مقایسه متوسط سرعت اینترنت ایران با افغانستان/آماری تاسف برانگیز برای مدیران آی تی

بدنبال انتشار خبر افزایش سرعت اینترنت در انگلیس، یکی از کاربران محترم خبرآنلاین از ما خواست تا مقایسه ای بین سرعت اینترنت ایران با افغانستان داشته باشیم.

 

آنچه در زیر می آید بر اساس گزارش کمپانی آکامای {لینک} و دو متغیر متوسط سرعت اینترنت (Average connection speed) و متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت به ثبت رسیده در کشور مورد بررسی (Average peak connection speed)، تنظیم مقایسه ای شده است:

Average connection speed

بر اساس نقشه ای که در زیر می بینید متوسط سرعت اینترنت در ایران 634 کیلوبیت بر ثانیه (فصل اول سال 2013) و در افغانستان 820 کیلوبیت بر ثانیه بوده است.

.

متوسط سرعت اینترنت ایران 634 کیلوبیت بر ثانیه

.

متوسط سرعت اینترنت در افغانستان 820 کیلوبیت بر ثانیه

 

 

Average peak connection speed

مطابق نقشه زیر متوسط حداکثر سرعت اینترنت در ایران 3164 کیلوبیت برثانیه ودر افغانستان 8656 کیلوبیت بر ثانیه بوده است.

.

متوسط حداکثر سرعت اینترنت در ایران 3164 کیلوبیت

 

.

متوسط حداکثر سرعتی اینترنت افغانستان 8656 کیلوبیت بر ثانیه

 

از آنجایی که آمار مقایسه ای به صورت نمودار در مورد افغانستان از سال 2007 به بعد موجود نیست، لذا به ناچار نمودار مقایسه ای از فصل سوم 2007 تا مارس 2013 را بین دو ایران و آذربایجان انجام داده ایم که در جدول زیر مشاهده می کنید:

برای دیدن نمودار زیر در ابعاد بزرگتر روی تصویر کلیک کنید

.

نمودار مقایسه ای روند رشد سرعت اینترنت بین ایران و آذربایجان(قرمز ایران/آبی آذربایجان)

 

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، روند رشد در ایران در فصل اول 2009 به 845 کیلوبیت بر ثانیه رسیده اما بعد از آن روند منفی را طی کرده و به 629 کیلوبیت بر ثانیه در فصل اول 2013 رسیده است. (رقم 634 رقم کنونی هنگام گرفتن گزارش از آکامای در 19 مرداد 1392 است.)

این در حالی است که در تاریخ 5 خرداد 1392 خط اینترنت فیبر نوری EPEG که بیش از 5 هزار کیلومتر آن در ایران است، افتتاح شد و این خط قابلیت انتقال اینترنت با سرعت 3.2 ترابایت بر ثانیه را از اروپا به ایران و بعد عمان و ... دارد.{لینک}

سوالی که مطرح می شود، این است که این همه هزینه چرا خروجی نداشته است؟ و مدیران مسوول وقت اینترنت باید پاسخگو باشند!

 

{آکامای Akamai شبکه ای از سرورها جهت انتقال محتوای اینترنت است که مقر آن در کمبریج ماساچوست بوده {لینک} و درآمدی بیش از 1 میلیارد دلار در سال داشته و با الگوریتم خاصی محتوای سایتهای اینترنتی تعریف شده برای شبکه و سرورهایش را برای کاربران اینترنت در جهان در سریعترین زمان ممکن توزیع می کند.}

 

 

 

منبع: آکامای

5656

 

 

کد خبر 307591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 450
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تربت جام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    واقعا جای تاسف بعد میگن چرا استعداد ها نخبه ها از کشور خارج میشن کارمون به جایی رسیده با افغانستان مقایسه کنیم اخه افغانستان 50 درصد کشورشون هنوز برق ندارن ولی نت اونجا و اینجا واسه مسولین محترم متاسفم
    • lmilad FI ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      آقا حالا نوبت سومالیه.. لطفا با اونم مقایسه کنین ببینیم کجای کاریم
    • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      روحانی مچکریم واسه این همه سرعت اینترنت!!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      استعداد ها و نخبه ها بخاطر سرعت اینترنت از کشور خارج نمیشن! بگو خب!
    • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      کمبود امکانات یکی از راهای خروج نخبگان بگو خوب و ......
    • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      نخبه و استعدادی که بخاطر سرعت اینترنت از کشور خارج میشن، همون بهتر که خارج شن! ایران ما جای آدم بی جنبه نیست. بگو خب!
    • رییس دانشگاه EU ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      431 9
      مایه تاسف و از افتخارات دولت قبلی . ارزش پول ملی افغانستان،سرعت رشد آی تی افغانستان از ما بیشتر هست.و خوب هست بدانید افغانستان در طی دو سال پس از جنگ آمریکا شبکه موبایل خود را به جایی رساند که اپراتورهای ایرانی در طول 12 سال به آن رسیدند. چند سال دیگه باید به افغانستان مهاجرت کنیم.
    • محمد A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      والا دولت خاتمي ميگفتن اي دي اس ال ميديم و ... . قيمت ها بالا و سرعت ها كم . دولت احمدي نژاد اومد . هر روز وعده . ولي باز هم اتفاقي نيفتاد . چيزي كه مشخصه دولت ها نقشي ندارن !!!
    • عابر A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      291 6
      این کسی که خیلی راحت رای می ده کی خارج میشه کی نمیشه خجالت بکشه به شما چه ربطی داره نخبه به خاطر چی خارج میشه. دوست داره به خاطر اینترنت خارج بشه. اگه نمی دونی بدون که الان در دنیا اینترنت همچون غذا و مسکن و کار حق اولیه شهروندان محسوب میشه چون اینترنت فرصت برابر برای همه تهیه می کنه دست دلالا رو کوتاه می کنه فرصت دریافت برابر اطلاعات شغلی و تجاری رو به همه میده و از چنگ عده محدودی خارج می کنه. مردم سالاری بدون اینترنت کار سختی شده عزیز دل اگه نمی دونی بدون. برو کمی مطالعه کن شاید برات ثقیل ربطشو بفهمی اما سعی کن تو می تونی.
    • بي نام بي مكان بي كار IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      250 9
      دقيقا مشكل ما همينه كه يه عده بي مطالعه دارن واسه كل مردم تصميم گيري ميكنن بگو خب!
    • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      روحانی که تازه امده. شیر اینترنتو اون دولت بست بابا!!!
    • شهریار EU ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      229 4
      اینترنت از اصول اولیه تحقیقات یک انسان علمیه .... فهمیدی ؟
    • میثم IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      حالا فعلا روزهای خوبمونه!
    • بی نام EU ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      215 8
      تا چندی قبل زبان فارسی جز 10 زبان برتر فضای مجازی بود اما به لطف زحمات دولت های نهم و دهم بعلت کندی اینترنت شدیم رتبه 35
    • بی نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      تعداد منفی‌ها نشون میده که دیگه تفکرات شما طرفداری نداره، بگو خب
    • محسن IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      158 3
      اپراتورهای موبایلش هم نسل سه هست ،انوقت تبلیغات ما رو ببین بزرگترین اپراتور خاورمیانه ...البته فقط در تعداد مشترکین و در کیفیت آخرین خاورمیانه نه اصلا قهرمان جهان.
    • احسان IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      عیب نداره عوضش اینترنت ما پاکه حلاله ولی مال اونا آلوده س "اخ"ه
    • هم وطن US ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      184 5
      تا وقتی که بزرگان کشورمون مردم را تحریم میکنند و اجازه استفاده از امکانات را نمیدن چه انتظاری از بقیه میشه داشت . تا کجا میخواهیم پیش بریم ، تا چه وقت میخواهیم پیش بریم . آخرش به کجا میرسیم . بجای اینکه بترسیم و اجازه ندیم که مردم از امکانات استفاده کنند بهتره که اعتماد و اطمینان و آرامش ( ااز هرلحاظی که با عرف جامعه مغایرت نداشته باشه ) را به مردم هدیه کنیم و نتیجه اون را هم ببینیم .
    • امیر از رشت A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      168 2
      نخبه ها بخاطر نبود امکانات و حقوق شهروندی مهاجرت میکنن. مهاجرت به جایی که غصه احتیاجات اولیه زندگی را نداشته باشند. اینترنت پرسرعت و دسترسی آزاد به اطلاعات و اخبار یکی از ده ها مورد حقوق شهروندیه که کشورهای جنگ زده هم بهش احترام میذارن ولی در کشور ما ذره ای برای مسئولین اهمیت نداره.
    • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      106 3
      خب که خب ..خیلی چیزها هست که بخاطرش اینهمه خروجی مغز داریم .کمبود سرعت نت یکی از دلایلشه که برای دانشجو ها ونخبگان ما بخاطر نیاز به ارتباط های آنلاین پرسرعت با نهادهای علمی .استادان .دانشمندان .دسترسی آنی به مقاله های علمی .ارتباط مجازی پرسرعتی را حتی در خانه اشخاص مطالبه میکنه ....خب خب جان اینها میتونه سر آغاز خیلی از مشکلات باشه . نمی دونستی بدون ..
    • aref IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      اگه جنبه مون رو بالا ببریم درست میشه به خدا
    • بنده خدا A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      9 264
      شاید یکی از دلایلش همین باشه که توی ایران کاربر زیاد هست و باعث شلوغی میشه و افغانستان کاربری نداره که بخواد خط رو شلوغ کنه همین الان توی ایران نگاه کنی میبینی که اوج ساعت مصرف سرعت پایینی داریم که بعد از ظهر هست ولی ساعت های دیگه سرعت بهتر هست
    • sasan A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      پول سرعت زیاد را از ما میگیرند ولی سرعتمون کمه . شاید پول اضافی را که از ما میگیرند خرج سرعت اینترنت افغانستان میکنند !
    • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      131 2
      نخبه ها مجموعه ای از عوامل را در نظر میگیرند وقتی برای دانلود یک فایل کوچک یا چت تصویری دچار مشکل شوند ترجیح میدهند جایی بروند که این مشکلات نباشد حالا مشکلات فیلترینگ جای خود بنابراین بسیار هم تاثیر داره
    • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      91 6
      اینترنت یکی از امکانات پایه ای هست. اونایی که میرین به خاطر خیلی چیزا میرن.. نه فقط اینترنت.. ولی اینترنت هم یکیشونه... بگو خوب...
    • علی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      123 4
      ابله سرعت اینترنت فقط یه نمونه از کمبود امکاناتی هست که موجب کوچ نخبگان میشه. نگو خوب
    • بی نام A1 ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      105 6
      شما خودتو با افغانی ها مقایسه نکن . فعلا افغانشتان را یکی از ایالتهای امریکا، انگلیس و کانادا حساب کن. بعدا هم خودش می شه یک کشور پیشرفته مثل کزه جنوبی
    • امیرحسین IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      114 3
      افغانستان رو با ما مقایسه نکنید ، هم رشد اقتصادیش بیشتر ماست ، هم رتبه کسب و کارش هم نرخ تورمش پاییت تره
    • احمد IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      99 1
      مشکل ما فقط اینترنت نیست . اینقدر مشکلات داره این کشور که باعث بشه ما و مخصوصآ نخبه ها مهاجرت به کشورهای درست حسابی . آدم این عمر کوتاهش رو باید به مردم و دولتهایی خدمت کنه که لیاقتش رو داشته باشن و در کشوری بگذرونه که مناسب برای زندگی خودش و خانوادش باشن . آخه ایران چیش خوبه ؟ تورمش ؟ وضعیت فرهنگی ؟ وضعیت اقتصادی ؟ وضعیت علمی ؟ وضعیت سیاسی ؟ وضعیت اجتماعیش ؟ چیش خوبه ؟ هر کدوم از اون یکی بدتره .
    • بی نام RS ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      76 1
      همین 3164 رو هم نداریم که آخه حداکثرش ۲۵۶ هست.
    • علی EU ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      82 1
      ایخدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!من گریه کنم یا خنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
    • محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      60 3
      واقعأ چشم و دل همه ی مردم و مسئولین محترم روشن !؟
    • بی نام FR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      55 1
      مشكلات اينترنت ما اعم از سرعت پايين ، فيلترينگ گسترده ، عدم دسترسي قشر گسترده اي مردم به اينترنت و ... يقينا در شان مملكتي كه دم از پيشرفت و توسعه و فناوري مي زند و برنامه توسعه پنج ساله و ده ساله و دويست ساله !!!‌دارد نيست ، چطور مي توانيم دم از پيشرفت و توسعه و فناوري بزنيم در حاليكه هنوز نقش اينترنت به عنوان يكي از ابزارهاي مهم فناوري و پيشرفت براي مسئولين تعريف نشده است ؟!
    • پیمان A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      70 1
      تبریک،‌ تبریک تبریک، من خیلی گشتم یک جایی رو پیدا کنم که اینترنتش از ما کمتر باشه و بالاخره موفق شدم و اون هم جایی نبود جز کونگو
    • حامد A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      47 1
      غلط نکنم با کومور( میگن کشوره ولی من شک دارم که ده یا دهستان؟) تو یه رده هستیم
    • پدرام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      5 51
      اگه بخوان بالا ببرن که کاری واسشون نداره... حتما دلیل منطقی برای این کار وجود داره
    • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      12 0
      این چه سرعت اینترنتیه مثلا ژرسعت گرفتیم گوگل بازور باز میکنه کلی کار دارم باید سایت طراحی کنم واقعا برای همه مسئولین متاسفم لطفا رسیدگی کنید .... بعد میگن یارو برچی رفت خارج نبود بدونید که به همین دلیلاست ...
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    بریم خودمون رو بکشیم که زنده بودن دیگه جایز نیست...
    • علی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      110 4
      خدا پدر خبرآنلابن رو بیامرزه که این آمارو میده که شاید کمی به غیرت مسئولین بر بخوره .
    • نابغه IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      125 4
      تجریش داشتم رد می شدم که دیدم یک صف طولانی از برادران افغان از پاساژ نیکو زده بیرون تا رسیده نزدیک بازار. پرس و جو کردم معلوم شد که اینا برادرایی هستن که روزگاری برای خوردن نانی در شأن بازوشون به ایران مهاجرت کرده بودن و الان دارن ثبت نام می کنن برای فرار از این کشور دوست و برادر و مهاجرت به استرالیا. اونجا بود که اشک در چشمانم حلقه زد و از یکی از اون برادرا پرسیدم: "آخر صف شمایی؟"
    • بی نام IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      70 1
      این روزا به نظرم متوسط سرعت نصف حالت عادیه؛به خدا خیلی زور داره؛دنیا روز به روز پیشرفت میکنه و ما هنوز ثابت موندیم؛بعضی موقعا فکر میکنم می بینم اگه جای دولت خاتمی هر کسه دیگه ای بود اصلا شاید از همون اول هم اینترنت به ایران نمی یومد!!!!
  • بی نام 1 A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    507 9
    خوشبحال مسئولان
    • عشق خدمت A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      410 2
      مسئولان محترم فقط بلد هستن بگن که ریاست را به خاطر عشق به خدمت پذیرفتم. باید ای عاشقان خدمت بهتون بگم که این خدمت نیست . ضمناً مشت نمونه خروار است. اکثر خدمات ارایه شده همین وضع هست این مورد از اون مورد هایی است که خوب میشه لمسش کرد و مقایسه کرد با بقه کشورها ( با توجه به استفاده قشر تحصیل کرده).
    • محمدحسین IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      یعنی اگه 1 آمار روحانی لنگ بزنه دیگه همه کارهش خرابن؟ همه طرفداراش اینطورن؟ اگه اینطوره هیچ دولتی 3سال هم عمر نمیکنه
    • احمد IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      294 5
      همشون تریلیاردن . هم قدرت دارن هم ثروت . حرفها همش بازی با کلماته برای خام کردن که هی بگن درست میشه - فردا درسته میشه . درسته میشه درست میشه . عمر ما رفت نه تنها درست نشد بلکه هر روز نسبت به زمانه خودمون داریم عقب میریم . اونهم با سرعت نور . اخلاق و فرهنگ هم که بدتر از اقتصاد به فنا رفته . به زور اسممون و جامون رو نقشه باقی مونده .
    • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      20 2
      اشتباهی به محمد حسین مثبت دادم، خیلی فکرش کوتاهه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    615 8
    مثل ارزش پولمون میمونه!
    • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      373 3
      همه چیمون به همه چیمون میاد
    • امیر حسین IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      85 4
      ایرانی لایق بیشتر از اینهاست ما خودمون رو خیلی خار کردیم.
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    737 9
    هیچکس ما را محدود نمیکند جز ترسهایمان
    • حسین IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      412 8
      هزارتا لایک به کامنتت
    • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      69 2
      احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
    • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      91 1
      نه آقا جان، وقتی صحبت از محدود کردن میشه نام ایران میدرخشه! به جز شرکت مادر شرکتهای زیر دستی هم جدا محدود میکنن، میفروشن 1 مگ ، تحویل میدن 256. تحویل میدن.
    • کیارش IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      56 1
      درود برتو
    • من IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      56 1
      درود درود درود
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    635 7
    تا زمانی که به اینتر نت به چشم یک تهدید نگاه بشه وضع بهتر نمیشه
    • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      مردم ثابت کردند ماهواره ها تهدید بود. چون هر ایرانی که ماهواره داره شده سفیر امریکا. شاید اگه اینقدر بی ظرفیت نبودند الان اینها این بلا رو سر اینترنت نمیاوردند. از ماست که بر ماست.
    • صادق IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      80 1
      جریان اطلاعات آزاد هیچ ربطی به جنبه ندارد ! اگر نتیجه مناسب از آزادی خودمان نمیگیریم به نبود آموزش مناسب و نداشتن هیچ سیاست علمی و عملی برای حوزه ی فرهنگ کشورمان است .
    • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      81 7
      مردم شدن سفیر امریکا؟!! شما که میگی دروغ میگن بیا جوابشون رو بده وقتی من دارم یه برنامه نگاه میکنم روش پارازیت میندازن فرض میکنم که دارن حرف راست میزنن که نمیخوان ما بشنویم که از اخر میشنویم!
    • بی نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      45 21
      آقاي بي نام 2 شما هم مردم را بي شعور فرض كردي اگه همه مردم كه 80 درصد ماهواره دارند موافق آمريكا بودند كه ايران اينطوري نميموند و مردم در صحنه ها حضور نداشتند .
    • بی نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      96 1
      من هم اینترنت دارم، هم ماهواره، اخبار تمام شبکه‌های خارجی رو هم نگاه میکنم، اصلا هم برام اهمیت نداره اینا به چشم تهدید نگاه کنن و به من بگن فتنه‌گر
    • رند IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      119 1
      اونی که میگه هرکی ماهواره داره میشه سفیر امریکا ..عامو چند چندی با خودت ..تو سفیر کجایی ؟
    • بی نام A1 ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      69 3
      من از تلویزیون آقای ضزغامی بدم میاد. از برنامه ها و سریال های مسخره کانال های متعدد و بی محتوا بدم میاد. شما بگویید چه باید کرد. ماهواره یا .........هدف رسانه ملی چیست سوق دادن مردم به ماهواره یا ......
    • نامدار A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      4 19
      بي نام جان منفي بخور حرف مفت ننويس !
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    511 8
    افغانستان که تادیروزتلوزیون نداشتن حالاسرعت اینترنتش بیشترایرانه
    • مهسا A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      62 2
      واقعا....!
    • من IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
      16 1
      گهی پشت به زین گهی زین به پشت !!! ددر همیشه رو یه پاشنه نمیچرخه.. افتاد؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      10 3
      دمت گرم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    418 3
    وقتی اینجا مجلس قانون تصویب مبکنه سرعت بیشتر از 128 ندن به مردم 634 خودش خیلیه وگرنه اگه بخان همین الان بدون اضافه کردن حتی 1 پورت میتونن سرعت رو چند برایر کنن بعد هم اونقدری که اینجا پول و انرژی صرف محدود کردن و نابودی اینترنت کردن رو اگه صرف توسعه اینترنت میکردن الان اینترنت ایران توی جان اول بود...
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      48 5
      634 کیلو بیت یعنی 79 کیلوبایت حدود 50 کیلو بایت هم کمتر از حداکثر اینترنت شخصی مجاز
    • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      1 105
      باید عرض کنم این حرفتون اشتباه من سرعت 512 رو هم میخرم و چنین چیزی صحت نداره
    • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      40 2
      ایشون که میگن 128 حتما یه چیزی دیدن و شنیدن.هستن شرکتایی که نامه ی اداره یا دانشگاه میخوان تا اینترنت سرعت بالا بدن
    • بی نام IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      31 0
      به بی نام دوم حداکثر اینترنت شخصی مجاز 128 کیلوبیت است، نه کیلوبایت. پس جای شکرش باقیه!! البته توی این آمار اینترنت شخصی از ارگانها و شرکتها مجزا نشده چون فکر نمیکنم تعداد کسانی که توی خونشون اینترنت مثلا 3 مگ دارن زیاد باشن. همین اندازه هم که سرعتو زده (ششصد و خرده ای) بخاطر سرعت بالاتر اینترنت توی شرکتها و سازمانهاست وگرنه اگه اونا هم نبودن کلی آمار افت میکرد.
    • امین SK ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      14 0
      دوستان منم 512 دارم. اما هممون میدونیم برای اینترنت بالای 128 باید قانون رو دور زد. مثل گواهی اشتغال به تحصیل و نامه اماکن و اینجور چیزا...
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    422 3
    دولت مهرپرور که ادعا میکردن ما امروز در همه زمینه ها در دنیا اولیم و هیچ کی به ما نمیرسه .
    • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      96 0
      ما جهان را مدیریت می کنیم! (نطق محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل- شهریور 1390)
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    397 3
    در 2009 چه اتفاقی افتاده که از اون به بعد سرعت اینترنت کم می شه؟
    • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      433 3
      از سال 2009 قرار شده تا جوانان ایران به راه راست هدایت شوند و پای سایت های اجنبی ها ننشینند!
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      316 6
      88 اتفاق افتاده جانم.
    • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      275 3
      2009یاسال1388
    • بی نام DK ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      220 2
      یعنی نمی دونی ؟!!
    • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      212 1
      1388
    • بهنام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      232 1
      فک کنم میشه سال 88!هیچی نیس سوال بعدی لطفا
    • مهدی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      198 1
      دقت نکرده بودم! جالب بود...
    • saji A1 ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      42 1
      این دوست مون داره با طنز ما رو ارجاع میده به ج بعد عجیب دوستانی میان یه سری کامنت میذارن که براش توضیح بدن بابا دیگه بعیده از شما
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    226 4
    جیب ها پر شد. کی بروند خدا می دونه
  • yaser IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    362 6
    من خودم دانشجوی آی تی هستم اما اگه جای مدیرای آی تی این کشور بودم یه همچین خبری رو میشندیم به ضرس قاطع بدون هیچ وقت کشی ای استعفا میدادم و میرفتم تو افق محو میشدم :| والااااااا یعنی افغانستان از ما بالاتره ؟؟؟
    • روح الله A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      وااا من افغانم... مگه افغانستان ما انقدر بدبخت و خرابه؟؟ شما اگه به جای ما بودید میفهمیدید این پیشرفتهایی که ما داریم، واسه ما در یه لحظه هست. درسته کمبود هایی هست اما اینو تصور کن که مردم ما 30 سال خودشونو زنده نگه داشتن(30سال جنگ) بدون کوچکترین وابستگی به دولت، یعنی زنده موندن و وایسادن بدون اینکه دولت هیچ کمکی بکنه، شما تصور کن اگه دولت یه ذره به مردم کمک کنه، این مردم چه پیشرفتی بکنن... باورکنید افغانستان اونقدی که رسانه های میلی ایران تبلیغ میکنن پسرفته و بدبخت نیست.... افغانستان امسال قرار هست ماهواره بفرسته هوا. چندین شرکت خط 3جی چند سال هست که فعال هست. معادن اورانیوم اونجا بیداد میکنه. و خیلی چیزهای دیگه.... مارو خیلی بدبخت تصور نکنید که این پیشرفت ها در لیاقت ماها نباشه... خواهشن..
    • بی نام A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      104 1
      عزیز افغان سر شما و ملتت سلامت. اینجا کسی قصد توهین به شما نداره. حرف این مردم اینه که افغانستان که این همه سال جنگ بوده و فرصت سازندگی نبوده به چیزهایی رسیده که ما در وضعیت صلح نرسیدیم. گله از بی کفایتی مديران فناوري ایرانی است وگرنه ما از پیشرفت افغانستان خیلی هم خوشحالیم. انشالله بیشتر از اینها داشته باشید. حق شماست.
    • بی نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      49 4
      سلام روح الله جان من ایرانی ام. البته ایرانی و افغان نداره. قبلا یه کشور بودیم. کابل و تهران قبلا زیر یه قلمرو بودن. ما همه به قابلیتها و تواناییهامون ایمان داریم و میدونیم لیاقت ما خییییلی بیشتر از این حرفهاست. بخدا اروپاییها هم اونقدر لیاقت این پیشرفتگی رو نداشتن. ما باید جای اونا می بودیم. اما چیزی که باعث پیشرفت اروپا و آمریکا شد، لیاقت و شایستگی مدیران دلسوزشون بود که فوق العاده به فکر منافع ملیشونن. همین اروپاییها قبلا کشور کشور نبودن که، یه تعداد قبیله بودن که وحشیانه زندگی میکردن اما ما تمدن گسترده داشتیم. اما گذشته ها گذشته و الان مهمه و چیزی که الان هست،
    • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      50 2
      مسیله عقب ماندگی یا پیشرفت افغانستان نیست که به برادران افغان بر بخوره دلیل این مقایسه روشن شدن دروغ گویی بعضی از ایرانيها که می گن ما خدمت گذاریم .اگه شما خدمت گذاریم پس یک نگاه به برادران افغان بیندازین پس اونا چیکار میکنن؟!؟ به قول خود شما 30 سال جنگ با کمترین امکانات . ما هشت سال جنگ با تمام امکانات بجا مانده از شاه سابق f14 , موشک تاو , تانک و... بعد از جنگ از تمام اون امکانات تنها تفالش بود که خدا شکر مشکل مملکت ما . داشتن امکاناته راه یابی به دریای آزاد منابع طبیعی نفت گاز معدن امنیت جوانان هوشمند کشورهای دیگه فقط با یکی از این منابع کل مملکتشون رو آباد میکنن . وای از این همه اسراف .خدایا توبه.
    • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      41 0
      مسئولین دارن تمام تلاششونو میکنن تا آدم بره افغانستان درخواست اقامت بده حداقل اینترنتش که بهتر از اینجاست....
    • حسن A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      22 0
      من خودم دارم آخر شهریور میرم افغانستان خودم از نزدیک همه چیزو ببینم. همینجوری پیش بره تا دو سال دیگه به ایرانی ها ویزا نمیدن!
  • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    اینترنت را امریکایی ها برای خودشان در افعانستان پر سرعت کرده اند. اکثر مردم افغانستان در عصر حجر زندگی می کنند.
    • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      کاملا موافقم این اینترنت و این سرعت در اختیار مردم افغانستان نیست
    • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      بله هر چی میکشیم زیر سر آمریکای جهان خوار است.
    • سعید GR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      292 7
      پس کشورهای آفریقایی که هر سال از کشور های دیگه درخواست کمک میکنند و سرعت اینترنت شان از ایران بیشتره چی؟ حتماً ان هم امریکا اینترنت شان را پرسرعت کرده؟!
    • بی نام NL ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      آقا سعید نکته رو نگرفتی دیگه . آمریکا همه جا هست . آمریکا اینجا آمریکا اونجا آمریکا همه جا آمریکا تو تصادف ماشین تو جاده که باعث کشته شدن هموطنامون می شه . دلیل آمریکاست. توی گرون شدن گوشت دلیلش آمریکاست . کلا همه چی و همه چی دلیلش آمریکا . ما و مسئولینم جز بی گناهان هستیم و هرچی که هست تقصیر آمریکا جهان خوار هستش
    • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      165 2
      طبق همین آمار، عربستان سرعتش سه برابر ماست! شما فقط درنظر بگیرید با همین روند چقدر ما داریم تو جهان مجازی ضعیف میشیم! یعنی اونها امکاناتشون برای گسترش فرهنگ و خواسته ها و نظراتشون روی اینترنت از ما بیشتره!
    • سعید GR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      51 1
      بی نام عزیز، آی پی هلند، منظورم با ان بی نام بود که نوشته بود "اینترنت را امریکایی ها...".
    • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      62 1
      اتفاقن مردم افغانستان هم استفاده میکنن.من دوستی در کابل دارم که با تلفن همراهش که سیم کارت اپراتور افغان بیسیم داره همیشه با سرعت خیلی بالاتر از من انلاینه و معمولن مجبورم به درخواستش برای مکالمه تصویری اینترنتی (با برنامه اسکایپ) و صوتی اینترنتی (با برنامه وایبر) جواب منفی بدم چون با این سرعت اینترنتم (512 اسمی) هیچ کاری نمیشه کرد
    • فرخ IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      38 1
      فقط وراجی بلدند ...محترم
    • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      6 92
      جالبه ها !!!! اونایی که طرفدار امریکایی ها هستند با ای پی های ایران نمیان! ادعای وطن پرستی هم دارند !!!!!
    • تاسف EU ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      73 2
      آقای بی نام ،افغانستان سرعت اینترنتش به خاطرآمریکا است، بورکینافاسو، سومالی ،گینه بیسائو،مالدیو،جزیره ی شاسکول سرعت اینترنتشون به خاطر کیه.تاتواین کشورمغزهای آکبندی مثل شماهاداریم بایدسرعت اینترنتمون پایین ترازافغانستان باشه.
    • فرید حمید A1 ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      4 17
      بله! جق با شماست! مال شما روهم دولتتون به خاطر خودش کم سرعت کرده! شما که کلا در عصر فضاید نه! با این اینترنت موجود زنده میفرسید فضا ؟ ! ؟
    • نسل سوخته A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      14 1
      این قبیل حرفها خیلی شبیه همون حرفهایی بود که می گفتند انگلیس و آمریکا راه آهن برای ایران زدند تا هیتلر را شکست بدهند.اخوی بیدار شو ببین همه کشورها در پیشرفت کردن از هم سبقت گرفتند و ما علی رغم اینکه موفقیت های دنیا را قبول کنیم و حرکتی بکنیم نشستیم و دلمون را با این حرفها خوش کردیم.
  • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    237 8
    به خدا آدم این چیزا را میخونه خیلی افسوس میخوره!! آخه ما کجا افغانستان کجا!!! این همه منابع انرژی و معادن و نیروی انسانی متخصص و دانشگاه و دانشجو و ... یعنی واقعا لیاقت ما این هست؟؟!! کیفیت اینترنتمون از یک کشور جنگ زده مخروبه که دم به دقیقه بمب توش منفجر میشه باید کمتر باشه!!! آقای احمدی نژاد جواب بده!! شما که قبل رفتنتون برنامه های متعدد تلویزیونی براتون ترتیب داده شد که شاهکارها و شق القمرهایتان را توضیح مبسوط بدهید!! اون وقت بگید چرا قشر تحصیل کرده از همون شروع تحصیلشون دارن برنامه ریزی میکنن برای رفتن به خارج از کشور!! علتش خیلی واضحه!!! مثل روز روشن هست!!
    • محمودی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      36 0
      این سنت مقایسه بسیار روش خوبیه برای اینکه بتونیم کشور رو از توهمی که در این هشت سال، مسئولین تاکید میکنم مسئولین و نه مردم به اون دچار شده اند نجات بدیم...من پیشنهادم اینه که برای نرخ تورم ،ارزش پول ملی،شاخص های بهداشتی و درمانی،نرخ بی سوادی،شاخص های توسعه انسانی،جمعیت زیر خط فقر،نرخ بیکاری و قس علی هذا هم چنین مقایسه ای با ضعیفترین وقوی ترین کشورها در این حوزه ها داشته باشین.
    • حمید IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      26 0
      خوب واضحه ،بی لیاقتی و بی عرضگی
  • هومن A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    177 2
    ببین انگلیس چقدر بود و ما چقدر ؟؟ ولی ایران و افغانستان که دیدم فقط خنده کردم به وضع خودمون ببین نمودار اونها بالا میره و ما پایین
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    241 6
    سرعت اینترنت که سهله!! الان ارزش پول ملی این کشور درب و داغون که اقتصادش با قاچاق مواد مخدر میچرخه از پول ملی ما بیشتره!! اینم یکی دیگر از شاهکارهای دولت خدمت گذار مهر پرور هست!!
    • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      27 1
      کاش که فقط حامیان پرروی دیروز ایشان میامدند امروز پوزش می خواستند. همین می توانست نشاندهنده درست شدن خیلی از چیزها باشد.
  • عرشیا A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    145 6
    به جای اقای نامی من به عنوان پر طمطراق یک ایرانی با بیشاز 3000سال تاریخ مدون خجالت کشیدم .
    • با نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      17 99
      3000 سال چی ؟ خخخخخخخخخخخخخخخ
    • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      110 0
      اقای نامی حتی معتقد هستند ویکیپدیا ابزار جاسوسیه.
  • سعید IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    112 7
    روحانه به خداماگناه داریم توروخدایه کاری بکن
  • سعید IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    115 1
    باجزایرکومورهم مقایسه کن البته اگه پیداش کردی فکر کنم چندنفرخودشونوازبالایه درخت تواقیانوس ارام اویزون کردن
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    127 2
    سرعتش به کنار. لطفا در مورد قیمتش هم بگید. من نمی دونم مردم این کشور چه گناهی کردند که درآمد سرانه اشون این قدر در مقایسه با کشورهای دیگر افتضاحه و در مقابل بالاترین قیمت رو برای بسیاری از کالاها و خدمات می پردازند. مثل اتومبیل، اینترنت، مسکن و ...
  • حسین IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    51 1
    تو اون نمودار اون خط آبی آذربایجان
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    100 1
    خبر جان خداییش خودتی؟ باورم نمیشه به حرف کاربران سایتت گوش بدی و اینترنت ایران را با اینترنت افغانستان مقایسه کنی ! حالا که اینجور شد اینترنت کشورمون رو بابا بقیه کشورهای دوست و متحدمون از جمله کره شمالی ، بورکینافاسو ، لسوتو ، زیمباوه و..... هم یه مقایسه ای بکن !
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    90 2
    تا زمانی نگاه مسئولین به اینترنت امنیتی باشد، تا زمانی که قانون مصوب مجلس داشته باشیم که فروش اینترنت با سرعت بالای 128 کیلو فقط با ارائه مدرک امکان پذیره همینه که هست. ایشالله با سومالی و بورکیناسو هم همردیف میشیم.
  • اصغر IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    138 3
    تنها کشوری که سرعت اینترنتش از ما کمتر کوباست
    • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      81 0
      اونم که باید امار قدیم باشه
    • رهگذر A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      3 0
      دقیقا
  • حافظ A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    87 2
    این رو تیتر کنید قابل توجه دولت و مجلس . هنوز کشورشون درست حسابی سرو سامون نگرفته هااااااااااااا . چند سال دیگه همه را می افتم به اونجا مهاجرت می کنیم و نوبت افغان ها میشه که حالا تو سرمون بزنن
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    140 0
    ژاپنی‌ها یه سنت خوبی واسه یه همچی مسوولینی دارن!
    • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      113 1
      سنت ایرانی هاهم اینه که مسوولینشون روزبه روزپوست کلفت ترمیشن
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    100 1
    فرض کن چه بودجه ای باید صرف توسعه آی تی توی این مملکت میشد ولی صرف جلوگیری از دسترسی مردمش به دنیای اطلاعات آزاد شد !! واقعاً افسوس ار این سرعت اینترنت !!! این همه خرج و هزینه اما اینه وضعمون !!! افغانستان از ما بهتره .. !!!!!!!
  • شایان A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    87 1
    وااااااااااااااااااااااااااای ازاین بدبختی
  • بی نام EU ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    126 3
    چكاركرده اين جناب احمدي نژاد كه اوضاع به حالت بحران واروژانسي درآورده بعدشم ازشون تقدير وتشكر وپست ومقام داده ميشه واقعا كه خنده داره
    • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      112 2
      تازه میخواد دانشگاه بین المللی هم بزنه
  • میثم A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    104 4
    تو رو امام زمان از آقای احمدی نژاد برای بار 2000مین بار دعوت کنید بیاد تلویزیون از افتخارات اولی شدن های دوران زمامداریش برای ملت تعریف کنه ...
  • hersh US ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    85 11
    خلایق هر چه لایق!
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    118 2
    به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سر انجام بد داشتیم
  • مسعود A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    114 3
    با این روند قول میدم روزی میرسه که ما ایرانی ها بریم افغانستان پناهنده بشیم. هی روزگار
    • مهسا A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      27 0
      بعيدم نيست!!!
    • حمید IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      23 1
      سلام اگر برای سرعت کم اینترنت نریم افغانستان برای خشکسالی که 80درصد ایران را گرفته وتبدیل ایران به کشور ارواح خواهیم رفت هشدار بدهید
  • سعید GR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    86 4
    لطفاً سرعت اینترنت ایران را با کشورهای فقیر آفریقایی هم مقایسه کنید.
  • بی نام EU ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    83 2
    خدا رو رو شکر سالهای اولیه فراگیر شدن اینترنت دولت دست اینها نبود وگرنه الان باید از هم می پرسیدیم اینترنت چه جور خوراکییه!!
    • سعید IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      29 0
      یادخاتمی ودولتش به خیربااین دعاهای خیرمردم خدابراش خوش بخواد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    85 3
    من همه کارم با اینترنته. واقعا میخوام از مملکت خارج شم بتونم با سرعت درست ارتباط داشته باشم.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      31 0
      داداش کجا میری اگه گشور مناسب گیر اوردی یه ندایی هم به ما بده
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    76 3
    خبرجان توهرچندوقتی یه چیزی راجع به اینترنت بنویس ماکه توایران سرگرمی نداریم حداقلش به کامنتامی خندیم
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    82 3
    جا داره موارد دیگه را هم مقایسه کنیم. به عنوان مثال یک هیات علمی با مرتبه استادیار پایه 15 در ایران بر حسب دلار 3000 تومانی یه چیزی حدود 1100 دلار در ماه دریافت میکنه در صورتیکه همان هیات علمی در افغانستان حدود 5500 دلار حقوق می گیره. افزایش حقوق هیات علمی در افغانستان باعث شد بسیاری از اساتیدی که مهاجرت کرده بودند دوباره برگردند. در ضمن اعضای هیات علمی در افغانستان حدود 20 امتیاز ویژه تو کشورشون دارند. البته من اینها را از یکی از دوستان که اخیرا" از دانشگاه کابل به ایران آمده بود شنیدم و سند دیگری ندارم.
    • رضا A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      16 1
      سلام بله من موافقم با نظر شما در افغانستان معاش بالای میدن
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    102 1
    حالا مثلا کی هستیم ما؟!!همینخود بزرگبینی ایرانی ها باعث عقب افتادگیمون شده . فقط از خودمون تعریف میکنیم . اگه از اول میدونستیم که خیلی عقبیم مثله خیلی از کشور ها پیشرفت میکردیم
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    89 0
    وقتی که شما برای اینترنت فرضا 2 مگ باید ضامن بیاری نشون میده که اینترنت در کشود ما فقط یک موضوع امنیتی است ! همین ! باید تعهد بدی که نکنه یه وقت جاسوس از آب در نیای ! ! ! و بخوای اطلاعات کشور رو بفرستی واسه بیگانه.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    119 2
    از مسئولین محترم کمال تشکر را دارم که این قدر به ما خوب ثابت کردید که ما در خاک بر سرترین کشور دنیا زندگی می‌کنیم. کدوم ایران؟ کدوم وطن؟ کشور سیخی چنده؟ اصن من وطن فروش. یعنی چه الکی الکی تا یه جا میبریم، مثلاً ایران در مسابقات جهانی مقاله نویسی pour les enfants فرانسه ( که حالا اسمش ترجمه نمیشه!) از بین 5تا شرکت کننده بغ بغو را میندازن: ایران! ایران ! ایران! من چه مغز باشم چه نباشم، از این خراب شده میرم. حالا خوبه که بازم خروج از کشور هنوز قانونیه، مگر مجبور میشدم با قانون شکن برم!
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      68 1
      بعیدم نیست غیر قانونی بشه! البته به جز برا بعضیا
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    89 1
    اینجا فقط اسم عوض میشه دایل آپ می شه ای دی اس ال با همون کیفیت. پراید رو هم که نگو.ابدارچی میشه مدیر، مدیر میشه آبدارچی
  • حسین A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    80 0
    چرا حرف الکی میزنید !! اونجا کوسه نداره متاسفانه ما چندین مشکل داریم یکیشون کوسه سیم دیتا میبره یکی ته مونده کشتی تایتانیک میبره .... مشکلات زیاده باید اول فکر به حال کوسه کرد
  • محسن IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    58 1
    با سرعت کم باید به مدیریت جهانی رسید ؟؟ انشاالله دولت اعتدال و امید سرعت کم اینترنت تو این چند سال را جبران خواهد کرد البته با در اولویت قراردان این دغدغه بخش اعظمی از مردم.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    62 1
    خوب اینا اینترانت میدن باسرعت بالا به جای اینترنت قالب میکنن بعد میگن سرعت اینترنت ما هم زیاد شد حالا ببینید
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    53 4
    اين سياست كلي مملكت ماست و ربطي به هيچ دولتي نداره... اصلاح نظام بانكي و مالياتي و ... همه اينها گشنگي ملتو دربر باره
  • دی A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    69 0
    همه چیمون به همه چیمون میاد!!!!!!!!!!
  • اسم IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    100 1
    دوستان اینقدر ساده نباشید!بقول یارویی ظرفیتش رو داریم ولی نمی خواهیم از آن استفاده نمی کنیم وصل شدن عموم کاربران به اینترنت با سرعت بالا یعنی آزادی عمل بیشتر کاربران یعنی آپلود سریع ویدیوها و تصاویر در یوتیوب و فیسبوک و..یعنی مشکل شدن کنترل کاربران یعنی مشکل شدن فیلترینگ و هزاران دلیل دیگر!برای همین می خواهند اینترنت ملی ایجاد کنند تا کنترل فوق العاده بالا نسبت به کاربران داشته باشند گرچه اقداماتی قبل نظیر درست کردن ایمیل ملی به جای جی میل،آپارات به جای یوتیوب، فارسی فیس به جای فیسبوک که از چین تقلید شده است با شکست مواجه شد آمار دولت نهم و دهم نشان می دهد در سال 87 پنج میلیون سایت ایرانی فیلتر شده اند و سایت رفسنجانی خاتمی ویکی پدیا عصر ایران سحام نیوز و ...
    • هوندا IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      8 12
      عزیزم چرا اشتباه میگی !! یعنی اگه سرعت من به جای 128 بشه 1 مگ میتونم فیلتر فیسبوک رو باز کنم ؟ خودتون دارید از همه چی جنبه منفیش رو برداشت میکنی !! با چاقو هم میشه آدم کشت و هم میشه هزارتا کاره درست و خوب کرد ... ! اگه سرعت بره بالا چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • اسم IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      20 2
      هوندا مثل اینکه اصلا دقت نکردی من چی گفتم:"سرعت بالا یعنی آزادی عمل بیشتر کاربران یعنی آپلود سریع ویدیوها و تصاویر در یوتیوب و فیسبوک و..یعنی مشکل شدن کنترل کاربران یعنی مشکل شدن فیلترینگ و.... گرفتی؟
    • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      7 3
      هموطن عزیزم هزاران لایک.....................
    • amir A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      3 1
      بگو مانیتورینگ بهتره...مثه اینکه شما چیزی به اسمه حریمه شخصی به گوشت نخورده؟؟؟؟چه کسی این حق را به خود می دهد که در افکار دیگران دخالت کند و آزادی فکری و اجتماعی آنها را بگیرد؟ آیا قانون "محدودیت سرعت اینترنت برای عموم مردم ایران 128 کیلو بایت در ثانیه است" عقلانی ست؟ در ضمن فیلترینگ هیچ ربطی به سرعت نداره.....چین چند هزار برابر ما کاربر اینترنت با سرعت چندین برابر داره و فیلتر هم دارن البته کمتر از ما.... اینترانت ملی ما بخاطر حملات خارجیه....تو این سالها ویروس استاکس نت و اسلیم و . . . . . که به گفته استاد دانشگاه امریکا فرقش برای اتصال 5 دقیقه هست مگه ما اینهمه به سایت های . . . . حمله نمیکنیم؟؟؟؟ خب باید این چیز ها رو هم پذیرفت
  • ایران IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    54 0
    برای خودم متاسفم. فقط همین.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    60 0
    لطفا قیمت ها رو هم مقایسه کنید. ممنون
  • افغانی ساکن ایران IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    از کی تا حالا ایرانی بالاتر از افغانی بوده؟لطفا وجهه جهانی خود را یک مرور بفرمایید متشکرم.
    • كيا IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      54 16
      نمك نشناس شماها حقتونه همون طالبان حكومتو بگيرند وشماها دربه در باشيد. معرفت درگرانيست به هركس ندهندش پرطاووس قشنگ است به كركس ندهندش
    • محمد IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      49 11
      از وقتی شما با فرهنگا چندین ساله تو کشورتون به جون هم افتادین .اینجا هم که درامد خوب و تفریح و رفت و برگشت به کشورتون به راهه.. .روتون هم که قربونش برم...خیلیییییییییی رووووو داررررریییییییی. ..لطفا منتشر کن..
    • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      61 11
      اگه بالاتر نیست بفرمایید برگردید افغانستان.
    • حامد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      50 10
      بیا اینم نتیجه مقایسه ما با افغانستان....تحویل بگیرید.. واقعا بعضیا چقر قدر نشناسن.
    • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      51 12
      از اونجایی که بیست تا داخل صندوق عقب سواری میایین و بیست تا از کودکان ما رو می کشین و تو کوره میندازین از اونجایی که همین هفته پیش چند تا کودک خودتونو بهش تجاوز کردین و کشتین!
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      51 10
      پس چرا ساکن ایران هستی؟
    • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      14 77
      برادر ما همه مسلمانیم؛شما به دل نگیر
    • میم IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      54 8
      شما که خودتونو بالاتر از ایرانی میدونید چرا تو همون کشور خودتون ساکن نمیشید .
    • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      55 7
      پس بیخود کردی اینجایی.لطفا چاپ کن.
    • محمد IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      60 11
      شما یه سرچ کوچیک کن برادر هم زبان...حدودا چندین هزار سال قبل تا همین 100 سال پیش جزو یکی از استان های ما بودید...وقت بخیر...روزگار ما سیاه گشته ولی تاریخ ما چون نور تابان و افتخار برانگیز است.
    • اصغری IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      57 10
      از همون موقع که از افغانستان فرار کردی اومدی ایران واسه کارگری!
    • ایرانی A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      60 16
      دو کلمه هم بشنو از مادر عروس .راست گفتن که آب که سر بالا میره قورباغه ابو عطا میخونه . اگه ایرانی بالاتر از افغانی نیست تو اینجا چه میکنی افغانی؟
    • صادق EU ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      49 5
      دوست عزیز افغانی منظوررفقا این نبود که ما بالاتریم یا شما پایین تر منظور این است که ایران سی و چند سال است ثبات دارد اما افغانستان عزیز بیش از همین اندازه در رنج است.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      70 6
      بهتر است به دوستان افغانی توهین نکنیم اینکه با افغانستان مقایسه کنیم کار درستی نیست مردم افغانستان هم ادمهای محترمی هستند مثل سایر مردم دنیا این گونه مقایسه یک نوع تبعیض نژادی است. اما راجع به جمله دوم این دوست عزیز افغان: ایران حدود 12000 هزار سال تاریخی دارد که کم و بیش از ان مطلعیم می توانید کتاب دوازده هزاره پایندگی و پویندگی ایرانیان را مطالعه بفرمایید نخستین بیانیه حقوق بشر رو هم ایرانیان دادند اما اگر در شرایط کنونی در دنیا دچار مشکل هستند دلیل بر این نمیشود که شما همه چی را زیر سوال ببرید.زشت ترین وجهه ای که بنده دیده ام یک کشور داشته باشد افغانستان زمان طالبان بود.هنوز فیلمها و عکسهای ان دوره باقی است .هنوز تصویر بینی بریده دختر افغان باقی است .
    • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      58 7
      مساله دیگر حضور حضرتعالی در ایران است.اگر ایران وجهه خوبی نداشت شما اینجا تشریف نداشتید.نکته مهم دیگری که باید یاداوری کنم پذیرش میلیونها تن از هم وطنان جنابعالی در سخت ترین دوران ایران است که از اموزش پرورش رایگان برخوردار بودند و همه نوع امکاناتی داشتند مالیات هم نمیدادند و خدمت سربازی را هم نرفتند لذا توصیه بنده به شما این است که نمک خورده اید نمک دان را دیگر نشکنید برادر یا خواهر خوب من نکته اخر هم این است که کافی است یک سرچی در اینترنت از وضع زنان افغان داشته باشید و چهره انها را ببینید ضرب و شتم و بی حرمتی ایران همچون شیری خفته است ایران سرزمین ققنوس است و تمدن پرشکوه پارس افتخاری است برای بشریت بر روی این کره خاکی
    • sinaa IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      42 3
      ایشون راست میگه، ما باید با دنیا روابطمون رو حسنه کنیم و دلمون رو به رابطه با همسایه هایی مثل افغانستان خوش نکنیم.ضمنن مهمونی رو تعطیل کنیم و برادرای افغان رو با احترام دیپورت کنیم. تلاش و پیشرفت کنیم تا روزی که دوستی مثل ایشون اینچنین کامنتی نذازن..گرچه متاسفانه فعلا حق با ایشونه....خبر آنلاین تایید کن مارو نذار تو آمپاس.
    • امیر. رشتی A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      47 7
      به برکت دولت ، امروز را هم دیدیم که دیگران وجهه ایران و ایرانی را زیر سوال ببرند. برادر افغان اگر ما وجهه نداریم حداقل آنقدر بزرگی داریم که میلیونها افغانی را سالها پناه دهیم امروز شما نان همین کشور را میل میفرمایید. حالا وضع آزادیهای اجتماعی مان خوب نیست ولی آنقدر بدبخت نشده ایم که شما وجهه مارا زیر سوال ببری ما با کمی درایت دولتمردانمان دوباره آقای منطقه خواهیم شد اما شما... .
    • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      46 3
      تحویل بگیرین! عزت عزت که میگفتین این بود؟
    • ایرانی US ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      7 25
      آقای کیا! این چه طرز صحبته؟ ایشون نظرش رو گفته، شما مخالفی؟ میگی این‌طور نیست؟! خلافش رو اثبات کن. من که توهین و نمک‌نشناسی در حرف ایشون نمی‌بینم.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      27 7
      از موقعی که لیاقت شما طالبان بوده وتهیه و تولید مواد مخدر وبیکار وبدبخت کردن ایرانی ها به دست شما اجانب
    • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      3 9
      شرایط امروز افغانستان و توجه جهانی به اون هم به دلیل نگرانی کشورهای اروپایی و آمریکایی از طالبان است و این همه وجهه که شما می فرمایید به خاطر حضور طالبان بدست اومده وگرنه قبل از حمله یازده سپتامبر ...خودتون عادلانه قضاوت کنید .
    • امید زندگی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      6 0
      چند روز پیش پای همین کامنت نظر دادم تایید نشد نمیدونم اون حرف چه اشکالی داشت ولی دوباره مینویسم به امید تایید ........... دوستان اینقدر ساده نباشید حاضرم شرط ببندم این یارو که با عنوان "افغانی ساکن ایران" نظر داده اصلا افغانی نیست ببینید چطور حواس همه رو پرت کرده واز موضوع اصلی که بی لیاقتی ایرانی باشه به سایر مسایل سوق داده حیف که نمیتونم بیشتر توضیح بدم کامنتم تایید نمیشه ولی از این مزدورا تو نت زیاده هرجا که کاربرا دارند اعتراض میکنند حاضر آماده برای خراب کردن جو هستند
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    74 0
    سالهاست این اعتراضات راه به جایی نبرده. گویا اینترنت ما باید برای همیشه کند، محدود، مختل و گران باقی بمونه. نه برای این که نمیتونن این وضع رو درست کنند. بلکه برای اینکه نمیخوان.
  • حامی IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    84 0
    خجالت آوره. شرم آوره...
    • نیما IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      1 0
      آره واقعا توی همه چی ما آخریم و بعد از سالها اعتراض در سرعت اینترنت هنوز پایینه. جالبه بر خلاف دیگر کشور ها توی سرعت اینترنت ،ترقی و پیشرفت نمیکنیم که هیچ،پس رفت میکنیم.واقعا افتزاحه.دمت گرم خبر آنلاین متشکریم که این مقایسه رو داشتی.اقلا به گوش مسئولین و وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات دولت جدید(محمود واعظی)برسه یه راه حلی پیدا کنن.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    101 5
    ما به درجه‌ای از پیشرفت رسیدیم که اصلا نیازی به اینترنت نداریم!
    • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      34 1
      اره از طریق تله پاتی ارتباط برقرار میکنیم.
    • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      18 1
      والله....................
  • محسن A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    74 6
    ...........روحانی کاری بکن............
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    53 0
    "سوالی که مطرح می شود، این است که این همه هزینه چرا خروجی نداشته است؟" مگه قرار بود خروجی هم داشته باشه!؟ اون فیبرها هم زیادی بوده می‌خواستن یه جوری از شرش خلاص بشن.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      21 1
      مگه خروجیش رو روی نمودار ندیدی؟ این همه هزینه باعث شده با موفقیت در سال 2009 سرعت ایران رو به کاهش بگذاره!
    • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      19 1
      عزیز کم لطفی نفرمایید خروجی داشته .یک کم دقت بفرمایید خروجی در کاهش سرعت در حد حلزون و فیلتر کردن به نهایت بوده .تازه امداد غیبی، یعنی لنگرکشتی ها هم بودن که مدام به این کابل های زیر دریا برخورد میکرده وقطعشون میکرده
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    88 1
    این مشکل سر دراز داره کلا همه باید شعب ابی طالب را با تمام وجود درک کنن تا سعادت اخروی نصیب شود با کلید و کلنگ هم درست بشو نیست
  • اسم IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    49 4
    ؟؟؟؟ آخه چرا نظرمو نزاشتی!
    • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      14 1
      پولیه
    • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
      12 1
      اخه پولیه. ما هم پول دادیم توام باید بدی.
  • ا A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    17 1
    حالا به فرض سرعتشم ارتقا دادن(فرض محال) بجز خبرآنلاین و فارس و تنسیم سایت دیگه ای که نمی تونیم بریم می تونیم؟؟؟
  • سعید IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    10 2
    سرعت اینترنت اشغالگران که از ماهواره استفاده میکنن در محاسبات حساب شده ولی این بهانه ای برای موجه کردن اینترنت مزخرف ایران نیست
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    28 1
    دیدن سایت پیوندها که نیازی با همون دایل آپ هم انجام میشه دیگه، بیشترش اسرافه
    • محمدرضا IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      2 2
      دمت گرم معقول ترین نظری که تو این همه نظرات بود نظر شما بود همش نظر نظر شد
  • رضا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    27 1
    خب عوضش ما میریم بهشت اونا میرن جهنم! بده به فکر اون دنیاتونم هستن؟! حالا هی ایراد بگیریدا!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    18 2
    حتی سوریه جنگ زده هم وضعش از ما بهتره، تو همون سایت نگاه کنید.
  • وب دوست IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 3
    قابل توجه!!! اگه به لینک داده شده در خبر یه سری بزنید می بینید که متوسط سرعت در عراق و سوریه هم حدود سه برابر کشور ماست!!!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    17 6
    اگه ظرفیت های اینترنت رو باز کنیم تمام فرصت ها به تهدید بدل میشه.
  • بی نام US ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    20 2
    درسته که کم بودن سرعت اینترنت ایران یک مساله بیشتر سیاسیه ولی تو دنیای امروز که اقتصاد و فرهنگ و بقیه چیزها دارن به سمت جهانی شدن پیش می روند عقب ماندگی در اینترنت توی همه زمینه ها اثر می گذاره و هرچه زمان می گذره این اثر بیشتر میشه. مثلا تجارت جهانی داره هرچه بیشتر به سمت اینترنتی شدن پیش میره و بدون اینترنت تجارت پاش لنگ می زنه! اینترنت به کنار، اگر تحریمها چند سال دیگه پیش بره، ما کلا از افغانستان عقب می افتیم، ببینید من کی دارم می گم.
  • مهدی EU ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    5 42
    قبول سرعت اینترنت تو ایران کمه ولی مقایسه اون با افغانستان که به اندازه یک استان ایران هم کاربر اینترنت نداره در واقع قیاس مع الفارقه!!!! آخه تعداد کاربر کم خود به خود باعث ترافیک کمتر و در نتیجه سرعت بیشتر میشه. البته اینای که من گفتم مسئولیت رو از گردن این مسئولین بر نمیداره چون این سرعت کم در شان این ملت نیست
  • بی نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    13 0
    سپاس که این خبرها رو منتشر می کنید که بدونیم در چه وضعیتی به سر می بریم.
  • هادی A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 0
    آقا شما که زحمت می کشید با عراق جنگ زده هم مقایسه کنید.ممنون
  • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    13 1
    خواهشن این اخبار را منتشر نکنید!! بذارید ما هم فکر کنیم که مثلا داریم زندگی میکنیم!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    15 1
    الان با افتخار می گوییم دیگر در این زمینه هم رقیب نداریم چون نه کره شمالی دارای اینترنت است و نه در کشور هایی مثل سوریه و غیره چیزی به اسم ارتیاطات اصلا یافت نشده و مثل همیشه با قدرت از اخر اول و چیزی نیست جز سیاه چاله ای که هیچ چیز حتی سرعت چند صد کیلو بایتی اینترنت هم از ان راه فرار ندارد
  • رضا IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    5 87
    شما فقط وفقط به نام افغانستان حساسیت دارید وگرنه سرعت اینتر نت چیز مهمی نیست که اینقدر داد قال راه انداخته اید
    • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      15 2
      نه جانم ما به افغانستان حساسیت نداریم به سرعت اینترنت حساسیت داریم بحث مقایسه اینترن انگلیس هم همین ماجرا بود
  • mehrdad A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 1
    فقط میگم متاسفم حرفی برای گفتن نیست من نمیدونم چطور شده این خبر گذاشته شده و سانسور نشده
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    32 23
    20 سال دیگه افغانستان رو ببینین که ما ایرانی ها برای گرفتن ویزای کار و اقامت افغانستان خودمونو ........ و اونجا میریم برای کارگری و اجر بالا انداختن !! میگی نه نگا کن
    • علی EU ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      8 2
      بینام جان کجا با این عجله!!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      2 1
      20 سال دیگه این غائله های امروز خوابیده ملت اینقدر عاقل شدن که فارغ از اسم اقایان ایکس و ایگرگ مطالبه حقوقشون رو داشته باشن ولاغیر.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    16 8
    جای تاسف است طلبان هم ازما جلو افتاد
    • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      5 1
      حكومت افغانستان به لطف كمكهاي جامعه جهاني دمكراسي شده است! كارشكني هاي طالبان نيز بي اثر است!
  • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    8 0
    تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بانام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    24 2
    مگه پایین بودن سرعت اینترنت تو ایران دست مخابراته؟ همه میدونن اقتضائات امنیتی باعث این قضیه ست.
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    26 3
    اقايان ترو خدا با اين برادران افغان خوب تا كنيد چند سال ديگه كه ما واسه كار كردن مجبوريم بريم اونچا سر چار را وايسيم بلكه رفتارشان با ما انساني باشه.
  • وبگرد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    12 0
    این اینترنتمون پول برق مصرفیمونم در نمیاره ، لااقل به خاطر صرفه جویی در مصرف برق یه خورده حولش بدید سرعتش بیشتر شه.
  • رضا IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    21 1
    لطفا با کشورهای بزرگی مانند گویان - گینه نو و گینه بیسائو،بورکینافاسو و از این دست کشورها مقایسه نمایید
  • ایرانی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    32 0
    هرچیزی که تو ایران باعث آگاهی مردم بشه (نه از طرف حکومت) از پیشرفتش جلوگیری میشه .
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    24 0
    از ماست که بر ماست
  • محمد IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    34 0
    حاظرم شب ها شام نخورم ، اما سرعت اینترنتم بالا باشه...... کم کم مثل کره ی شمالی جلبک خور میشیم !!!
  • مهدی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    23 0
    این مقایسه ها فایده نداره همه کسانی که از نت استفاده میکنند در جریان کندی و بی کیفیتی اینترنت رایج در کشور هستند برید مسئولین را متقاعد کنید که یک فکری به حال این سرعت لاک پشتی کنند خسته شدیم از این همه کندی و بی لیاقتی مسئولین!
  • رحیم A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    10 0
    اینترنت ما تو استان گیلان چند روزه که برخی از سایتهای ایرانی را باز نمیکنه . مثل سنجش و خبر آنلاین و یک سری سایتها که مشخص نیست اونهایی هستند که هاستشون داخل کشوره یا خارج . حالا شما فکر سرعتش باشید...
  • مهسا A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    13 0
    جاي افتخار داره واقعا.....!
  • سهراب A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 4
    تادو سال پیش پانزده تا کارگر افغانی داشتم با این وضعیت باید بریم افغانستان همالی
  • بی نام ES ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    24 2
    این خانه را از پایبست ویران کردند متاسفانه
  • فوآد A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    22 0
    آگاهی قدرت است ... و مردم ضعیف و ناآگاه باب طبع ...
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 6
    حالا گیرم سرعت اینترنتمون از افغانستان هم زد بالا. با این همه فیلتیرینگ چه میشه کرد؟
  • رحیم IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    23 0
    چرا تأسف برای مدیران آی تی! خودتون خوب میدونین مشکل از کجاست! خودتونو به خواب زدین
  • محمد A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 0
    آخه چرا هيچ وقت نظره منو نميزارين؟حرفام زور داره واستون؟
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    21 2
    این سرعت مطمئنه که میگن همینه ها! در ضمن به افغانستان تبریک می گویم و امیدوارم موفق باشند.
  • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    1 6
    واقعیت مطلب این است که سوال آخر مطلب بی ربط است در ایران با هر پدیده ای چنان برخوردی می شود که چیزی شبیه لولو از آن در می آید فریاد ایاالنضارت از در ودیوار بلند است در مواردی همین کاربران شما هم خواستار آن می شوند کاش کسانی که در این حوزه کار می کردند می نوشتند که با چه درخواستهای متناقضی مواجه اند با این وضع همین هم غنیمت است
  • جواد A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    28 5
    افغانستان با 40 سال جنگ اينترنتش بهتر از ايراني كه 30 سال با آرامش زندگي ميكنن !!؟؟ 1 افغاني برابر با 60 تومان ايران تورم 0% شايد 1% حالا كجاي كار مشكل داره نمي دونم روزي برسد كه افغانستان در آسيا حرف اول همه چيز را بزند ميگي نه نگاه نكن
  • حسن A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 39
    ما در افغانستان شعبه مدرسه داریم هزینه یک اینترنت معمول 256 اونجا شاید ماهی 280 هزار تومان بشه خیلی هم ارزون نیست
  • داوود A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    24 2
    وقتی گوگل و یاهو فیلتر هستند دیگر چه توقعی میتوان داشت؟
  • معتاد به اینترنت IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    47 0
    همین 20 دقیقه پیش، دانلود یه فیلم بلو ری 4 گیگابایتی که دانلودش نزدیک به 43 ساعت !! طول کشید، تموم شد... دقت کنید 43 ساعت طاقت فرسا! ------ با اینترنت پرسرعت 256 کیلوبیتی ... ------------------------- اومدم " خبر آنلاین " ببینم مملکت چه خبره ... دو تا خبر " مقایسه اینترنت ایران با افغانستان " و "سرعت اینترنت انگلیس " رو خوندم با کل کامنتا .... ------------------------ حال من رو فرض کنید... ------------------------ آخه با این همه درآمد و ثروت از نوع ملی و ...، چه قدر باید بدبخت باشیم و عمر و وقت با ارزشمون تلف بشه ...
    • ساناز A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      2 50
      اقای معتاد به اینترنت اگه ایرانسرعت اینترنتش کمه در عوض همین فیلمایی که شما خیلی راحت اونم با بهترین کیفیت میری مجانی میگیری و هیچ قانون بین المللی ام رغایت نمیکنی ام در نظر بگیر..
    • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      27 2
      ای ول پشنکار واسه دانلود همچین حجمی:) خانم ساناز اگه مملکت سرعت اینترنت خوبی داشت اصلا احتیاج به دانلود فیلم و اینها نبود دیگه، خیلی خیلی راحت فیلم ها رو آنلاین از یوتیوب میدیدیم یا نهایتا از اپ استور اجاره میکردیم! محض اطلاع!
    • معتاد به اینترنت IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      30 1
      اول اینکه شما جوش نزن، اگه از نظر بعضیا، مشکل شرعی هم داشته باشه، به پای منه ، شما ناراحت و نــگران نباش ... دوما، اینکه قبول کن که تو زمینه فناوری اطلاعات و آی تی و بزرگترین کاربردش یعنی اینترنت، خیلی عقب افتاده ایم ... کارمون دیگه از شرمنده بودن و افسوس خوردن دیگه گذشته ... فعلا هم اراده نکردیم که یه اعتراض خفن کنیم و داد و فریاد حسابی بزنیم ... اگه هم بزنیم، بعضیا عمدا دریچه گوششون رو گرفتن، چیزی رو نمی بینن --- تو قرن بیست و یک و عصر اینترنت سوما، این مساله فقط به " ایران " مربوط نمیشه ؛ با اینکه حالا خوشبختانه یا متاسفانه " ایران " قانون کپی رایت رو رعایت نمی کنه ... خیلی کاربرای کشورای پیشرفته و جهان اول و متمدن! هستن و خیلی خیلی بیشتر از من و کل ایرانیای اهل دانلود، فیلم دانلود می کنن
  • پیشنهاد IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    30 0
    این سنت مقایسه بسیار روش خوبیه برای اینکه بتونیم کشور رو از توهمی که در این هشت سال، مسئولین تاکید میکنم مسئولین و نه مردم به اون دچار شده اند نجات بدیم...من پیشنهادم اینه که برای نرخ تورم ،ارزش پول ملی،شاخص های بهداشتی و درمانی،نرخ بی سوادی،شاخص های توسعه انسانی،جمعیت زیر خط فقر،نرخ بیکاری و قس علی هذا هم چنین مقایسه ای با ضعیفترین وقوی ترین کشورها در این حوزه ها داشته باشین.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    21 4
    افغانستان تا چند سال دیگه ایران را جا میزاره متاسفانه، همانطور که امارات طی یک دهه اخیر پیشرفت کرد و جلو رفت همانطور که ترکیه رفت. باید مثل ژاپنی ها بود، بعد جنگ جهانی دوم خودشان را از تنش ها جهانی کنار کشیدند و هدفشان بر روی ساختن کشور خودشان متمرکز شد.
  • شنگول A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 11
    خلایق هر چه لایق!
  • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    7 21
    خلایق هر چه لایق این سرعت هم به سر ما زیادیه
  • farzad IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    22 0
    واقعا جای تاسف داره،واقعا،البته این موضوع فعلا به روحانی ربطی نداره و از دستاوردهای دولت خدمت گزاره ولی اگه درست نشه که معلوم میشه آقای روحانی هم....
  • رسم A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 1
    افغانستان چه ربطي به آذربايجان داره . چرا با تاجيكستان مقايسه نمي كنين كه خيلي شبيه تره به افغانستان ؟
  • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    26 1
    اینو ولش کن اینو بچسب که adsl 265 مخابرات میده 36 هزار تومن!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    29 1
    این سرعت پایین برای رفاه و امنیت مردم هست .مردم هرچه کمتر بدانند راحت تر زندگی میکنن .کلا قرار هست که ما از آخر اول بشیم با کمال افتخار افغانستان رو پشت سر گذاشتیم و اگه یک کم صبر کنیم انشاالله به صدر یعنی جایگاه رفیع کره شمالی خواهیم رسید.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    22 0
    خبر انلاین خواهشا یک مقایسه بین بودجه خرج شده در صنعت ای تی بین ایران و همین کشورها انجام دهید ببینیم ایا این کشور ها هم بخور بخور داره یا نه
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    6 88
    ما فرهنگ نداریم که وحشی هستند بقیه هم که سواد دارن خاین و در خدمت استکبار هستند. باید دست علما و اساتید حوزه و نه دانشگاه را بوسید که با اعمال درون افزایی ما را از صدمات ناشی از اینترنت محفوظ داشته اند پیشنهاد میکنم همین هم قطع بشه
    • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      33 1
      اونوقت تو چطوری بیایی اینجا تبلیغ این مدیران لایق رو بکنی؟؟!!! الان اصلا اینجا چیکار میکنی؟؟!این تفکرات شما خریدار نداره!
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      6 2
      بابا اين شخص دارد به طعنه مي گويد چرا به او منفي داده ايد.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    60 0
    مملکتی که پس از 30 سال گنده گویی که به خودکفایی در خودروسازی ریختیم و پس از 30 سال تازه میخواد لادای روسی وارد کنه مملکتی که در کشاورزی پس از 30 سال بزرگترین واردکننده گندم در دنیا هستیم مملکتی که پس از 30 واردکننده 95% مواد اولیه در دارو هستیم و........اگر در این مقایسه ها جلو باشیم عجیبه در هر چیزی که ایران را مقایسه کنید عقب افتاده است به جز یک چیز اونم شعار دادن است!!؟؟؟
  • ابولافضل A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    15 1
    ما که تا حالا بیشتر از 128 ندیدیم تازه اونم بین همه پخش میشه و نفری 17 تا میرسه دیگه خودتو بکشی با پارتی بازی و شخصی باشی 500 تا بگیری
  • بی نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 0
    اخیرا یک فیبر نوری چند هزار گیگابایتی تو آستارا افتتاح کردن (فیبر نوری آلمان-عمان) ظاهرا این خط نه تنها کوچکترین تاثیری نداشته بلکه سرعت رو هم کمتر کرده
    • amir A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      0 0
      نذاشتن اون حجم اطلاعات داخل کشور بیاد از ترسشون بجاش یه مبلغ ناچیز ترانزیت گرفتن
  • ا A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    10 1
    اونا هم مثل شما مدیر هستن ولی مدبر نیستن چرا نظراتو منتشر نمی کنید
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 34
    مسءله اصلا امكانات نيست بلكه اسنادي كه وجود دارد و اسندن كمي از انها را افشا كرد نشان ميده اينرنت تور كسترده جهاني براي جمع اوري اطلاعاتي است و ما فعلا ناجاريم
  • جواد IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    30 0
    دست مزن! چشم , ببستم دو دست راه مرو! چشم , دو پایم شکست حرف مزن! قطع نمودم سخن نطق مکن! چشم ببستم دهن هیچ نفهم! این سخن عنوان مکن خواهش نافهمی انسان مکن لال شوم کور شوم کر شوم لیک محال است که من خر شوم
