشش مسافر با تهدید چاقو توسط سه جوان، کارآگاهان پلیس آگاهی آستارا تحقیقات خود برای دستگیری سه سارق زورگیر را دردستور کار خود قرار دادند.
کارآگاهان پلیس آگاهی سرانجام سرنخی از یکی از سارقان را به دست آورده و پس از شناسایی محل‌های ترددش، وی را در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
خورسند با بیان اینکه متهم ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی شد، افزود: وی در تحقیقات تکمیلی پلیس به زورگیری و سرقت با همدستی دو تن دیگر اعتراف کرد.
وی با اشاره به عملیات پلیس برای دستگیری دو همدست دیگر این متهم در مخفیگاهشان اظهارکرد: دو متهم دستگیر شده نیز پس از انتقال به مقر پلیس به زورگیری در پوشش مسافر اعتراف کردند.
3سارق زورگیر
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان آستارا این سه جوان در پوشش مسافر، سوار خودروهای عبوری شده و سپس در فرصتی مناسب با تهدید چاقو، وسایل، پول و خودوری راننده را سرقت می‌کردند.
متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا معرفی شدند.

سرقت مسلحانه از طلافروشی به سبک فیلم‌های سینمایی
سرهنگ حفیظ‌ الله خواجوی، رییس پلیس آگاهی خوزستان از دستگیری باند سارقان طلافروشی که به شیوه و سبک فیلم‌های سینمایی سرقت می‌کردند، خبر داد و در تشریح این خبر با بیان اینکه در پی وقوع یک فقره سرقت طلاجات از یک مغازه طلافروشی در بازار احمدآباد، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت به ایسنا گفت: با توجه به حساسیت موضوع اقدامات پلیس برای شناسایی هویت سارقان آغاز شد و سرانجام مخفی‌گاه سارقان طلاها شناسایی شد.
وی با بیان اینکه پس از هماهنگی قضایی و اخذ مجوز، ماموران در یک عملیات غافلگیرانه چهار تن از اعضای این باند را در مخفی‌گاهشان دستگیر کردند، گفت: ماموران در بازرسی از مخفی‌گاه مجرمان مقادیری طلای مسروقه و دو قبضه سلاح‌شکاری را کشف و ضبط کردند.
متهمان در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه مغازه طلافروشی در بازار احمد‌آباد اعتراف کردند و عنوان داشتند که انجام سرقت را با دیدن فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های ماهواره و با الگوبرداری از شیوه سرقت‌مسلحانه در این گونه‌ فیلم‌ها و پس از شناسایی کامل مغازه طلافروشی در بازار با یک قبضه اسلحه‌جنگی کلاش اقدام به سرقت مسلحانه کردند.
سارقان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند.

28245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    35 0
    من نمیفهمم مگه این شرکتهای خدماتی نباید از متقاضیان کار گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند؟!!چطوری این خانم سابقه دار موفق شده به این راحتی تو یکی از این شرکتها استخدام بشه و وارد منزل مردم بشه؟!!اخه این قبیل کارگرهای خدماتی قراره به منازل شخضی مردم رفت و امد داشته باشند و چندین روز در انجا مشغول به کار باشند نمیشه که هرکسی رو که از راه رسید و گفت من میخوام این کار رو انجام بدم شرکتهای خدماتی قبولش کنن!!
    • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      4 0
      در ضمن باید شبکه باشند و کد ملی بخوان که بتونند طرف را سرعا شناسایی کنند