با رسیدن به روزهای پایانی دولت دهم، کارشناسان آموزشی از ویژگی‌ها و اولویت‌های کاری وزیر آموزش و پرورش بعدی می‌گویند.

فهیمه حسن‌میری: خبرهایی که در دولت دهم از وزارتخانه آموزش و پرورش می‌رسید، نه تنها برای معلم‌ها و کسانی که فرزند دانش‌آموز داشتند جالب توجه بود، بلکه میزان تغییر و تحول‌هایی که صورت می‌گرفت به قدری زیاد بود که کسانی هم که جزو این دو دسته قرار نمی‌گرفتند برایشان جالب بود بدانند نظام آموزشی قرار است به چه شکلی دربیاید.

علاوه بر تغییرات نظام آموزشی از جمله تعطیلی پنجشنبه‌ها، اجرای نظام جدید 6-3-3 و بعد 3-3-3-3 و اجرای شتابزده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهارات جنجال‌برانگیز حاجی‌بابایی، حادثه آتش‌سوزی در یکی دو مدرسه، حوادثی مانند تصادف اردوهای راهیان نور و بسیاری از مسائل دیگر هم بود که هر از گاهی نام این وزارتخانه را تیتر روزنامه‌ها و  سوژه سایت‌های خبری و حتی جمع‌های خانوادگی می‌کرد.

 حالا با رسیدن به روزهای پایانی دولت دهم و در آستانه انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش، فرصت مناسبی است تا متخصصان حوزه آموزش، به ویژگی‌هایی که به نظرشان وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم باید داشته باشد و کارهایی که باید در اولویت برنامه‌هایش قرار بگیرد اشاره کنند.

جدول زیر نگاهی است به نظر بعضی از دست‌اندرکاران حوزه آموزش، درباره ویژگی‌ها و اولویت‌های کاری وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم.

 

نام / سمت

ویژگی‌های وزیر آموزش ‌و پرورش دولت یازدهم

اولویت‌های کاری وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

داشتن شخصیت اعتدالی، آشنا به مسائل آموزش و پرورش، پرهیز از شتابزدگی در انجام کارها

درگیر نکردن آموزش و پرورش با مسائل سیاسی،‌ اجرای سند تحول بنیادین، انجام کارهای پژوهشی و دوری کردن از کارهای نمایشی و شعاری

اصغر مهاجری، ‌استاد دانشگاه و جامعه‌شناس

توانمند، جسور،‌ توسعه‌گرا و تغییرطلب بودن در امور آموزشی و پرورشی، روحیه خستگی‌ناپذیر برای پیگیری گرفتاری‌های معیشتی و مشکلات اقتصادی فرهنگیان

شکستن قانون‌های فرسوده آموزش و پرورش، داشتن بینش سیستمی، استفاده از مشاوران قدرتمند و همکاری با قوه‌های دیگر برای حل مشکلات این وزارتخانه

زهره طبیب‌زاده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

داشتن توانایی اجرایی، آشنایی با مسائل این وزارتخانه،‌ دارای فرهنگ دینی

پیگیری عملکرد وزرای قبل در آموزش و پرورش، رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان، انجام اقدامات مناسب درخصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، توجه به مسائل فرهنگی و رشد اعتقادات دینی در دانش‌آموزان

محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش در سال‌های 84 تا 86

داشتن سابقه علمی مناسب، دور بودن از مسائل سیاسی، فردی از جنس معلمان که بتواند آرامش را به آموزش و پرورش بازگرداند

حل مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش، حل مشکلات معیشتی معلمان، خلق منابع جدید مالی با توجه به تجربیات کشورهای دیگر، تبدیل درمانگاه‌های ویژه فرهنگیان به بیمارستان‌های فرهنگیان، ایجاد معاونت اقتصادی در آموزش و پرورش

سیدحسین نقوی ‌حسینی، رئیس شورای مرکزی فراکسیون فرهنگیان مجلس

داشتن سابقه فرهنگی، آشنایی با مسائل خرد و کلان این وزارتخانه، شتابزده عمل نکردن در انجام کارها، فردی از بدنه آموزش و پرورش

رسیدگی به محتوای کتاب‌های آموزشی پایه ششم، ادامه اجرای سند تحول و توجه به سه موضوع نیروی انسانی، محتوای آموزشی و فضا و امکانات

شیرزاد عبداللهی، کارشناس مسائل آموزشی

داشتن تجربه مدیریت در سطح کلان، دارای سواد و تحصیلات آکادمیک، داشتن دیدگاه‌های روشن در زمینه مسایل آموزش و پرورش

پرهیز از عزل و نصب‌های گسترده، پرهیز از انجام کارهای سلیقه‌ای و نمایشی، روشن کردن تکلیف سرانه دانش‌آموزی، روشن کردن تکلیف نیروهای مازاد بر نیاز در مدارس، فعال کردن شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان، تهیه طرحی قابل اجرا برای آموزش ضمن خدمت تخصصی و حرفه‌ای معلمان، افزایش حقوق کارکنان متناسب با نرخ تورم، اجرای طرحی عملی و قابل قبول برای رتبه بندی معلمان، رسیدگی به وضعیت مدارس

اسفندیار اختیاری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

آشنایی با اصول آموزش و شناختن مشکلات این وزارتخانه، پرهیز از انجام کارهای شتاب‌زده و بدون کارشناسی لازم

کارشناسی دقیق مسائل این وزارتخانه و بررسی نقاط مثبت و منفی که طرح‌ها می‌توانند داشته باشند، بررسی مسائل بودجه‌ای و مدیریت صحیح با استفاده از بودجه و امکانات در اختیار 

حسن احمدی، کارشناس مسائل آموزشی

آشنا با فرآیند یادگیری و آموزش، فردی منعطف و اهل مشورت نه بی‌توجه به نظرهای کارشناسی دیگران

اعتماد کردن به نهادهای مردمی و نهادهای غیررسمی، توزیع آموزش بین خانواده‌ها به طوری که آنها هم بتوانند در حوزه آموزش تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند، ایجاد تنوع در مدارس طوری که مانند کشورهای دیگر دارای تنوع رویکردها و سبک‌های یادگیری و شیوه‌های بومی، محلی و ... باشیم

قاسم جعفری،‌ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

آشنا بودن با مسائل آموزش و پرورش، با تجربه بودن، داشتن انگیزه، داشتن توانایی مدیریت و قدرت اجرایی بالا

استفاده از دستاوردهای وزرای گذشته و پیگیری عملکرد آنها، پیش بردن سند چشم‌انداز، داشتن تعامل صحیح با مجلس، استفاده از صاحبان علم و تجربه به دور از حب و بغض‌های گروهی و جناحی، تلاش برای رفع مشکلات مالی این وزارتخانه

علیرضا کمرئی، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل آموزشی

برخورداری از قدرت تجزیه و تحلیل مسائل، داشتن درک درست و به موقع از زمان تصمیم گیری، برخورداری از تفکر استراتژیک و توانایی رهبری استراتژیک

داشتن برنامه‌ای روشن از اهداف پیش‌رو، اجرایی کردن دقیق، مناسب و با شیب ملایم سند تحول بنیادین، تشکیل تیم مدیریتی به سرعت و با اعتقاد به سند تحول

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

مدیری توانمند، باسابقه و نوآور

انجام اقدامات حساب شده، بدون شتابزدگی و با مطالعه و پژوهش، کارشناسی متون درسی، استفاده از نخبگان و رسیدگی به وضع معیشت معلمان

مجید ابهری، آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی

آشنا بودن با مسائل آموزش، کسی باشد که درد معلمان را لمس کرده باشد، به واقعیت‌های نظام آموزش و پرورش آگاه باشد یعنی از مدارس دارای بخاری نفتی شین‌آباد تا کپرنشینان بلوچستان و تا مدارس پرزرق و برق غیرانتفاعی شمال تهران را شناخته و نیازهایشان را بداند

به دور از تعارف و تبلیغ در جهت نمایش مکانیزه و اینترنتی کردن مدارس ابتدا آموزگاران دلسوز را به کار گیرد و نیازهای مدارس ایران را بشناسد، تدوین کتب درسی بر اساس نیازها و واقعیت‌های روز و ظرفیت فکری و سنی دانش‌آموزان، اضافه کردن مطالبی برای پیشگیری از اعتیاد و انواع آسیب‌های اجتماعی به کتاب‌های درسی

 

47234

کد خبر 306023

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامي IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    68 35
    نمره وزير نمره قبولي نيست بدليل تعطيلي و بلاتكليفي پنجشنبه ها وخاك خوردن فضاهاي آموزشي با توجه به تعطيلات زياد در طول سال و افت شديد آموزشي و اجراي شتاب زده سند تحول بنيادين و بكار گيري نيروهاي بسيار ضعيف حتي براي امر آموزش دانش آموزان از بين نيروهاي شركتي و جديد الستخدام...
    • فردوس توسی A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      80 7
      معیشت و منزلت معلم اسیب دیده
    • معلم IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      24 11
      اگه شما با نیرو های جدید بر خورد میداشتین می فهمیدین که فعال ترین نیرو ها همون ها هستند پس در مورد نیرو جدید الستخدام این طور حرف نزنید
    • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      21 2
      هیچ کدوم بدرد نمی خورن تا وقتی بودجه کافی نیست و نقشه راه منسجم با وضعیت فعلی کشور و آینده اون نیست هر کسی بیاد هیچ فرقی نمی کنه ما یا درجا میزنیم یا عقب میریم
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    فقط حاج بابایی نباشه
    • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      27 12
      ما معلم ها خوب می دانیم که چه نمی خواهیم. اما متاسفانه نمی دانیم که چه باید بخواهیم!! بخاطر همین هم قول می دهم هیچگاه و تحت هیچ شرایطی وضعیت معلمان آموزش و پرورش(چه به لحاظ معیشت و منزلت چه به لحاظ تغییرات سیستم آموزشی و ...) تغییر نکند. دوران وزارت آقای حاجی بابایی باید با حادثه شین آباد تمام می شد. دوران وزارت آقای نجفی نیز با افتضاحی که در تغییر نظام آموزشی(ترمی واحدی) ایجاد کرد باید تمام میشد. اما دریغ که ما معلمان فقط می دانیم که چه نمی خواهیم!!!
    • محمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      7 33
      اتفاقا خيلي هم خوب بود .با برنامه و فعال. خداكنه شيخ اعتدال هم حاجي بابايي را معرفي كنه.
    • امین IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      10 18
      این قبیل اظهارات نشان دهنده غرض ورزی وترس از وزارت مجدد دکتر حاجی بابایی است ومتاسفانه فضای مجازی هم ظاهرا جولانگاه مخالفان احساسی وبی اطلاع است من مطمئنم که بالای 90درصد نظر دهندگان هیچ تخصصی دربحث آموزش وپرورش ندارندولی من بعنوان یک معلم می گویم اکثریت قاطع فرهنگیان بصورت نسبی از مدیریت حاجی بابایی رضایت دارند.
    • امین IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      2 9
      نه نجفی باشه که یه روز سرکلاس مدرسه نرفته ودرس نداده واز وزارت علوم اومده آموزش وپرورش خداییش چه دوران گل وبلبلی بوده اون وقتا وزیر علوم بودن وزیر آموزش بودن رییس سازمان مدیریت بودهن خلاصه آچار فرانسه بوده دودفعه هم عمل قلب بازکرده دیگه هیچی خداکنه فقط تا آخرش زنده بمونه آمین
  • بی نام RS ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    10 41
    اصغر مهاجری
  • خسرو IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    38 83
    علی مطهری
    • مرادی A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      حاج بابایی بهترین وزیر از اول انقلاب تا به حال بوده اند
  • شهاب IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    نجفی
  • حسن IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    28 0
    درانتخاب معاونان ومشاوران ومدیران کل افرادخبره وکارآمدرا درنظربگیرد.درکارگروههاازکارشناسان توانمندی استفاده شودکه به خاطرگرفتن پست بالاتر بله قربان گونباشند .ایجاداتاق فکربه معنای واقعی کلمه ازبازنشستگان خبره ی آموزش وپرورش.طردچاپلوسان وریاکاران که همیشه ضربه ی اصلی رااین گونه آدمها به سیستم واردمیکنندوجاب اینجاست که همیشه مخفی هستندو.......
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    72 6
    نجفی اما باشرط کند که کلاس ششم را بردارد و معاونان قوی و متخصص انتخاب کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    97 4
    ازسال 57تاکنون وزیری لایق تر ازدکترنجفی برسرکارنیامده است.افسوس ازباندبازی ها که خوبان راکنارمیزند و چه چه وبه به گویان رابرمسندوزارت!
  • علیرضا A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    64 4
    تا اون جایی که من می دونم انتخاب دکتر نجفی قطعی شده . انصافا ایشون بهترین گزینه برای تصدی وزارت آموزش و پرورش هستند .
  • مهربان توسی A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    13 31
    من معلم از بعضی کارهای دکترحاج بابایی مثل تغییر کتب درسی سیستم اموزشی و رتبه بندی معلمان دفاع میکنم اما توجه به تحصیلات تکمیلی-ارشد-در دانشگاه فرهنگیان اصلاح سیستم نقل وانتقال فرهنگیان-خدمت زوجین فرهنگی در یک شهر و خدمت خانم ها در شهرمحل سکونت-و توجه به معیشت ومنزلت باید بیشتر مورد توجه وزیر جدید باشد
  • امینه A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    48 0
    نجفی خوبه ولی کلیه روسای آموزش و پرورش شهرستانها بازنگری بشن تو این 4 سال مدیرانی انتخاب شدن بدون داشتن شرایط لازم مدیریت
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    44 2
    نجفي
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    44 2
    فقط اقای نجفی، ما که خیری تو دوره حاجی بابای ندیدیم
  • بنده خدا A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    23 0
    وزیر اموزش پرورش باید بهترین باشد.تا اینده بهتر خلق شود.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    15 3
    وزیر اجرا کننده سیاست های کلی است. آنچه مستقیما با معلمان و اموزش در ارتباط است ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور است باید عزل و نصب ها در ادارات بر اساس توانمندی باشد نه دیدگاه سیاسی انها در اکثر ادارات حتی نمایندگان مجلس هم در عزل نصب ها به نفع خود عمل می کنند دریغ از فکر به آموزش
  • مجیدبهادر A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    5 30
    من کاری به گرایش ها ندارم بی غرض هم میگم کار اقای حاج بابائی نسبتا خوب بود حداقل معلم بود درد ما را می فهمید اما بزرگترین ایراد کاری این وزارت خانه در طول این چند سال اخیر این بود که خیلی از نیرو های کارامد کنار گذاشته و بعضا خانه نشین شدند کار به دست کاردان سپرده نشد و این عذاب روحی بود برای خیلی ها من بعنوان یک معلم بیشتر نیازمند ارامش روحی و روانی هستم تا مشکلات معیشتی اما فضای فعلی به دلیل نا کار امدی پاره ای از مدیران فضای آرامش نیست
  • مl EU ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    32 2
    بهترین وزیری که من در مدت بیست سال گذشته تجربه کرده ام آقای دکتر نجفی بودند و اگر به حول و قوه الهی ایشان وزیر دولت تدبیر و امید شدند حتما در انتخاب مدیران کل و روسای ادارات شهرستانها و مناطق تجدید نظر فرمایند چون اکثرا افرادی هستند که به درد این پست ها نمیخورند
  • ali EU ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    18 0
    شما رو بخدا هرکی رو میذا رید از جنس آموزش پرورش باشه اینهمه اساتید علوم تربیتی تو این مملکت هست بخدا خیلی هم شایسته هستن. وزارت بهداشتو ببینید خداییش موفق تر از سایر وزارت خونه هاست.چرا جون وزیرش از جنس خود وزارت خونه هست.
  • مرتضی مصطفایی نژاد IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    38 2
    به عنوان یه معلم میگم: فقط نجفی
  • زهرا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    19 8
    حتما نجفی بهتره !!!این نظام جدید مزخرف آموزشی رو کی به وجود آورد همین اقا بوددیگه
  • موسوي IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    23 3
    آقاي حاجي بابايي متاسفانه استخدام هاي غيرقانوني انجام دادندو افراد داراي پارتي را استخدام كردند در حالي كه حق خيلي هاي ديگه پايمال شد خداوند حق مظلومين را خواهد داد
  • رحمان A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    14 0
    بودجه کافی به امر آموزش و پرورش بدهند وزیر پیش کش آقایان ردیف های بودجه در مورد آموزش و پرورش فقط رعایت نمی کنند
  • اكبر A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    17 14
    يادش بخير زنده ياد مهندس علاقمندان. چندين نوبت پيشنهاد وزارت داشتاما نميپذيرفت چون بودجه أموزش و برورش را قبول نداشت هميشه يك معاون و مشاور وزير خوب بود حتا دوره اقاي نجفي.دفتر تأليف بعد از ايشان نابود شد... 
  • محمد A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    4 10
    يك فرد ملو-سياسي انتخاب شه بهتره تا يه صرفاً سياسي.
  • کریمی A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    5 13
    من تاسفئ می خورم اینهاچه جورکارشناس حوزه آموزش هستندکه هیچکدام به ارتقای کیفیت آموزش اشاره ای ندارندچراهیچکس به فکردانش آموزنیست وهمه آنهادرمطالبات معلمان خلاصه می شودمن پیشنهادمی کنم نام وزارت رابه وزارت معلمان تغییربدهندتاحداقل اولیا ازآنهاانتظاری نداشته باشدآیااین عزیزان ازکیفیت فعالیتهای آموزش وپرورش درتربیت نیروی انسانی وعدم توانمندی آنهااطلاعی دارند یاخیر
  • میثم A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    9 53
    خبرآنلاین! یه لطف کن یه سئوالی از آقای دکتر حداد عادل بپرسید که دوران وزارت دکتر نجفی در سمت وزیر آموزش و پرورش دولت دوم هاشمی رفسنجانی چه معضلات و معایبی داشت که ایشان تصمیم به استعفا از معاونت تالیف کتب درسی در اون زمان گرفتند ؟ اگر این دلایل را بدونیم، فکر کنم بهتر بفهمیم چرا عده ایی با وزارت دکتر نجفی مخالفند کما اینکه 20 سال پیش هم مخالف بودند!
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    15 0
    کدام وزیر به فکر معلم بوده . 10 سال کار کرده ام فقط 4 سال بیمه حساب کرده اند .چرا روز اول معلم را بیمه نمی کنند؟
  • معلم IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    12 1
    تا حالا هر کس که اومده به تنها چیزی که فکر نکرده معیشت معلم هاست. آقایان باور کنید که اگر معلم مشکل معیشت نداشته باشد ، با فراق بال بر سر کلاس های درس حاضر می شود و مشکل آموزش هم از بین میرود.
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    14 5
    دکتر نجفی بهترین گزینه است.
  • دبیر راهنمایی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    15 2
    سلام متاسفانه وضع آموزش و پرورش کشور خیلی اسف باره... یکی از ظلم هایی که به روستاها شده و رسانه ها سکوت کردن اینه که: چند سالی هست به بهانه جمعیت کم دانش آموزان در روستاها اومدن دوره راهنمایی را در برخی روستاها دوپایه کردن یعنی یک معلم در مدرسه حضور دارد و باید به هردو کلاس درس بده که عملا ساعات تدریس هر درس برای هر کلاس نصف میشه. مثلا: درس ریاضی که برای هر کلاس 4 ساعت در هفته هست به 2 ساعت کاهش پیدا میکنه چون معلم موظفه 2 ساعت دیگه را به کلاس دیگه درس بده .این در مورد همه درسها اعمال میشه. یا مثلا درس جغرافی برای هر کلاس یک ساعت در هفته است که معلم موظفه این یک ساعت را بین دو کلاس تقسیم کنه! ( البته لازم به ذکره که در برنامه آموزشی هر یکساعت آموزشی 45 دقیقه است) ادامه......
  • چند معلم A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    10 34
    من نمی خواهم بگم حاجی بابایی خوب بود اما اگر بخواهیم بدون غرض ومنصفانه حرف بزنیم از هر نظر زمان حاجی بابایی بهتر از زمان نجفی بود هنوز دانش آموزان دارند ضربه برنامه الکی زمان نجفی را میخورند ترمی واحدی یادمان نرفته که دانش آموزان وسط برنامه کلاسی تعطیل بودند در خیابانها میگشتند.
  • رند تبریزی A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    13 11
    وزیر اموزش و پرورش نباید از معلمان باشد چون تفکر مدرسه ای را هم با خود به درون وزارت خواهد برد مثل مسوولین دانشگاه فرهنگیان که دانشگاه فرهنگیان را یک مدرسه بزرگ کرده اند
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    27 5
    دکتر نجفی
  • مهتاب EU ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    13 0
    فقط وزیری نباشه که موقع انتخابات حکم افزایش حقوق بزنه بعد از انتخابات لغوش کنه !
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    5 3
    هر کی آمد بیاد فقط خواهشا این طرح تحول بنیادین رو ادامه نده که همه از این طرح نالانند!! این طرح من ور یاد طرح هدفمندی یارانه ها میاندازه که همه رو بیچاره کرد!!
    • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      0 1
      چه ربطی داره بزرگوار
  • غلام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    22 3
    نجفی مردعمل
  • مسعود A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    3 6
    حاجی بابایی وزیر خوب وپرکاری بود البته بدیهایی هم داشت مثل لج کردن با نیروهای حق التدریس یا عجله کردن در اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و مصاحبه های زیاد ام با همه ی این شرایط به علت تسلط وپرکاری بهتر که به کارش به عنوان وزیر ادامه بده چون ثبات مدیریت در کشور خیلی مهمه
  • مسعود A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    7 35
    حاجی بابایی وزیر خوب وپرکاری هست
  • حسین IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    8 3
    دکتر نجفی به نظر من بهترین گزینه است و هر وزیری که انتحاب شود باید ابتدا تکلیف 25 هزار نیرویی که بدون آزمون و صرفا بدلیل داشتن پارتی وارد آموزش و پرورش شدند و با علم بازی شد معین کنند تا انگیزه از دست رفته جوانان تحصیلگرده و معلمان زحمت کش بازگردد
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 1
    فقط نجفي
  • جبرائیل IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    2 3
    درود بر آقای حاجی بابایی.خدا حفشون کنه.به نظرم ایشون بهترین وزیر بودند و زحمت های زیادی کشیدند و انصاف نبود که اقای روحانی ایشان رو انتخاب نکنه . خدا از این به بعد به داد ما برسه . ان شاء الله که موفق و پیروز باشند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین