تسنیم نوشت:

محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره سوالات تعدادی از نمایندگان، توضیحاتی ارائه کرد.

11 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از وی خواسته‌اند تا در مورد شبهاتی که برای نمایندگان درباره تغییرنام میدان 9 دی و مسائل دیگری که در نطق روز گذشته این وزیر پیشنهادی مطرح شد، توضیحاتی را ارائه دهد.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر نجفی
وزیر محترم پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش
با سلام

پس از دفاعیات جنابعالی مطالبی در صحن علنی مطرح گردید که شبهاتی برای نمایندگان محترم که ضرورت دارد با اطلاع کامل رای دهند، ایجاد کرده است. لطفا در ارتباط با موارد زیر به صراحت و شفاف اطلاع‌رسانی فرمایید:


1- ایراد فرمودید نام میدانی که قرار بود به 9 دی تغییر یابد قبلا به نام آیت‌الله حق‌شناس بوده و به حرمت نام ایشان با تغییر نام مخالفت کرده بودید. دوستان مدعی شده‌اند این میدان قبلا به نام مالکی به نام حق‌شناس بوده و ارتباطی با مرحوم آیت‌الله حق‌شناس نداشته.


2- نامه سرگشاده‌ای منتشر گردید که نام جنابعالی به همراه تعداد دیگری در ذیل آن آمده است که در این نامه که به مراجع عظام منتشر شده است نکاتی مطرح شده که مطابق اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و اهانت به ساحت مقدس نظام کرده است. مزید استحضار این نامه به تاریخ 26 جولای 2009 مصادف با 4 مرداد 1388 می‌باشد.
غلامرضا تاجگردون، غلامرضا اسداللهی، هادی قوامی، سیدهادی حسینی، محمود نگهبان سلامی، بهروز نعمتی، علیرضا سلیمی‌، محمدعلی مقیمی، علی مطهری، سبحانی‌فر، عباس صلاحی.

پاسخ محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با تشکر از لطف شما عزیزان عرض می‌شود:
1- بنده در زمان طرح بحث، میدان را به نام آیت‌الله حق‌شناس می‌شناختم و این استنباط متکی بر نظر جمع بزرگی از مردم محل بود. علاوه بر آن نامه در مورخ 17 اسفند 1389 فرماندار محترم تهران در این مورد که با تغییر نام میدان آیت‌الله حق‌شناس مخالف است و تقاضای تجدیدنظر کرده است، موید جهت استنباط بنده در آن زمان است.

2- نامه مورد اشاره را نه تنها بنده امضا نکرده‌ام بلکه برای اولین بار هفته گذشته در جلسه کمیسیون آن را دیدم. این ترفند برخی سایت‌های هدایت شده خارج از کشور است که مطالبی برعلیه نظام تنظیم می‌کنند و نام عده‌ای از شخصیت‌های داخلی را برای اعتباربخشیدن به مطالب کذب خود درج می‌نمایند.

والله اعلم
محمدعلی نجفی

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    21 3
    مخالفان اگر حسی به اموزش وپرورش داشتین چرا 8 سال سکوت کردین .تعطیل کانون صنفی معلمان کار درستی بود
  • موافق IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    4 10
    تمام حرفهای شما درست، اما میدانی به نام ایت الله حق شناس در تهران نداریم
  • مهربان توسی A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    10 2
    انشاا... رای بیاره
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    1 2
    نماینده های عزیز اموزش و پرورش نیاز شدید به جنین شخصی در خودش دارد حالا اون میدان بود یا نبود بهتره بجای این حرفها که اخرش هم چیزی ازش در نمی اد به کارایی وزیر نگاه کنید که این مریض در حال موت نیاز به یک پزشک حاذق دارد .
  • جامعه شناس US ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    1 1
    آقای نجفی یک مصلح اجتماعی است. در هر مسندی قرار گیرد تغییرات بنیادی و مثبت ایجاد می کند. فقای نجهی افتخار تاریخ ایران است همانطور که ماندلا افتخار آمریکای جنوبی!! درود بر نجفی