این خواهر و برادر اگر بازی کنند، به کما می روند

مهر نوشت:

ادامه زندگی برادر و خواهر مبتلا به بیماری "آنمی فانکونی" در گرو عمل پر هزینه پیوند مغز استخوان است، و برای تحقق رویای زندگی منتظرند تا مسئولان و دست اندرکاران دستشان را به نام انسانیت بفشارند.

زهرا و مجید کودکان 7 و 4 ساله مبتلا به آنمی فانکونی گونه ای از بیماری با منشاء ژنتیک است. بیماری که با اختلالات هماتولوژیک و افت شدید پارامترهای اصلی خون همچون پلاکت و گلبول قرمز پدید می آید و سیر تدریجی پیشرفت آن منجر به لوسمی حاد یا همان سرطان پیشرفته مغز استخوان می گردد.

مادر دو فرزند مبتلا به سرطان مغز استخوان در ارتباط با سابقه بیماری یکی از فرزندانش می گوید: دخترم تا 4 سالگی بخاطر مشکلات ریوی و نارسایی قلبی تحت جراحیهای مختلفی قرار گرفت و پس از آن با وجود آثار کبودی پوست بدن و ضعف شدید جسمانی، پزشکان بیماری زهرا را کم خونی شدید تشخیص دادند، اما با وجود تزریق فرآورده های خونی مشکل فرزندم حل نشد و تشدید نیز شد.

وی ادامه می دهد: بعد از آزمایشات متعدد تکمیلی، تشخیص نهایی تیم پزشکان بیماری نادر مغز استخوان بود، و پزشکان درمان قطعی فرزندانم را فقط عمل پیوند مغز استخوان می دانند.

این مادر شرح درد فرزندانش را اینگونه ادامه می دهد: پیش از این طبق تجویز پزشکان عمل تجدید خون هر 15 روز انجام می شد ولی در حال حاضر از آنجا که این روش نیز فاقد تاثیر کافی است پزشک معالج این کار را بی ثمر دانسته و تنها راه نجاتشان را عمل پیوند می دانند.

دنیای کودکی زهرا در کما و بیهوشی مطلق

مادر زهرا و مجید می گوید: روند رشد بیماری فرزندانم هر روز پیشرفت می کند، از کبودی کامل پوست بدن گرفته تا خونریزی مداوم لثه ها و بد حالی عمومی، به صورتی که هر فعالیتی مانند بازی کردن و دویدن زهرا را تا آستانه کما پیش می برد!

این مادر دردمند ادامه می دهد: در حال حاضر افزون بر رنج بیماری فرزندانم مشکلات مالی نیز گریبانگیر ما شده است.

وی هزینه هر بار عمل جراحی فرزندانش را حداقل 50 میلیون تومان برآورد می کند.

این مشکلات آن گاه غیر قابل تحمل می شود که بیمه نیز از پذیرش کودکان او سر باز می زند و پیگیری و مراجعات مکرر به سازمانها و ارگانهای دولتی نظیر کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز بی ثمر بوده است.

حیات و کودکی زهرا و مجید با یک یاعلی

آنچه خواندید شرح درد مادر زهرا و مجید بود که سفره دل خود را برای رسانه ها باز کرد، تا شاید مسئولان و متولیان دولتی و یا شاید فردی بتواند گره از مشکل او باز کند و این خانواده را در این راه پر از درد و محرومیت یاری کند.

افرادی که تمایل دارند به صورت مستقیم با این خانواده ارتباط بر قرار کرده و کمکی به این خانواده نیازمند کنند می توانند با دفتر مرکزی بنیاد بیماریهای نادرایران شماره تلفن 5 الی 88928680 تماس حاصل نمایند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    72 3
    در آستانه عید سعید فطر از خدا میخام از هر راهی صلاح میدونه مشکل تمام این عزیزان رو حل کنه.... واقعا سلامتی نعمت بزرگیه...این خبر ها رو باید افراد نا امید و کسانی که فکر میکنن زندگی واسشون تموم شده بخونن... یه بزرگی میگه: کسی که میتونه رو دو پاش راه بره میتونه تمام قله ها رو فتح کنه...
  • علی IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    68 4
    یا فاطمه زهرا خودت کمک کن
  • رضا A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    43 5
    پولش را باید از بازیکنان فوتبال و والیبال بگیرند. البته این خبر رو فقط ما مردم عادی میخوانیم که با حقوق 300 تومن در ماه معنی زندگی رو نمی فهمیم!
  • مهسا JP ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    36 27
    طفلک ها. اگه می مردند یا اصلا به دنیا نمی اومدند که بهتر بود... زندگی با زجر یعنی ذلت
  • صبور JP ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    39 19
    لطفا این خبر رو به گوش پولدارا برسونید. ما تو خرج خودمون هم موندیم. برید از اونایی بگیرید که میرن برج میلاد و فقط 600 هزار تومان پول بستنی میدن! ما رو هم با این خبرها ناراحت نکنید
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      14 3
      تو از کجا می دونی که کمک نمی کنندکه اینجوری تهمت میزنی؟؟؟
    • بی نام NO ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      25 1
      درسته که ما تو خرج خودمون موندیم ولی فکر کن از 70 میلیون جمعیت داخل ایران اگه نصفشون یعنی 35 میلیون نفر ، نفری فقط 1000 تومان کمک کنه چه مبلغی میشه... 35 میلیارد تومان...
    • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      2 0
      اگه ناراحت میشید میتونید نخونید ب زور ک جلوتون نزاشتنش
  • بی نام GB ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    59 1
    خدایا به حق این ماه عزیز به این دو تا بچه بی گناه و همه بیماران،شفای خیر و عاجل عنایت فرما...
  • كريم IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    34 5
    اگه يه شماره حساب از اين خانواده منتشر ميشد بهتر ميشد كمك كرد
    • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 0
      دقیقا
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    46 2
    اگر آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج را رایگان (یا حداقل ارزان) و اجباری کنند، این بیماری‌ها را کمتر می‌بینیم
  • ارسطو IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    13 2
    بعضی وقتها آدم نمی تونه جلوی خودش رو بگیره. وقتی داریم از انواع صرفه جویی و فیگورهای مخلصانه صحبت می کنیم در حالی که راه حلهای عاقلانه خیلی نزدیکتر از تصور ماهاست.بهتر نیست بعضی جوایز اس.ام.اس و جوایز کیلویی و شارژ کارتی و ...... به صورت ذخیره انجام این اتفاقات با نظارت منتخبین جوان ، متخصص، یا نخبه انجام بشه ، ... چون ارگانخای نظارتی و دولتی فرمتشون با انجام این کارها جور درنمی آد ، صوابشم برای همه.
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    26 2
    ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    11 1
    ایا وظیفه دولتها نیست که برای این بیماران خاص بوذجه ای در نظر بگیرن؟!مردم باید تو اینجور موارد کمک کنن همیشه؟!کلا مگه تو کشور چند نفر دارای مشکلات اینچنینی هستن؟!بخشیدن 0 میلیون به فوتبالیستی که 50 میلیون پول اسباب بازیهای بچه اشه برای بزرگ و معروف کردن خودمون خوبه یا پرداخت 50 میلیون به این خانواده؟!!
  • يك پزشك هماتولوژيست IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 3
    به صحت اين خبر اطمينان داريد؟؟ اولا كه بايد دهنده مناسب داشته باشند. دوما كه پيوند در بيمارستان شريعتي و امام خميني انجام ميشه و هزينه اش كمتر از اين حرفاست! و تازه خيرين هم در اين دو مركز فعاليت دارند
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    10 3
    بخدا اگر پولدار بودم به اين نوع خونواده ها با جون و دل كمك مي كردم.انشا.ا..بشم.
    • ستاره IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      5 0
      بالاخره هر کس به اندازه توانش مي تونه کمک کنه. مهم نيست کل سهم درمان را يک نفر داشته باشه. اگر نفري هزار تومتن هم واريز بشه، 50 هزار نفر با هم مي توانند هزينه 50 ميليوني عمل را پوشش بدهند.
  • مريم IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 1
    دوستان بجاي اين حرفا كه چرا پولدارا كمك نميكنن چرا از فوتباليست و واليباليست پول نميگيدن و هزار دليل ديگه و حتي فقط بجاي دعاي خشك و خالي لطفا در حد توان خودتون قدم برداريد حتي اگه در حد 1000 ريال ناقابل است.... هركسي به هر نحوي سهم كرمش رو پرداخت كنه....
  • حامد CH ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    6 3
    خدا یا خودت کمک کن خیلی سخته چی میشه این فوتبالی ها یه کم کمک کنن لاقل از مسی و رونالدو یاد بگیرن یکی اینقدر داره یکی هم بخاطر این پول جونشو از دست میده خدایا چرا هر چی سختی و بیماری است برای فقرا ؟اما برای اغنیا نه؟
  • هادی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    10 1
    با کدوم دارو؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    18 1
    چرا واليباليست و فوتباليست مگر ما دولت إسلامي نداريم اي خدا بداد برس
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    چرا برای این افراد که نایید شده هم هستن شماره حسابی از طریق همین رسانه ها اعلام نمیشه برای کمک؟
  • مجیدپرسپولیسی A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    خدا انشالله سلامتی کامل به این دو کودک نازنین عنایت فرماید . کاری جز این از دستم بر نمیاد انشالله خدا دعایم رو مستجاب فرماید.
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    4 0
    بالاترین شادی بچه بازی است خدا یا کمکشان کن
    • الناز IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      0 0
      خدایا نذار غصه بخورن
  • مرتضی A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 0
    کاش زیر اینجور خبرها یه لینک که مستقیم به درگاه پرداخت بانکی وصل میشد بود تا هرکس هرمبلغی که دوست داشت و در توانش بود رو به راحتی و بدون دردسر به اینجور افراد کمک میکرد .
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 0
    اگه کسی میتونه به برنامه ماه عسل اطلاع بده شاید از طریق تلویزیون چند تا خیر پیدا شن مشکل این دو تا بچه حل شه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    3 0
    گیرم که خیر هم پیدا بشه ایامیدونید اگر پیوند بشن چقدر مراقبتشون سنگین است یاد حرف یک مریض سرطان خون افتادم داشت برای اقوامش توضیح مداد که مثل در ختها ی سیب وگلابی که پیوند می کنند ما هم پیوند می شویم خلاصه پیوند به این سادگی ها هم نیست تو کشوری که امپول کلسیم البومین غیر ذالک پیدا نمی شه برای جدا سازی سلول از طریق قاچاق ست وارد میشه پیوند مغز استخوان یعنی چه بد نیست یک سر به اورژنس خون بیمارستان شریعتی بزنید می فهمید که بعد از پیوند بیماران دچار چه مشکلاتی می شوند؟
  • بی نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    کاش یه سایت اینترنتی با پرداخت آنلاین براشون درست بشه تا هر کس به نوبه ی خودش در حد استطاعت بتونه کمک کنه مثلا من که دانشجو هستم تا 5000 هزار تومان و هر کس هر چقدر که می تونه با پرداخت آنلاین بهشون کنه.