  • بی نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    66 1
    من جوان ایرانی هستم و از ایرانی بوذنم خجالت زده و شرمسارم. دولتی که به ملتش اعتماد نکنه اون ملت هم به اون دولت اعتماد نمیکنه. من از این مملکت میرم...
  • امیر IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    3 63
    برای امنیت ملی لازمه
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    19 0
    قابل توجه روحانی و هیئت دولتش ؟؟؟؟ حاجی اینم داشته باش !!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    25 0
    آقایون میخوانن کلا اینترنتو بردارن اینترانت بذارن جاش اونوقت همین نت حلزونی هم غنیمته
  • محمود بامخ AE ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    51 6
    اینترنت باید کند باشد، اینترنتی که کند نباشد اینترنت نیست! الله اکبر الله اکبر
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    26 0
    باچاد و سومالی و بورکینافاسو مقایسه نکنید نمیخایم بیشتر از این غصه بخوریم.اگر دردم یکی بودی چه بودی
  • touraj IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    27 0
    باو اینا نفهمن چی می فهمن اینترنت چیه!
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    34 0
    فکرکنین کره وچینی هاچی میگن بهمون.اصلاخودافغانیاچی میگن به سرعت اینترنت ما.رتبمون متاسفانه168
  • حامد IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    36 2
    مـن مـی تـونم سـرم رو روی شـونه یکی از شـمـا دوســتان بـذارم و گـریه کـنم... شـاید یه کم سـبک شم
  • بی نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    30 3
    خدا را شكر كه روحاني رأي اورد وإلا اينم ازمون مي كرفتند
  • محسن A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 71
    انشائ الله با ظهور مهدی (ع) انسانهای شایسته در راس کار قرار بگیرند تا تنها فکرشان پیشرفت مملکت باشد نه منافع شخصی وگروهی ویا حفظ پست ومقام با هر قیمتی . اللهم عجل لولیک الفرج
  • افسرده IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    33 0
    ای خدا کجای این دنیاییم خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا........................
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    7 3
    چرا دروغ نوشیتید سرعت اینترنت ایران که 128 کیلوبایته
  • محمد CA ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    16 0
    این آمار را که دیدم شب خوابم نبرد. واقعا مسئولین می دانند ضرر این سرعت پایین اینترنت در کشورمان چه صدمات جبران ناپذیری را در دراز مدت برای دانش ، جامعه و توسعه یافتگی کشور به با خواهد آورد. خدا کند زودتر فکری به حال این سرعت پایین اینترنت در کشور بشود.
  • امین د A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    17 0
    بابا جای امیدواری داره , چاد , کوبا , کنگو , مالی , لیبی و چندتا دیگه پایین تر از ما هستن , حالا یکم فهمیدم چرا روابط ایران با آفریقا خوبه , چون اونا پایینتر از ما هستن :)
  • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 0
    .................. واقعا جای تاسف داره ................
  • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    11 1
    خبر آنلاین چرا اینجور اخبار میزاری نه مسئولی هست که رسیدگی کنه و نه کسی اهمیت بی خودی خودتو به زحمت میندازی والله
  • سعید IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    15 0
    خبرتوروخداهمیشه راجع به اینترنت بنویس بلکه فرجی بشه ودل مسوولین بسوزه.بریم جزایرقناری بهترایرانه اون جایه امیدی به پیشرفت هست اماایران همیشه ضعیف نگه داشته میشه وهیچ امیدی به پیشرفت نیست
  • بی نام IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    19 0
    ما از هر نظزی عقب افتادیم با طرز فکر بعضیا اینه که دیگه ادم خجالت میکشه بگه ایرانیم واقعا دیگه دیگه دیگههه
  • بی نام A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    15 0
    سرعت اینترنت کمه برای اینکه تند نرین که تصادف کنید و یا دستگاهتون بسوزه .
  • بی نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    14 0
    جالب تر عراق هست که حدود 92 هزار کیلوبیت متوسط سرعته اونوقت ایران ......
  • بی نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    18 0
    تقریبا اکثر کامنت ها رو خوندم ... بنظرم رو به پیشرفتیم چون مردم مطالباتشون رو بی مهابا عنوان میکنند. همه معترض بی اخلاقی هستن...اکثرا معتقدا داشتن ماهواره یا اینترنت به انها تفکرات خاصی رو الغا نمیکنه بلکه فقط اطلاعاتشون بالا میره. فکر میکنم به این ترتیب مسئولان مجبور میشن به خواست مردم پاسخ بدن... مردم سالاری دینی همینه ... اینکه یه نفر تو چهار دیواریش چه میکنه از نظر اسلام به هیچکس ربطی نداره! سیره امیرالمونین اینو میگه. فکر کنم باید برای مسئولان کلاس علی شناسی بگذارند به الله قسم مشکلاتمون حل میشه!
  • farhood IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    13 0
    سرعت 3.2 ترابایت در ثانیه!!! مادر بچه: بچه بیا غذاتو بخور. بچه: واستا الان میام، دارم اینترنت رو دانلود می کنم. تلوزیون: بستنیش خوشمزه تره.
  • سینا.م IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    10 0
    مدیران عزیز ما با این ها هم به فکر بالا بردن سرعت نمیفتند !
  • سامان A1 ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    13 0
    من خودم سالهاست تویه اینترنت کار میکنم ولی واقعا آدم آسی میشه و نمیتونه برای کارش برنامه ریزی کنه برای مثال خودم میخواستم از صبح کارم رو شروع کنم ولی از همون ساعتهای اولیه قطعی و پایین بودن سرعت نمیزاشت کارم رو ادامه بدم و کلا بی خیال میشدم و همین طوری کل برنامه زندگیم بهم میریخت
  • فرید حمید A1 ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    24 0
    معلومه وقتی 1000 تومن میشه 13 افغانی (واحد پول افغانستان)، اینترنت باید اینجوری باشه!
  • بی نام A1 ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    27 0
    یک مطلب هم برای پارزایت های ماهواره و اثرات آن بر انسان و جنین بگذارید و از پزشکان و متخصصین پارازیت اندازی نظر خواهی کنید. مردم بخصوص مادران باردار نگران هستند.
  • دانشجووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو A1 ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    17 1
    نه خدایش از یک کشور جنگ زده هم کمتریم مسعولین بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووق
  • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    33 1
    3 گیگ سرعت متوسط ؟!!!!!!!!!! خداوکیلی اینجا کی سرعت 3 گیگ داره هرکی داره منفی بده ما که 128 رو به زور بهمون دادن
  • ایرانی US ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    16 0
    انقدر نظرات دوستان شکایه آمیز و منتقدانه (کاملا به حق!) بود، که دیگه دلیلی‌ ندیدم من هم ادامه بدم. احساس کردم تو این حین شاید بد نباشه یکم از امید گفت.... امیدوارم روحانی با همین اعتدالی که در شروع از خودش نشون داده بتونه با بزرگترین چالش سر راه که شکاف عمیق بین خواسته‌های مردم و .....دست و پنج نرم کنه و این یه ذره حس امیدیو که بوجود اومده کور نکنه که دیگه نهایتا این چنین ضعف‌های فجیعی رو نبینیم.
  • amir IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    27 2
    ای داد بیداد خاک بر سرمن عمرم تلف شد تو این روستا
  • مهدی EU ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    11 1
    افرین
  • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    17 2
    این یکی از کوچکترین مشکلات ماست
  • خلیل IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    37 5
    بچه ها بریم افغانستان کار کنیم
    • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      10 7
      بگو خب
    • شميم A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      24 5
      اگه رامون بدن
  • دلسوز مردم A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    19 1
    ای بابا رفقا به احتمال خیلی زیاد اگر در انتخابات ریاست جمهوری ...یا ج .. رئیس جمهور شده بودن باید با همین اینتر نت هم دیگه خداحافظی می کردیم . حالا هم به جد دنبال این هستن که با اوردن ( اینترا نت ملی !!!!!!!!!! ) ارتباط کاربرهای خانگی رو برای همیشه با دنیای تبادل آزاد اطلاعات قطع کنن . البته تا آنجایی که دکتر روحانی در سخنرانی های خود بیان می کردند ایشان هم از اوضاع اسف بار اینتر نت بسیار ناراحت هستند و قول هایی هم برای حل مشکل اینتر نت دادن . باید صبر کرد و دید
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    17 1
    تا وقتی که منافع شخصی رو به منافع ملی ترجیح بدیم همین خواهیم بود. یعنی ما با فروغون حرکت میکنیم و افقانستان فراری ویا با مرسدس بنز وتا 5سال دیگه ....
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    22 2
    زمانی کارگرای ترکیه در ایران جولان میدادن وبعد شد افغانستان حالا ببینیم بعد از افغانستان نوبت کجاست
  • نوید شایسته IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    22 1
    درود بر حامد کرزای .. خخخخ روحانی بررسی کن
  • کارگزار مرگ IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    62 1
    یکی از اهداف شبیه کردن کشور ایران به کره شمالیه..خبر انلاین میدونم چاپ نمی کنه.
  • شميم A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    27 1
    فقط مي تونم بگم تاسف، تاسف، تاسف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • وحید IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    23 0
    من فکر کنم مدیران آی تی تقصیری ندارند... دستور از جاي ديگه میاد
  • آرمان IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    17 0
    من که هیچ وقت تو این مملکتی که سعی میکنه مردمش ......بار بیار ونمیمونم....خبرانلاین مرسی واسه اطلاع رسانی
  • ali AT ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    15 0
    فکر کنم این سرعت برای استفاده از اینترنت ملی زیاد هم هست.....خخخخخخخخخخخخخخخ
  • م 2 IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    14 0
    برای پیشرفت هم پولش هست هم امکاناتش و هم تفکر و نیروی لازم فقط یه عده مدیران شکم پرست هست که نمیذارن پیشرفت کنیم
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    20 0
    ping 500 چی رو حل میکنه من میخوام گیم بازی کنم آیا میشه نه میشه .وای خدا چقدر دل پر هست
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    13 0
    فیلترنت از اینجا بریم اونجا بد همه از اونجا بریم یجا بعد از اون یه جا مییم اونجا بعد میاییم اینجا .خسته میشیم ولش کن فیلترنت نخواستیم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    14 0
    بايد پاسخگو باشند؟ من پشت ِ گوشم را هرگز نديده ام
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    12 0
    و اگه دقت كنيد ميبينيد كه تقريبا همه ي كشورهاي آفريقايي (به جز 3-4تاشون) و كشورهاي كوچولو موچولوي شرق آسيا(ويتنام لاؤوس كامبوج) متوسط ِ سرعتشون بالاتر از ماست
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    12 43
    چرا اینقدر جو گیر میشید؟ مگه معیار پیشرفت فقط سرعته اون هم فقط تو بخشی از بایتخت کشور های عقب افتاده موارد دیگری هم هست مثل گستردگی خدمات اینتر نت در کل کشور نوع استفاده شامل اتوماسیون اداری مالی خدماتی ... نوع سایتهای مرور شده علمی تحقیقاتی اجتماعی خبری سرگرمی فیلم بازی چت وراجی و پورنو .... حجم دانلود نوع دانلود فیلم یا مقاله علمی تحقیقاتی معمولا سرعت بیشتر برای بازی و دانلود فیلم است که خود بیانگر جامعه پیشرفته نیست اگر چه سرعت خوبست ولی کلا باید دید چه کسانی شاکی سرعت کم هستند و بعد قضاوت کرد. در ضمن باید حواسمون باشه اینترنت نشه مثل مواد مخدر که باعث هرز رفتن استعدادجوانان ما بشه.
    • █ م.ج █ IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      2 30
      احسنت به این میگن جواب منطقی و درست البته در پیرامون تکمیلتر کردن این پاسخ تعداد کاربران هم حائز اهمیت است
    • بی نام EU ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      18 0
      احسنت حرفت قشنگه و لی ما همیشه باید دنیال بهترینها باشیم لیاقت مردم ما بیش از ایناست. شما خساب کن 20 میلیون کاربر اینتر نتروزانه فقط5دقیقه (نه بیشتر)به خاطر سرعت اینترنت وقتشون تواین مملکت گرفته بشه ببین چند ساعت وقت سرمایه انسانی این کشور هدر رفته که میتونسته به کارهای دیگه ای بپردازه!!
    • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      19 0
      دولت وظيفه داره بهترين امكانات رو براي ما فراهم كنه بهترين مواد غذايي با كمترين قيمت، بيشترين سرعت اينترنت و بهترين ِ‌هرچيز ديگه رو. بحثي كه شما ميكنيد(درست استفاده كردن) به رفتار مردم مربوط ميشه نه به اقدامات دولت. درست استفاده نكردن ِ مردم توجيه ِ كم‌كاري دولت نيست البته اين منطق ِ شما چيزي هست كه بين مسئولين خيلي رواج داره. لابد حق دارن برق رو هم قطع كنند چون برق باعث ميشه مردم تادير وقت بيدار بمونند و به سلامت ِ چشم و پوستشون لطمه بخوره!
    • بی نام LU ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      12 1
      اول اینکه این سرعت برای کارهای تحقیقاتی هم خیلی پایینه. یعنی محقق باید بخش مهمی از وقتش رو منتظر اومدن یک صفحه بکنه، بجای اینکه هر صفحه ای که میزنه سریع بازشه. تازه فیلم و تصویر هم برای کارهای علمی و آموزشی خیلی مهم هستند. همینطور ارتباط صوتی و تصویری برای گفتگو بین پژوهشگران در سطح جهان برای کارهای علمی و تحقیقاتی هم خیلی مهمه.بعدش هم کارهای اداری و اقتصادی چی؟ الان در جهان بسیاری از سیستمهای اداری تحت وب و اینترنت ارائه می شوند که کم بودن سرعت اینترنت باعث میشه ما تو این زمینه هم نتونیم پیشرفت کنیم. حتی کم بودن سرعت اینترنت باعث کم شدن حضور ما در سایتهایی مثل ویکیپدیا و یا حتی فیسبوک و فعالیت در اونها میشه و این یعنی در جهان مجازی نمیتونیم فرهنگ و باورهامون کمرنگ میشه.
  • افسرده IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    26 1
    ای خدا کجای این دنیاییم،خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا...........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    14 0
    هروقت تخم مرغ را گره زدید آنوقت هم اینترنت پرسرعت را در ایران می بینید
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    14 0
    این مسولان خواب تشریف دارن چرا این کامنت های خبر انلاین رو نگاه نمی کنن بفهمن مردم کیان چه جور فکر میکنن تا شاید وضعیت کشورو سروسامون بدن.
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    18 0
    اخه خبر انلاین تو هم نمیدونی چرا اینجوریه که سوال میپرسی؟!!!دیگه همه دلیل کندی اینترنت تو ایرانو میدونن.بابا خسته شدیم
  • سید حسین موسوی A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    11 0
    واقعا جای تاسف داره الانم که این امار و دادن بازم دروغه الان من خودم تو جایی زندگی میکنم که اینترنت پر سرعت نداره اگه ایرانسل هم نبود تمام کارهای این دولت فول الکترونیک نمیدونم چجوری راه میافتاد البته اوج سرعتشم اینجا 20 کیلوبایت بر ثانیه بیشتر نشده به امید خدا
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    2 39
    چرا اینقدر جو گیر میشید؟ مگه معیار پیشرفت فقط سرعته اون هم فقط تو بخشی از بایتخت کشور های عقب افتاده موارد دیگری هم هست مثل گستردگی خدمات اینتر نت در کل کشور نوع استفاده شامل اتوماسیون اداری مالی خدماتی ... نوع سایتهای مرور شده علمی تحقیقاتی اجتماعی خبری سرگرمی فیلم بازی چت وراجی و پورنو .... حجم دانلود نوع دانلود فیلم یا مقاله علمی تحقیقاتی معمولا سرعت بیشتر برای بازی و دانلود فیلم است که خود بیانگر جامعه پیشرفته نیست اگر چه سرعت خوبست ولی کلا باید دید چه کسانی شاکی سرعت کم هستند و بعد قضاوت کرد. در ضمن باید حواسمون باشه اینترنت نشه مثل مواد مخدر که باعث هرز رفتن استعدادجوانان ما بشه.
    • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      6 0
      شما خودت قطعا یکی از محدود کنندگان سرعت اینترنت هستی
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    27 2
    برای ایران که یکی از اولین کشورهای درجهان بود که شروع به استفاده از اینترنت کرد تاسف آوره!
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    16 0
    تو نقشه رنگ ایران تقریبا همرنگ اقیانوسهاس.
  • کارگزار مرگ IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    7 3
    اهای مسئولایی که دم از ولایت فقیه می زنید وذکر اقا اقاتون گوش ملتو کر کرده.خوبه رهبر این کشور گفت مهم ترین چیزی که به یک کشور اعتبار می بخشه علمه.و همه به اتفاق قبول داریم مهم ترین ابزار برای دست یابی به اطلاعات وعلم اینترنت با کیفیت بالاست.پس اگه فکری برای اینترنت نکنید و در جهت بهبود کیفیت ان نکوشید درواقع حرف رهبر کشور را زمین زده اید. اگه ما مردمو قبول ندارین حداقل حرف رهبرو گوش کنید
  • کارگزار مرگ IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    28 0
    تا وقتی مردم با هم اتحاد ندارند مسئولان پاسخگو نیستند.اگه یه چیزی گرون شد مردم فقط 3 روز از اون کالای گرون شده نخرند به قران قسم درست میشه. تو فرانسه اومدن بهای بلیت مترو رو 15 درصد گرون کردند.مردم متحد فرانسه طی یک اعتصاب هماهنگ و زیبا 3 روز از مترو استفاده نکردند و با حمل ونقل های دیگه رفت وامد کردند.بعد از روز سوم مسئول متروی کشور اومد تو تلویزیون به مردم گفت غلط کردم مردم عزیز دیگه افزایش بهای مترو نخواهید دید.افرین به اتحادشون.حالا ما مردم ایران بلیت 550 تومنه مترو رو کردن 650 تومن عین خیالمون نیست میریم سوار مترو میشیم.هر چی میکشیم حقمونه.برای اینکه اتحاد نداریم.بخدا به قران فقط اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد بین مردم چاره سازه.خبر انلاین خواهش می کنم بدون تحریف این نظر منو بذار
    • بی نام IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      7 0
      من باهات موافقم اگه درست نشد خدا وکیلی اینترنت نخرین تا درست شه ایران الان میتونه تا 9مگ بده نمیده
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      5 0
      خب اینترنت نخریم که مسئولین خوشحال هم میشن
    • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      3 0
      نه داداش من نمیدونم ولی شاید 1/5 درامد دولت از پول فروش اینترنت درمیاد
  • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    9 0
    خبرگذاری مارو نگاه. همه جای دنیا خبرگذاری ها از مسئولین سوال میپرسن و اینقدر پیگیری میکنن تا به جواب برسن. اینجا سوالاتشونو به رخ ملت میکشن. بابا ایول :)))
  • مجيدم A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    10 0
    چش چال اين ملت در اومد همه عينکي شديم سلامتيمون وقتمون عمرمون اي بابا نه اونا درستش ميکنند نه از ما بخاري بلند ميشه مرگ تدريجي روياهامون .... رويا شده برامون سرعت اينترنت اي خدا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      0 13
      برو به کارهای مهمتر از اینترنت برس برای چشمهات هم بهتره
  • بی نام A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    6 0
    من در خبر انلاين با هر يک کليک يه دونه صفحه پيوند ها ظاهر ميشه ببينيد اوضاع چقدر اسفناکه ميخواستند رايتل راهاندازي بشه يارو تو خبرگزاري فارس کامنت گذاشته به دليل سرعت بالاي اينترنت خيلي بده براي عموم ملت يه عمره براي مردم تصميم ميگيرند اين بده اون خوبه آيا واقعا مردم دوست دارند سرعت اينترنت اينقدر پايين باشه بعد اضافه پهناي باندشون رو صادر کنند ارمنستان ؟!!!
  • بی نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    9 0
    بچه ها بیخیال اینترنت شین. بیاین راجع به چیپس و پفک و اثراتشون بر کره ماه و منظومه شمسی بحث کنیم. اگه سرعت اینترنت بالا بود که الان خبرآنلاین مطلب برای پر کردن سایتش کم میآورد. دقت کنید که کجا دارین شکایت میکنید. بزرگترین بخشهای پشتیبانی اینترنت مربوط به ایرانه بسکه بابت کندی و فطعی، هی زنگ میزنیم. این سرعت کم کلی ایجاد شغل کرده. از روزنامه ها و خبرگذاری ها بگیر تا بخش های پشتیبانی شرکتها. یک درصد فکر کنید که دولت بخواد این فرصتها رو نابود کنه. خنده داره
  • ابوالفضل IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    13 2
    من به عنوان مهندس مخابرات به همه ی کسانی که فکر می کنند سرعت اینترنت به خاطر عقب موندگی پا یینه می گم تمام این ها سیاست اگه سرعت اینترنت بالا با شه کنترلش خیلی سخت می شه مگرنه اگه می خواستن بالا ببرن خیلی وقت این کار و می کردن
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      6 1
      مهندس جمله سازي هنوز ياد نگرفتي (مگر نه) ؟! !!!
    • ميلاد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
      0 0
      آفرين، آفرين كه درست گفتي. از نظر من هم تنها دليل كم بودن سرعت اينترنت اينه كه مخابرات 128kb پهناي باندو كه هيچ نميارزه،بفروشه 16000 تومان. خدا به ما رحم كنه
  • kasra IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    5 0
    هرکاری کنید .دعا کنید نمیدونم این کاربرا تو سرشون بزنن فحش بدید این اینترنت زعالی درست بشور نیست دوستان.تازه اول راهیم. الان یه ماهه اینترنت مخابرات مازندارن سرعت دانلود 400 کیلو بیت اورده کرده 40 کیلوبیت .یه سرویس رایگاه شبانه میداد که وسطای دانلود یهوویی شبا هر 5 دقیقه برای 2 دقیقه قطع میکردن.الان یه ماه و اندی شده هیچ کس جوابگو نیست .نه دیگه به پیامای کاربرا جواب میدن نه خود قسمت شکایات سایت مخابرات ایران جواب میده.به همین راحتی 110 هزار تومن پول اب شده .خیلی راحت. غیرت کجا بود دوستان.
    • مهدی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      9 0
      اینترنت 512 مخابرات گرفتم سرعت دانلودم به خدا 10 تا 20 هست..
  • عليرضا A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    3 37
    ببينيد يك حقيقت را بايد پذيرفت. حكومت در ايران هم داشت سرعت اينترنت را به تدريج افزايش مي داد ولي چه شد. ناگهان ديديم كه در سال 88 يك سري فتنه گر از اينترنت براي بپا كردن فتنه استفاده كردند و كشور را تا مرز سقوط كشاندند. خوب مسئولين هم حق دارند كه زمينه هاي فتنه را كنترل كنند. متاسفانه بايد اول جنبه استفاده از يك ابزاري وجود داشته باشد و بعد آن ابزار در اختيار قرار داده شود. من كه فكر مي كنم اگر اصلا اينترنت كامل قطع شود از اينكه منافق و بهايي و سلطنت طلب و كافر بتوانند از اين طريق به فعاليتهاي خود بپردازند بهتر است.
    • 3nior A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      1 2
      اینم حرفیه!!!!
    • فتنه گر IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      3 0
      صلوات
  • رضا A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    13 0
    دوستان نظرات شما منو یاد داستان فکس انداخت . اون زمانی که تازه دستگاه فکس اومده بود باید ماهیانه یه مبلغی به اداره پست پرداخت میکردیدواگرنه اگه لو میرفتید حتما جریمه میشدید.واقعا چرا ما اینقدر کوته بینیم وهمیشه باید حقمونو بامنت بهمون بدن . اونم وقتی که اون تکنولوژی داره کهنه میشه . احتمالا یه موقع سرعت بالا میره که چیز جدیدی به جای اینترنت بیاد .
  • کم سواد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 41
    متاسفانه همه اونایی که مقایسه می کنن مهره استعمارن. یعنی چی ؟! چرا افکار جوونای مردمو پریشون می کنین؟ مگه پیشرفت بدون اینترنت نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!11
    • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      12 1
      نه که نمیشه قدرت های جهانو ببین از نظر صنعت ژاپن - کره جنوبی و.. همه بالاترین سرعت ممکن اینترنتو دارن
    • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      5 0
      ما مهره استعمار!! شما بگو خرمهره کجایی؟؟! خدا شفات بده!
  • فانسو DE ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    7 1
    فکر از سومالی بالاتر باشیم---- افعانی ها هم مسخره مون می کنن-- هه
    • آرمین US ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      5 2
      شما که تو آلمان زندگی میکنی، نمیخوای این لحن نژاد پرستانه تو نسبت به این مردم افغان برداری؟ والا به عنوان یه ایرانی میتونم تشخیص بدم از لحن نوشتنت که تحقیر آمیز نوشتی... :| واقعا که
    • امید زندگی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      0 0
      رامین عزیز نژادپرستی و اهانت به سایر ملل روز به روز داره بین کاربران ایرانی نت بیشتر میشه ناسلامتی اینا مثلا قشر تحصیلکرده هستند من خودم بارها در سایت های مختلف به لحن توهین آمیزی که نسبت به بقیه ملل دارند اعتراض کردم ولی افاقه نکرد
    • amir A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      0 0
      عنوان رو که خوندم واقعا خندم گرفت آماری تاسف برانگیز برای مدیران آی تی!!!!!!!!!! عزیزم اونها به ...شون هم نیست......والاااااااااااااااا نظر سنجی برگزار شده بود تو اینتا به سرهنگ نامی از20 چند میدید 87% صفرتا 5 داده بودن....1500تا آی پی(نفر)این نظرو دادن اونوقت نامی رو میزارن هییت مدیره پرسپولیس......یعنی با روان آدم بازی میکنن
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    2 0
    خسته نباشید
  • امیر IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 14
    کره شمالی هم از ما بهتره !!! تو سایت اصلیش ببینین (ولی اونا که اصن اینترنت ندارن. یه اینترانت دارن تو خود مملکتشون و بس. به نظر من این سایت آمار ش یکم مشکوکه)
  • سنیور A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    12 0
    خدایش من امروز یک مقایسه بین سرعت دانلود خودم ولاک پشت بچه همسایمون انجام دادم میخواستم nibuzz دانلود کنم 17 مگ بود وطول کوچمون 80 متر خلاصه لاک پشت برنده شد وقتی لاکپشت رسید سر کوچه فقط 13 مگ دانلودشده بود .....):
  • طراح A1 ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 14
    برای نخبگان بهتره اینترنت نباشه . چون ایرانی کارش کپیه ومیره توی نت مقالات را ترجمه میکنه و میاد غول میسازه حالا این قول را 10 سال پیش ساختن یکی بیاد ثابت کنه اگر نباشه پایان نامه ها خونده میشن کپی نمیشه . و هزار اگر و نگر دیگه بگو خوووووووووووووووووووب
  • پیمان IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    3 0
    همه اینا به کنار سوال مهمی برام پیش اومده اون یکی دو نفر که همیشه مخالفن کین
    • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      3 0
      عزیزم اونا نیستن یک نفر بیشتر نیست فقط با خودشم مخلفه :)
  • مال باخته A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    8 1
    واقعا دارم زجر می کشم با این وضع نت . هر چی هم میگی میگن همه چی خوبه. اینترنت یکی از پایه های اصلی پیشرفت هر کشور الان. تمام وقت داره پای نت میره نه بخاطر اینکه جنبه نداریم بلکه اینقدر کند و بی کیفیت و محدوده.
  • US ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    13 0
    در کنار این خبر، این رو هم داشته باشید: "حداقل سرعت دانلود در اینترنت «پرسرعت» خانگی، یک ممیز دو کیلوبایت برثانیه اعلام شد!!! چنانچه اپراتورها از این سرعت کم تر به کاربران ارائه دهند، کاربر می تواند شکایت کند و رگولاتوری به سرعت و با اقتدار تمام اپراتور را جریمه خواهد کرد!" خلایق، هرچه لایق!
  • امیر IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    11 0
    متاسفانه مدیران خودشون اینترنت مگابایتی دارن حداقل 10 مگابایت دیگه به فکر ما کاربران عادی نیستن
  • عارف IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    5 0
    اقا من امروز فهمیدم که سرعت اینترنت مشکل نداره بلکه مشکل از منه... فهمیدم که اگه شما اینترنت 256 یا 512 میخری و سرعتت دانلودت به زور و زحمت به 20کیلو بایت میرسه مشکل از اینترنت نیست بلکه مشکل از خودته
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    7 0
    در ایران به اینترنت نگاه امنیتی میشه. مسئولین ادعا میکنند که مخالفین ما از اینترنت به عنوان ابزاری علیه ما و حکومت استفاده میکنند بنابراین تا جایی که امکان داره باید اینترنت رو کنترل و محدود کرد.
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    7 2
    اگه دوستان حروم خوری رو تو این کشور بذارن کنار همه چی درست میشه
  • salar A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    10 0
    در وصف اینترنت ایران همین بس که هنوز برای سرعت بالاتر از ۱۲۸ باید نامه بگیری.
  • احسان A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    8 0
    جالبه بعد از سال ۸۸ و اتفاقاتی که افتاد که اینترنت توی اطلاع رسانی خیلی دخیل بود .. دولت دهم به شدت از اینترنت متنفر شد که عواقبش رو از سال ۲۰۰۹ به بعد میبینیم...
  • اینترنت IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    7 0
    همینم خوبه بدتر نشه ایرانسل خیلی وضعش خرابه اینترنت 5 کیلوبایتی میده
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    4 2
    واقعآ که مسخرس 256 مخابراتو گرفتم سرعت32 تا میده ولی موقع پخش زنده شبکه ها هنگ میکنه دیگه به چه دردی میخوره؟
    • من IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      6 1
      دوست عزیز من نمیخوام از کسی طرفداری کنم ولی اگه سرعت اینتزنت سما 32 کاملا درسته چون شما 256 کلیلوبیت خریداری کردید یعنی 32 کیلوبایت این سرعت هم برای کاربران خانگی یعنی تاسف خوردن به حال و روز کشور
  • بی نام A1 ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    6 5
    چقدر تاسف اوره در سرزمینی که هنوز بعضی از مردمش با قاطر و الاغ در کوچه و خیابان های پایتخت شان رفت و امد می کنند و سیستم گرمایش انها بیشتر از چوب و ذغال است و دسترسی به حداقل هایی که برای ما پیش پا افتاده شده مثل سرویس بهداشتی و اب تصویه شده و حتی برق و بهداشت عمومی امکان تحصیل رویا است و اینکه در جایی که قدم میگذاری مین ضد نفر کار نگذاشته باشند و تا شب که به رختخواب میروی افقی نشده باشی و جایی که کوهستان و ارتفاعات بخش اعظم محیط زیستشان را تشکیل داده امکان دسترسی به شبکه اینترنت از بعضی مکان ها مثل میهن مان به لطف وایمکس و تکنولوژِی بی سیم بسیار بیشتر شده و در همین چند سال قبل اینترنت 1 مگ را به پول ما حدود 17000 تومان ارائه می دادند و حال بیشتر به عمق شکاف و پسرفت به جای توسعه یافتن پی برد
  • هبمو IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    5 1
    لطفا ایران رو با کره شمالی مقایسه کنین خخخخخخخخخخ
  • علیرضا IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    6 0
    امبدورارم با این وضعی که اینترنت ایران داره پیش میبره یعنی هر سال بدتر از پارسال روزی نرسه که دانلود کردن بشه واسمون یک رویا....
  • امین A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    2 0
    تو بنگر بی شرافتی را ...
  • صالح IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    3 1
    منم یه نخبم از بی عدالتی بی انصافی و نبود امکانات میخوام برم از این مملکت حمایت پیشکششون اینا واسه ثبت اخترا هم خدا تومن پول میگیرند
  • مشكي A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    2 5
    عزيزان انقد غر نزنيد . خلايق هرچه لايق.اگه لياقت داشتيم بهد اينهمه سال الان تو دنيا...بيخيال.فقط غرغرغرغرغر...
  • mohammad A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    6 0
    سلام همه چیز درست میشه ؟ بگو خوب
  • حسین A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    7 0
    تنها راه اینه که شکایت کنید. البته نه اینکه بیاید تو سایت های اجتماعی شکایت کنید. برید توی سایت isp هاتون و یه فرم شکایت یا انتقاد خیلی ساده رو درباره این وضعیت پر کنید. درسته که جواب های تکراری میدن ولی وقتی تعداد شکایات بره بالا و ببینن مردم داره دادشون در میاد اونوقته که به یه فکری میفتن. اگه هم بیشتر حوصله کردید میتونید با کد ره گیری شکایتی که نوشتید توی سایت سازمان تنظیم مقررات یه فرم دیگه پر کنید و بیشتر پیگر این قضیه باشید. بخدا شاید کل این کار ها ده دقیقه هم بیشتر طول نکشه ولی میتونه یه انقلاب توی فضای مجازی باشه.انقلاب بدست مردمی میشه که میدونن کارگذارانشون دیگه کاردهی ندارن. بذارید انقلابی در فضای مجازی ایران بدست مردم ایران بشه.
  • هوشنگ IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    9 1
    اینها می خوان که ملت همه بی سواد بمونن
  • mehrfar A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    0 0
    حسین اقای عزیز لطفا اگه ممکنه لینک اون جایی که باید بهش شکایت کنیم رو بذارین تا دوستان هم شکایت کنند و هم این موضوع رو تو فضای مجازی به اشتراک بزارن.به نظر من ترسشون از اینه که مردم مطلع بشن از چیزهایی که نباید و حتی خیلیها فکرش رو نمیکنن منظورم سیاست نیست اون یکیه
  • حسین A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    0 1
    توی این نظرات اجازه تایپ لینک رو نمیده چون کاراکتر غیر مجاز دارن. آدرس سایت تنظیم مقررات cra.ir هستش. بقیه شرکت های خدمات دهنده هم توی سایتشون قسمتی به نام شکایات یا پیشنهاد و انتقاد دارن. باعث افتخاره که اینترنت این مملکت به دست مردمش درست بشه. درضمن اگه میخواید سریع تر و جدی تر شکایت شما توسط تنظیم مقررات بررسی بشه اول توی سایت خدمات دهنده شکایت کنید تا با کد ره گیری که به شما میده سریع تر توی تنظیم مقررات شکایت بنویسید.
  • حسن A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    1 7
    به عنوان مهندس ای تی میگم .بالابردن سرعت اینترنت خیلی آسونتر از چیزیه که فکر میکنید همه امکاناتش هم تو ایران هست از جمله فیبر نوری و ... سرعت اینترنت ایران تا چند سال دیگه از همه جهان بیشتر میشه ولی میشه اینترانت ملی!!! یعنی گوگل و یا هو رو هم نمیتونی باز کنی .. فقط سایت های داخلی همین الان همه مدارس و ادارات رو بخشنامه کردن که حتما" اینترانت ملی بشه به زودی منازل هم به همین سرنوشت دچار میشن...
    • حامد IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      3 0
      مهندس حسن عزیز ، چه ربطی داره اگه بخاااان میتونن کاری کنن که همه همه سایت ها با سرعت چندین برابر باز بشه ولی خب باید شیر رو باز کنن دیگه
    • اندیشه IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      2 1
      حسن خطر داره حسن نگووو
  • amir A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    8 0
    مملکته داریم؟؟؟؟؟؟؟
  • k1 IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    4 0
    مهندس آی تی حسن جان عجبببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهران IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    12 0
    چرا شما ها تفکرات غلط دارید؟ در کشور ما همه چیز سیاسی هستش. فکر کردید ما مشکل تجهیزات و یا کمبود زیرساخت داریم؟ مسلما نه، زیرساخت های مخابراتی کشور ما به دلیل اینکه تازه تاسیس هستند ظرفیت بالایی دارند. مساله اینجاست که به خاطر مسائل امنیتی ، قوانین محدود کننده وضع شده........ می فهمی یعنی چی .........؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! یعنی انگار یکی پاشو گذاشته رو شلنگ آب تا فشارش کم بشه....... فقط کافیه پای مبارکش رو برداره....... که بر نمی داره ، چون خطر داره ، فیس بوک داره ، جی میل داره ، یاهو داره ..... بچه خوب اینترنت می خواد چیکار ......... بچه خوب اینترنت میخواد بره خارجه ، چه توقعات بالایی دارید ، اینقدر به دولت عزیزمون فشار نیارید .... می ره تو آمپاس.ااااااااااااااااااااا
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    10 0
    گوگل پلاس .سرویس بلاگر و وردپرس چه گناهی کردن که فیلتر شدن .من نمیفهمم اصلا" بلاگر مگه چی کار کرده
  • حسن IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    4 0
    کلا" روتینگ ایران مشکل داره حتی نمیشه بازی آنلاین انجام داد.فنی هم مشکل داریم .مسئله فقط پهنای باند نیست که..زیر ساخت میگه مشکل از رگولاتوریههرکی میخواد تقصیر رو گردن یکی دیگه بندازه .. به جای انکه متحد بشن و باعث پیشرفت اینترنت ایران بشن
  • ali IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    12 1
    چرا نباید خودمون رو با افغانستان مقایسه کنیم. یه نفر به من بگه ما چی داریم که از اونو بهتر باشه؟ طبل تو خالی
  • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    1 19
    با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبری در خصوص شبکه اطلاع رسانی ملی و تدوین قانون برنامه پنجم و همچنین اهداف تعیین شده در ماده 46 قانون برنامه پنجم، ایجاد و توسعه شبکه‌ ملی اطلاعات، اصلی‌ترین تکلیف برنامه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات است..
  • میلاد 666 DE ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    18 0
    اینترنت؟! شیب؟!! مگه ما تو ایران اینترنت داریم؟!! شوخی میکنید لابد نه؟ جمع کنید بابا اگه اینی که ما داریم اینترنته پس اونی بقیه کشورا دارن چیه؟ ما انقدر بدبختیم که وقتی سرعتمون میرسه به 200 یا 300 kb خوشحال میشیم قطع و وصلم که دیگه جزئی از اینترنت ما حساب میشه اصلا اگه یه روز قطع نشه نگران میشیم که اقایون چیکار دارن میکنن کجان پس چرا قطعش نمیکنن یا سرعتو پایین نمیارن, ما چیمون شبیه بقیه دنیاست که اینترنتمون باشه......
  • پویا A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    9 0
    تو شهرمون رو یه تابلو نوشته بود بر سرعت نور غلبه کنید اینترنت پرسرعت شرکت فلان شده رفتم ازش نت گرفتم 512 نا محدود به قیمت 27 هزار تومن سرعت 20 کیلوبایت هم دانلود نمیزنه در روز هم 3 بار قطعی داره اخه لامصب تبلیغ تخیلی در این حد!!!! چـــــــــــــــــی بگم؟
  • وبگرد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    3 5
    صلوات بفرست حاجی همه چی خوبه.
  • سامان A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    9 0
    اره منم همشهری پویا هستم شرکت آسیا تک هست زده بر سرعت نور غلبه کنید اما من 27هزار تومن دادم ماهانه 512 سرعت دانلودش 20 کیلوبایت هست اون 60 تا رو میدزده والا من دیگه نمیدونم چی بگــــــــــم دیگه اعصابم شده قوطی به خدا تا یه چیزی میخوام اپلود کنم نت از ریشه قطع میشه اخه این ملت هست ما داریم تورو خدا
  • رضا IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    5 4
    مر30 افغانستان
  • علی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    8 0
    من به شخصه واقعا متاسفم برای مسئولان آی تی
  • ناشناس A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    4 0
    منم رفتم از شرکت بوقققققققققق ای دی اس الگرفتم اونم 1مگابایت حالا می بینم سرعت دانلودم به 150 هم نمیرسه سوال می کنم میگن باید بر 8 تقسیم کنتی اونوقت سرعت واقعیش به دست میاد اخه یکی نیست بگه بابا خب همون سرعت پایینو بزنین چرا میگین سرعت ا اونوقت باید 128 دانلود کنم پوا 1 مگ رو میگیرن سرعت 128 تحویل می دن از قدیم گفتن خر همون خره فقط پالانش عوض شده هون دیال اپه فقط شاخو برگ دادن پول زبون بسته رو از مردم بگیرن
    • یه ناشناس دیگه IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      2 0
      دوست عزیز, مشکلی که میگی بخاطر وجود دو تا واحد اندازه گیری سرعت اینترنت هست. یعنی کیلوبیت و دیگری کیلوبایت که هر دو تاش را معمولا با kb نشون میدن. شرکت هایی که اینترنت ارائه می دن سرعت خدماتشونو با کیلوبیت اعلام می کنن مثلا همون 1024 کیلوبیت بر ثانیه. از طرفی هر کیلوبایت برابر 8 کیلوبیت میشه. بنابر این اینترنت با سرعت 1024 کیلوبیت بر ثانیه در بهترین وضعیت حداکثر 128 کیلوبایت بر ثانیه سرعت دانلود میده. از طرف دیگه من هم موافقم که سرعت اینترنت ایران واقعاً پایین و استفاده از اون خسته کننده است.
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    2 12
    کجای دنیا مردم اینقدر بیکارن اینجوری از اینترنت استفاده کنن، فقط خوندن این نظرات چند ساعت وقت از آدم میگیره! تازه هیچ کاره هم از پیش نمیبره و اوضاع رو تغییر نمیده!
    • amir A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      2 1
      خب مگه شما همه رو میخونی؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در ضمن دیگه چند ساعتم نه ه ه ه ه ولی اون اوضاع رو تغییر نمیده رو موافقم باهات!!! مسوولین عین خیالشون هم نیست!!!!!!
  • فرهاد IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    11 0
    یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
  • دوستدار شما A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 10
    نت ایران برای افراد پول دار خیلی خوبه اگر داشته باشی هزینه کنی نت خوب میدن بهت به نظرم اگر قیمت های سر سام اور پهنای باند رو کم کنن خوب میشه
  • farhad najafi TR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    11 0
    سرعت اینترنت تو کشور من افغانستان الان ۴ مگابایت هست این آمار که الان شما گذاشتی مربوط به چند سال قبل است ، گذشته از این سرعت اینترنت سیم کارت‌های موبایل ۱/۵ مگابایت است خبری هم از شیلتر و شیلتر شکن نیست
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    3 20
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند!!!
  • امير IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    5 0
    به نظر من باس با هماهنگي به مدت چند روز اعتصاب كنيم يا شكايتامون رو زياد كنيم.تا به مشكلاتمون رسيدگي كنن.
  • فروتن وزیری A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    7 0
    بخدا ما ایرانیا از نظر اینترنتی خیییییییییلی ضعیفیم.آقا هر کی که میتونه ای پیامه منو به یکی از مسئولین گردن کلفت برسونه قسمش میدم به مسئولین بگه هرچه سریعتر یه کاری کنن ناموسن کشور داره فلج میشه.به جون مادرت اگه میتونی به مسئولین بگو یه کاری کنن.
  • ks IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 3
    ما ایرانی ها از همه لحاظ بدبختیم اینم روش!
  • مهدي IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    7 1
    آقاي محسن خان،با ظهور حضرت مهدي(عج) ديگه كشوري بنام ايران يا افغانستان وجود نداره همه كشور ها يكي ميشه و قبيله و نژاد پرستي از بين ميره
  • کوشا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    5 0
    اگر شلوغی خط اینترنت و زیاد بودن کاربران را دلیل پایین اومدن سرعت بدونیم لابد چین باید سرعت اینترنتش از همه کشور ها کمتر باشه
  • بی نام US ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    4 1
    دراین مملکت یه خط درست نیست برای اینترنت موبایل . ایرانسل که جز قطح شدن کاری دیگه نداره در طول شبانه روز شاید یکی دوساعت وصله و ان هم با سرعت خیلی پایین . فقط شارژ کردن و پول به حساب ریختن و نداشتن تعهد برای دادن خدمات و کسی هم نیست که پیگیر این قضیه باشه . در کشور های دیگه اینترنت در موبایل حرف اول را میزنه چون مردم دائما باش سر و کار دارند و جریانات روز مره زندگی را از طریق موبایل انجام میدهند . وقتشه که مسئولین فکری به حال این نقیصه کنند . اگر مسئولی دلسوز باشه !!!؟
  • نيو A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    5 1
    هر كي افغانستان مياد دستا بالا
  • مشهد پلاس A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    8 1
    در زمان هخامنشيان چهارپاياني بودند ك سرعت انتقال اطلاعات شان از سرعت اينترنت فعلي ايران هم بيشتر بوده خخخخخخ
  • کوشا IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بنظر من اگه حجمی بشه مخابرات بشدت مخاطبانش کاهش خواهد یافت چون با سرعتی که داره مخصوصا در سایت باز کردن و دانلود افتضاحه قطعا نمیصرفه .و با کم شدن شدید مشتری هاشون روبه رو میشن وخودشون دوباره نا محدود میکنن.بنظر من بیشتر مخاطب های مخابرات بخاطر نا محدود بودن از مخابرات سرویس میگیرن ..چون اگه از شاتل یا شرکت های معروف بگیرن با مون شبانه نا محدود خیلی بیشتر میشه دانلود کرد
    • مهرزسش IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 0
      کوشا جان پشتیبانت
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    1 1
    در قرچك كه سرعت اينترنت خراب است
  • مهدی A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    3 1
    بابا خاک بر سرنت ایران کنن اگه بخوای یه چیزیو دانلود کنی یا هر کاره دیگه حداقل باید 3 یا 4 ساعت منتظر باشی وقتت هدر بره.از مسولین محترم تقاضا داریم که یه فکری کنن.
  • ss IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    1 1
    کاهش پینگ و افزایش باز کردن پیج و مخصوصا در بازیهای آنلاین کانکشن تست رو اول امتحان کنید :)
  • امید A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 4
    من به عنوان یک افغان ساکن ایران از گفته این همشهری نفهم معذرت میخام مردم ایران ملت بزرگی هسند شما گفته های بعضی از شهروندان افغان بیسواد رو به دل نگیرید همچین ادمایی از دوملت بین ملت افغان و ایران که فرهنگ و تاریخ یکی دارند فاصله میندازند و این خواست امریکاست چون اتحاد ایرانو افغانستان برا ابرقدرتها گران تموم میشود باید هوشیار بود
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    4 1
    دمش گرم افغانستان چند روز بعد از ایران جلو میزنه.
  • رضا IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    3 0
    بابا برین شکرکنین شماهاکه اینترنت پرسرعت دارین تو روستای ما که اینترنت پرسرعت نیست انقدر بسته فعال کردم که پو لام تموم شد به اینم میگن دولت بد میگن که تو روستا بمونین مگه روستا چه امکاناتی داره من می خوام بیام تهران
  • صادق عادلی A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    7 10
    زنده باد افغانستان
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    2 0
    کل کشور ها نمودارهاشون به سمت عرش میره.مال ما کم کم داره
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    همه پیشرفت میکنن تو اینترنت ما پسرفت
  • رحمان A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 5
    بخاطر که شما ایرونی ها خیلی از خود رازی هستین
  • محسن JP ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    3 0
    اینترنت یک نعمت خداوندی است ، با تفسیر های اشتباهی و بسیار سختگیرانه آن را محدود نکنید
  • رضا عسکری IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    3 0
    چرا فکر می کنند اینترنت برای خلاف است مسولین ؟نیاز به فکر باز تری است .
  • عبدالحق A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    27 0
    تشكر ازدوستان ايراني كه درمورد افغانستان نظر مثبت داشتند. من كه يك افغاني هستم آرامش وترقي همه مسلمانان و همه پارسي زبانان را خواهانم
  • معین A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    1 0
    مشکل مسئولین اینه که با بیشتر شدن سرعت دست مردم واسه دور زدن فیلتر بازتر میشه. همینجوری با سرعت 128 فیلتر رو دور میزنیم البته با 1000 تا فحش...اگه میخواید یه سایتی رو فیلتر کنید باید یه سایت قدرتمند دقیقا با کاربری های همون سایت فیلتر شده بسازید، دقیقا کاری که چین با سرویس های گوگل انجام داد. فیسبوک رو فیلتر کردن سایت های جایگزینش خیلی مزخرف بودن، به برنامه ی گوشی هم رحم نکردنو ویچت هم فیلتر کردن، جایگزینش دیالوگه که شکل و شمایلش مال برنامه های 2 سال پیش اندرویده و... . از مسئولین خواهشمندم چیزی رو فیلتر نکنید قبل از اینکه جایگزینش رو آماده کنید...
  • غلام رضا A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    3 0
    بخاطر همین کارهای مسئولین است که کشورمون تمدنش بیش از حد غنی شده
  • محمد فخری IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    1 1
    ایران می تواند اینترنتش را خاموش کند
  • متفکر A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    3 6
    بابا اینترنت که چیزی نیست برا مقاسیه .ایران کجا افغانستان کجاایران خودش نمیخاد سرعت بالا ببره حتما دلیلی داره اونا بهتر میدونن یا مردم؟من خودم افغانیم ولی سرعت اینترنت چیزی نیست که بخایین باهاش دو کشور رو مقاسیه کنین اقا عادل باشیم دیهایران اگه بخاد میتونه سرعتشو در حد لالیگاا بالا ببره ولی حتما به دلایلی نمیبره که خودتون باید بدونید اگه موافقی بزن لایک رو خخخخ
  • کوروش A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    3 1
    یک کلام تا زمانی که این سیستم پابرجاست اوضاع روز ب روز وخیم تر میشه من الان با اینترنت یک مگابیت نمی تونم ویدیو با کیفیت متوسط 480 نگاه کنم سرعت دانلود یک روز 40 تا 120 کیلوبیت هست 10 روز کمتر از دیال اپ 5 کلوبیت ماهی 86 هزاز تومن می گیرن بابت سرویسی که 10 هزار تومن هم براشون اب نخورده
  • روح الله A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    4 2
    من خودم از افغانستان هستم 6 سال اب و نمک ایران رو خوردم واقعا از ته دل ازش راضی هستم از مردماش ک با افغاینا خوب رویه میکنن بعضی عزیزان ایرانی ک به افغانستان کم نظری میکنن واقعاٌ برایشون متاسفم نباید این کارو کنیم ما که خدارو شکر هم زبان وهم مرز هستیم باید دعا کنیم ک مداوم تو کشور مون صلح وا منیت بر قرار باشد ن اینکه توهین بازی کنیم
  • روح الله A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    6 1
    من خودم از افغانستان هستم 6 سال اب ونمک ایران خوردم واقعا از مردم ایران با رویه که با افغانیا داشتن راضی بودم متشکرم ازشان یک تعداد مردم های هستن ک به همه مقایسه نمیشن متاسفانه مثل چند نفر ک توهین کردن با افغانیا ما کشور هم زبان و هم مرز هستم نباید توهین بازی کنیم بهم دیگه فقط دعا کنیم که همیشه کشورا مون صلح و امنیت بر قرار باشه
  • نوید IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    3 2
    فقط متاسفم همـــــین.
  • محمد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 1
    ایران میتواند اینترنتش را خاموش کند
  • نصیر IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    1 0
    دست های پشت پرده اچازه افزایش سرعت بخصوص سرعت های بالا رو نمی ده مگر برای شبکه ملی اینترنت بحث هم راچبش بی فایده است . الان که خوبه دیال آپ رو یادتون رفته .
  • مهدی A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    3 0
    با این سرعت اینترنت امروز فرداست که قهرمان بوکس بشم از بس مشت زدم به در و دیوار
  • فامیل دور IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    1 0
    اینجوری میشه که من به جای تحقیق در زمینه پایان نامم می شینم فیلم می بینم
  • مهدی A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    3 0
    چقدر شلوغه گوگل:من همه چیو میدونم فیسبوک:من همه رو میشناسم اینترنت: شما بدون من هیچی نیستین برق:همه ساکت اگه نکته رو گرفتین پس همه ساکت خخخخخخخ
  • elnaz A1 ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    1 2
    به نظرمن افغانستان کشوردوست داشتنی ومردمشون آدمای فعالی هستند، ایشالاکه شاهدپیشرفت روزبهروزشون درهرزمینه ای باشیم.خودم خیلی دوست دارم یه سربرم اونجاوبرای مدتی زندگی کنم.خیلی دلم میخواد بت بامیانوازنزدیک ببینم، ایشالاکه امنیت برگرده به کشوشون.
  • بی نام A1 ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    5 3
    به نظرمن افغانستان کشوردوست داشتنی ومردمشون آدمای فعالی هستند، ایشالاکه شاهدپیشرفت روزبهروزشون درهرزمینه ای باشیم.خودم خیلی دوست دارم یه سربرم اونجاوبرای مدتی زندگی کنم.خیلی دلم میخواد بت بامیانوازنزدیک ببینم، ایشالاکه امنیت برگرده به کشوشون.
  • sina US ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    4 1
    تا کاری نکنیم سرعت اینترنت ایران هیچ فرقی نخواهد کرد
  • کامپیوتر الغدیر IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    6 0
    به امید بهتر شدن وضعیت اینترنت ، مطلب جالبی بود.
  • بی نام RO ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    2 8
    من الان ایرانم نت هم سرعتش 10 مگه برات فیلم 2 گیگی رو تو 1 دیقه دانلود میکنم خیلی هم حال میده هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری :
  • علی A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    0 1
    افغانستان جنگ نبود چیمشد