نماینده مردم شهرضا می​گوید وزیران پیشنهادی به مجلس در فضاهای مختلف همواره همراه و یاور انقلاب بوده​اند.

عوض حیدرپور شهرضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وزاری پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی به مجلس گفت: خوشبختانه آقای روحانی در همان مراسم تحلیف، وزیران پیشنهادی خود را معرفی کرده است و این موضوع می​تواند سرآغاز مناسبی برای فعالیت چهارساله دولت یازدهم باشد.

وی ادامه داد: وزیران پیشنهادی روحانی به مجلس دارای ویژگی های خاصی هستند که از مهم ترین آنها می توان به دارا بودن سابقه مناسب در امور اجرایی اشاره کرد.

حیدرپور با بیان این که وزیران معرفی شده به مجلس دارای 3 ویژگی مهم هستند، تصریح کرد: آنها دارای سابقه درخشانی در طول تاریخ انقلاب اسلامی هستند. یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که وزیران پیشنهادی به مجلس دارند داشتن دانش، تخصص لازم در حوزه فعالیت خود است و این موضوع یکی از ویژگی های مناسب کابینه یازدهم می تواند باشد.

وی با بیان این که وزیرانی که روحانی به مجلس معرفی کرده است در طول انقلاب سابقه خوبی داشته و مدیریت خود را به اثبات رسانده​اند، گفت: از نظر عمومی هم این آقایان افرادی هستند که در فضاهای مختلف همواره همراه و یاور انقلاب بوده اند. یکی از ویژگی های قابل توجه چهره های پیشنهادی به مجلس این است که عموما این افراد از نظر فکری و رفتاری به آقای روحانی نزدیک هستند و این می تواند به هماهنگ در دولت منجر شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که هم اکنون به واسطه شرایط خاص ایران در مجامع بین المللی وضعیت وزارت امور خارجه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: خوشبختانه آقای روحانی گزینه مناسبی را برای این وزارتخانه به مجلس معرفی کرده است. آقای ظریف از ویژگی های برتری برخوردار است که یکی از آنها این است که در روزگاری که آمریکایی ها دشمنی خود با ایران را به اوج خود رسانده بودند، وی به صورت جدی از آرمان های انقلاب در نیویورک دفاع کرد به گونه ای که منجر به اخراج وی از دانشگاه شد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: ظریف به خوبی اصول حرفه ای دیپلماسی را می داند و همواره از منافع ایران دفاع کرده است و از دیپلمات های فهیم و کارآزموده ایران است. او می تواند در این برهه خاص که سیاست خارجی باید مبنا را بر تعامل بگذارد، اثر بخشی خوبی داشته باشد.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =