حالا دیگر می توان با اطمینان خاطر مدعی شد که بساط افراط جمع می شود.

انتخابات24 خرداد با همه بزرگی خود فقط یک طلیعه بود که از شروع دوره ای تازه و پایان افراط خبر می داد . اما ضربه آخر و کاری را مجلس زد و نشان داد هیاهوهای رسانه ای روزهای گذشته مصداق آن کسی است که برای گریز از ترس تنهایی، فریاد می زند. معمولا هر کابینه پیشنهادی 3-2 تلفات دارد اما افراطیون قصد داشتند 8 وزیر را ناکار کنند. جنجال های روزهای گذشته و خیز رسانه ای آنان نیز این قصد را تایید می کرد.

aاما رفتار امروز مجلس نشان داد در پی صدور پیامی خاص است: در هم پیچاندن طومار تندروها. مجلس متوجه شده بود افراطیون می خواهند با این لشگرکشی، قدرت نمایی بکنند و گربه روحانی را دم حجله بکشند تا بی جهت او و مردمی که به او رأی داده اند باورشان نیاید که تغییری رخ داده است!

تبار این گروه چیست ؟ این گروه ابتدا خود را در گوشه ای از جریان راست قدیم (اصولگرایی بعدی) جا زدند. از صداقت و سادگی و خوش باوری رایج در این جریان ، بهره بردند و بتدریج اسرائیل وار رشد یافته ، بزرگان اصولگرایی را یک به یک حذف کردند تا بدانجا که سخنگو، قاضی، کمیته انضباطی و مدعی تمامیت این جریان شدند و حتی به صورت جامعه مدرسین، جامعه روحانیت مبارز و شورای هماهنگی نیروهای خط امام و رهبری ، خنج کشیدند. کار اصولگرایی از آنجا به بحران رسید که در لحظه ذبح هر یک از کهنه کاران این جریان ، سایران ایستادند و نگاه کردند و شاید لبخندی از رضایت زدند، غافل از آن که طعمه بعدی ، خودشان هستند!
این سامانه یا گروه خطرناک را اصطلاحا"سازمان نظام مهندسی نام نهاده اند. لطفا با سازمان نظام مهندسی ساختمان اشتباه نشود! اگر آنان ساختمان می سازند کار اینان مهندسی اجتماع و سیاست و به تبع آن، انتخابات بوده است. بدیهی است همفکرانی از این گروه در نقاط حساس و استراتژیک سیاسی و تبلیغی کشور باشند حتی اگر نباشند، این گروه قابلیت مرعوب ساختن تصمیم گیران این مراکز را دارد .
ویژگی مشترکی که اینها را گرد هم آورده، چیست؟
1. این گروه، خصومتی باور نکردنی با هاشمی رفسنجانی دارند. اساسا شاید بتوان آنان را فقط به همین صفت شناخت
2. عمدتا پیشینه چپ ورزی داشته اند و لذا مدل های رفتاری و اخلاقی آنان به جای محافظه کاری رایج در سنت راست، از رادیکالیزم چپ بهره مند است.
3. از بنیانگذار جمهوری اسلامی، کمتر سخن می گویند (‌یا اصلا) متقابلا" ادعای ارتباط دائمی و خط گیری مستقیم از رهبری دارند. تعابیر افراطی از ولایت فقیه که تاکنون چندبار انکار و اعتراض معظم له را به دنبال داشته است فقط از این گروه صادر می شود. این سازمان البته ظلمی بزرگ به رهبری نیز کرده است. چنین ادعایی نزد عوام و البته خواص، ‌مقدمه جدایی رهبری از اکثریت و نخبگان را فراهم می کرد. در تبعیت از رهبری هم دروغ می گویند زیرا مصداق «نؤمن ببعض و نکفر نبعض» اند و عمدا" راهبردهای محوری ایشان از جمله «جذب حداکثری ، دفع حداقلی» ، «اصولگرایی اصلاح طلبانه و اصلاح طلبی اصولگرایانه»، «مذمت آرمانگرایی محض» « ضرورت همدلی و اتحاد» «حسن تلقی از رفتار برادر مومن» و ... را نادیده می گیرند و حتی با کمال گستاخی مدعی اند دل رهبری چیز دیگری می گوید.
4. هیچ پیشینه اجرایی موفقی در کارنامه خود ندارند. دریغ از یک تأسیس ، یک تحول یا یک اثر ماندگار. به عبارت بهتر،‌ اساسا کارنامه ای ندارند تا بخواهند نمره ای هم داشته باشند. بنابراین مجبورند بی هنری و ناکارآمدی خود را پشت برچسب زنی به دیگران و لفاظی و شعار پنهان سازند و با کلمات ، تجارت کنند .
5. چهره هایی عبوس دارند و آدم را به یاد قیافه های خوارج در سریال امام علی (ع) می اندازند.
6. از آنجا که خاستگاه چپ دارند به تئوری «هدف، وسیله را توجیه می کند»، باور دارند و لذا اگر رهبری در روز انتخابات از کلید واژه «حق الناس» استفاده نمی کردند اینان هر وسیله ای را برای رسیدن به هدف ، مجاز می دانستند.
7. مرتبا از جانب مردم سخن می گویند؛ مردمی موهوم که حداکثر 4-3 میلیون نفر از جامعه 70 میلیونی ما هستند. و هیچگاه این مطالبه منطقی را پاسخ نمی دهند که اگر واقعا نماینده مردمید ، چرا در انتخابات مجلس یا شوراها نامزد نمی شوید تا ببینیم چقدر رأی می آورید؟!
8. به نام تکلیف گرایی از فضایلی چون حرمت مراجع تقلید و روحانیت ، احترام به بزرگتر و پیشکسوت، سرّ پوشی ، درشت سخن نگفتن و... به طور کلی بی بهره اند .
9. می گویند آرمان گرا هستیم ولی با انکار واقعیات ،‌ توهم زدگی را به جای آرمانگرایی پویا نشانده اند.
10. صرفا در سایه دو قطبی کردن فضا امکان زیست دارند و اگر این فضا گرفته شود به موجوداتی بی جان تبدیل می شوند. آخرین صف بندی های آنان را فراموش نکرده ایم. خوشبختانه با وجود امکان جستجو در فضای وب، یافتن تعابیر آنان درباره آقای روحانی در روزهای منتهی به 24 خرداد چندان مشکل نیست : آرایش همه اسلام در مقابل همه کفر! ، خط سازش، بازگشت فتنه اکبر و ... از آن جمله اند.
11. به امنیتی کردن فضا علاقمندند زیرا در سایه این فضا، برخورد حذفی با معترض، توجیه پذیر می نماید؛ همچنان که با اعلام حکومت نظامی، کنترل ترددها ساده تر می شود.
12. سربازگیری این گروه عمدتا از افراد کم سواد، بی منطق و یا تحقیر شده‌ای است که به «نقل»‌ خیلی بیشتر از «عقل» بها می دهند وحتی نمی توانند منقولات را در سنجه منطق بگذارند تا سره را از ناسره جدا سازند.
13. نیروهای خودسر (خودجوش!) تحت امر این سازمان هستند. به همین دلیل به اردوکشی خیایابانی وتعیین تکلیف موضوعات مهم در کف خیابان علاقه ای خاص دارند و البته توانایی خاص تر! به باور اینان دیپلماسی و هرگونه کارشناسی خطیر در کف خیابان ، رقم می خورد نه در اتاق های فکر و مذاکرات نفسگیر.
14. با وجود آن که کمترین سابقه رزم در دوره دفاع مقدس را داشته اند بیشترین یادکرد و استفاده از سمبل های دفاع مقدس را دارند. طرفه آن که مرشدان فکری آنها نیز کوچکترین همراهی در نهضت امام خمینی (ره) و مبارزه با رژیم پهلوی نداشته اند .
15. از رسانه به جای مکمل برنامه ها توقع عاملیت مطلق دارند و لذا اُوردوز می کنند .
16. خوشبختانه به دلیل کم سوادی یا اعتماد به نفس، فقط یک شیوه بازی را بلندند و لذا اگر آرامش و شفافیت بر فضای بازی حاکم شود باخت آنان حتمی است.
وقتی خطیب را به جای فقیه نشاندیم، وقتی مداح را در هیأت مرشد سیاسی ظاهر کردیم، وقتی اهل دلی وارسته را فقط کمی پایین تر از ولی فقیه، راهبر جامعه دانستیم، وقتی نوجوانی را به عنوان تحلیلگر ارشد مسائل بین المللی برصفحه تلویزیون ظاهر کردیم، باید تاوانش را هم پس بدهیم اما وقتی خرد ستیزی و افراط گری ، سکه رایج باشد و از قضا بزرگان و عاقلان و نخبگان هم به آن دم بدهند هیچ امیدی نیست .
ساده لوحی است اگر باور کنیم پایین کشیدن احمدی نژاد، همه‌ی کار است. باید ماشین «احمدی نژاد ساز» خاموش شود، ماشینی که سوخت و نیروی محرکه آن افراط ورزی و دوقطبی گری است. در این صورت است که می توانیم پایان بناپارتیسم را اعلام کنیم وگرنه باید منتظر ظهور نفر بعدی باشیم.
مردم در٢٤ خرداد حماسه آفریدند و مجلس در٢٤ مرداد، آن را تکمیل کرد و نشان داد دوره تاثیرگذاری اقلیت پرسروصدای مجلس و پشتیبانان بیرونی آنان خاتمه یافته است.

اینک دو کار باقی مانده است که اولی توسط دستگاه قضا به سامان می رسد و دومی با تشریک مساعی نهادهای نظامی و امنیتی. اما این دو کار، چیست؟
1. رسیدگی به غائله 22 بهمن قم. پدیده خودجوشی یکی از موتورهای جریان افراط است و باید خاتمه یابد. پرونده های‌حمله به‌ کوی‌دانشگاه‌تهران، آتش‌زدن کتابفروشی،‌ پایین کشیده پرده سینما، حمله به اعضای‌دولت، تهدید‌ نمایندگان با برپایی تظاهرات در مقابل‌مجلس، از دیوار سفارت بالا‌ رفتن، ایجاد جنجال های سازمان یافته و رعایت نکردن شأن زمان های مقدس (مثل شب های احیا و سالگرد انقلاب و...) و مکان های مقدس(حرم ائمه اطهار ، مساجد ، مرقد امام و ...) و ... هیچیک به فرجام نرسید. همگی آنها از یک مدل تبعیت می کنند . اینک آخرین نمونه و با شکایت قوه ای دیگر روی میز دادگاه است. اگر این پرونده نیز به محکومیت یک سرباز وظیفه بیانجامد معلوم می شود در سطح حاکمیتی پیام انتخابات24خرداد و اصرار مردم بر پایان افراط گری را نگرفته ایم. اما اگر قوه قضاییه بدون هیچ ملاحظه ای تا آخر کار برود خدمتی شایان به کشور کرده است. این ماجرا از قتل های زنجیره ای که بالاتر نیست. حداقل حسن آن ضایعه بزرگ، پالایش دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور از آدمکشی بود.
2. باز شدن تدریجی فضای امنیتی . اهل فن می دانند فضای امنیتی پایدار نمی ماند و مرتبا به دوز بالاتر نیازمند است که سرانجام به ضد خود تبدیل می شود . لذا همواره توصیه می شود که این فضا به حوزه های سیاسی و از آنجا به حوزه های اجتماعی، هدایت و در آنجا تخلیه شود. در سایه فضای امنیتی، شنودگذاری و پرونده سازی بر اساس نتیجه مفروض ، رواج می گیرد و نخبگان و حتی مردم عادی از بیم تعقیب و آزار، سکوت یا نفاق پیش می گیرند و با بی تفاوتی ملی ، مقدمات فروپاشی فراهم می شود .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 214
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    احسنت یک تحلیل جامع روانشناختی از این جماعت ابن الوقت
    • محمد IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      خبرآنلاین به قیمت پربیننده تر کردن و جذب مخاطب، چه کارهایی که نمی کنید. اینجا رو کردین پاتوق یه سری تندروی اپوزسیون که نظرات تکراری و ضدمردمی شون تو سایتای فیلترشده ضدانقلاب هم بین خودشون دیگه خریداری نداشت. جبهه پایداری ها رو با اینکه خیلی قبول ندارم، ولی باز هم رفتار بدی با کابینه روحانی نداشتن و در عین احترام از حق نمایندگی شون استفاده کردن و آخر هم که میبینید کابینه از مجلس اصولگرای مطلق، رای بالایی گرفت که حتی دولت احمدی نژاد نگرفت واقعا خیلی زرد و تندرو شدین و با این رویکرد اعتباری هم اگه داشتین از دست دارین میدین. خبرها رو به شکل جهت داری منتشر میکنین، انتخاب تیترهای مغرضانه/داغ کردن به نیت جذب مخاطب. خب تهش چی؟ کارفرهنگی میکنید؟جذب نظام میکنید؟
    • بی نام A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      این متن که یکی به میخ زده یکی به نعل و با جملات مبهم فقط خواسته خواننده رو تحریک کنه با بعضی کلمات بازی کرده تا هدف خودش رو القا کنه. احسنت احسنت
    • كامران EU ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      دكتر حسن روحاني در مجلس فرمود:‌ یادمان باشد که هیچ کس چه رئیس‌جمهور و چه هر فردی دیگری نمی‌تواند نظر شخصی خود را به جای اسلام یا انقلاب بنشاند؛ همه ما باید تحمل آرای مخالف را داشته باشیم. جناب نويسنده تو الان طرف كدام مردم و رييس جمهوري!!!؟؟
    • بیطرف A1 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      166 7
      من هم میگم احسنت به این گزارش تحلیلی و واقعا" هم جای احسنت داره ، اما تعجب هم کردم چون 1 ) تا چند هفته پیش که تقریبا" نظرات انتقادی نزدیک به گزارش فوق را برای خبر آنلاین ارسال میکردم ، منتشر نمیکرد 2 ) از اینکه خبر آنلاین همچنین گزارش تحلیلی ارائه کرد واقعا" متعجب شدم حالا این نظر رو هم منتشر نمیکنی ؟
    • مهربان توسی A1 ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      کاش همه وزرا رای اعتماد میگرفتند
    • امير IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      تيتر اين مقاله نشانه تندروى نويسنده است نه تدبير و اميد !!
    • بی نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      اصلاحات بای بای ..
    • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      در جواب دوستان بگم که این اصلا تحلیل نبود بلکه بیان واقعیات بود. بیان واقعیت هم همیشه یک تلخی خاص برای بعضی ها داره... شماره 5 ویژگیهاشون به قول معروف تو حلقم... خداییش همشون عین هم هستم چه جوونش چه پیرش
    • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      مجلس به 2تا از بهترین مدیران کشور رای نداد نجفی را اکثریت فرهنگیان می خواستند و ولی با طرح مسایل بچگانه مثل فتنه و........... بهش رای ندادند اینجوری بساط افراط جمع میشه ؟ وزارت آ.پ و علوم دو حوزه ای است که باید آدم های روشنفکر با اشراف مدیریتی بالا و معتدل برگزیده شوند ولی مجلس افراطی......................
    • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      50 5
      محمد از نمونه های این شخصیتهاست
    • سیاوش EU ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      فتنه در راه است ولی از نوع اصولگرائی !
    • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      99 6
      باورم نمیشه همچین تحلیلی تو خبرانلاین نوشته باشید
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      واقعا ممنون هستم از سایت خوب خبر انلاین که حقایق رو در مورد افراطیون گفت..حرف مردم رو زد..افراطیون 4 میلیون نفر بیشتر نیستن از 75 میلیون نفر..درود بر اعتدال و اصلاحات
    • علیرضا IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      26 16
      خلاصه خدمتتان عرض کنم : ظاهرا هر که با شما مخالف باشد ظاهر ابن الوقت است، اپوزیسیپون است و .... سوال می کنم شما در سایت ها و روزنامه هاتون چی می نویسید؟
    • علی A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      71 4
      این یک تحلیل جامعه شناختی است.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      52 3
      به محمد. شما هم یه سایت خبری بزن طرفداراهای خودتو پیدا کن. این ها هم که اینجا کامنت می گذارند هم ایرانی هستند هم مسلمان. بپا نجفی و میلی منفرد و .... رو هل ندن بطرف اپوزیسیون که ضررش زیاده!
    • اعتدال IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      11 59
      توجه نويسنده اين مقاله رو به اين آيه از قرآن جلب ميكنم: ولا يجرمنكم شنان قوم علي الا تعدلو( دشمني شما با قومي شما را به بي عدالتي نكشد) اميدوارم نويسنده اين مقاله اگر واقعا انسان حق طلبي است تأملي بر روي اين آيه داشته باشه و مقاله ي خودش رو با اين آيه بسنجه و بدونه روزار بالا و پايين زياد داره و خيلي ذوق زده نشه!
    • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      13 3
      همینکه ادر خبرانلاین هشتاد تا مثبت گرفتی جای تبریک داره
    • خلیش IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      11 1
      از نویسنده ی عزیز این مطلب خواهش می کنم ، معنی عبارت ((پیشینه ی چپ ورزی و رادیکالیزم چپ)) رو تو این جمله توضیح بده: ((عمدتا پیشینه چپ ورزی داشته اند و لذا مدل های رفتاری و اخلاقی آنان به جای محافظه کاری رایج در سنت راست، از رادیکالیزم چپ بهره مند است.))
    • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      10 1
      افراط هیچ توجیهی نداره. جبهه پایداری اهداف شومی برای ایران داره و اشتباه استراتژیک شون این بود که ملت ایرانی را نشناخته بودند و فکر میکردند ملت ایران همون 4 -5 میلیونی هست که با اشاره گریه میکنند و با اشاره هم میخندن و دست می زنند بدون این که لذت ببرند از دین و مردم دسوتی و صلح و آرامش. گفتمان این جبهه جنگ همان صلح است ، می باشد .. خدا را هزار بار سپاس بخاطر تیزهوشی مردم و رهایی کشومون از دست این تکفیرها و پیروانشون.. این قدرتها هستند که در برابر ملت ها باید سر تعظیم فرود آورند
    • بی نام US ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
      8 1
      جناب محمد خان!!شما که هنوز قادر نیستی بین"حق و وظیفه نمایندگی"با کینه ورزی سیاسی تفاوت قائل بشی لطفا ساکت!!در ضمن اگه منظورت از ریزش مخاطب؛نیومدن تو و همفکرانت به این سایته؛که خوب باید بگم چه بهتر چون اصولا خفاش طاقت دیدن هیچ نوری رو نداره و ترجیج میده همه جا تاریک و سیاه باشه و خودش رو در اون تاریکی محو کنه!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      1 0
      چرا دقیق اسم این عزیزانی که خودشان را عمار و ابوذر و سلمان و یاسر و ... امروز اسلام می خوانند (یعنی خودخوانده) نمی نویسید؟؟؟ خب من مبگم: رسایی ، کوچک زاده، شجونی، حسینیان، پناهیان، طالب زاده ، برادرین جلیلی، حداديان، الله كرم، طائب و ...
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    باید در برابر افراط گرایی روحانی بایستد و افراد بهتری معرفی کنه
    • mohsem A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      چی میزنی برادر ؟؟؟
    • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      روحانی نباید کم بیاره. محکم بایست.
    • دوست IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      313 8
      سلام بر همه ی اعتدالگرایان ، سروران عزیز و گرامی این دوستمون یه ویرگول یادش رفته بزاره واگر به فعل هم توجه داشته باشید معنی بلعکس میشه و جمله اصلی بشرح زیر است : "باید در برابر افراط گرایی ، روحانی بایستد و افراد بهتری معرفی کنه " موفق و پایدار فرستادید
    • بی نام A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      روحاني نبايد كم بياره؟! اردو كشي خياباني؟!
    • امير IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      82 4
      حرف آخر آقاى روحانى رئيس جمهور محبوب : با عقل و تدبير باشيد و از افراط و تفريط پرهيز كنيد . آنها كه نظرات تند و تفرقه آميز ميدهند از جنس روحانى نيستند.
    • علی IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      85 6
      منفی ها رو ببین ساکت شو
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      69 5
      منظورت ار افراد بهتر دار و دسته رسائی و کوچک زاده است حتما
    • مجتبی IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      48 3
      خیلی به مخت فشار اومد که به این نتیجه رسیدی نابغه !!!!!!!!!!!!!!
    • علی IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      76 1
      پیامی که روحانی از مردم و بخصوص نسل جوان شنید را نمایندگان مجلس نشنیدند. به امید روزی که مردم با صندوق های انتخابات مجلس نیز آشتی کنند و نمایندگانی که با افکار عمومی مردم قرابت بیشتری دارند به مجلس راه پیدا کنند
    • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      2 32
      عجب!! چه جمله ی مفهوم داریهست...!!به گمانم اصلا نفهمیدی چی گفته..!!
    • دولت آبادی++ IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      44 0
      دوستان . مطمئن باشید روحانی برای هر وزارت خانه حداقل دو نفر را از قبل مد نظر داشته و فکر عدم رای اعتماد رو کرده . در مورد آقایون نجفی و میلی منفرد و سلطانی فر هم نگران نباشید . از اونها در بدنه دولت استفاده میشه .
    • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      8 0
      منظور ایشون افراط گری ، روحانی ... بود که جماعت فکرکردند افراط گریه روحانی
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    تو رو خدا این تفسیرهای فضایی رو بزارین کنار! اینها ریشه دارتر از این هستن که با انتخاب روحانی به کنار برن!
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    نگرانم با این مطلب،خبرآنلاین فردا فیلتر بشه!
    • مریم A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      72 5
      نه برادر نگران نباش دوره افراطی گری و فیلتر تموم شد.گذشت اون دوره ها.تعادل و تغییر جایگزین حذف ها شده.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      64 4
      دوره لباس شخصی ها نیز گذشت مردم با هر عقیده ای در انتخابات پیام دادند که می خواهند زندگی کنند و با خشونت تحت هر عنوانی مخالفند. همین و بس!!!
  • سید IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    271 9
    عالی بود .
    • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      56 1
      موافقم اميدوارم يك بار براي هميشه موضوع افراد خودسر خاتمه پيدا كنه
  • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    با دیدن نماینده هایی مانند رسایی و ذاکانی و ... به یاد به توپ بسته شدن مجلس افتادم !!!
    • سیروس A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      دوست عزیز، من هم در خشمتان شریکم ولی تمثیلی که به کار بردید حتی به کنایه و مطایبه هم زیبا نیست. به توپ بسته شدن مجلس کار امثال محمدعلی شاه است و قربانیان آن امثال ملک المتکلمین و صوراسرافیلند. در واقع مجلس فعلی حاصل تنگ نظری و بستن در ها به روی اصلاح طلبان ملی باشد. ما حرفمان باید احیای مجلس و ارزش های آزادی انتخاب باشد نه انحلال یا امحای آن.
    • بی نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      حالا که تو انتخابات شکست خوردن می خوان کابینه را از ان خود کنند
  • یک ایرانی وطن دوست IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    واقعا از این ادبیات و تحلیل زیبا لذت بردم. ممنون خبرآنلاین.
  • مریم IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    افرین کاملا قبول دارم
  • ابوذز IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    من نمیدونم چرا شما به جای مردم تصمیم میگیرید. اگه نماینده این جریان افراطی احمدی نژاده که در سال 84 بیشتر از آقای هاشمی رای آورد و در سال 88 هم بیشترین رای تاریخ انقلاب (به جهت میزان و نه در صد) رو آورد. نتیجه انتخابات سال 92 که نماد اساسی مخالف این جریان (هاشمی+خاتمی) با در صد کمی اختلاف پیروز انتخابات بود وضعیت الی الابد مردم رو نمایندگی نمیکنه چون آقای هاشمی که 8 سال پیش کمترین محبوبیت بین مردم را داشت و با حمایت همه عوام و خواص چپ و راست در دوم از مردم نه شنید توانست بعد از 8 سال رای خفیفی از مردم بگیره پس در مورد 4 یا 8 سال بعد هم به این راحتی نمیشود قضاوت کرد.
    • محمد IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      دمت گرم،والا به خدا همینو بگو من موندم این خبرآنلاینی ها که یکسره ساکن فضای نت هستن وبین مردم نیستن چطور اینقدر توهم خودمردم بینی دارن و جوگیرانه به مسئولین منتخب مردم فحاشی میکنند. این روزها هم که می بینیم رای میلیمیتری و لب مرزی روجانی رو رای قاطع و معنادار میگن، با این وصف رای به احمدی نژاد پس چی بود؟دیگه اون که پیامش روشن روشن بود و معناش تو چشم تر، ولی اینجا اتفاقا و لزوما رای روحانی پیام خاصی رو نداشت و مثلا قالیباف هم که من بهش رای دادم گفتمان اعتدالی داشت و با احمدی نژاد هم مشکل داش.
    • sinaa IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      توی کدوم دانشگاه دانشجوی داکتری هستید قربان ؟ سوال شد برام!
    • بی نام 7 A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      جناب ابوذر.در مقاله گفتند که احمدی نژاد فقط یک نماد است.باید ماشین احمدی نژاد ساز خاموش شود.در این هشت سال دوستان و همفکرانتان افرادی همچون خاتمی را به باد استهزا گرفتند که میزان حال افراد است.یعنی گذشته شان حساب نیست بلکه اکنونشان را دریابید.حال در مورد هاشمی هم چنین است.این بنده خدا چهار سال تمام همه تهمت را شنید و سکوت کرد چه حق و چه ناحق.هنوز کابینه شروع بکار نکرده شماها به خود میپیچید.حداقل کمی از بزرگان فتنه یاذ بگیرید صبوری را
    • وحید MY ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      64 5
      برادر ابوذر ااحیاناٌ کامند روزنامه کیهان نیستید ؟شاید هم جزء برادران پرتو
    • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      66 4
      منفي ها رو ديدي محمد جون اميدارم فضا دستت اومده باشه !!لطفا سرتونو از زير برف دربياريد
    • باربارا IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      66 5
      این همه سال کیهان همه جوره از جانب مردم همه جوره تهمتی رو نثار خاتمی و اصلاح طبان کرده و کسی دم بر نیاورده. حالا در تعجبم که شما تحمل حتی یک مقاله کوتاهِ این چنینی را هم ندارید و فریاد و فغانتان بلند شده، انگار حق مطلق شمائید و ای وای که چه حقی از شما ستانده یا خورده شده است!
    • ایرانی IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      87 6
      در پاسخ به محمد و ابوذر باید بگم که اگر صدا و سیما کم لطفی نمی کرد و مناظرات دو نفره برگزار میشد و اگر گزارش هایی را که از سخنرانی های دکتر جلیلی داشت با همان کیفیت سخنان دکتر روحانی رو هم پوشش می داد شک نکنید رای ایشان بیش از 25 میلیون رای بود . ضمن اینکه اگر آقایان ، جناب آقای هاشمی را رد صلاحیت نمی کردند رای ایشان که با همان گفتمان «اعتدال علوی» آمده بودند قطعا از 30 میلیون عبور می کرد .
    • محمد A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      0 7
      طرفداران اصلاح طلب همين كارا رو ميكنن كه توقع دارن 85 ميليو نراي بيارن . خب توهمه ديگه باو. توي سايتي كه اصلاح طلب هاش اينقدر زيادن به زور كارهاي سايبري لايك فضايي مياريد . وگرنه تو خونه خودتون هم 1 به 3 فقط جلوئيد.
    • کامیار IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
      11 1
      حیف که اگر بعضی حرفها رو بزنیم نظرمون توی سایت چاپ نمیشه؛ پس راجع به اون سالی که رییس جمهور بیشتر میزان رای رو داشت بهتره در مقابل شما سکوت کنیم که سرشار از ناگفته هاست.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    164 7
    درود نفست گرم و برقرار
  • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    243 8
    اقايون وخانمهايي که الان دارند کرور کرور حرس ميخورند براى عدم راس اعتماد سه تا از بهترين وزرا بايد درس بگيرند تل موقع انتخابات مجلس تحريم نکنند و بيايند پاى صندوقعاى راى تا اين تندروها جايي تو مجلس اعتدال نداشته باشند.
  • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    رای جلیلی که نعبیر به 3-4 میبیون میکنید کار دو هقته ای یک سری جوان درس خونده معتقد به قرائت اصیل امام است نه تعابیری که شما از آنها کرده اید . من دانسجوی دکترا هستم و غالب افرادی که در نزدیکانم به جلیلی رای دادند متدین و عاقل بودند نه توصیفات شما .و این ادبیات اصلا درست نیست . البته با ادعاهای خلاف دکتر جلالی معنای افراط را هم فهمیدیم.
    • بی نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      باشه اصلأ هـمه تون دکتر. ولی بازم  ۴ میلیون تا بیشتر نیستید  که (:
    • بی نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      99 7
      جوری با مردم رفتار کردید تو این 8 سال که حالا که کاندید مورد حمایتشون رییس جمهور شده و خودشونو از اون فضای بسته 8ساله رها شده میبینن دارن خودشونو تخلیه میکنن!اگه با مردم درست رفتار میشد هیچ وقت اینجوری به گروه دیگه نمیپرید. کسانی که ادعا دارن افراطی گری پروندش بسته شده حالا دارن با شدیدترین الفاظ گروه خاص رو میکوبند. ما اینگونه به جایی نمیرسیم .ما باید شکافهارو رفع کنیم نه اینکه بخواهیم هی بین راست و چپ فاصله موهومی درست کنیم.خواهشا همه گروه ها دست از افراط بردارید بگذارید مردم قدری تنفس کنند و از آرای بالا و حداکثری رییس جمهور و از این انتخاب شایسته قدری لذت ببرند.به امید اینکه ایران ما به جامعه بین الملل برگرده و دامن و بساط افراط و افراطی گرایی از این مملکت مقدس برچیده بشه.
    • صحرا A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      59 1
      جناب دانشجوی دکترا عزیز، اگر مزایای استخدام و رانتهای روحی روانی که به این اطرافیان امثال ... داده شده را بردارند خواهید دید که کسی اطراف این جماعت جمع نخواهد شد
    • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      76 3
      واي يعني شما ٤ ميليون همكلاسي داري چه جالب!!!
    • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      54 1
      بابا دکتر!!
    • علیرضا IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      59 8
      این طور که معلوم هست شما همین 3-4 میلون مردم رو فهمیده تلقی می کنید و بقیه نفهمند. با این حساب همین مردم نفهم بودن که 4 سال و هشت سال پیش به احمدی نژا رای دادن؟ یا اینکه تازگی ها نفهم شدن؟ آیا هرکی نظر شمارو تایید کرد فهمیده است؟ و برعکس؟ شاید لازم مدرک فهمیدگی اون 3-4 میلیون را چک کنیم؟ ظرفیت چیز خوبی است.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      51 1
      ما از این دکترای عاقل نمیخواهیم که بخواهند مملکت را به باد بدهند .
    • رضا A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      16 82
      همین اصلاح طلبهای تندرو که نمایندشون عارف بود که از اینم کمتر رای داشتند.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      51 1
      عجبا!!!!!!!!!حمایت از کاندیدای گروه پرتو نشانه عقلانیت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • شهرام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      34 2
      lمتاسفم برای خردو منطق ضعیفتون که به یک بی تجربه تندرو که در مذاکرات هم هیچی جز تحریمهای شدیدتر برامون نیاورد، رای دادید وااسفا برادر
    • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      31 2
      واقعا" دکتری و به جلیلی رای دادی؟خب حالا با این هوشت ،با کدوم سهمیه قبول شدی؟
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    درود بر نوسنده این مطلب، درود. خیلی زیبا و جامع بود. عاااالی بود. علی یارت
  • وحید A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    این مقاله حرف دل مردم بود،اگر این مفسده ازبیخ وبنیان برچیده نشود حال جامعه خراب می شود!!
  • ایران A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    101 8
    باید با بی قانونی و هنجارشکنی برخورد قاطع و البته قانونی صورت بگیرد .البته این جریانان افراطی متاسفانه قدرت تحلیل ندارند و افراد پشت صحنه ای انها را هدایت می کنند که باید ماهیت آنها برای جامعه بیش از پیش روشن شود .در همین قضایای مجلس نیز دیدم که مخالفان اصلی وارد صحنه نشدند و سربازان پیاده را برای هتاکی و دریدگی پیش فرشتادند.
  • بی نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    با مطالعه كيهان و فارس و تسنيم و باشگاه خبرنگاران و نسيم و رجانيوز معلوم بود مي خواهند زنگنه و نجفي و آخوندي و ظريف و ربيعي و ميلي منفرد و علوي و سلطاني فر و نعمت زاده يعني ٩ نفر يعني نصف كابينه را بندازند. خدايي خوب روشون كم شد.
  • بی نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    چقدر شجاعانه و بی پرده و عالی نگاشته شده این متن .
  • ابراهیم A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    تحلیلت غلطه خبرآنلاین. آقای روحانی کابینه ای غیر سیاسی و قدرتمند بست و همشون حقشون بود تائید بشن. اینکه 3 وزیر که دوتاشون اصلاح طلب هستند رای نمیارن، دقیقا نشونه افراطی گری در مجلسه. در حال حاضر و با این 15 وزیر من کابینه را اصولگرا می بینم که خواست مجلسه
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    59 8
    یه سری مسائل رو باید بگم اول این که وقتی اقای توکلی پیش دکتر لاریجانی رفت در مورد اقای زنگنه با لب خوانی میشد فهمید که منظورش این بوده که بهش رای میدیم ...دوم این که رای اقای جنتی اشتباه اعلام شده...
  • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    خیلی تحلیل خوبی بود
  • احسان IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    65 13
    بند پنجم رو خوب اومدي
  • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    اين يكي إز كامل ترين و دقيق ترين تحليلهايي بود كه در مورد اين گروه خواندم واقعا إز اينكه رأي دادم احساس پيروزي ميكنم
  • بنی A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    "این گروه، خصومتی باور نکردنی با هاشمی رفسنجانی دارند. اساسا شاید بتوان آنان را فقط به همین صفت شناخت" اینو خیلی خوب اومدی.توی انتخابات بعدی مجلس جوابشونو میدیم
  • بی نام A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    86 7
    عالیییییییییییییییییییی
  • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    94 14
    این یعنی فقط بریداقتصادرودرست کنیدباقیش به شماربط نداره
  • من GB ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    واقعا عالی ، جامع و کامل بود ! از خدا میخوام نسلشونو منقرض کنه !
  • محمد IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    110 7
    این تحلیل از کیه بسیار جامع وموشکافانه نوشته شده امید وارم هر چه زودتر ریشه افراط و سلفی گری در شیعه کنده بشه و مجدداً فضا باز وآزاد بشه.
  • بی نام IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    83 8
    درود
  • مهدی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    87 8
    احسنت
  • ساره IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    78 11
    تحلیل به جا وجامعی بود
  • پژمان IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    76 4
    احسنت
  • بی نام A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    80 8
    دمش گرم هر کی این تحلیل رو نوشته . . .
    • بی نام CN ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      24 1
      اقا چرا یه قسمت حذف کرده منظورم این بود من در کشور چین هستم از اینچا به نویسنده این مطلب درود میفرستم
  • سیروس A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    34 11
    دوست عزیز، من هم در خشمتان شریکم ولی تمثیلی که به کار بردید حتی به کنایه و مطایبه هم زیبا نیست. به توپ بسته شدن مجلس کار امثال محمدعلی شاه است و قربانیان آن امثال ملک المتکلمین و صوراسرافیلند. در واقع مجلس فعلی حاصل تنگ نظری و بستن در ها به روی اصلاح طلبان ملی باشد. ما حرفمان باید احیای مجلس و ارزش های آزادی انتخاب باشد نه انحلال یا امحای آن.
  • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    107 8
    راست ميگين ها. عجب زيبا صفات اين تندروهاي خطرناكو رديف كردين. همين كه نتونستن ستاره هاي كابينه(زنگنه، آخوندي و نعمت زاده) رو بندازن آبروشون رفت.
    • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      36 2
      نجفی و میلی منفرد هم ستاره بودند
  • سرخوشي اصل IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    150 8
    خيلي جالب بود: چهره هایی عبوس دارند و آدم را به یاد قیافه های خوارج در سریال امام علی (ع) می اندازند دمت گرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سهند US ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    118 8
    انصار حزب الله+جبهه پایداری
  • majid A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    96 13
    اگر فقط به یک مورد اکتفا کنیم!مورد5برای اینان کافی است چرا که مومن واقعی چهره ای بشاش نورانی مهربان و دوست داشتنی دارد حتی برای مخالفانش!
  • mr IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    124 5
    مرگ بر افراط و افراطی گری.
  • من IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    110 3
    وااااااي چه كردي خبرانلاين بابا دمت گررررررررررم. من يه دانشجوي اين مملكتم از اين افراد بي سواد تندرو هم زياد ديدم. كساني كه مغزشون رو شستشو دادن. خيلي حرص دارم ازشون. دقيقا مثل اعضاي طالبان ميمونه قيافشون. جون مادرت بدون سانسور بچاپ خبرانلاين عزيز
  • محمد A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    61 6
    ممنون خیلی عالی بود ولی فقط یه بحث خیلی ذهنمو مشغول کرد چون خیلی صزیح صحبت کردید نمیترسید این جریان که تو همه جا دست دارن شکایت کننو ازین حرفا...
  • بی نام A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    56 10
    خيلي عالي بود
  • حسین A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    73 7
    واقعیت امروز ایران ما همین هست که می بینید عده ای انسان بی فکر عقب افتاده که با حمایت گروههای خاص به مجلس رسیدن این قشر آدمهایی هستند که باعث عقب افتادگی و زوال ای مماکت خواهند شد
  • رضا IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    وبزودی تابوتی از جنس اصلاحات ساخته میشود برای راستهای سنتی عقده ریاست!!!که شبیه تابوت مجلس ششم است...همان بلائی که سر ناطق وهاشمی آمد اینبار سرلاریجانی وباهنر خواهدآمد....انتخابات بعدی مجلس را خواهیم دید تازه اگر لاریجانی رای بیاورد برای اعتبارنامه اش متوجه میشود این میخ چه میخی بوده وتابوت چه تابوتی!!! وتازه خواهد فهمید رای به فتنه گران یعنی چه؟!!! قدری زود است برای تحلیل از هول حلیم توی دیگ نیافتید وعنان قلم را ره نکنید وانصاف را مرخص نکنید...قدری تامل کنید قدری صبر کنید زود است هنوز.روزی را میبینم که مطهری از ابتذال وانحراف دولت اعتدال فریاد میکشد ولاریجانی از نامردی شان گوشه نشین شده وباهنر دوباره به راه آهن برگشته....تا دوباره احمدی نژادی دیگر منجی گفتمان انقلابی شود!
    • بی نام A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      دوست عزیز که هم اسم من هستید حرمت و عنان قلم را که نه دوست عزیزمان در خبر آنلاین بلکه کسانی که ا پول بیت المال و بدون هیچ ترسی و بدون هیچ سانسوری در خانه کیهان به خاک سپرده شده است.در جایی که هر کس با ما نیست و چون من نمیاندیشد فتنه گر است و جاسوس دشمن.هتاکی به او میشود بی پروا تهمت زده میشود.دوست عزیز ما سالیان سال است که با حرفهای کیهان نشینان که سخن ما مردم نیست ولی به نام ما مردم زده میشود را تاب آورده ایم چگونه است که فقط یکروز و یکبار شما تاب و تحمل قلمی کخ حقیقت را ترسیم کرده است را ندارید
    • منجی؟؟؟؟!!! IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      36 3
      به نظرت احمدی نژاد منجی بود؟؟؟ من اصلا به گفتمان انقلاب کاری ندارم چون هرچه شما انقلاب رو به احمدی نژاد بچسبونین در واقع نقض غرض میکنین وبیشتر به انقلاب ضربه میزنین تا از اون دفاع کرده باشین ولی یه چیزی که خیلی من رو اذیت میکنه اینه که یا شما معنی منجی رو نمیدونین یا اینکه در شرایط ایزوله نسبت به شرایط بیشتر مردم ایران در این چندسال زندگی میکردین و فشار گرانی و تورم،آسیب های بی ثباتی و تصمیمات خلق الساعه،زیان های تصمیمات دیمی و غیرکارشناسی و فساد های گسترده و بی سابقه در تاریخ رو حس نکردین که احمدی نژاد رو منجی خطاب میکنین
    • حبیب IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      20 2
      یخ بدم خدمتتان فک کنم خیلی لازمه برای سوزشتان .
  • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    68 11
    اولين ضربه بر اين ميخ را هم خود روحاني با گفتمان اعتدال زد
    • بی نام EU ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      30 13
      بقیش را هم خودمون درانتخابات مجلس می زنیم
  • بی نام A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    75 19
    تحليل شاهكاري بود
  • بی نام A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    68 6
    احسنت ، تحليل بسيار جامعي بود
  • اعتدال A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    62 5
    آفرين
  • مجيد IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    83 7
    فكر نكنين كه اينا روحاني رو رها مي كنن. ما بايد حمايت خودمون از روحاني روادامه بديم
  • تحلیل گر اینترنتی A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    65 11
    مطلب فوق العاده زیبا و درستی بود. آفرین بر نویسنده. اتفاقا من هم در دومورد نظری دارم: اول این که فرمودید اینان معتقدند هدف وسیله را توجیه می کند؛ که اتفاقا این چندسال شاهد ساخت سریالهای فراوانی بودیم که سعی داشت این مطلب را برای بیننده باورپذیر سازد مثل همین گروگذاشتن قالیچه ی ابریشمی مسجد توسط نصرت برای گرفتن پول جهت مخارج بیمارستان درسریال دودکش. دوم اینکه اتفاقا درفتنه ی 88 هم ردپای رفتارهای اینها به چشم می خورد ازجمله حرمت شکنی در روز عاشورا. ظاهرا حرمت شکنی برای اینها یک فریضه است. با کنارهم گذاشتن این قطعات، پازل کامل می شود و فتنه گران و کاسبان فتنه مشخص می شوند.
  • بی نام US ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    63 9
    همه منتظر فینال زودرس هستیم، ببینیم جایگزین این وزرا روحانی افرادی با همین طرز فکر و منش اصلاح طلبی معرفی می کند یا خیلی زود کم می آورد و مارو نا امید می کند ، منتظریم.
  • ی A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    65 6
    بسیار عالی نوشتید. ولی یک نکته که کمتر اشاره شده بود. اگر ما قوه قضائیه واقعی و مستقل داشتیم و تلویزونهای خصوصی داشتیم که افراد نظرات مختلف را بیان کنند این مسائل پیش نمی آمد چرا نباید رئیس صدا وسیما فردی معتدل و انسانی دلسوز برای رسانه ها باشد. آیا با انتخاب کسانی چون حداد عادل انتظار نداریم که کسانی چون زاکانی پرورش پیدا کنند.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      23 2
      فعلا روی ماهواره سیگنال نفرستند تلویزیون خصوصی پیشکشان . اقایان مقامات که خودتان و اقوامتان سر کار هستند ما بیکاریم چه کنیم بریم خیابون گردی یا بشینیم توحونه با عقل خودمان تشخیص بدیم چی ببینیم تو ماهواره. فکر کنم یه کارشناس ارشد عقلش می رشه چیکار کنه.
  • پرویز A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    57 6
    بجا بود کاملا
  • مشخص A1 ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    65 4
    آهنگ بی بدلیل این سطور چنان ذهن را به ذوق می آورد که دردهای پنهانمان را اندک اندک از جانمان می زداید و نوید تنفس فرح انگیز در هوای پر از امید را می دهد (انشا.. چنین باشد)، آخر چند مدتی بود هرچه می شندیم صدای مخالف و آزار دهنده بود که فکر می کردیم باخته ایم!و همگان سر بر گریبان بودیم!غافل از اینکه امید همچنان زنده است و خواهد بود!لذا بعد از مدت ها خوشحالیم از اینکه مطلبی را می خوانیم که حرف دلمان را می زند و همگان با ما خوشحالند!بگذار مخالفان نیز نظر دهند، زنده باد مخالف من... با اینکه می توانست بهتر از این باشد ولی ما خوشحالیم
  • مج مج IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    81 8
    عالی بود ... انگار حرفایی که این چند مدت تو دلم جمع شده بود همشو یک جا گفتین ... ممنون :)
  • علی CA ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    23 1
    البته خوشحالیم از رای آوردن بیشتر وزرا. اما حقیقتا حیف ار رد صلاحیت شدن اشخاص متخصص و با دانشی مثل دکتر نجفی! آن هم صرفا به دلیل گرایشات سیاسی! یعنی مملکت باید از مدیریت تخصصی ایشان بی بهره باشد چوت ایشان سلیغه سیاسیشان با نمایندگان مجلس همخوانی نداشت؟ تا کی ما می خواهیم تخصص را فدای گرایشات کنیم؟ به قول بنده خدایی: مشکل مملکت ما اینه که یکی که از دوره های فراگیر پیام نور مدرک گرفته باید به یه دکتر از دانشگاه ام آی تی رأی موافق بده
  • musa A1 ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    8 57
    واقعا متاسفم.این لحن شما خیلی زننده هست.اونا نه خوارج بودن نه افراطی.نماینده های محترمی بودن که همین مردمی که کاربران سایتتون هستن بهشون رای دادن تا از حقشون دفاع کنن.ولی هرکس یه دیدگاهی داره.اونا هم طبق دیدگاهشون از حق مردمشون خواستن دفاع کنن.شاید شما اصلاح طلب افراطی هستین که جنبه پخش زنده ی مسائل سیاسی رو ندارین که اینجوری قضاوت میکنین.دموکراسی یعنی همین دیگه نه؟؟؟یعنی هرکس ازادانه نظرشو بگه نه؟؟؟؟حالا چون نظرشون اینجوریه اونا خوارجن و شما مهاجر و انصار؟؟؟؟واقعا که:)
  • موسی A1 ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    42 3
    جمعا 258 رأی ممتنع به وزرا دادن.یعنی 14/5 رأی ممتنع برای هر وزیر.که یه دونش در تعیین سرنوشت وزیر اموزش و پرورش کارساز بوده.این نمایندگانی که میرن تو مجلس و ازمزایا و نفوذ سیاسی برخوردار میشن.چرا رأی ممتنع میدن.که به گفته خودشون.رأی ممتنع یعنی انگار تو مجلس حضور نداشتیم.پس رفتین چیکار کنین؟جواب خدا رو چی میخواین بدین؟ما بهتون رأی دادیم که از حقمون دفاع کنین و خوب و بدو تشخیص بدین.اگه قدرت تشخیص ندارین.پس چرا نماینده شدین.شما ک میگین تکلیف شرعی مارو ب مجلس کشونده.هیچکس همچین نماینده ای رو نمیبخشه.که حقشو اینجوری پایمال میکنه.شما که بازی با کلماتتون خوبه.یه مقاله در اینباره بنویسین و از حق ملت دفاع کنین
  • میثم A1 ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    39 6
    از مجلسی همچون رسایی، زاکانی و ... چه توقعی دارید به دکتر نجفی رأی بدهد ؟! اتفاقا نباید رأی بدهد تا " ما " مردم بفهمیم "حرف مرد یکی است" خطایی بیش نیست. دقیقا 2 وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی که با قشر جوان و نوجوان جامعه در تماس هستند، رد صلاحیت شدند. هم مجلس تندرو فعلی و هم دولت اعتدال گرا؛ به این نتیجه رسیده اند که نسل جوان و نوجوان جامعه می توانند تعیین کننده باشد. ظاهرا قاطبه افراد جوان و میانسال تصمیم خود را در تحریم گرفته اند و اصلاح طلبان امیدی به حضور و مشارکت فعال آنها ندارند. این خستگی و بی میلی در مشارکت در تعیین سرنوشت توسط این قشر میانسال و بزرگسال جامعه فعلی ایران، مورد رضایت ضمنی اقتدارگرایان و مایه شکست اصلاح طلبان در روز 24/5/92 شد.
  • حمید A1 ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    3 53
    بنده خدا احمدی نژاد هیچ زمانی خودش رو اصولگرا معرفی نکرد!
  • همتی IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    5 58
    بسمه تعالی سلام اینقدر نویسنده تند رفته که مثلا خواسته با تندروی تندروها رو تخته کرده باشه عزیز دل برادر آروم باش جوجه رو آخر پاییز میشمارن غره به ظاهر نشو کمی تامل کن ببین باطن امر چیه افراطی گری خوب نیست این رو همه قبول دارن ولی نمیتوان برای مقابله با افراطی گری افراطی عمل کرد معمولا پیروزی ظاهری افراط آور است مثل اصلاح طلبان وقتی در مجلس ششم ظاهرا پیروز شدند افراطی شدند حالا هم جریان به اصطلاح اعتدال ظاهرا پیروز شده احتمال زیاد به افراط کشیده بشه به خصوص بعد از انتخابات مجلس دهم
  • بی نام CN ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    36 5
    این متن رو که نوشته حرف نداشت از چین بهش درود
  • بی نام IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    32 3
    رای خوانندگان به نظرهای ارسالی خود بیانگر واقعیتی بزرگ و پنهان در جامعه عزیزمان است که لزوم پاسخگویی های بعدی را کمرنگ می نماید.
  • هادی عبداللهی IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    22 1
    از سایت خبرانلاین مقداری دور از ذهن می رسید ولی باز عالی بود واقعا این جماعت سی چهل نفر در مجلس و بقیه اشان در لایه های حکومت وجامعه وقتی مواضعشان رو مشاهده می کنیم افسردگی میگیریم و این چند روز از مواضع این چند نفر انسان حالت تهوع میگیره واقعا مشمئز کنندن واقعا مشمئز کنندها جانباز 70درصد
  • amin IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    32 3
    بسیار زیبا بود من لذت بردم
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    19 0
    عزيز دل تحليلگر. مجلس كاملا فراكسيوني راي داده درست ٣. تا اصلاح طلب نزدبك آقاي خاتمي رو زدند كي خبره تر از نجفي داريم ما؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    24 1
    خبر آنلاین جون راضیم ازت....
  • نیما IT ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    23 1
    احسنت! به امید روزی که طومار افراطی گری در این مملکت پیچیده بشه تا مردم نفس راحتی بکشن، انشاالله!
  • حسین A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    19 1
    احسنت به این تحلیل و نگارش زیبا.خیلی متنی شیوا و حرفه ایی بود .ریشه این جریان افراط را همه می شناسند که فردی در قم است که اتفاقا او هم در آن استان و نزد مراجع در اقلیت است.و هیچ سابقه ایی در انقلاب نداشته و ندارد و یادم هست که زمان امام خمینی هم هیچکاره بود
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    21 2
    نخیر! اشتباه گفتی! میخ آخر را دو سال دیگه می زنیم موقعی که اصولگراهای افراطی را از مجلس بیرون کردیم؟!!
  • محسن A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    22 1
    این پخش زنده رای به وزرا خیلی جالب بود چون چهره افراطیون ر ابرای مردم آشکار کردو باعث شد مردم در انتخابات بعد به حساب آنها برسند اگر این شیوه ها و شفاف سازی ها ادامه یابد قطعا میتوان به مردم سالاری دینی و پیوند محکم بین حومت و مردم و ملت امیدوار بود .به امید اینکه ریشه تمام این افراطیون برای همیشه در این کشور خشکانیده شود.انشااله
  • محمد IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    30 3
    خبرآنلاین مرسی....
  • کاوه A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    36 3
    مردم با رای به روحانی حماسه آفریدند آقای لاریجانی و همفکرانش با رای به اکثریت مهره های کلیدی کابینه حماسه آفریدند الان نوبت ایت اله آملی است که با ریشه کن کردن سران و عاملان غائله قم حماسه بیافرینند و جامعه را که به سمت دوقطبی شدن پیش میرود محافظت کنند.جناب آیت اله آملی نگران نباش برو جلو مطمئن باش مردم حمایتت میکنند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    32 5
    مدت ها بود متنی به این شیوایی و با نگارشی حرفهه نخوانده بودم .کلید واژه های حقیقت در این متن همچون پرتوهای نوری پرده ضخیم و تاریک جهالت و افراط را سوراخ کرده و بر دل خواننده آرام میگرفت....و او را گرم میکرد
  • ایران دوست IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    24 1
    از اینکه در این مرز وبوم فرهیختگانی هستند که این تحلیل جانانه را بنویسند بر خود می بالیم خدا را شکر کسانی در این مملکت هستند که چون امیر کبیر دلشان برای این اب وخاک بسوزدو خورشید پشت ابر ولو هشت سال باز هم نمی ماند شما نویسندگان خبر انلاین بحق مریدان واقعی مولایمان حسین هستید ازادگان حقیقی که در مقابل افکار سیاه وتباهی می ایستید وافشا می کنید مرحبا به شما شیعیان مولا علی
  • ایرانی مسلمان A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    23 1
    بشنو از نی چون حکایت میکند/ از جدائیها شکایت میکند/ از نیستان تا مرا ببریده اند/ از نفیرم مرد و زن نالیده اند/هرکسی از ظن خود شد یار من/ از درون من نجست اسرارمن/ سر من از ناله من دور نیست/لیک چشم و گوش را آن نور نیست/ هر کسی کو دور ماند از اصل خویش / باز جوید روز گار وصل خویش/ فتبارک الله نویسنده محترم و فهیم که گل گفته ای / افرین بر افکار بلندت /درود خدا بر تو ومجمو عه ات
  • رامین A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    32 3
    دیشب زاکانی رسایی کوچک زاده کریم قددوسی حسینیان و..... اصلا خوب نخوابیدند.ترس آنها از این که دیگر مردم آنها را نمی خواهند ا به تب و لرز وحشت افتاده اند........به امید ریشه کن شدن افراط برای همیشه.....این مقاله انقدر زیباست که من چند بار آن را خواندم تا بعضی از کلید واژه های مثل"چهره های عبوس مثل خوارج" "نام نبردن از بنیانگذار جمهوری اسلامی" "حق الناس" "نشاندن خطیب به جای فقیه" " بها دادن به نقل بیش از عقل" و........................................
  • مجتبی IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    24 3
    واقعا مصداق این تحلیل هستند ! دست مریزاد . زنده باد روحانی
  • بی نام EU ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    24 1
    اینحا, تا الان فیلتر نشده با این مطلب....! دست نویسنده درد نکیمه واقعا,حرف دل اکثریت رو زدن. ولی کل مقاله یه طرف این تیکه اش یه طرف دیگه " باز شدن تدریجی فضای امنیتی . اهل فن می دانند فضای امنیتی پایدار نمی ماند و مرتبا به دوز بالاتر نیازمند است که سرانجام به ضد خود تبدیل می شود . "
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    66 8
    آخ دوست دارم قیافه شریعتمداری رو بعد از رای آوردن زتگنه ببینم
    • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      20 1
      1000 تا مثبت
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    43 3
    يه كامنت در باره آقاي مصباح نوشته بودم ولي منتشر نكردين.چراااااااااااااااااااااا؟
  • منتقد A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    12 82
    جوجه رو آخر پاییز میشمرن. جناب خبرآنلاین نون به نرخ روز خور! افراطی، همان معبود شما هاشمی رفسنجانی و خانواده منحرفش اند که مقابل نظام قرار گرفتند. یقین دارم که تو هم از نسل نا خلف مهاجرانی و سروش و اکبر گنجی هستی. شماها هاشمی رو خوب خوب میشناسید اما چه کنیم که فعلا نون توی فنای در هاشمی است. خداوند عاقبت به خیرتان کند.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      31 2
      منفی هایی که به شما داده شد نشانگر چیست؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    22 1
    بهترین تیتر سیاسی در چهار سال اخیر بود. مرسی ممنونم.
    • رض A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      15 0
      بهترین تحلیل و درست ترین تحلیل در 8 سال اخیر بود ...درود بر خاتمی...درود بر روحانی ..درود بر هاشمی...درود بر محبوب ملت سید حسن خمینی...درود بر ناطق نوری
  • ناصری IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    23 1
    خبر خیلی زودتر باید می نوشتی ، ولی بازم عالی بود دلمون لک زده بود برای چنین مطلبی، از بس کسی به توهمات کیهان جواب نمیداد
  • هادی EU ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    5 38
    آیا این مقاله اعتدال است؟ این تندروی نیست. . ما که به شما که با 50 درصد رای اوردین احترام گذاشتیم . شما چطونه. چرا اینگونه به طیف مخالف خود حمله می کنید و مقالات سراسر توهین می نویسید. ما هنوز فتنه 88 را فراموش نکردیم. اگر ملت به روحانی رای دادند که آن هم نصف به علاوه کمتر از یک درصد،برای روی کار آمدن امثال شما نبود.
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    39 3
    متن تقریبا جامعی بود امیدوارم بزرگان جناح راست که اکثر از زجر کشیده های انقلابند نیز به این نتیجه رسیده باشند و ای کاش سال 88 این نتیجه می رسیدند. آنچه من نیز از این جریان افراطی که تعداد اندک ولی پر سر و صدا هستند فهمیده ام اینست که برای به قدرت رسیدن حاضر به له کردن هر ارزشی هستند و راحت برای بقا خود آبروی هر کسی را می برند.
  • علی A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    13 2
    این آقا 90 درصد حرفای قابل قبول اما با اون 10 درصد انگار خواسته هم به تیر بزنه هم به تخته .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    34 10
    * لطفا 2 دقیقه از وقت گران بهای خود را صرف خواندن این مطلب کنید: تعداد رای(از 284 نفر) موافق آقای نجفی 142 رای مخالف 133 رای و ممتنع 9 رای بود یعنی تنها 1 رای برای وزیر شدن ایشان کافی بود درست است؟ حال می رویم سراغ گزینه بعدی یعنی آقای واعظی؛ زمانی آقای لاریجانی رای ایشان را می خواندند اعلام کردند: "آرا اخذ شده 284 موافق 218 مخالف 45" حال باید 21 رای ممتنع باشد درست است؟ ولی 20 رای ممتنع اعلام شد!!! لینک دانلود اعلام نتیجه در بخش آرشیو وب سایت صدا و سیما موجود است.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      36 5
      کاملا موافقم.... لطفا؛ خواهشا؛ پیگیری فرمایید... فرهنگیان از این اقدام شما "بسیار بسیار" خوشحال خواهند شد. می توانید رای گیری کنید که نظر مردم راجع به نجفی چی بود... خواهش می کنم!
    • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      10 17
      کاملا موافقم.... لطفا؛ خواهشا؛ پیگیری فرمایید... فرهنگیان از این اقدام شما "بسیار بسیار" خوشحال خواهند شد. می توانید رای گیری کنید که نظر مردم راجع به نجفی چی بود... خواهش می کنم!
  • مهدی A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    40 24
    مردم فهیم تو انتخابات مجلس جواب افراطیونی که نظرات شخصی خود را از جانب ملت میدانند، خواهند داد.
  • رض A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    57 20
    ساده لوحی است اگر باور کنیم پایین کشیدن احمدی نژاد، همه‌ی کار است. باید ماشین «احمدی نژاد ساز» خاموش شود، ماشینی که سوخت و نیروی محرکه آن افراط ورزی و دوقطبی گری است. در این صورت است که می توانیم پایان بناپارتیسم را اعلام کنیم وگرنه باید منتظر ظهور نفر بعدی باشیم .عزیزان از تجربه کردن افرادی چون احمدی نژاد درس بگیریم تا در دام افراطیونی چون جلیلی و...که عضو یکی از خطرناکترین جبهه های افراطی کشور یعنی جبهه پایداری هستند گرفتار نشویم. و دستیابی به این مهم فقط با افزایش شعور سیاسی خود و اطرافیانمان ممکن است. متوجه باشید که 4 سال بعد دوباره با ترفندهایشان خاممان نکرده واز اصلاح و اعتدال به افراط مبتلایمان نسازند
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      54 10
      تعبیر زیبایی بود-ماشین احمدی نژاد ساز. :))
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    68 9
    عزیزی میگفت برای این مجلس روحانی بیش از حد محترمه. برای اینا همون احمدی نژاد کافی بود همچنین ظاهرا مردمی بودن مواضع خبرآنلاین بعضی ها رو خیلی سوزونده. قبل انتخابات بینندگان این سایت برخلاف همه مراکز آمار گیری و نظرسنجی دولتی و نیمه دولتی گفتن روحانی رای میاره و دیدید که رای هم آورد.
  • آراز IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    7 34
    تحلیل غیر منطقی بود با اینکه اکثریت مجلس اصولگرا بودند با یک رویکرد مثبت به وزرا رای دادند و حالا شما کاسه داغتر از آش شدید و این فضای مثبت بوجود آمده را مکدر می کنید. اگر ما تحلیل نمایندگان جهت روشن شدن عملکرد گذشته وزرای ‍یشنهادی و برنامه های آتی آنها مثبت تلقی نکنیم و این وسواس مثبت نمایندگان درست درک نکنیم خود به نوعی دیکتاتوری می رسیم که در اینده منجر به چپ افراطی می شود و باز تاریخ تکرار می شود ......
  • عشق احمدی نژاد IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    11 63
    سوال ؟ بیشترین تعداد رای رو کی آورده بعد انقلاب؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      61 5
      سید محمد خاتمی
    • mr IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      22 3
      یا حسین......
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    40 5
    بی خردی در طول تاریخ بوده وهست. افراط گرایی شاخه ای از بی خردی است و از بین رفتنی نیست بلکه باید آن را مهار کرد
  • احمدیان IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    54 7
    میخ آخربرتابوت افراطيون زده شد تا دیگر از طرف مردم حرف نزند اگر ما مردم هستیم ودربین مردم زندگی میکنیم 1درصد جامعه هم شمارانمی خواهند بقول علی مطهری شما 3میلیون رای داشتید ساکت بنشینید گروه خوارج اندک ورسوای تاریخ افکار نظیر شماها حتی به قرآن ناطق هم رحم نکرد -افراطیون دغدغه اسلام ندارند ناراحت منصبهای از دست رفته شان هستند در انتخابات آتی مجلس حق امثال ذاکانی ها هم کف دستشان گذاشته میشود درودبر اعتدال واصلاحات نابود باد افراطیون
    • رضا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      4 38
      قربان روحانی فقط 7 دهم درصد بیشتر از50درصد شرکت کنندگان را کسب کرده. نظر شما دقیق مصداق دیکتاتوری است درشکل جدید.مگر اصلاح طلبان به هاشمی وناطق و...رحم کردند.عالیجناب سرخ پوش کار کی بود؟ مگر همین مطهری در رد اصلاح طلبی کتاب ننوشت؟ لطفا تاریخ را فراموش وتحریف نکنید
    • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      14 2
      آنهایی که بحث 50.7٪ رو مطرح می کنند و ادعا می کنند این رای قاطع نبوده قدرت تحلیل ندارند حتی در حد ابتدایی. ببینید فرض کنید دو نفر در جایی شریکند یکی 51٪ و دیگری 49٪ سهم دارد. می توان گفت هر دو سهم یکسانی دارند ولی اول 1٪ سهم بیشتری از نصف را دارد. حالا فرض کنید یک نفر 51٪ سهم داشته و 100 نفر در 49٪ سهم بافیمانده شریکند حالا میشه گفت سهم نفر اول قابل تووجه نیست!؟ مصلما نه. به عبارتی اگر در انتخابات به جای 6 نفر دو نفر شرکت کننده بودند حرف شما درست ولی الان رای نفر اول 3 برابر یا شاید 4 برابر کاندید مورد نظر برخی هاست!
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    17 5
    تحلیلی کاملا منطقی و هوشمندانه ارائه دادین ولی ممکنه بگین سر رشته این تفکر که در حال حاضر کاملا روی پرده سکان قدرت رو به دست گرفته به کجا میرسه و اینکه ما مردم تا چه حد میتونیم روی این روند تأثیر بذاریم؟؟؟؟
  • اعتدال A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    23 2
    دوستان دعوا ممنوع لطفا" ضمن آرامش , به دولت تدبیر و امید درپیشبرد سیاستها و دیدگاه های معتدل به دو از حاشیه کمک و پیرو باشیم
  • رضا A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    8 19
    نظرم این است که به هیچ عنوان نباید افرادی در این نظام سر کار باشند که به آرمانهای والای شهدا پشت کرده اند چه شد شهید همت شهید چمران مهدی باکری و .....
  • وحید IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    32 2
    به امیدتشکیل مجلس اعتدال دهم باحداکثرآراودست ردبه سینه امثال رسایی وکوچکزاده که با5درصدآراتهران 8میلیونی(حدود 250000و280000رای) واردمجلس نهم شدندواینگونه حق اکثریت را ضایع کردند
  • مرتضی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    35 4
    پس ما می آموزیم که: 1- میدان التحریر به در ما نمیخوره بلکه اصلاحات گام به گام 2- نه تنها باید مستبد را از بین برد بلکه استبداد را باید ریشه کن کرد. دوستی میگفت هنوز تو اروپا آدم هایی مثل هیتلر زندگی میکنند ولی جامعه ی اروپا حتی به آنها مجال خودنمایی هم نمیدهد.
  • مارال A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    22 1
    ضمن تشکر از این مقاله ولی باید پذیرقت که اصول و فضیلت و عدالت اخلاقی تقریبا حالت سیاه و سفید دارد بینابینی ندارد اگر داشت و نسبی بود هیچ وقت این اصول تشکیل نمی شدند.باید بپذیرید افراد همفکری مثل شما در زمان خاتمی کهه این تندرو ها انواع هتاکی ها و بی حرمتی ها انجام میدادند اصول گرایان منفعل بودند وحتی بعضا خوشحال میشدند و آن را کاری پسندیده می دانستند ولی حالا که نوبت به خودشان رسیده این اخلاق را مذموم میدانند!؟ به امید روزیکه یک عمل زشت و زننده همیشه و در تمامی ادوار از جانب عقلاگرا ها و خردورزها حتی برای حزب مخالف خود عملی مذموم تلقی گردد اینگونه است که عدالت اخلاقی در جامعه میتواند شکل بگیرد.
  • محمد IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    41 3
    بیش از 50 درصد نمایندگان در دور بعدی رای نمی آورند چون پیام مردم در 24 خرداد را نگرفتند.
  • حامد A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    29 4
    شعور سیاسی و خردورزی در یک جامعه با فضای باز و اطلاع رسانی بدست می آید نه در یک فضای بسته و امنیتی.و درصورتیکه متولیان وسیاست گذاران کلان به این خردورزی معتقد باشند با گماردن افراد خردورز در سطوح بالای مدیریتی به مردم فرهنگ میانه روی و خرد ورزی یاد میدهند ولی اگر چنین اراده ایی نباشد جامعه خواه ناخواه به سمت تندروی میرود چون طبقه الیت در هر جامعه در اقلیت هستند و تندروها این را میدانند و به همین خاطر روی توده و عامه مردم که ممکن است خیلی فرصت یادگیری آگاه اندیشی(بواسطه بسته بودن و فقدان جریان اطلاعات) نداشته اند ،کار میکنند...به امید اعتقاد به خردورزی در تمام سطح بالای مدیریتی کشور...
  • خسرو A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    30 11
    اون دوست عزیزمون در مورد رای نجفی و واعظی درست میگه .من موقع قرائت آقای لاریجانی تمام آرا را مینوشتم. به آقای واعظی کلا 284 مفر رای دادند 218 موافق+45+مخالف+20ممتنعمیشود 283!!!!! نه 284 چطور میشود .این یک رای ممکن است مربوط به آقای نجفی بوده باشد که سهوا خوانده نشده؟؟؟یا یک .....
  • هادی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    34 5
    باهات 100درصد موافقم بابا از افراط خسته شدیم به کی بگیم
  • هادی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    42 4
    درود بر تو.تحلیل خوبی بود.بساط این خشکه مذهب ها رو باید چید
  • behnam A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    34 3
    احــــــــــــــــــــسنت تحلیل فوق العاده ای بود. کسی که اینو نوشته واقعا باید دید جامع و دقیقی نسبت به اجتماع و سیاست ایران داشته باشه. کار یه استــــــــــــاده
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    33 3
    احسنت
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    33 3
    درود بر شما کاملاً موافقم، تا محو کامل ادبیات و مرام این جریان قلیل اما پر هیاهوی افراطیون باید پیش رفت.
  • منوچهر A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    27 3
    درود به شرف نویسنده . باید این مطلب رو طلا گرفت. امیدوارم در حافظه تاریخمیون ثبت بشه تا دیگه دچار اشتباهات گذشته نشیم و به کسانی که از محور اصلاحات و اعتدال خارج هستن رای ندیم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    58 3
    انشا الله در انتخابات آتی مجلس با شرکت حداکثری خط اعتدال تمام این چهره ها از مجلس گورشان را گم کنند
  • دولت آبادی++ IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    34 3
    12. سربازگیری این گروه عمدتا از افراد کم سواد، بی منطق و یا تحقیر شده‌ای است که به «نقل»‌ خیلی بیشتر از «عقل» بها می دهند وحتی نمی توانند منقولات را در سنجه منطق بگذارند تا سره را از ناسره جدا سازند. خدایی نمونه این افراد رو تو بحث ها میبینیم . فقط بلدند بگند : دیدی فلانی در باره فلانی چی میگفت !!
  • بی طرف IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    29 3
    هر چند مسائل مطرح شده در مجلس بوی عدم تعامل با دولت تدبیر و امید را می داد، اما آقای روحانی با زیرکی در سخنانش در پایان مراسم و قبل از رای گیری آتش فوران شده نمایندگان افراطی را تا مقداری کاست و نتیجه اش رای آوردن آقای زنگنه بود، هر چند بنده از رای نیاوردن آقای نجفی بسیار متاثر شدم، لذا لازم می دانم پیشنهاد کنم آقای نجفی را در سازمان میراث فرهنگی قرار دهند تا با شخصیت مناسب خود این سازمان در هم ریخته را سامان دهند، و از شخصیت های معتدلی که با آقای احمدی نژاد کار کرده اند، و مطمئنا در سیاست ها و خط مش هیچ گونه وجه مشترکی با احمدی نژاد نداشته اند استفاده شود، برای مثال: دکتر صالحی که خوشبختانه رئیس سازمان انرزی اتمی شد، دکتر عادل آذر استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و رئیس مرکز آمار ایران.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    25 3
    چه بگویم که دوستان نگفته باشند هر چه هست این تحلیل را باید بارها خواند و از نویسنده می خواهم نه یک بار که همیشه به صورت مستمر به زبان های مختلف بنویسد و نقد و افشاگری کند تا همه ویژگی ها این جور افراد و این نوع طرز فکر معرفی شود
  • محمد A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    41 3
    درورد بر نویسنده عزیز. حرف ملت ایران را زدید. ملت از افراطی گری وافکار طالبانی حالت تهوع گرفته بود این گروه رانت خوار با افکار ارتجاعی کشور را به خاک سیاه نشاندند . با رای به روحانی امید است مراسم دفن این گروه خودسر .تندرو .تمامیت خواه انجام شود .تا ملت بتوانند در آرامش و صلح و صفا وقانونمند زندگی کنند
  • رضا A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    33 4
    اصول گرهای از نوع تندرو بای بای
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    33 3
    دوستان عزیز برای اینکه از زحمات این نویسنده شجاع قدردانی کنیم لطفا امتیاز به مطلب که درارای ستاره هست یادتون نره
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    42 3
    اینا خیلی خوب آمدی: . چهره هایی عبوس دارند و آدم را به یاد قیافه های خوارج در سریال امام علی (ع) می اندازند
  • شعله IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    46 3
    بهترين نوشته ى اين هفته بود افرين
  • شهرام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    7 74
    مطمئنم این تحلیله صدای رادیو آمریکاست یا بی بی سی هستش نه خبر آنلاین...اگر دین ندارید حداقل آزاد مرد باشید
    • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      36 0
      برادر من، معلومه كه خبرآنلاين به اصولگرايان معتدل مثل لاريجاني و ولايتي و ناطق نوري و عسگراولادي و .... گرايش داره و با اصولگرايان افراطي زاويه داره. مردم هم نشون دادن از افراطي ها بدشون مياد نه از اصولگراهاي ميانه رو. اين حرفا درسته. آره اگه رسانه هاي داخلي نگن صداي آمريكا ميگه. اينا حرفاي درستيه چرا شماها ناراحت ميشين؟
    • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      13 2
      دليلت چيه؟
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    28 1
    من که اعتمادمو ازدست دادم وهمه اینا را جنگ زرگری میدونم قدرت بین جناحها تقسیم شد اگه ازاین به بعد دست خودسرها ومداحها کوتاه شد حرفمو پس میگیرم
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    20 1
    جالب بود. خصوصا اینکه مهندس هستن. یاد اون تحلیلی افتادم که اخیرا یکی از دانشگاههای معتبر دنیا انجام داده بود که چرا خیلی از اعضای گروههای تندرو مهندس هستن.
  • سیا A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    30 2
    بازم دیررسیدم موندم ته صف.یعنی میشه این اتفاق بیفته خدا.ایشالاکاری که خاتمی برای جراحی وبیرون کشیدن خوارج شروع کرد روحانی عزیزبه سرانجام برسونه ومیخ اخربرتابوتشون کوبیده شه
  • محمد IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    52 3
    10000000000000000000000000 افرین به خبر انلاین . در جواب اون کسی که گفته خبرانلاین برای رضایت اپوزیسیون مطلب مینویسه باید بگم همین بیان سرتاسر مضحک جناب عالی نشون میده چقدر شما و همفکراتون کج فکرید. من خودم یه اصلاح طلب هستم و حالم از هرچی اپوزیسیونی بهم میخوره و لذت بردم از این نوشته عالی و روشن فکرانه خبرآنلاین درود به شرف نویسنده
  • كارمند شركت پتروشيمي برزويه در عسلويه IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    50 1
    چطور در 8 سال اخير كه صنعت نفت كشور آرام آرام به ركود كشيده شد عسلويه به خواب و رخوت كشيده شد توليد نفت كشور سال به سال كاهش پيدا كرد تا به وضعيت بغرنج امروز رسيديم چرا زماني كه افرادي مانند ميركاظمي كه تنها با لابيهاي پشت پرده به وزارت نفت رسيد در حاليكه حتي يك روز نيز در نفت نبوده است و كار نكرده است و حتي مفاهيم بنيادي نفت مثل عدد اكتان و ... را نمي داند بر مسند وزارتخانه نشست سخني در باب مخالفت از زبان امثال آقايان زاكاني و توكلي و حسين شريعتمداري و .... نشنيديم؟! صنعت نفت كشور مدير نفتي مي خواهد. 8 سال اخير سالهاي خسارت بار فراواني براي صنعت نفت كشور و پرسنل آن بود. خيلي از كارشناسان و نخبگان نفتي از كشور خارج شدند و جذب كشورهاي همسايه يا كشورهاي اروپايي شدند.
  • علیرضا A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
    4 14
    تنها موضوع که در این مطلب حقیقت داشت خصوصیت باورنکردی به اقای هاشمی...
  • صادق IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    9 1
    متاسفانه افراطي ها نابود نميشن. اونا هميشه اعتدال و ميانه روي رو تهديد مي كنن
  • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    7 0
    اين جماعت اتهامات ثابت نشده را ملاك قضاوت ميدانند نه حكم دادگاه را. پشت عبارت "ملاك حال افراد است" پنهان مي شوند
  • م IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    12 2
    فكر مي كنم منظورتان جبهه پايداري و مخصوصا جبهه رهپويان است
  • 1 IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    8 1
    فکر نکنم نویسنده مقاله به اندازه شما وقت وفکر برای نوشتن گذاشته باشه. خیلی وقت صرف می کنید. ولی بهر حال روحانی متشکریم
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    7 1
    یکی از بند ها گفته شده بود چرا در انتخابات شورا یا مجلس شرکت نمیکنند در حالی که بعضی از این افراد دقیقا با همین مشخصات الان بر کرسی های مجلس تکیه زدند!!!
  • مقدسی IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    7 0
    میزان رای ملت است . در 24 خرداد مردم رای و دیدگاه خود را به نمایش گذاشتند: اعتدال (پایان افراط و مقدسمابی )
  • علی A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 7
    نویسنده مقاله خیلی زیاده روی کرده از کجا خط گرفته بنفع چه گروهی قلم زده لا اقل انصاف را یه خورده رعایت میکردی بد نبود حداقل در شماره 4 چشمت رو واقعا بسته ای اینهمه طرح های عمرانی اتوبان پل پالایشگاه بیمارستان سد دارو سازی و طرح مهر و خدمات فراوان دیگر پس چیه .فقط بجرم اینکه جلو حیف و میل بیت المال و قراردادهای میلیاردی اقایان گرفت برچسب افراط گرایی زدند .اقای نویسنده قیامتی هم هست
  • بی نام NZ ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    7 0
    احسنت
  • رحیم A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    2 0
    لطفا درثبت نظرات عدالت رارعایت کنید مگه نظرم چه ایرادی داشته که درج نکردید
  • سیروس IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    حرف دل 66میلیون وپانصدهزارنفر از 70میلیون جمعیت ایران را زدید درود بر اصلاح طلبان که میخ آخر را برای همیشه بر تابوت افراطیون زدند احسنت
  • سیروس IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 0
    اتفاقا خداوند حتما نویسنده مقاله رادر قیامت به بهشت میفرستد چون با ژرف نگری درد دل تقریبا 70 میلیون ایرانی مسلمان نجیب را زده وهمه میدانند چون افراطیون به مردم ظلم کرده وحق مردم را خورده اند وخودشان را تمام وکمال اسلام ناب میدانند خداوند در قیامت حتما آنان را به جهنم رهنمون خواهد کرد -خدا برذره ذره اعمال وافکار ما ناظر است واین خواست خدا بود که بدست مردم میخ آخر را بر تابوت افراطیون کوبید بعضی افراطیون به اندازه 100ها برابر بیشتر از حقشان از بیت المال تصاحب کرده اند