۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴

تسنیم نوشت:

خبرگزاری رسمی سوریه از کشته شدن ۱۲۳ غیر نظامی به دست شبه نظامیان مورد حمایت کشورهای خارجی در شهر حلب واقع در شمال سوریه خبر داده است.
به گزارش پرس تی وی؛ خبرگزاری رسمی سوریه روز شنبه اعلام کرد که اکثر قربانیان کشتار در شهر خان العسل توسط تروریست های مسلح، افراد غیر نظامی بوده اند.

گروه مسلح تروریستی موسوم به انصار الخلیفه کشتار وسیع شهر خان العسل را انجام داده است. این گروه شبه نظامی اجساد غیر نظامیان را مثله کرده و آنها را در یک گودال بزرگ در خارج از شهر دفن کرده اند. آنان همچنین تعدادی از این اجساد را نیز سوزانده اند.

بخش عمده ای از شهر خان العسل اکنون در کنترل نیروهای شبه نظامی سوریه قرار دارد. یک گروه تحقیق به ریاست روسیه نیز پیش از این اعلام کرده بود که شبه نظامیان سوری در ماه مارس حمله شیمیایی به شهر خان العسل انجام داده اند که این حمله منجر به کشته شدن 26 نفر شده بود.

روز 6 می نیز "کارلا دل پونته" بازرس سازمان ملل تاکید کرد که اسناد و مدارک به دست آمده از قربانیان درگیری های سوریه نشان می دهد که شبه نظامیان سوری از سارین که عامل اعصاب به شمار می رود، استفاده کرده اند.

سارین یک ماده بسیار سمی و بدون رنگ است که می تواند در صورت استنشاق، بلعیدن،تماس با پوست یا چشم موجب تشنج، فلج شدن و مرگ در عرض چند دقیقه شود.

کشتار اخیر مردم شهر خان العسل در حالی است که قدرت های غربی به ارسال تسلیحات نظامی برای شبه نظامیان سوری ادامه می دهند.

عربستان به تازگی قرارداد 50 میلیون دلاری با رژیم صهیونیستی به امضا رسانده تا تسلیحات نظامی مورد نیاز شبه نظامیان سوری را تامین کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صداي جوانان IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    33 6
    كثافتهاي جنايتكار
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    21 2
    یه مشت وحشی خونخوار!