مهر نوشت:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مناطق مختلف عراق شب گذشته نیز شاهد انفجارهای گسترده ای بود به طوری که در این انفجارها 24 نفر کشته و 70 نفر زخمی شدند. یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی یک قهوه خانه در استان صلاح الدین واقع در 80 کیلومتری بغداد منفجر شد که بر اثر آن 16 نفر کشته شدند.

دو بسته انفجاری دیگر نیز در نزدیکی ورزشگاه فوتبال در منطقه المقدادیه در شمال شرق بغداد منفجر شد که کشته شدن چهار نفر را در پی داشت.

همچنین چهار نفر نیز در انفجاری در یک بازار در شهر بعقوبه واقع در استان دیاله کشته شدند. گفته می شود ماه رمضان یکی از خونین ترین ماه های عراق طی چند سال گذشته بوده است به طوری که در این یک ماه دست کم 800 نفر در انفجارهای خونین کشته شدند.

شدت انفجارها در عراق طی روزهای اخیر به حدی بوده است که با واکنشهای بین المللی روبرو بود. "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن انفجارهای خونین عراق اعلام کرد که این خشونتها با هدف شعله ور کردن آتش جنگ طایفه ای و برهم زدن امنیت و ثبات عراق صورت می گیرد.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی العراقیه به نقل از دستگاه های مبارزه با تروریسم عراق گزارش داد که تمام افرادی که برای فرار زندانیان ابوغریب برنامه ریزی کرده بودند بازداشت شدند. این عملیات طبق اطلاعات دقیق انجام شد و علاوه بر آن دو نفر از سرکردگان فراری القاعده نیز بازداشت شدند.

گفتنی است 21 جولای (30 تیر) افراد مسلح وابسته به القاعده به زندانهای ابوغریب و التاجی در بغداد حمله کردند و با آتش سوزی زمینه فرار حدود 500 زندانی را فراهم کردند. شمار زیادی از این زندانیان پس از فرار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =